۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

چرا در دنیای تبلیغات به تابلوها نیاز داریم؟

تابلوهای تبلیغاتی سال ‌هاست که جزء ابزارهای مهم تبلیغات و جذب مشتری، محسوب می ‌شوند. به این تابلوها گاها تابلوهای محیطی هم گفته می ‌شود؛ چرا که در محیط بیرونی فروشگاه ها، مغازه ها و دفاتر کار نصب شده و می توانند در زمینه بازاریابی محصولات و خدمات، بسیار موثر باشند. برای اینکه یک تابلو بتواند رسالت خود که همان تبلیغات صحیح و اصولی است را به خوبی انجام دهد، باید ویژگی‌ هایی داشته باشد. در ادامه قصد داریم ویژگی های مهم برای بهترین تابلو تبلیغاتی یا محیطی را بررسی کنیم.

چرا در دنیای تبلیغات به تابلوها نیاز داریم؟

حتماً می‌ دانید که لازمه پیشرفت در یک کسب و کار، شناخته شدن و معرفی صحیح و اصولی است. خوشبختانه روش های متفاوتی برای انجام تبلیغات و شناخته شدن وجود دارد. می توانید از بیلبوردهای بزرگ تبلیغاتی که در مکان های شلوغ یک شهر نصب شده اند، استفاده کرده و برند تجاری محصولات و خدمات قابل ارائه خود را به خوبی به دیگران، نمایش دهید.

البته که روش های مدرن تری هم وجود دارد. به عنوان مثال، ساخت تیزرهای تبلیغاتی، آگهی های تلویزیونی و… همگی می‌ توانند در این زمینه به شما کمک کنند اما نکته ‌ای که وجود دارد این است که تمامی این روش ها برای مدت زمان محدودی کار تبلیغات را برای شما، انجام می دهند. چرا که شما تنها بابت همان تایم تعیین شده هزینه پرداخت کرده اید. تابلوها از این قاعده مستثنی هستند. به این صورت که شما می توانید یک بار برای طراحی و ساخت تابلو هزینه بپردازید و سال ها از جنبه تبلیغاتی آن به بهترین شکل، استفاده کنید.

به دلیل همین ویژگی مهم است که تابلوها، درصنعت تبلیغات بسیار محبوب و مورد استقبال واقع شده ‌اند. شما با داشتن یک تابلو تبلیغاتی علاوه بر اینکه می ‌توانید خدمات و محصولات خود را به خوبی به دیگران معرفی کنید؛ می توانید با داشتن یک طرح خلاقانه و منحصر به فرد؛ کسب و کار خود را از سایرین متمایز کرده و به نوعی در ذهن ها، ماندگار شوید.

با این تفاسیر منطقی است که در ابتدای راه اندازی یک کسب و کار، تابلوی خلاقانه و زیبایی برای معرفی، داشته باشید.

ویژگی های تابلو تبلیغاتی یا محیطی

حال که با اهمیت وجود تابلو تبلیغاتی یا همان تابلو محیطی آشنا شدید، بهتر است به سراغ ویژگی های مهم این تابلوها برویم. اولین و مهمترین چیزی که می تواند در نگاه اول مشتریان به چشم آید؛ طراحی تابلوست. توصیه می کنیم برای این که یک طراحی منحصر به فرد و زیبا داشته باشید؛ حتماً برای طراحی تابلو از گرافیست های خلاق و باتجربه، کمک بگیرید.

دیگر زمان تابلوهای یکنواخت و مشابه، سر آمده است. هر چقدر طرح تابلوی شما خلاقانه تر و منحصر به فرد تر باشد؛ بهتر می ‌تواند در زمینه بازاریابی و جذب مشتری، اثرگذار باشد.

ویژگی مهم دیگر تابلوهای تبلیغاتی مقاومت و استحکام آن هاست. همانطور که شاهد هستیم، اکثر تابلوهای تبلیغاتی در فضای باز نصب می ‌شوند. بنابراین باید تدابیری برای این موضوع اندیشید. بهتر است متریال استفاده شده برای ساخت تابلو به گونه ‌ای باشد که استحکام و مقاومت لازم را در برابر هر عامل محیطی، داشته باشد. این تابلو ممکن است روزی در برابر بارش شدید باران باشد و روزی دیگر، تابش طاقت ‌فرسای نور خورشید را تحمل کند. اگر به جنس تابلو توجه نداشته باشید؛ پس از مدت زمان کوتاهی مجبور به دوباره کاری و تعویض آن، خواهید شد.

نوبتی هم که باشد، نوبت به نورپردازی و زیباسازی تابلو می رسد. یک تابلوی تبلیغاتی باید بتواند در تاریکی شب هم به اندازه طول روز، جلوه گری کند. خوشبختانه پیشرفت صنعت تابلوسازی در زمینه نورپردازی تابلو به طور چشمگیری رشد کرده است. به طوری که امروزه از لامپ ‌های کم مصرف و بادوامی همچون اس ام دی برای نورپردازی تابلوها، استفاده می شود.

نورپردازی خیره کننده و جالب یک تابلو تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتری با تابلو فروشگاه دارد. چرا که مشتری امروزی به دنبال زرق و برق و تازگی است و ترجیح می دهد برای خرید به مکان هایی برود که از نظر دکوراسیون، مدرن و امروزی باشند. پس منطقی است که روی نورپردازی تابلوی محیطی و تبلیغاتی هم سرمایه گذاری شود.

ترکیب رنگ مناسب هم می تواند جزء ویژگی های یک تابلوی مناسب برای تبلیغات باشد. کسب و کارهایی که در زمینه معرفی خدمات و محصولات مورد نیاز کودکان فعالیت دارند (همچون شهر بازی ها و مغازه های عرضه اسباب بازی)؛ بیشتر به تابلوهایی با ترکیب رنگ شاد و زنده، نیاز دارند. بنابراین بسته به اینکه چه نوع کسب و کاری دارید و اینکه زمینه فعالیت شما چه چیزی است؛ می توان ترکیب رنگ مناسب را برای تابلو، انتخاب کرد.

بهترین تابلو تبلیغاتی برای محیط

تابلوهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند . بهتر این است که هر فردی با توجه به نوع کسب و کاری که دارد، هر کدام از تابلوهای موجود در بازار را سفارش دهد. به عنوان مثال، امروزه تابلوهایی مثل تابلو حروف برجسته چلنیوم، تابلو حروف برجسته استیل، تابلو حروف برجسته پلکسی و… بسیار محبوب و پرطرفدار شده اند. حالت سه بعدی حروف نصب شده روی زمینه تابلوهای حروف برجسته، می تواند باعث جذابیت بیشتر آن ها شود.

توصیه می ‌کنیم در زمینه انتخاب نوع تابلو حساسیت لازم را داشته باشید، چرا که تابلوی تبلیغاتی به نوعی هویت فروشگاه یا مغازه شما به شمار می رود. چنانچه برای نصب تابلو سر درب مغازه به سراغ یک تابلوی همه چیز تمام از نظر اصول و قواعد طراحی، گرافیک و متریال مناسب و… بروید؛ می توانید به راحتی در ذهن مخاطب، ماندگار شوید. این موضوع باعث می‌ شود بتوانید در کسب و کاری که آغاز کرده اید به سرعت پیشرفت کرده و گوی سبقت را از رقیبان خود، بربایید.

علاوه بر تابلوهای ذکر شده، تابلوهایی مثل تابلو ترمووود، تابلو لاسوگاسی، تابلو لبه سوئدی، تابلو چلنیوم الماسی، تابلو چلنیوم ستاره ای و… هم جزء تابلوهای پرطرفدار و مدرن، محسوب می شوند.

بهترین تابلو تبلیغاتی برای محیط

سفارش تابلوی تبلیغاتی

توصیه می‌ کنیم برای سفارش بهترین و مناسب ترین تابلو تبلیغاتی قبل از هر چیز از نمونه کارهای ساخته شده توسط تابلوسازی مربوطه، دیدن فرمایید. اینکه برای ساخت تابلو از بهترین و باکیفیت ترین متریال موجود در بازار استفاده شده باشد، موضوع بسیار بااهمیتی است. تابلوسازی نامور سابقه چندین ساله در این زمینه داشته و می ‌تواند متناسب با نیاز شما و همچنین بودجه ‌ای که برای سفارش تابلوی تبلیغاتی در نظر گرفته اید؛ بهترین و مناسب ترین تابلو را به شما، پیشنهاد دهد.

تمامی تابلوهای ساخته شده توسط این تابلوسازی از بهترین و باکیفیت ترین متریال ها می باشند. علاوه بر این، خدمات پس از فروش و همچنین وجود ضمانت نامه و گارانتی معتبر هم از دیگر مزایای سفارش تابلو به تابلوسازی نامور است. بدین جهت این مجموعه به عنوان بهترین تابلوسازی در تهران شناخته می شود.

اگر برای انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی مردد هستید، پیشنهاد می کنیم از مشاوره رایگان کارشناسان در تابلوسازی نامور، بهره گیرید.

نحوه طراحی و ساخت تابلو به این صورت است که ابتدا طراحی مورد نظر انجام شده و پس از تایید مشتری، طرح به مرحله پیاده‌سازی می رود. در تابلوسازی نامور تمامی مراحل طراحی و ساخت تابلو با استفاده از دستگاه های پیشرفته انجام شده و در هر مرحله در صورت صلاح دید مشتری؛ تغییرات دلخواه روی تابلو، اعمال می گردد.

تعریف تبلیغات محیطی

بدون شک تبلیغات محیطی از جمله قدیمی ترین روش های تبلیغاتی هستند که جزو عناصر فیزیکی قابل اجرا برای تبلیغات محسوب می شوند که در مقابل دید مخاطبان قرار دارند. این نوع تبلیغات می توانند در انواع مختلفی از جمله موارد ذیل وجود داشته باشند:

  • تابلوهای تبلیغاتی، بیلبوردها، فضاهای تبلیغاتی داخل مترو، بدنه اتوبوس ها و…

با توجه به اینکه تابلوها یا بنرهای تهیه شده به این صورت دارای رنگ ها و طرح های متنوعی هستند، مخاطب نمی تواند چشم از آنها بردارد. این ویژگی باعث می شود که تبلیغات محیطی نسبت به رسانه های تبلیغاتی بهتر عمل کند.

تابلو تبلیغاتی محیطی و تاثیر آن بر ذهن مخاطب

به عقیده محققان کسب و کارها و برندهای مختلف همواره تمایل دارند که راهی برای نفوذ در ذهن مصرف کنندگان پیدا کنند. چرا که تنها در این صورت می توانند در زمینه عرضه کالا به آنها عملکرد بهتری داشته باشند.

در این مورد باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که تبلیغات محیطی در ماندگاری نام تجاری یا برند یک کسب و کار در ذهن مخاطب تاثیر بسزایی دارند. البته، این نوع تبلیغات زمانی می توانند تاثیرگذاری بالایی داشته باشند که بتوانید به واسطه آن برند خود را به صورت داستانی تاثیرگذار با تصویر و نوشته بیان کنید.

تبلیغات محیطی و ابزارهای مختلف

از جمله بهترین ابزارهای تبلیغاتی محیطی می توان به بیلبوردها اشاره کرد که در معرفی محصولات و خدمات شرکت ها قدرت غیر قابل انکاری دارند. بیلبورد یا تابلو خیابانی دارای اشکال مختلفی می باشد و با ایده پردازی های متفاوتی ساخته می شود. بدین ترتیب، آنها قادرند مخاطب را وادار به تفکر در رابطه با نگرش ها، اهداف و مقصود نهایی طراحان و ایده پردازان کنند. در نهایت، آنها با این روش می توانند صاحبان کسب و کار را به هدف نهایی خود یعنی فروش محصول و خدمت نزدیکتر کنند.

امروزه، با روی کار آمدن فناوری های جدید، شاهد ورود برخی ابزارهای جدید دیگر به تبلیغات محیطی هستیم. از جمله این ابزارها می توان به تلویزیون های غول پیکر شهری اشاره کرد که در قرن بیست و یکم به وجود آمدند.

نقش گرافیک در تبلیغات محیطی 

امروزه نقش گرافیک محیطی در تابلوسازی بسیار درخور توجه می باشد. گرافیک محیطی در واقع یکی از شاخه های گرافیک است که قسمت عمده ای از فعالیت های تبلیغاتی و تجاری را تشکیل می دهد. از طرفی، تبلیغات محیطی را می توان از شاخه های گرافیک محیطی دانست که نقش آن در ارتقای فرهنگ و اقتصاد جامعه بر کسی پوشیده نیست.

امروزه با قرار گرفتن در عصر تکنولوژی ساخت و تولید انواع محصولات و ایجاد تنوع در آنها در بورس ساخت تابلو مغازه در تهران به سرعت انجام می شود. در این میان، تولیدکنندگان نیاز شدیدی به عرضه و تقاضا پیدا می کنند که تبلیغات مهمترین ابزار دستیابی به آنها است. در این میان، تبلیغات محیطی به عنوان زیر مجموعه گرافیک محیطی وظیفه انتقال پیام را بر عهده دارد و به وسیله آن می توان پیام های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، تجاری و سیاسی را در معرض دید عموم قرار داد.

به طور کلی، تبلیغات محیطی شامل ابزارهای مختلفی هستند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تابلوهای بزرگ تبلیغاتی یا بیلبوردها، تابلوهای دیواری، تابلوهای آلومینیومی، تابلوهای گردان سه بعدی، تابلوهای شش وجهی، تابلوهای دیجیتال و بنرها، پوسترهای تبلیغاتی ایستگاه های اتوبوس و مترو، ترانزیت پوستر، پانل های دیواری و… .

انواع ابزارهای رسانه محیطی

جالب توجه است که مطابق با نوع مخاطب و درخواست های صاحبان آگهی از بازار هدف ابزارهای مختلفی در این زمینه استفاده می شوند که در زیر برخی از آنها ذکر شده اند:

  • بیلبوردهای تبلیغاتی، استندهای تبلیغاتی، لمپوست بنر، استرابوردهای تبلیغاتی، تلوزیون های تبلیغاتی شهری، تبلیغات بر روی بدنه تاکسی های شهری، تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس های شهری، تبلیغات پل های هوایی و عابر پیاده، دیوار نویسی ها، دستگیره های تبلیغاتی، اسپیکرهای سه بعدی تبلیغاتی، ابزارهای خلاقانه و…

تبلیغات محیطی و نکات کلیدی آن

برخی نکات وجود دارند که می توانید با رعایت آنها عملکرد مناسبی در راستای تبلیغات محیطی داشته باشید. در زیر به شرح تعدادی از این نکات می پردازیم:

  • داشتن داستان خاص و منحصر به فرد برای تبلیغ یک محصول
  • انتخاب ابعاد تصویر بزرگتر از سایز واقعی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • استفاده از رنگ های مجذوب کننده
  • توجه به موقعیت های جغرافیایی مختلف
  • استفاده حداقلی از کلمات و نقل داستان تبلیغاتی با تصاویر
  • استفاده از تابلوهای تبلیغاتی بیشتر و عدم اکتفا به یک تابلو

ویژگی های تابلو تبلیغاتی یا محیطی

مزایای استفاده از تبلیغات محیطی

بهتر است بدانید که استفاده از تبلیغات محیطی مزایای مختلفی در پی دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است:

مقرون به صرفه بودن

بدون شک استفاده از تابلوهای تبلیغاتی مقرون به صرفه ترین شکل تبلیغات نسبت به سایر روش های تبلیغ است. چرا که با هزینه بسیار پایینی قابل تهیه هستند. البته، در صورتی که تابلوی موردنظر خود را از یک تابلوسازی مقرون به صرفه تهیه کنید، قادر خواهید بود در هزینه های خود برای استفاده از تابلوهای تبلیغاتی صرفه جویی کنید. در این زمینه، مجموعه تابلوسازی نامور با ارائه مشاوره به مشتریان آنها را در انتخاب تابلو مغازه کم هزینه راهنمایی می کند.

تاثیرگذاری آنی در ذهن مخاطب

بسیار پیش آمده است که فردی به دنبال محصول یا خدمت خاصی بگردد و بلافاصله با مشاهده آن بر روی تابلوهای تبلیغاتی، اتوبوس ترانزیت و… با شماره درج شده بر روی آنها تماس بگیرد. بنابراین، باید توجه داشته باشید که تبلیغ خود را در مکان درستی درج کنید تا بتواند در یک لحظه مخاطب را مجذوب خود کند.

تشویق مخاطب به خرید غیرضروری

تنها هدفی که تبلیغات محیطی دنبال می کنند، ترغیب مخاطب یا مشتری به خرید کالای موردنظر است. در واقع، یک تبلیغ زمانی می تواند استراتژیک باشد که باعث دگرگونی احساسات و وضعیت فعلی مشتری شود. برای مثال تبلیغ هتل ها در بیلبوردهای کنار بزرگراه ها انجام می شود. چرا که معمولا افراد پس از رانندگی طولانی مدت در طول شب به دنبال مکانی برای استراحت می گردند.

برای دیدن برخی از نمونه کارهای تابلوسازی نامور اینجا کلیک کنید

اصول مهم در تبلیغات محیطی

این نوع تبلیغات باید مطابق با اصول خاصی طراحی شوند که در زیر برخی از این اصول عنوان شده اند:

مختصر بودن تبلیغات محیطی

باید توجه داشت که تماس بین مصرف کننده و تبلیغات محیطی در حد ۳ تا ۵ ثانیه است و مشتری در این فرصت اندک باید قادر به درک پیام اصلی تبلیغ باشد. بنابراین، باید تبلیغات محیطی خود را مختصر و مفید تهیه کنید.

توجه به کلمات و تصاویر در تابلو تبلیغاتی و رنگ های متضاد

به طور معمول، این تابلوها حداکثر باید دارای ۵ الی ۶ کلمه و نهایتا ۴ تصویر باشند. همچنین، تعداد رنگ های متضاد مورد استفاده در تابلوهای مورد نظر نباید بیش از سه رنگ باشد. در غیر اینصورت مخاطب قادر به درک پیام آن نخواهد شد.

استفاده از فونت های ساده و بدون بریدگی

استفاده از فونت مناسب در تابلو از اهمیت ویژه ای برخوردار است. دقت کنید که فونت های مورد استفاده در تابلوهای تبلیغاتی منحصر به فرد هستند. این فونت ها به گونه ای انتخاب می شوند که خواندن آنها آسان تر باشد. مطابق با بررسی های صورت گرفته، مخاطبان اندکی تلاش می کنند که پیام نوشته های با خط ناخوانا را متوجه شوند. بنابراین، در حد امکان سعی کنید از فونت های ساده با قابلیت خوانش بالا استفاده کنید.

عدم تبلیغ همزمان چندین محصول در یک تابلوی تبلیغاتی

گاهی اوقات، کسب و کارهای مختلف برای صرف هزینه کمتر برای تبلیغ سعی می کنند تعدادی از محصولات خود را با یک تابلو در معرض دید قرار دهند. با این وجود، آنها باید بدانند که تبلیغ همزمان چند محصول نوعی ریسک است و این امکان وجود دارد که هیچ یک از آنها مورد توجه قرار نگیرند. توجه داشته باشید که تاکتیک قرار دادن یک محصول در تابلو و تمرکز بر آن روش مؤثرتری برای تبلیغ است. با این وجود، اگر نیاز به تبلیغ چند محصول دارید، بهتر است که چند رسانه تبلیغاتی برای آنها اجاره کنید.

خودداری از ذکر جزئیات بسیار کوچک در تبلیغات

سعی کنید تا حد امکان از شرح جزئیات کوچک در تابلو تبلیغاتی خوددرای کنید. البته در موارد استثنا می توانید تنها از اطلاعاتی نظیر شماره پروانه، منابع سهام و… استفاده نمائید.

سفارش تابلوی تبلیغاتی

اشتباهات رایج تبلیغات محیطی

به طور معمول، کسب و کارهای مختلف اشتباهات زیر را در انتخاب تابلوهای تبلیغاتی محیطی انجام می دهند که بهتر است از آنها خودداری کنند:

  • خرید بیلبوردهای تبلیغاتی در مکان نامناسب
  • عدم شناخت مخاطب هدف
  • عدم جذب مناسب مخاطب
  • تبلیغات در یک فرکانس نامناسب
  • ایجاد تبلیغات محیطی مبهم

مختصری درباره نوع طراحی و ساخت تابلو

نحوه طراحی و ساخت تابلو به این صورت است که ابتدا طراحی مورد نظر انجام شده و پس از تایید مشتری، طرح به مرحله پیاده‌سازی می رود. در تابلوسازی نامور تمامی مراحل طراحی و ساخت تابلو با استفاده از دستگاه های پیشرفته انجام شده و در هر مرحله در صورت صلاح دید مشتری؛ تغییرات دلخوه روی تابلو فروشگاهی، اعمال می گردد.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی و همچنین ثبت سفارش تابلوی تبلیغاتی؛ می توانید با کارشناسان تابلوساز از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: