گروه تابلو سازی ناموَر

تابلوسازی مقرون به صرفه و موثر در تبلیغات

پس از راه اندازی یک کسب و کار، قدم بعدی انجام تبلیغات و استفاده از تبلیغات مفهومی در تابلوسازی در زمینه فروش محصول یا معرفی خدمت به دیگران است. یکی از روش های ارزان و به صرفه در این زمینه استفاده از یک تابلو تبلیغاتی مناسب است. چرا که با داشتن جلوه بصری مناسب، سبکی مدرن و رنگ و طرح زیبا می تواند در جلب توجه مشتریان بسیار تاثیرگذار باشد. بدون شک جذب مشتری و حفظ آن یکی از فاکتورهای بسیار مهم در بازاریابی یک محصول است. در این مقاله درباره تابلوسازی مقرون به صرفه و موثر در تبلیغات، اطلاعاتی در اختیارتان قرار می دهیم.

تابلو و تبلیغات

معرفی انواع تابلوهای مقرون به صرفه و تابلوهای گران قیمت

همانطور که می دانید تابلوهای تبلیغاتی دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام کاربرد مخصوص خود را دارند. در این مقاله قصد داریم این تابلوها را از نظر قیمت تمام شده برای ساخت آنها تقسیم بندی کنیم:

تابلوهای نسبتا ارزان

از جمله این تابلوها می توان به تابلو فلکسی فیس اشاره کرد که با دارا بودن صفحه های قابل انعطاف و پوشش فلکسی در رنگ های مختلف و متناسب با نورپردازی داخل مغازه ساخته می شوند. این تابلوها مناسب افرادی است که قصد دارند با بودجه مناسب بهترین تابلو تبلیغاتی را داشته باشند. در واقع فلکسی فیس ها به عنوان ارزان ترین تابلوهای تبلیغاتی شناخته می شوند. در زیر برخی دیگر از تابلوهای مقرون به صرفه را برایتان معرفی می کنیم:

تابلو کامپوزیت

استفاده از ورق های کامپوزیت یکی از روش هایی است که می تواند قیمت تمام شده تابلو را به حداقل برساند. این ورق ها از آلیاژهای مقاوم تهیه می شوند و سبک، بادوام و دارای رنگ بندی متنوع هستند. تابلو ساخته شده با ورق های کامپوزیت که با عنوان تابلو کامپوزیت شناخته می شود، مقاومت خوبی در برابر شرایط مختلف آب و هوایی، اشعه فرابنفش و… دارد.

علاوه بر آن، تابلوهای موردنظر در برابر گرد وغبار نیز مقاومند و خاصیت پاکسازی خودکار گرد و غبار یکی از ویژگی های متمایز آنهاست. تابلوهای کامپوزیت به سبب این ویژگی همیشه تمیز و براق هستند.

تابلوهای بنری

این تابلوها جزو ساده ترین و ارزانترین نوع تابلوها به شمار می روند که در گذشته استفاده از آنها بسیار متداول بوده است. تابلوهای مزبور به راحتی و در سریعترین زمان ممکن توسط تابلوسازان آماده می شوند و نصب آن در محل کسب و کار بسیار راحت است. به خصوص اینکه امروزه با روی کار آمدن دستگاه چاپ بنر، چاپ کردن انواع طرح های گرافیکی و متنی در هر اندازه وابعادی به آسانی صورت می گیرد.

به طور معمول، فاکتورهایی که در قیمت تابلوهای بنری تاثیرگذارند جنس، ابعاد و کیفیت بنر است. این نوع از تابلوها فاقد خاصیت عبور نور هستند. بنابراین، نورپردازی آنها با استفاده از پروژکتور انجام می شود که این موضوع  قیمت تمام شده تابلو را بالا می برد.

تابلوهای گران قیمت

از جمله تابلوهای گران قیمت می توان به تابلو چلنیوم اشاره کرد که از نسل جدید تابلوهای تبلیغاتی به شمار می روند و تحولی عظیم در این صنعت به وجود آورده اند. علت این تحول نیز بیشتر به مواد مورد استفاده در ساختار آنها یعنی ورق های پلکسی گلاس و نوارهای چلنیوم مربوط می شود. تابلوهای مزبور در برابر شرایط مختلف محیطی نظیر باد، باران، گرد و غبار و… مقاومت خوبی دارند.

این تابلوها دارای حروف برجسته هستند که جذابیت آنها را بسیار افزایش می دهد. تابلوهای چلنیوم را می توان در انواع مختلفی از قبیل تابلو چلنیوم کریستالی، تابلو چلنیوم طلایی، تابلو چلنیوم پانچ، تابلو چلنیوم الماسی و… تولید کرد. توجه به این نکته ضروری است که هرچقدر امکانات به کار رفته در این تابلوها بیشتر باشد، قیمت آن نیز به همان اندازه افزایش می یابد.

تابلوهای نئونی

این تابلوها به سبب داشتن نور خیره کننده شهرت زیادی دارند. چرا که این ویژگی سبب می شود که تابلوهای موردنظر در مکان های شلوغ و پرتردد جلوه زیبایی داشته باشند و مشتری های بیشتری را به سمت خود جذب کنند. نورپردازی این تابلوها به وسیله گاز نئون انجام می شود.

باید توجه داشت که تابلوهای نئون دوام و کیفیت بالایی نیز دارند. این تابلوها به طور معمول در انوع تابلوهای نئونی شیشه ای و تابلوهای نئونی پلاستیکی تهیه و به بازار عرضه می شوند و هرکدام از آنها قیمت متفاوتی دارند.

مزایای تابلوسازی

استفاده از یک تابلو تبلیغاتی خوب روشی است که می توان به وسیله آن با هزینه اندک بهترین تبلیغات را ارائه کرد. این تابلوها معمولا با متریال با کیفیتی تهیه می شوند که در برابر تغییرات محیطی هم مقاومند که این ویژگی قابلیت استفاده ازآنها را در محیط بیرون فراهم می کند. گذشته از آن، یکی از قابلیت های بالقوه تابلوهای تبلیغاتی در این است که برای تبلیغات نیازی به نیروی کار و هزینه های جانبی دیگر ندارند. در واقع تابلوهای موردنظر نوعی تبلیغ موثر و دائمی به شمار می روند که این موضوع باعث مقبولیت آنها در میان کسب و کارهای مختلف شده است.

این تابلوها با وجود کیفیت و دوام بالایی که دارند، بسیار مقرون به صرفه نیز هستند. به خصوص اگر تابلوی موردنیاز خود را به یک مجموعه معتبر با سابقه فعالیت بالا بسپارید که در این صورت قیمت تمام شده محصول بسیار پایین تر می شود. مجموعه تابلوسازی نامور در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است. در زیر برخی دیگر از مزایای تابلو تبلیغاتی را برایتان ذکر کرده ایم:

شناخته شدن

یکی از مزیت هایی که تابلو تبلیغاتی می تواند برای کسب و کار شما داشته باشد، مزیت‌ شناخته شدن شماست که باعث می شود از رقیب هایتان پیشی بگیرید. شک نکنید که یک تابلوی مناسب قابلیت جذب مشتریان زیاد را در کوتاه ترین بازه زمانی دارد.

زیبایی

تابلوها علاوه بر جنبه تبلیغاتی خود می توانند به عنوان یک روش مناسب برای زیبایی سردر مغازه شما مورد استفاده قرار بگیرند. برای جذابیت بیشتر نیز می توان از خاصیت نورپردازی آنها استفاده کرد. چرا که این موضوع به خودی خود جذابیت بصری تابلو را بسیار افزایش می دهد.

مقاومت بالای تابلوها

یکی از نکات مثبت استفاده از تابلوها مقاومت بالای آنهاست که در مواقعی حتی می توانند به صورت دائمی برای معرفی کسب و کارتان مورد استفاده قرار بگیرند. برای مثال، به ندرت دیده می شود که تابلوهای سردر بانک ها، داروخانه ها، شرکت های خصوصی و دولتی و… تعویض شوند. البته، این تابلوها زمانی جوابگوی نیاز شماست که از متریال باکیفیتی در ساختار آنها استفاده کرده باشید.

تابلو مدرن و مقرون به صرفه

استفاده از تابلوهای متنوع با متریال متفاوت

با توجه به سفارشی بودن تابلوهای تبلیغاتی شما برای انتخاب جنس، اندازه و… حق انتخاب دارید که یک مزیت مهم است. بنابراین، شما می توانید مناسب با سلیقه خود از انواع تابلوهای چلنیوم، کامپوزیت، استیل، تابلو ترموود و… استفاده کنید. در این مورد بهتر است به خاطر بسپارید که هر تابلویی ویژگی های خاص خود را دارد و می تواند جلوه بصری متفاوتی را برای سردر مغازه شما ایجاد کند. البته، هر تابلویی متناسب با ویژگی های خود قیمت متفاوتی نیز به خود می گیرد.

نکاتی برای بالا بردن عمر مفید تابلوهای تبلیغاتی

یکی از مهمترین فاکتورهای سفارش یک تابلو تبلیغاتی کارآمد و مقرون به صرفه، بالا بردن عمر مفید آنهاست. امروزه، با پیشرفت صنعت تابلوسازی، امکان ساخت تابلوهای جدید و خلاقانه با طول عمر بالا فراهم شده است.

در حقیقیت، در عصر حاضر برخلاف گذشته به کارگیری متریال و ایده های مختلف برای تابلوسازی آنها را به یک روش موثر و مقرون به صرفه برای بازاریابی مبدل کرده است. این تابلوها به جهت کیفیت و مقاومت بالای خود سالیان طولانی قابل استفاده هستند. در این مقاله قصد داریم روش هایی را برای افزایش طول عمر تابلوهای تبلیغاتی برایتان شرح دهیم:

توجه به شرایط و مکان نصب تابلو

یکی از نکات مورد توجه در افزایش طول عمر مفید تابلوهای تبلیغاتی، توجه به مکان نصب آنهاست. برای مثال چنانچه شما قصد داشته باشید تابلوی خود را در منطقه‌ای با شرایط آب و هوایی سخت نظیر مناطق طوفانی با بارندگی شدید نصب کنید، حتما باید از متریالی استفاده کنید که قابلیت تحمل این شرایط را داشته باشد.

علاوه بر آن، اگر قصد دارید تابلوی خود را در مکانی با ارتفاع پایین نصب کنید که در عین حال پر رفت و آمد و شلوغ نیز باشد، عمر مفید تابلو تبلیغاتی شما پایین می آید. بنابراین، استفاده از متریال با کیفیت در این مورد اهمیت تابلوسازی در تبلیغات را افزایش می دهد.

اطمینان از اصل بودن تابلو

استفاده از متریال تقلبی اگرچه در کاهش قیمت تابلو می تواند موثر باشد، اما از جمله عوامل موثر در کاهش دوام آنها به شمار می رود. این متریال حتی می تواند بر روی ظاهر تابلو نیز تاثیر منفی داشته باشد. بنابراین، سعی کنید با سفارش تابلوهایی با متریال اصل، دوام و کیفیت تابلو تبلیغاتی خود را افزایش دهید.

در این مورد، بهتر است سفارش تابلوهای خود را به یک مجموعه معتبر بسپارید. مجموعه تابلوسازی نامور مجموعه ای با سابقه طولانی است که استادکاران با تجربه ای در آن مشغول فعالیت هستند. این استادکاران می توانند سفارش تابلو شما را در سریعترین زمان ممکن و در عین حال با کیفیت، دوام و قابلیت بالا به شما تحویل دهند.

همانطور که می دانید عمده متریال مورد استفاده در صنعت تابلوسازی ، چوب، فلز، کامپوزیت و پلکسی گلاس است. هرکدام از این تابلوها در کنار مزایایی که برای آنها در نظر گرفته می شود، یکسری معایبی هم دارند. برای مثال، مشکل تابلوهای چوبی پوسیدگی آنها در شرایط جوی نامناسب است. البته راهکاری هم برای عدم پوسیدگی آنها وجود دارد که آن استفاده از متریال ضد آب به هنگام ساخت تابلوهای چوبی است.

در مورد تابلوهای فلزی نیز زنگ زدگی از جمله معایبی است که می تواند ظاهر تابلو شما را تغییر دهد. راهکار برطرف کردن این مشکل نیز استفاده از فلزهای گالوانیزه با خاصیت عدم زنگ زدگی یا استفاده از فلز آلومینیوم است. از جمله تابلوهای فلزی معروف می توان به تابلو چلنیوم اشاره کرد که دوام بالایی نیز دارد.

توجه به قیمت تابلوهای تبلیغاتی

باید توجه داشته باشید که برای سفارش یک تابلو تبلیغاتی خوب حتما باید قیمت تابلو را از چند مجموعه تابلوسازی پرس و جو کنید. عوامل موثر بر قیمت تابلو بسیار زیاد هستند. اگر به موردی برخوردید که قیمت پایین تری برای ساخت تابلو به شما پیشنهاد کرد، حتما باید نسبت به کیفیت و دوام تابلوهای ساخته شده توسط این مجموعه شک کنید. چرا که یک تابلوساز زمانی قیمت تابلو را پایین تر اعلام می کند که یا از متریال غیر اصل یا درجه دو استفاده کرده باشد، و یا تجربه کافی را در این زمینه نداشته باشد.

بنابراین، کاهش غیر معقول قیمت تابلو با کاهش عمر آن رابطه مستقیمی دارد. به همین جهت بررسی قیمت یکی از عوامل مهم در تعیین کیفیت تابلو به شمار می رود.

تابلو تبلیغاتی

بررسی جزئیات و طراحی تابلو به طور کامل

طول عمر تابلو به طور معمول با نحوه طراحی و برخی جزئیات ظریف آن ارتباط مستقیمی دارد. برای مثال، از جزئیات مهم در ساخت تابلوها می توان به نحوه چیدمان و چسباندن حروف بر روی تابلو، سیستم نورپردازی و… اشاره کرد.

برخی از جزئیات تابلوسازی توسط مشتریان قابل تشخیص نیستند، اما تابلوسازان به خوبی می دانند که این نکات ظریف چقدر می توانند در افزایش طول عمر تابلو موثر باشند.

برای مثال یکی از نکات ریز در تابلوسازی شیارهای ایجاد شده بر روی آنهاست. چنانچه این شیارها با متریال مناسب پر نشوند، در دراز مدت ممکن است محلی برای جمع شدن گرد و غبار باشند که ظاهر نامطلوبی به تابلوی شما می بخشد و روی کاهش کیفیت و دوام آن نیز موثر است. مجموعه تابلوسازی نامور مجموعه ای خوشنام است که با رعایت این نکات کوچک سعی در جلب رضایت مشتریان دارد.

توجه به تکنیک ساخت تابلو

شاید باورتان نشود، اما تکنیک به کار رفته به هنگام ساخت تابلو می تواند کیفیت و دوام آن را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، توصیه می کنیم به هنگام سفارش تابلوی تبلیغاتی خود حتما از تکنیک به کار رفته در ساخت آن اطلاعاتی کسب کنید. تابلوسازی نامور، با سالها تجربه در این صنعت، بهترین مشاوره را قبل از شروع پروسه تابلوسازی به مشتریان خود ارائه میدهد تا نتیجه کار به بهترین شکل ممکن باشد.

توجه به ضد آب و ضد خش بودن تابلو

به کارگیری یک لایه محافظ ضد آب و ضد خش روش موثری برای حفاظت از حروف و تصاویر تابلوهای تبلیغاتی در برابر هرگونه آسیب و تداخل محیطی است. این لایه ها در حفظ ظاهر خوشایند و براق تابلوها در درازمدت بسیار موثرند.

اصول مهم در تابلوسازی

رعایت برخی از اصول در ساخت یک تابلوی مناسب و مقرون به صرفه تاثیر زیادی دارند. به همین دلیل، در این مقاله برخی از این اصول را برایتان شرح می دهیم:

طراحی

اولین گامی که در ساخت تابلوهای تبلیغاتی باید طی شود، شیوه طراحی آنهاست. طراحی تابلو تبلیغاتی باید به گونه ای باشد که بتواند توجه مخاطب را به خود جلب کند، چرا که فقط در این صورت می تواند روش موثری در تبلیغات باشد.

جنس و متریال تابلو

همانطور که می دانید تابلو تبلیغاتی می تواند به عنوان یک رسانه تبلیغاتی عمل کند که باعث تمایز برند شما نسبت به سایرین می شود و نباید از تاثیر تبلیغات محیطی در برندسازی غافل شوید. بنابراین، استفاده از متریال مناسب که دوام بالایی نیز داشته باشد، در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.  متریال شما حتما باید در برابر آسیب های محیطی مقاومت کند و در شرایط مختلف دچار رنگ پریدگی یا خرابی نشود.

ابعاد و اندازه

یکی از اصول مهم دیگر در ساخت تابلوهای تبلیغاتی توجه به اندازه آنهاست. تابلوی شما حتما باید اندازه استانداردی داشته باشد تا با ایجاد نمای مناسب در تبلیغ برند شما موثر واقع شود. بدین منظور، قبل از تهیه تابلو باید از متخصصان درخواست کنید که محل نصب تابلو را مورد ارزیابی قرار دهند و اندازه استانداردی برای آن تعیین کنند.

لوگو

طراحی یک لوگو می تواند کسب و کار شما را در ذهن مخاطب ماندگار کند. از طرفی، به دلیل اینکه لوگو معمولا نشان دهنده هویت کسب و کارتان است، باید حتما کوتاه و جذاب بوده و با شغل شما همخوانی داشته باشد. بدین منظور، بهتر است طراحی لوگوی خود را به یک فرد حرفه ای بسپارید که با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته لوگوی مناسب با کسب و کارتان را تهیه کند.

نورپردازی

یکی از بخش های بسیار مهم در ساخت یک تابلو توجه به نورپردازی مناسب آن است که یک نوآوری در تابلوسازی است. این نورپردازی باید به گونه ای باشد که نور در تمامی قسمت ها به یک اندازه ساطع شود. علاوه بر آن، نورپردازی باید به گونه ای باشد که باعث آزار چشم و همچنین مانع از دیدن برند و لوگوی شما نشود. البته، تاریک و مات بودن نورپردازی نیز از نکات منفی در انتخاب نورپردازی صحیح است.

متن تابلو و جذابیت بصری آن

برای تولید یک تابلو جذاب بهتر است یک متن تاثیرگذار و در عین حال کوتاه و مفید برای آن انتخاب کنید. چرا که این متن به همراه استفاده از فاکتورهای مهم تابلو تبلیغاتی از قبیل خلاقیت و ایده های جذاب و ترکیب رنگ و تصویر بی‌نظیر می تواند یک تصویر ذهنی خوب براي مخاطبان ایجاد کند. این امر امکان مراجعه بعدی آنها را به مغازه شما افزایش خواهد داد.

قیمت تابلو و عوامل موثر بر آن

بدون شک برای بسیاری از کسب و کارها قیمت تابلو فاکتور بسیار مهمی است. این فاکتور به عوامل زیادی وابسته است که از جمله آنها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

نوع تابلو، نحوه ساخت و ابعاد آن، قطر حروف، زمینه تابلو و…

نتیجه گیری

تابلوهای تبلیغاتی به دلیل مزایای بی شماری که دارند، از جمله روش های مقرون به صرفه در تبلیغات به شمار می روند که استفاده از آنها اثرگذاری بالایی هم دارد. به خصوص اگر تابلوی خود را به صورت سفارشی به یک مجموعه معتبر نظیر مجموعه تابلوسازی نامور بسپارید که در اینصورت اثر تابلوسازی در تبلیغات افزایش خواهد یافت.

ما در این مقاله بسیاری از نکات لازم برای انتخاب یک تابلوی مناسب را شرح دادیم. امیدواریم که با خواندن این مقاله بتوانید تابلوی مناسب کسب و کارتان را انتخاب کنید. پیشاپیش از حسن انتخاب شما برای انتخاب مجموعه تابلوسازی نامور سپاسگزاریم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا