گروه تابلو سازی ناموَر

تبلیغاتی که در پیرامون محیط زندگی افراد قرار دارند و باعث می شوند به هنگام عبور و مرور چشم بیننده ناخودآگاه آن را ببیند در زمره تبلیغات محیطی، قرار می گیرند. بیلبوردها نمونه بارزی از تبلیغات محیطی به شمار می روند که هر روزه با آن ها روبرو می شویم. برخی از این تابلوها می توانند بدون هیچ نوشته ای باشند، اما توانایی این را دارند که حتی با یک تصویر گرافیکی، پیام خود را به مخاطب، منتقل کنند. در این مقاله قصد داریم با انواع تبلیغات محیطی، آشنا شویم.

تبلیغات محیطی چیست؟

تبلیغات محیطی که در پیرامون ما به وفور یافت می شود؛ می تواند به شما در دیده شدن و معرفی کسب و کار جدیدتان، کمک کند. ممکن است یک وکیل ماهر باشید اما هیچ مراجعه کننده ای نداشته باشید. این موضوع هیچ ربطی به مهارت کاری شما ندارد و تنها به تبلیغاتی که برای شناخته شدن خود کرده اید، برمی گردد.

در هر جایگاه و شغلی که باشید؛ برای جذب مشتری به تبلیغات نیاز دارید. ممکن است نخواهید در ابتدای مسیری که هستید؛ هزینه بالایی برای تبلیغات صرف کنید. در این صورت باید به سراغ شیوه های ارزان قیمت مثل استفاده از تابلو تبلیغاتی بروید. این تابلوها می توانند در انواع مختلفی مثل تابلو لایت باکس، تابلو فلکسی، تابلو استند و یا تابلو دوطرفه، طراحی شوند.

تبلیغات محیطی چیست؟

چرا به تبلیغات محیطی نیاز داریم؟

تبلیغات محیطی آنقدر در جذب مخاطب موثر هستند که شرکت های بزرگ تجاری هر ساله مبلغ قابل توجهی از درآمد خود را صرف این گونه تبلیغات می کنند. هرچقدر این تبلیغات برای معرفی جذاب تر باشد و از خلاقیت بیشتری برای طراحی آن استفاده شده باشد؛ به همان میزان مشتریان بیشتری را می تواند جذب کند. اصطلاح محیطی برگرفته از نقطه ای خارج از مکان خرید مشتری می باشد. هدف هم این است که مشتری قبل از اینکه به مکان مورد نظر برود؛ تبلیغات آن را در جایی دیگر، مشاهده کرده و با شناخت بیشتری برای دریافت کالا یا خدمات، مراجعه کند. این موضوع باعث می شود نام محصول یا برند مورد نظر، در ذهن مخاطب باقی بماند و با کنجکاوی بیشتری به سراغ آن برود.

چرا به تبلیغات محیطی نیاز داریم؟

فرآیندهای تبلیغات محیطی چیست؟

تبلیغات محیطی اگر هدفمند انجام شود؛ قطعا پیامدهای مثبتی به دنبال دارد. به این منظور در نظر گرفتن موارد زیر برای انجام تبلیغات، توصیه می شود:

شناسایی مخاطب: قبل از هر چیز باید مشخص گردد ما برای چه کسانی تبلیغ می ‌کنیم و قصد داریم به چه نوع مشتریانی دست یابیم؟! معمولا توجه به موقعیت جغرافیایی، سبک زندگی، ارزش‌ها و باورها، عادات و رفتار باعث شناخت بیشتر مخاطبان می شود.

تعیین اهداف: تعیین هدف بخش مهمی از تبلیغات است. هدف شما باید شفاف، قابل اندازه‌ گیری، قابل دستیابی (منطقی) و دارای زما‌نبندی مشخصی باشد. لازم به ذکر است که اهداف تعیین شده باید هم‌ راستا با اهداف بازاریابی شما باشند.

مشخص کردن پیام: هر تبلیغات محیطی باید حاوی پیامی به مخاطب باشد. پیامی که ارائه می دهید به برند و محصول مورد عرضه شما بستگی زیادی دارد. مزیت خدمات یا محصولات شما نسبت به رقیبان باید در این پیام به مخاطب، منتقل شود. بهتر است این پیام در 3 تا 8 کلمه خلاصه شده باشد.

برنامه ریزی: پس از تعیین بودجه مورد نظر برای تبلیغات؛ باید برای آن برنامه ریزی شود. در این مرحله باید رسانه های مختلف را بر اساس بودجه، بررسی کرد.

انتخاب رسانه: هر کدام از رسانه‌های تبلیغاتی ویژگی هایی دارند که آن ها را برای هدف خاصی، مناسب کرده است. بیلبورد تبلیغاتی، استرابورد، تبلیغات در وسایل نقلیه عمومی مانند تبلیغات در مترو و اتوبوس، تبلیغات در فضاهای تفریحی مانند سینما و شهربازی‌ ها و تبلیغات در مراکز خرید (نقطه فروش)، از جمله رسانه‌های مورد استفاده هستند.

بازبینی هدف: دو مرتبه باید مخاطبان و اهداف را بررسی کنید و مطمئن شوید که به بهترین نحو ممکن تبلیغات محیطی را انجام می دهید.

طراحی: در خیلی از مواقع طرح های گرافیکی خلاقانه حتی بیشتر از نوشته ها، مخاطب را به خود، جذب می کند. طرح گرافیکی شما باید خلاقانه، ساده و قابل فهم باشد. وجود اطلاعات اضافی و پیچیده کردن طرح؛ شما را از هدف اصلی، دور می کند. تبلیغات محیطی باید به گونه ای باشد که کمترین حجم از اطلاعات را به مخاطبان، انتقال دهد. زیرا برای مشاهده چنین تبلیغاتی (مثل بیلبورد)؛ مخاطب در حدود 5 تا 10 ثانیه فرصت مشاهده و ذهن سپاری دارد.

تست: از دیگران درباره تبلیغی که انجام داده اید، سوال بپرسید و نظرخواهی کنید تا بتوانید متوجه ایرادات احتمالی شوید.

نظارت: پس از اینکه تبلیغ محیطی را آغاز کردید؛ مرتبا وضعیت آن را بررسی کنید تا بتوانید متوجه بازخورد مخاطبان شوید. در این صورت می توانید کمبودها را جبران کرده و مخاطبان بیشتری، جذب کنید.

تحلیل نتایج: پس از اتمام تبلیغ محیطی؛ نوبت به نتیجه گیری می رسد. باید مشخص شود که به چه میزان به هدف خود نزدیک شده اید. این مسئله موجب بهبود تبلیغات بعدی شما خواهد شد.

آشنایی با انواع تبلیغات محیطی

برای تبلیغات محیطی ابزار و روش های مختلفی وجود دارد که برخی نسبت به برخی دیگر محبوبیت بیشتری در میان مخاطبان پیدا کرده اند. انواع تبلیغات محیطی عبارتند از:

بیلبورد: واقعیت این است که بیلبوردها در جذب مخاطب، بسیار موفق عمل کرده اند. بیلبورد یک تابلو بزرگ تبلیغاتی است که می تواند به صورت ساکن یا چرخان باشد. محل قرارگیری این تابلوها بسیار مهم است و باید در موقعیت های مکانی خاص با تردد بالای افراد، قرار گیرند.

پس از محل قرارگیری موضوع بااهمیت بعدی طرح خلاقانه ای است که قرار است در معرض دید عموم، قرار گیرد. طرح استفاده شده باید خلاقانه و حاوی پیامی برای مخاطب باشد. خوشبختانه این امکان وجود دارد که بتوانید به واسطه بیلبوردها؛ با صرف هزینه نسبتا کمی، مخاطبان زیادی جذب کنید.

پوستر: پوسترها در ابعاد مختلفی وجود دارند و معمولا در مراکز بزرگ تجاری قرار می گیرند تا جلوی چشم افراد زیادی قرار داشته باشند. البته پوسترهای امروزی به لطف وجود تکنولوژی شکل های دیگری هم پیدا کرده اند. نمایشگرهای دیجیتالی را می توان نوعی از پوسترهای دیواری به سبک مدرن دانست.

وسایل حمل و نقل عمومی: برخی از وسایل نقلیه عمومی مثل مترو، اتوبوس، قطار مسافربری، قطارهای سریع و سیر و … بهترین مکان برای درج تبلیغات محیطی، محسوب می شوند. این وسایل هر روزه افراد زیادی را جا به جا می کنند و مسلما می توانند در جذب مشتری، اثرگذار باشند.

تابلوهای تبلیغاتی: تابلو تبلیغاتی را می توان مقرون به صرفه ترین شیوه تبلیغات دانست. صنعت تابلوسازی سال هاست که در این زمینه فعالیت کرده و امروزه به تولید تابلوهای منحصر به فرد و جذابی، می پردازد. تابلوهای تبلیغاتی به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. می توانند به صورت لایت باکس در مکان هایی مثل مترو نصب شوند و یا به عنوان یک تابلو تبلیغاتی سر در مغازه یا دفتر کار، قرار گیرند. چیزی که باعث جذابیت بیشتر این گونه تابلوها می شود؛ نورپردازی آن هاست که باعث ایجاد جلوه ای زیبا در تابلو می شود.

تابلوهای تبلیغاتی مخصوصا اگر از نوع چلنیوم یا استیل باشند به دلیل داشتن طیف رنگی زیبا و جذابیت نورپردازی در شب؛ بیشتر مورد علاقه مشتریان هستند. تابلو تبلیغاتی علاوه بر اینکه یک شیوه تبلیغات مدرن و مقرون به صرفه محسوب می شود؛ می تواند به صورت دائمی باشد. به گونه ای که شما تنها یک بار برای طراحی و ساخت آن هزینه می کنید اما تا سال ها می توانید از جنبه تبلیغاتی آن که همان جذب مشتری است، استفاده کنید.

مطالب مرتبط: جایگاه تابلو چلنویم و تابلو استیل در تابلو سازی

آشنایی با انواع تبلیغات محیطی

در این مقاله با تبلیغات محیطی و یکی از اثرگذارترین شیوه های این نوع تبلیغات، آشنا شدید. اگر شما هم به تازگی کسب و کار جدیدی راه‌ اندازی کرده اید و قصد دارید از یک روش مقرون به صرفه برای معرفی خود به مخاطبان استفاده کنید؛ ما به شما پیشنهاد می کنیم از یک تابلو تبلیغاتی جذاب و زیبا برای این کار، بهره گیرید. تابلوسازی نامور سال ها در زمینه طراحی و ساخت این تابلوها فعالیت داشته و با بهترین متریال، کار می کند. به این منظور می توانید طرح انتخابی خود را سفارش دهید و در عین حال از راهنمایی های طراحان این مجموعه، استفاده کنید.

به منظور ثبت سفارش تابلو تبلیغاتی می توانید با شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا