۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلوهای تبلیغاتی از زمان ظهورشان تا به امروز دستخوش تغییرات زیادی شده اند که این تغییرات معمولا در جهت پیشرفت آن ها بوده است. حروف برجسته لامپی نوع جدیدی از تابلوها هستند که به تابلوهای لاس وگاسی معروف شده اند. این تابلوها به دلیل نورپردازی ویژه و همچنین توانایی که در جلب توجه رهگذران دارند، بسیار محبوب واقع شده اند. در این مقاله قصد داریم فرآیند ساخت حروف برجسته لامپی را در صنعت تابلوسازی، بررسی کنیم.

تابلو حروف برجسته لامپی چیست؟

در حال حاضر مشتریانی که به سفارش تابلو حروف برجسته لامپی روی آورده اند؛ روز به روز بیشتر می شوند. اولین ایده ساخت تابلوهای حروف برجسته از برخی تابلوها در شهر لاس وگاس ایالات متحده آمریکا، گرفته شده است. به همین دلیل به آن ها تابلوی لاس وگاسی، گفته می شود. جالب است بدانید آنچه که شهر لاس وگاس را از سایر شهرهای ایالت متحد آمریکا متمایز کرده است؛ نورپردازی فوق العاده و جالب توجهی است که دارد. شهرت تابلو حروف برجسته لامپی هم بیشتر به دلیل نورپردازی خاص آن است.

تابلو حروف برجسته لامپی چیست؟

فرآیند ساخت حروف برجسته در تابلوسازی

همانند هر تابلوی دیگری؛ در طراحی و ساخت تابلوی لاس وگاسی هم باید ابتدا حروف و طرح مورد نظر در نرم افزارهایی مثل کورل دراو (Corel Draw) به طور دقیق طراحی شده و فونت و ضخامت آن طبق نظر مشتری، مشخص شود. پس از آن، طرح توسط دستگاه های لیزری برش داده شود. در گذشته برای این کار از قیچی های دستی استفاده می کردند که سبب ایجاد لبه های خش دار و برنده می شد در صورتی که با استفاده از دستگاه برش لیزری این کار به راحتی و در مدت زمان کوتاه تری، قابل انجام است ضمن اینکه لبه حروف با برش لیزری کاملا صاف می باشد و این باعث بالا رفتن کیفیت تابلوی ساخته شده می شود.

مرحله بعدی مربوط به آماده سازی لبه برای حروف برش خورده می باشد. به این منظور لبه های یک تا چهار سانتی متری به دور طرح برش خورده، چسبانده می شود.

انجام نورپردازی در تابلوهای لاس وگاسی کمی متفاوت است. به این صورت که فاصله و تعداد لامپ های مورد نیاز تعیین شده و پس از آن، سرپیچ لامپ ها در فضای تعبیه شده بر روی حروف، قرار می گیرند. در نهایت لامپ ها بر روی سرپیچ، بسته می شوند. با انجام سیم کشی شاهد روشن شدن لامپ ها بر روی حروف برجسته، خواهیم بود.

فرآیند ساخت حروف برجسته در تابلوسازی

نحوه قرارگیری لامپ ها در تابلوی لاس وگاسی

تابلوهای لاس وگاسی دارای سوراخ هایی برای قرارگیری لامپ ها هستند. این کار به دو صورت قابل انجام است. در روش اول لامپ ها بین لبه کار و درون حروف قرار می گیرند. روش دوم به این صورت است که سطح کار را می توان با لبه اصلی حروف به صورت مماس قرار داد و سپس لامپ ها را روی آن، نصب کرد. در این روش، لامپ ها بیرون از سطح قرار خواهند گرفت.
هر دو روش از نظر نورپردازی جذاب بوده و طبق سلیقه و نظر مشتری قابل انجام می باشند.

انواع تابلو حروف برجسته لامپی

تابلوهای حروف برجسته لامپی در مدل های مختلفی طراحی و ساخته می شود. همانطور که گفتیم این تابلوها در هر طرحی که باشند؛ به دلیل نورپردازی خاصی که دارند، بسیار جلب توجه می کنند. در بین طرح های تابلوی لاس وگاسی طرح “زنگ زدگی” و یا “پتینه روی حروف” جزء مدل های پرطرفدار در بین مشتریان می باشد.
تابلوی لامپ برجسته می تواند به صورت کاملا سفارشی هم طراحی شود. به این صورت که متناسب با نوع فعالیت؛ انواع شکل و طرح های خوش آمدگویی، نمادهایی مثل خورشید و ستاره، غذاهای فست فود و نوشیدنی ها می تواند طراحی و روی زمینه تابلو، حک شود. این مورد کاملا سلیقه ای بوده و طبق نظر مشتری، قابل انجام است. حتی اگر به عنوان مشتری هیچ طرحی مد نظر نداشته باشید؛ می توانید از طراح در این زمینه، کمک بگیرید. طراح با روانشناسی رنگ ها آشنایی داشته و می تواند با توجه به نوع کسب و کار، بهترین طرح و رنگ را به مشتری، پیشنهاد دهد.

انواع تابلو حروف برجسته لامپی

مزایای تابلو حروف برجسته لامپی چیست؟

کسی که قصد سفارش تابلو را دارد؛ خواه تابلو فروشگاهی یا تابلو مغازه باشد و خواه هر تابلوی دیگر، ابتدا باید مزایای آن را در نظر بگیرد. اگر تصمیم گرفته اید که یک تابلو لاسوگاسی سفارش دهید؛ مزیت های زیر شامل حالتان می شود:

ماندگاری و استقامت بالا:

تابلویی که سفارش می دهیم قرار است سالیان سال برای شما حکم تبلیغات شهری را داشته باشد و کسب و کار شما را به افراد و رهگذران، معرفی کند. بنابراین لازم است در شرایط جوی و بارش باران استقامت خوبی داشته باشد و دچار زنگ زدگی نشود. اگر به هنگام سفارش تابلو به این مسئله دقت نکنید؛ دیر یا زود مجبور به تعویض آن می شوید و به ناچار می بایست دو مرتبه برای ساخت یک تابلوی جدید، هزینه بپردازید.
علاوه بر بارندگی، نور خورشید هم می تواند به تابلو آسیب بزند. اگر در مرحله تولید تابلو از رنگ باکیفیتی برای آن استفاده نشده باشد؛ به مرور در برابر آفتاب، رنگ پریده شده و ظاهر نامناسبی پیدا می کند. این موارد شاید به ظاهر بی اهمیت باشند؛ اما در جذب مشتری و فروش بالای شما به عنوان صاحب کسب و کار، بسیار موثر است. خوشبختانه تابلوهای لاس وگاسی از ماندگاری و استقامت بالایی، برخوردار هستند.

مزایای تابلو حروف برجسته لامپی چیست؟

نورپردازی ویژه:

اگر به دنبال تابلویی هستید که زرق و برق آن نگاه هر رهگذری را به خود جذب کند؛ تابلو لاسوگاسی می تواند انتخاب خوبی باشد. نورپردازی برای فروشگاه ها مخصوصا در شب اهمیت زیادی دارد. تابلوی مورد نظر باید در محلی نصب شود که این نورپردازی به راحتی قابل دیدن باشد. معمولا برای ایجاد نور در تابلوها از لامپ های ال ای دی (LED) و اس ام دی (SMD)، استفاده می شود. در تابلوهای لاس وگاسی نورپردازی از طریق لامپ هایی که در حروف تعبیه می شوند، صورت می گیرد. حتما نمونه هایی از این تابلوها را در سطح شهر، دیده اید. این تابلوها برای نصب سر در رستوران ها، فروشگاه های اسباب بازی، شهربازی ها و بوتیک های لباس، بسیار مناسب می باشد.

مدرن بودن:

تابلوهای حروف برجسته لامپی جزء مدرن ترین تابلوها در صنعت تابلوسازی هستند و می توانند نیاز شما را برای دیده شدن به خوبی، برطرف کنند. اگرچه تابلوهای دیگری همچون تابلو لایت باکس، تابلو چلنیوم و تابلو استیل هم همچنان پرطرفدار بوده و جایگاه خوبی در زمینه تبلیغات دارند اما اگر نورپردازی ویژه ای مد نظر شما باشد؛ پیشنهاد می کنیم به سراغ تابلوهای مدرن لاس وگاسی بروید. برای تصمیم گیری بهتر است به سراغ هر تابلوسازی که می روید؛ از نمونه تابلوهای لاس وگاسی ساخته شده توسط آنان، دیدن کنید.
در این مقاله تا حدی با تابلوهای حروف برجسته لامپی، آشنا شدید. اگر قصد سفارش تابلو تبلیغاتی را دارید؛ بهتر است ابتدا به یک تابلوسازی معتبر و باتجربه بروید. تابلو سازی نامور سال هاست در این زمینه فعالیت داشته که طراحان باتجربه ای برای طراحی و تولید تابلوها، در مجموعه خود دارد. مزیتی که این تابلوسازی دارد این است که در آن تمامی مراحل سفارش تابلو از طراحی تا تولید طبق سلیقه و نظر مشتری، انجام می شود.
به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی و همچنین سفارش تابلوی تبلیغاتی می توانید با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: