۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

امروزه با توجه به سلیقه و ایده های مختلف، تنوع بسیاری در ساخت علائم و تابلوهای تبلیغاتی به وجود آمده است. واقعیت این است که تبلیغات در جذب مشتری نقش بالقوه ای داشته و صنعت تابلوسازی هم به واسطه اهمیت بالای تبلیغات بسیار تخصصی تر از گذشته شده است. به همین دلیل است که تابلوسازان حرفه ای و فعال، به فراگیری جدیدترین متدهای ساخت تابلوهای تبلیغاتی، روی آورده اند. در ادامه با روند ساخت یکی از مدرن ترین و پرطرفدارترین تابلوهای تبلیغاتی یعنی تابلو چلنیوم، آشنا می شویم.

✓آموزش ساخت تابلو چلنیوم ✓حروف برجسته چنلیوم

آشنایی با تابلو حروف برجسته چلنیوم

صنعت تابلوسازی در سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است. به نحوی که هر روز متنوع تر از دیروز خود شده است. در بین تنوع بالای تابلوهای تبلیغاتی، بی شک تابلو چلنیوم نمونه ای از یک تابلوی پیشرفته، مدرن و زیبا می باشد. پس از وارد شدن متریال چلنیوم به ایران؛ استقبال چشمگیری از حروف برجسته چلنیوم شد. همین موضوع باعث به وجود آمدن تحولی نوین در تابلو های سردرب مغازه ها گردید. جالب است بدانید قبل از اینکه حروف برجسته چلنیوم پا به عرصه این صنعت بگذارد؛ ساخت حروف برجسته با ورق های باریک فلزی انجام می شد که با توجه به کیفیت پایینی که داشت، از بازار رقابت خارج شد.

قبل از اینکه به سراغ نحوه طراحی و ساخت تابلو چلنیوم برویم؛ بد نیست نگاهی به مزایای این تابلوی مدرن و زیبا، بیندازیم. ورق چلنیوم دارای كيفيت و استحکام بسيار بالایی بوده و در برابر نور آفتاب، گرما و سرما، مقاوم می باشد. شاید مهم ترین مزیت این متریال همین مقاومت بالای آن باشد. به نحوی که به راحتی در برابر عوامل محیطی مختلف، تغيير شكل و رنگ نخواهد داد.

حروف برجسته چلنیوم از لحاظ زيبايی و با توجه به برجستگی و حالت سه بعدی حروف، جلوه خاصی به تابلوهای تبلیغاتی می بخشد. از دیگر مزایای تابلو چلنیوم ساختار آن است که به نحوی طراحی شده است که مانع ورود گرد و غبار به تابلو می شود. لبه چلنيوم دارای يک روكش محافظ از جنس نايلون می باشد كه تا زمان ساخت و نصب حروف، بر روی قسمت براق خواهد ماند و این امر مانع از بروز خط و خش بر روی متریال چلنيوم می‌شود. این پوشش پلاستیکی در پايان كار توسط نصاب به راحتی، جدا می گردد.

آشنایی با تابلو حروف برجسته چلنیوم

روش و مراحل ساخت حروف چلنیوم

حال که با متریال چلنیوم آشنا شدید؛ بهتر است به سراغ مراحل ساخت تابلو چلنیوم برویم. به طور کلی مراحل ساخت این تابلو عبارتند از:

طراحی و برش حروف

در اولین قدم طرح مورد نظر مشتری در نرم افزارهای دقیق کامپیوتری مثل کورل دراو (Coreldrow)، طراحی می شود. پس از آنکه طرح توسط مشتری تایید شد؛ برای برش به مرحله بعد رفته و روی ورق آکرولیک یا پلکسی گلاس با استفاده از دستگاه های دقیق، لیزر می شود. ممکن است مشتری در این مرحله تقاضای ویرایش داشته باشد. تمامی مراحل ساخت تابلو باید بر اساس سلیقه و نظر مشتری، صورت گیرد. البته طراح مجموعه با تسلط بر مواردی مثل روانشناسی رنگ ها می تواند برای تصمیم گیری بهتر به مشتری، کمک کند.

فیکس کردن لبه ها

پس از اينكه طرح مورد نظر توسط دستگاه ليزر بریده شد؛ لبه چلنیوم دور تا دور  پلکسی چسبانده می شود. پس از آماده سازی لبه حروف و لبه چلنيوم آن را بر روی ميز آهنی با آهنرباهای مخصوص، ثابت و جذب يكديگر می نمایند و با استفاده از چسب فوری یا چسب 123 و اسپری، ورق چلنيوم را به پلكسی، می چسبانند.

سوار کردن حروف روی زیرساز

پس از ساخت حروف چلنيوم، نوبت به زيرسازی اين حروف می رسد. برای اين كار از ورق های پی وی سی (PVC) با ضخامت 8 و 10 ميلي متر، استفاده می شود. مزیت مهمی که ورق پی وی سی دارد این است که در مقابل آب، آفتاب، گرما و سرما مقاوم بوده و تغيير حالت نخواهد داد. به همين منظور جهت زيرسازی حروف چلنیوم بسيار كاربرد دارد. به جز زیرساز پی وی سی از دیگر متریال ها مثل چوب ترمووود و یا کامپوزیت هم می توان برای این کار، استفاده کرد. استفاده از چوب ترمووود یک حالت کلاسیک و خاص به محیط بیرونی فروشگاه و مغازه، می بخشد.

روش و مراحل ساخت حروف چلنیوم

نورپردازی

در نهایت برای تکمیل شدن تابلو چلنیوم از لامپ های ال ای دی و اس ام دی برای نورپردازی استفاده می شود. یکی از مزایای تابلو چلنیوم مانور دادن روی نورپردازی آن است. به نحوی که می توان با تغییر نورپردازی، یک تابلوی منحصر به فرد و جذاب، تولید کرد. خوشبختانه لامپ های ال ای دی و اس ام دی کم مصرف بوده و به ندرت دچار خرابی می گردند.

مطالب مرتبط: بهترین رنگ برای تابلو مغازه

نکات مهم در ارتباط با ساخت تابلو چلنیوم

توجه به جزئیات و ریزه کاری ها از اصول هر کار شیک و موفق است. خصوصاً در حرفه مهم تابلوسازی که بی سلیقگی و شتابزدگی؛ چهره شهر را تحت تاثیر قرار می دهد. این تابلوهای تبلیغاتی زیبا و جذاب هستند که چهره یک شهر را مخصوصا شب هنگام، بسیار جلوه می دهند. بنابراین در ساخت تابلو حروف برجسته چلنیوم می بایست دقت کافی را داشته باشید.

به عنوان مثال، مکان و سایز پیچ های به کار رفته جهت اتصال حروف چلنیوم، نکته مهمی است. به همین دلیل توصیه می کنیم برای اینکه تابلوی ساخته شده جلوه بهتری داشته باشد؛ از پیچ های ریزتر و تا حد ممکن همرنگ، برای تابلو استفاده شود.

دیگر نکاتی که باید به آن ها توجه داشته باشید؛ استفاده از متریال مرغوب و باکیفیت، استفاده از دستگاه های دقیق لیزری و انتخاب طرح و رنگ متناسب با نوع فعالیت و کسب و کار، می باشد. مورد آخر از این جهت اهمیت دارد که متاسفانه برخی از تابلوسازی ها بدون توجه به نوع کسب و کار، از هر رنگی برای زمینه تابلو، استفاده می کنند. به طور مثال اگر قرار است یک پارک آبی تبلیغ شود؛ شایسته است که حتما از رنگ آبی در طراحی تابلو، استفاده شود. رنگ های ناهماهنگ با موضوع اصلی تبلیغ مثل قرمز یا خاکستری تنها از جذابیت تابلو و اثرگذاری تبلیغ مربوطه، کم می کند.

نکات مهم در ارتباط با ساخت تابلو چلنیوم

سفارش تابلوی تبلیغاتی

در این مقاله تا حدی با نحوه طراحی و ساخت تابلو چلنیوم، آشنا شدید. تابلو چلنیوم را می توان جزء تابلوهای مدرن و امروزی دانست. چرا که متریال مورد نظر برای ساخت آن چند سالی است که وارد کشور شده است. اگر قصدتان برای داشتن یک تابلو چلنیوم جذاب و زیبا جدی است؛ پیشهاد می کنیم قبل از هر چیز به یک تابلوسازی معتبر، رجوع کنید. تابلوسازان با توجه به بودجه مشتری و همچنین حیطه کاری وی، بهترین و مناسب ترین تابلوی تبلیغاتی را پیشنهاد می کنند.

تابلوسازی نامور سال هاست کار طراحی و ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی را انجام داده و در این کار، تبحر لازم را دارد. این تابلوسازی در پایان کار ساخت تابلو به مشتری ضمانت نامه معتبر هم ارائه می کند. وجود ضمانت نامه دال بر استفاده از متریال مرغوب در ساخت تابلوست. زمانی که به تابلوسازی نامور رجوع کنید؛ با تنوعی از تابلوهای مدرن مواجه می شوید که قطعا کار انتخاب را برای شما، سخت تر خواهد کرد. خوشبختانه وجود مشاوران و کارشناسان تابلوساز در زمینه انتخاب نوع تابلو به شما، کمک می کند.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی و تابلو مغازه؛ می توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: