۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تکنولوژی قدرت تغییر را دارد و این تغییر را می توان در صنعت تابلو سازی هم به وضوح، مشاهده کرد. اگر نگاهی به سطح شهر بیندازید؛ متوجه می‌ شوید که نحوه تبلیغات تحت تاثیر از تکنولوژی های امروزی به کلی تغییر کرده است و شهر چهره جدیدی به خود گرفته است. بنابراین واضح است که تابلو سازی و تکنولوژی با هم ارتباط مستقیمی داشته باشند. در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم.

ارتباط تکنولوژی و تابلوسازی

تقریباً هیچ صنعتی را نمی توانید پیدا کنید که طی سال های اخیر از پیشرفت تکنولوژی، تاثیر خاصی نگرفته باشد. تکنولوژی و فناوری به قدری نفوذپذیری بالایی دارد که تمامی صنایع را دستخوش تغییر کرده است. وجود ابزارهای مختلف و پیشرفته باعث دگرگونی صنعت های مختلف شده است که تابلوسازی هم از این قاعده، مستثنی نمی باشد.

ارتباط تکنولوژی و تابلوسازی

برای اینکه متوجه ارتباط مستقیم تکنولوژی و تابلو سازی شوید، کافی است اطراف خود را نگاه کنید، اما نگاهی عمیق و هوشمندانه. شهرهای امروزی زرق و برق بسیاری گرفته اند. نمای رنگی فروشگاه ها و مغازه ها با استفاده از نورپردازی های مدرن و پیشرفته ای صورت گرفته است که در گذشته هرگز وجود نداشت. نورپردازی یکی از مهمترین عوامل جذب مشتری است. بنابراین کمتر تابلویی را می‌ توانید پیدا کنید که از این تکنولوژی، بی بهره باشد.

وجود تکنولوژی چطور باعث پیشرفت صنعت تابلو سازی شده است؟

نورپردازی مدرن تنها یکی از دلایل پیشرفت تابلوهای امروزی است. یکی دیگر از مواردی که تحت تأثیر تکنولوژی قرار گرفته است، سرعت انجام کار می باشد. در گذشته تمامی مراحل ساخت تابلو بدون استفاده از هیچ ابزار پیشرفته ای و تنها به صورت دستی، انجام می ‌شد.

مسلماً این کار اتلاف وقت و انرژی را به دنبال داشت. به شکلی که برای طراحی و ساخت تابلو زمان زیادی نیاز بود. علاوه بر این، کیفیت و دقت کار هم بدون استفاده از این دستگاه های پیشرفته، پایین بود. به همین دلیل نوآوری ‌های نوین در صنعت تابلوسازی به سرعت ظاهر شدند تا تحولات قابل توجهی به این صنعت ببخشند. این تحولات شامل موارد زیر می شود:

اما وجود تکنولوژی چطور باعث پیشرفت صنعت تابلو سازی شده است؟

دستگاه برش لیزری یا سی ان سی (CNC)

یکی از اولین دستگاه هایی که با پیشرفت تکنولوژی وارد صنعت تابلو سازی شد، دستگاه برش لیزری نام داشت. این دستگاه که به اختصار به آن سی ان سی هم گفته می ‌شود؛ ابزاری است که کار برش طرح و یا حروف را با دقت و سرعت بالا، انجام می دهد. استفاده از دستگاه برش لیزری مزایای زیادی دارد که مهمترین آن ها، افزایش سرعت، دقت، کیفیت و زیبایی در کار است. معمولاً زمانی که کار را به این دستگاه پیشرفته بسپاریم، شاهد بروز کمترین خطا و انحراف هستیم. بنابراین منطقی است که چنین دستگاهی جایگزین روش های دستی قدیمی شود.

نورپردازی پیشرفته

تابلوهایی که در سال های گذشته تولید می شدند، فاقد نورپردازی خاصی بودند. به همین دلیل به هنگام تاریک شدن هوا دیگر قابل مشاهده نبودند و این یک ضعف بزرگ برای آن ها، محسوب می‌ شد. در صورتی که تابلو به خوبی برای مشتری نمایش داده نشود، میزان فروش کالا و خدمات کاهش پیدا کرده و این با هدف صاحبین کسب و کار که همان فروش بالاتر و افزایش سود بیشتر است، کاملاً در تضاد می‌ باشد.

خوشبختانه امروزه تکنولوژی های مربوط به نورپردازی در تابلوسازی این امکان را در اختیار متخصصین این حوزه قرار می ‌دهد تا بتوانند از لامپ های متنوعی با هر ترکیب رنگ دلخواه، برای زیباتر شدن تابلو، استفاده کنند. لامپ های اس ام دی (SMD) رایج ترین و پرکاربردترین لامپ ها در ساخت تابلوهای تبلیغاتی هستند.

تنوع طرح

ورود کامپیوتر به زندگی بشر فواید بسیار زیادی داشت. امروز تقریباً تمامی صنایع از نرم ‌افزارهای کامپیوتری برای پیش برد کارهایشان، استفاده می کنند. وجود نرم افزارهای دقیقی همچون اتوکد، فتوشاپ و کورل، این امکان را ایجاد کرده است که بتوانیم طرح‌ های مختلفی را با استفاده از آن ها، طراحی کنیم. بنابر این ما می توانیم طرح مناسب برای تابلو را بهتر و دقیق تر ایجاد نمائیم.

انتخاب طرح، رنگ و فونت دلخواه در این نرم افزارها کار طراحی تابلو را بسیار ساده تر کرده است. مزیتی که وجود دارد این است که مشتری با دیدن طرح اولیه می تواند تغییراتی که مد نظر دارد را بدون صرف هیچ هزینه ای، روی آن اعمال کند.

تنوع رنگ

در تابلوهای نسل جدید هیچ گونه محدودیتی در انتخاب رنگ، نخواهید داشت و همین موضوع سبب می ‌شود تا تابلوها تفاوت زیادی با یکدیگر داشته باشند و هر روز شاهد تابلوهایی با تنوع رنگ های شاد و منحصر به فرد باشیم. اهمیت رنگ در تابلوسازی موضوعی است که از گذشته تا به امروز بسیار مورد توجه بوده و تنوع زیادی پیدا کرده است.

جالب است بدانید که تابلوهایی با نام فول کالر هم تولید شده اند که می توانند به طور همزمان ۱۶ میلیون رنگ را نمایش دهند. به همین دلیل است که امروزه تابلوها پیش از آنکه بخواهند کسب و کاری را معرفی کنند، بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند. چرا که به راحتی می‌ توانند با حافظه دیداری مشتری ارتباط برقرار کرده و آن ها را جذب نمایند.

تنوع متریال

امروز هیچ محدودیتی در انتخاب جدیدترین متریال در تابلوسازی نداریم. متریال های امروزی کیفیت و دوام بالایی دارند و معایب بنرهای قدیمی را به خوبی، پوشش داده اند. هر کدام از متریال هایی که برای ساخت تابلو استفاده شود، زیبایی خاص خود را دارد. با این وجود باید به تناسب کسب و کار و نوع متریال استفاده شده در ساخت تابلو هم توجه داشت. امروزه در صنعت تابلو سازی بیشتر از ورق های پلکسی، پلکسی گلاس و همچنین متریال هایی مثل کامپوزیت، شیشه، پی وی سی، چوب ترمووود و… استفاده می شود.

تابلو تبلیغاتی

کیفیت و دوام تابلو

یکی از معایب تابلوهای قدیمی عدم مقاومت در برابر شرایط محیطی مثل تابش نور خورشید و یا بارش باران و… بود. این موضوع باعث کاهش طول عمر تابلو، می شد. بنابراین مشتری برای داشتن یک تابلوی بی نقص، ملزم به پرداخت هزینه دوباره بود. این موضوع موجب نارضایتی مشتریان شده بود. بنابراین متخصصین سعی کردند متریالی را وارد این صنعت کنند که بتواند در شرایط مختلف جوی، کیفیت و استقامت لازم را داشته باشد. خوشبختانه اکثر تابلوهایی که امروزه ساخته می شوند، مقاومت کافی را دارا هستند.

کیفیت و دوام تابلو

مصرف پایین انرژی

شاید تصور کنید هر چقدر تعداد لامپ های یک تابلو بیشتر باشد و نورپردازی جالب تری داشته باشد، مصرف برق بالاتری دارد اما این موضوع برای تمامی تابلوها، صادق نیست. به کارگیری لامپ های اس ام دی این امکان را فراهم کرده است که بتوانید یک تابلو با نورپردازی خاص اما مصرف برق پایین، داشته باشید. این گونه تابلوها به شدت کم مصرف هستند و در عین زیبایی، باعث صرفه جویی در مصرف برق می شوند. بهره گیری از نورپردازی های جالب توجه امروزی، باعث جلب مشتری بیشتر با تابلو مغازه می شود.

تفاوت تابلوسازی در گذشته و تابلوسازی امروزی

امروزه، پیشرفت تکنولوژی باعث شده است که بسیاری از صنایع در زمینه های مختلف پیشرفت کنند. صنعت تابلوسازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در گذشته، تابلوسازان معمولا تمامی مراحل تابلوسازی یعنی طراحی تا نصب را به صورت دستی انجام می دادند. این سبب می شد که تابلوی تولیدی در کنار نکات مثبت خود یکسری معایبی هم داشته باشد. برخی از این معایب عبارت بودند از: زمان بیشتر برای ساخت، پایین بودن دقت تولید نسبت به روش دستگاهی، کمبود متریال مناسب در ساخت و…

البته، برخی از تابلوهای سبک قدیم با اندکی تغییر و نوآوری هنوز هم کاربرد دارند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تابلو نئون پلاستیک، تابلو استیل، تابلو نئون، تابلو حروف فلزی، فیکسه کاری و…

امروزه، با ورود دستگاه های برش لیزر، کار تابلوسازان آسان‌تر شده است. این دستگاه در ساخت سریع و نصب بدون نقص تابلو چلنیوم و نئون پلاستیک استفاده می شود. علاوه بر آن، دستگاه های دیگری از قبیل برش فایبر، سی ان سی، وکیوم و… برای ساخت تابلوهای حروف برجسته فلزی، وکیوم سه بعدی، تابلو استیل و..‌. کاربرد دارند.

نکته ای حائز اهمیت در این مورد این است که تکنولوژی به تنهایی نمی تواند در ساخت تابلوهای تبلیغاتی میسر واقع شود. در این زمینه حتما باید دانش لازم استفاده از دستگاه ها و متریال آنها وجود داشته باشد. علاوه بر آن، تابلوسازان باید شناخت و تجربه لازم را در صنعت، حرفه و هنر تابلوسازی کسب نمایند.

طراحی تابلو مدرن

نکات مهم برای طراحی تابلو مدرن

از آنجایی که طراحی تابلو مدرن با تابلو سنتی تفاوت هایی دارد، رعایت برخی نکات در خصوص رابطه تکنولوژی و تابلوسازی ضروری است. امروزه، خلاف گذشته که تابلوها معمولا به صورت بنر استفاده می شدند، صنعت تابلوسازی دچار تحول شده است. این تحول به گونه ای است که تکنولوژی و تابلوسازی در یک راستا قرار دارند. حال برای اینکه تابلوی شما دارای طراحی امروزی باشد، بهتر است موارد زیر را در طراحی آن رعایت کنید:

نور زیاد و خیره کننده

در دنیای تبلیغات شما مجبورید از هر نظر تعادل خود را با رقبایتان حفظ کنید. از آنجایی که امروزه استفاده از نور خیره کننده، جذاب و شاد برای بهترین تابلو مغازه مرسوم است، بهتر است که در طراحی تابلو این نکته مهم را مدنظر قرار دهید. چرا که این نوع نورپردازی باعث جلب توجه مشتریان می شود.

استفاده از لامپ های بهینه

شاید تصور کنید که لامپ های مورد استفاده در تابلوها مصرف برق بالایی دارند و چنانچه بخواهید یک نورپردازی قوی برای آن ایجاد کنید، باید برق زیادی مصرف کنید. در صورتی که این تصور کاملا غلط است. چرا که همان طور که پیش از این اشاره کردیم، لامپ های مورد استفاده در تابلوهای چلنیوم، وکیوم، نئون، استیل و… از جمله لامپ های اس ام دی هستند که مصرف برق آنها بسیار پایین است و مصرف انرژی کمتری دارند.

افکت های نوری

تاثیر طراحی در تابلوهای تبلیغاتی امری اجتناب ناپذیر است. در طراحی تابلوهای تبلیغاتی با ایجاد افکت های جذاب بر روی آنها می توانید یک طراحی منحصر به فرد داشته باشید. البته تابلوی شما قابلیت تغییر زمینه و افکت را خواهد داشت. بنابراین، هر زمان که تمایل داشته باشید، می توانید نسبت به تغییر افکت و نور تابلو اقدام کنید. پیشنهاد می کنیم که چنانچه کسب و کار شما از جمله مشاغل پرانرژی نظیر بستنی فروشی است، این ایده را حتما مد نظر قرار دهید.

سهولت در حمل و نقل

یکی از ویژگی های بارز تابلوهای مدرن وزن کم آنهاست که باعث سهولت در حمل و نقل می شود. در واقع ارتباط مستقیم تکنولوژی و تابلوسازی سبب خلق تابلوهایی با وزن کم می شود. ای بسا تابلوهای قدیمی به علت استفاده از چهارچوب آهنی و فلزی در ساختارشان فاقد این ویژگی بودند. بنابراین، حمل و نقل آنها با دشواری انجام می شد.

مقایسه دوام و شیوه‌ نصب تابلوهای قدیمی و مدرن

امروزه، دوام تابلو تبلیغاتی های مدرن به علت استفاده از متریال مرغوب در ساختارشان نسبت به تابلوهای قدیمی بسیار بیشتر است. برای مثال، تابلو چلنیوم با قابلیت هایی که دارد به هیچ عنوان با تابلوهای بنری قدیمی قابل مقایسه نیست. چرا که این تابلو مدت های طولانی بدون هیچگونه آسیبی در ساختار و رنگ قابل استفاده است.

شاید فکر کنید که نصب تابلوهای قدیمی به مراتب نسبت به تابلوهای مدرن آسان‌تر باشد. حال آنکه بسیاری از تابلوهای مدرن بر خلاف تابلوهای قدیمی، برای نصب هیچ نیازی به نصاب ندارند. همانطور که مطلع هستید تابلوهای قدیمی برای نصب نیاز به پیچ و رول پلاک و دریل داشتند و باید حتما نصاب ماهری کار نصب آن را انجام می‌ داد.

نوآوری در تابلوسازی

نوآوری در تابلوسازی و تبلیغات چه اهمیتی دارد؟

در عصر حاضر تمامی برندها و ارگان های بزرگ نیاز دارند که خدمات و محصولات خود را به صورت گسترده معرفی و تبلیغ کنند. همانطور که می دانید یکی از روش های آسان و مقرون به صرفه تبلیغ، استفاده از تابلو سر در مراکز تجاری، خیابان ها، سردر شرکت ها، رستوران ها، آموزشگاه ها و… است. جالب اینکه به تدریج نیاز به بازآفرینی روزانه عناصر در این حوزه احساس می شود.

با توجه به اینکه طراحی تابلو تبلیغاتی باید به گونه ای باشد که سبب جلب توجه مشتری شود، علاوه بر محتوا بایستی المان هایی نظیر رنگ و گرافیک محیطی در تابلوسازی مدرن به تناسب انتخاب شوند. بنابراین، اهمیت نوآوری، خلق ایده و گرافیک مدرن در تابلوسازی به عنوان عناصر اصلی این صنعت مشخص می شود.

نمونه هایی از خلاقیت در تابلوسازی و تبلیغات

همانطور که در این مقاله شرح آن گذشت، تابلوسازی مدرن تلفیقی از هنر و تکنولوژی است. بنابراین، تمامی مجموعه های فعال در زمینه تابلوهای تبلیغاتی باید علم و تجربه کافی را در این زمینه کسب کنند که مجموعه تابلوسازی نامور مسلما در این زمینه توانایی بالایی دارد. در این مقاله قصد داریم نمونه هایی از خلاقیت در این صنعت را که با علم و تجربه حاصل شده اند، برایتان شرح دهیم:

خلاقیت در انتخاب جنس تابلو

توجه داشته باشید که استفاده از متریالی با قابلیت رنگ آمیزی آسان، ضد خط و خش بودن و… خود یک نوآوری در زمینه تابلوسازی به شمار می رود. در این مورد باید دقت کنید که از برندهای معروف متریال موردنظر خود را تهیه کنید وگرنه کیفیت کار دلخواه شما نخواهد بود.

استفاده از ماژول

بدون شک تابلوهایی که در ساختارشان از ماژول (مجموعه ای از مدارهای الکترونیکی مستقل) استفاده شده است، جزو جذاب ترین انواع تابلوها هستند. این تابلوها جذابیت ویژه ای به هنگام شب دارند و از جمله قابلیت های آنها می توان به حالت متحرک و انیمیشنی آنها اشاره کرد.

نوع برش در ساخت تابلوهای تبلیغاتی

استفاده از برش لیزری در تابلوسازی به وفور مشاهده می شود که در این مورد نحوه برش و کیفیت دستگاه برش تاثیر زیادی در ایده آل بودن تابلو لاکچری دارد. در واقع به کارگیری بهترین دستگاه های برش و روش استفاده از آنها خود نوعی نوآوری به شمار می رود.

استفاده از تایمر خلاقانه در تبلیغات

یکی از موارد خلاقیت در صنعت تابلوسازی استفاده از تایمر در آن دسته از تابلوهایی است که قابلیت پخش انیمیشن را دارند. چرا که خاموش شدن خودکار انیمیشن در این تابلوها خود یک قابلیت بالقوه است.

استفاده از تبلیغات مفهومی

یکی از شاخه های تبلیغات در عصر حاضر استفاده از تبلیغات مفهومی در تابلوسازی است که کاربرد زیادی هم دارد. این نوع از تبلیغات در واقع آن دسته از تبلیغاتی هستند که از طریق بصری پیام خاصی را همراه با تامل به بیننده القا می کنند.

استفاده از نکات روانشناسی در صنعت تابلوسازی

تابلوسازان ماهر اغلب با مطالعه در زمینه روانشناسی و شناخت نکات آن می توانند تابلوهایی با طرح و رنگ بندی مناسب تهیه کنند که مورد پسند میلیون ها مخاطب قرار بگیرد. یکی از این نکات اطلاع از روانشناسی رنگ ها است. استفاده از این اطلاعات می تواند به عنوان یکی از بهترین ایده ها در تابلوسازی، در نظر گرفته شود. همانطور که می دانید هر رنگ و المانی دارای جاذبه و دافعه خاصی است.

توجه داشته باشید که شما با شناخت مخاطبان هدف خود از طریق روانشاسی می توانید به صورت کاربردی در طراحی تابلوهای خود خلاقیت به خرج دهید. بدین ترتیب، اشتیاق مشتریان برای ورود به مغازه‌ای مزین به یک تابلو تبلیغاتی جذاب بسیار بیشتر می شود.

تاثیر رنگ و طراحی در تابلوسازی

چنانچه رنگ بندی و طراحی تابلوها خلاقانه و نتیجه افکار یک ایده پرداز باشد، تاثیر شگرفی بر روی مخاطب اعمال می کند. این ویژگی زمانی یک نوآوری محسوب می شود که در کنار خلاقیت دانش کافی برای خلق یک اثر هنری و حرفه ای وجود داشته باشد.

انواع تابلو مغازه

ویژگی های انواع تابلوهای خلاقانه

تمامی تابلوهایی که با استفاده از نوآوری خلق می شوند، دارای ویژگی هایی هستند که در زیر به شرح برخی از آنها می پردازیم:

  • استفاده از طراحی سه بعدی در تابلوسازی
  • توجه به کنتراست رنگی مناسب
  • خوانا بودن محتوای تابلو
  • استفاده از متریال باکیفیت در تابلوسازی
  • استفاده از تصاویر متحرک یا انیمیشن در تابلو
  • نورپردازی مناسب و خلاقانه

سخن پایانی

صنعت تابلو سازی نیاز به خلاقیت تابلوسازان دارد تا بتواند هنر خود را در معرض دید عموم قرار دهد. خوشبختانه امروزه شاهد طرح های جدیدی در صنعت تابلوسازی هستیم که تقریبا می تواند پاسخگوی نیاز مشتریان با سلایق گوناگون باشد. جالب است بدانید برای اینکه یک تابلوی مدرن و امروزی داشته باشید، نیاز به صرف هزینه بالایی ندارید. مقرون به صرفه بودن تابلوهای امروزی هم از جمله مزیت‌ های ورود تکنولوژی به این صنعت می باشد.

بنابراین شما می ‌توانید با مشاوره گرفتن از کارشناسان تابلوساز در تابلو سازی نامور، یک تابلوی کاربردی و جذاب را با مناسب ترین هزینه، تهیه کنید.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی، می توانید با کارشناسان مجموعه تابلو سازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: