۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

در گذشته تابلوها تنها به جهت معرفی کسب و کار استفاده می ‌شدند و کمتر کسی به جنبه تبلیغاتی آن ها، فکر می کرد اما امروزه تابلوها از وظیفه اصلی شان فراتر رفته ‌اند؛ به گونه ‌ای که در جذب مخاطب و تبلیغات حالت رقابتی پیدا کرده اند. بنابراین واضح است که جنبه طراحی و گرافیک تابلو اهمیت زیادی داشته باشد. گرافیست های حرفه ای و طراحان با تجربه به خوبی می ‌دانند که قرار دادن فاکتورهای مختلف و تمرکز روی طراحی یک تابلو و گرافیک مدرن در تابلو سازی؛ تا چه اندازه می ‌تواند در جذب مشتری و فروش بالاتر کالا و خدمات، اثرگذار باشد. در این مقاله به ضرورت استفاده از گرافیک مدرن در تابلوسازی، می پردازیم.

استفاده از گرافیک مدرن در تابلو سازی

اهمیت و نقش گرافیک مدرن در تابلوسازی

در زمینه استفاده از گرافیک مدرن در تابلو سازی معمولاً طراح با شناخت صحیح از جامعه و نیازهای آن؛ یک اثر هنری منحصر به فرد، خلق می‌ کند. مسلماً چنین تابلویی بهتر می تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند؛ زیرا مخاطب امروزی بیشتر جذب تبلیغات خلاقانه می شود. به همین دلیل حتی اگر از بهترین و باکیفیت ترین مواد اولیه موجود در بازار برای ساخت تابلو استفاده شود اما به جنبه بصری و زیبایی تابلو توجه چندانی نشود؛ نمی تواند آن تأثیر مورد انتظار را در زمینه تبلیغات، داشته باشد.

درگذشته تابلوهای تبلیغاتی معمولاً شامل نوشته ها و طرح های ساده ای بودند که علت آن هم محدودیت در طراحی و تولید بود اما امروزه با توسعه و پیشرفت هایی که در سطح جهانی در صنعت تابلوسازی صورت گرفته است؛ تابلوسازان توانسته اند از روش های مختلفی برای طراحی و تولید تابلو، استفاده کنند. ورود تابلوهایی مثل تابلو چلنیوم و تابلوهای سه بعدی به بازار توانست تا حد زیادی کار را برای طراحان، آسان تر کند. همین موضوع شرایط را برای ورود گرافیک مدرن در تابلو سازی، فراهم کرد.

اهمیت و نقش گرافیک مدرن در تابلوسازی

در گرافیک مدرن می‌ توان از انواع تصاویر و طرح‌ های خاص، استفاده کرد. استفاده از نوشته ها به صورت برجسته و با نورپردازی های خاص و جالب توجه می تواند نقش پررنگی در نمایش و انتقال پیام به مخاطب، داشته باشد. عناصری که در گرافیک مدرن تابلوها نقش دارد، شامل تصاویر و اشکالی می شود که برای انتقال پیام و همچنین زیبایی کار، استفاده می شود. علاوه بر این؛ استفاده از یک ترکیب رنگ مناسب با حیطه فعالیت و همچنین بر اساس روانشناسی رنگ ها در کنار در نظر گرفتن جامعه هدف هم این امکان را به مخاطب می دهد تا بتواند انتخاب درست و صحیحی برای پاسخ به نیازهای خود، داشته باشد. وجود نشانه ها و یا تصاویر روی تابلو باعث می شود که مخاطب بتواند به سرعت پیام مورد نظر را دریافت کند.

در گرافیک مدرن چه فاکتورهایی تاثیرگذار هستند؟

همانطور که گفتیم؛ انتقال پیام به صورت نوشته، تصاویر، جملات کوتاه و تاثیرگذار در کنار یک رنگ بندی زیبا، می تواند پیام تبلیغاتی را به بهترین شکل به مخاطب، منتقل کند. به طور کلی فاکتورهای زیر در گرافیک انواع تابلوها، نقش موثری دارد:

تصاویر

تصاویر نسبت به نوشته ها سرعت انتقال پیام بالاتری دارند. تصاویر می بایست بر اساس جامعه هدف انتخاب شده و اعمال رنگ بندی آن بر اساس اصول مطالعات در زمینه رنگ شناسی، انجام شود. معمولاً گرافیست های ماهری که با هارمونی رنگ ها آشنایی دارند و می توانند به خوبی آن ها را در کنار هم استفاده کنند؛ طرح های مدرن و زیباتری را در اختیار مشتریان، قرار می ‌دهند. چنین طرح هایی باید کاملا هدفمند بوده و به بهترین نحو با مخاطب، ارتباط برقرار کنند.

پیام

انتقال پیام مهمترین چیزی است که از یک تابلوی تبلیغاتی می توان انتظار داشت. پیام می تواند به صورت متن، شعر و یا جمله بسیار کوتاهی باشد. هر چقدر پیام مورد نظر مختصر و پرمعنی تر باشد؛ بهتر می تواند در ذهن مخاطب، ماندگار شود. مساحت محدود یک تابلو جای هیچ ‌گونه اضافه گویی را باقی نمی گذارد. بنابراین پیام باید تا حد امکان مختصر مفید و به دور از حاشیه باشد. هر چه پیام مورد نظر کوتاه تر و اثرگذارتر باشد؛ مخاطب فرصت بیشتری برای دریافت آن دارد. چرا که بسیاری از مخاطبان به صورت عبوری و با وسایل نقلیه در سطح شهر تردد می‌ کنند و لازم است که در همان ظرف مدت چند ثانیه، تمام آنچه که مد نظر شماست، به مخاطب منتقل شود. به این منظور می بایست نهایتا در یک سطر یا یک جمله؛ فعالیت خود را به مخاطب، توضیح دهید.

المان ها

المان ها تصاویر و علامت های بسیار کوچکی هستند که مخاطب به محض مشاهده آن ها می تواند به سرعت پیام نهفته شده درون آن را دریافت کند. این المان ها در عین حال که به خوبی با مشتری ارتباط برقرار می کنند؛ فضای بسیار کمی می گیرند و به همین دلیل هم محبوب هستند.

در گرافیک مدرن چه فاکتورهایی تاثیرگذار هستند؟

مواد اولیه

جنس و متریالی که برای تابلو انتخاب می شود؛ تاثیر مستقیمی در گرافیک آن دارد. برخی افراد تصور می کنند گرافیک تنها محدود به انتخاب طرح و رنگ می شود؛ در صورتی که این گونه نبوده و نوع تابلو هم در کیفیت طرح نهایی، اثرگذار است. خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی متریال های جدیدی وارد صنعت تابلوسازی شده اند به گونه ای که این صنعت را از نظر تنوع طرح و رنگ، دگرگون کرده اند. بنابراین انتخاب هوشمندانه متریال مناسب با نوع کسب و کار هم برای داشتن یک گرافیک مدرن و حرفه ای، توصیه می شود. به عنوان مثال چوب ترمووود بهترین متریال برای ساخت تابلوهای دفاتر طراحی دکوراسیون می باشد. یک طراح حرفه ای به خوبی می تواند مناسب ترین متریال ساخت تابلو را بر اساس حیطه کاری، انتخاب کند.

حروف برجسته

برخی از طرح ها تنها با استفاده از حروف برجسته می توانند نهایت زیبایی را داشته باشند. خوشبختانه امروزه با ورود متریال چلنیوم به صنعت تابلوسازی استفاده از حروف برجسته برای تابلوها بسیار آسان تر شده است. از طرفی برای تهیه حروف برجسته در تابلو چلینوم از پلکسی ها استفاده می شود. این متریال به رنگ‌ های متفاوتی در بازار وجود دارد که دست طراح را برای انتخاب رنگ کاملاً باز می ‌گذارد.

سفارش تابلو با یک گرافیک مدرن و زیبا

در صورتی که قصد دارید بابت هزینه ای که برای طراحی و ساخت تابلوی تبلیغاتی می پردازید یک گرافیک مدرن، حرفه ای و جالب توجه داشته باشید؛ پیشنهاد می کنیم به یک تابلوسازی معتبر، مراجعه کنید. تابلوسازی نامور از طراحان بسیار باتجربه و حرفه ای برای طراحی تابلو بهره گرفته و از این طریق توانسته است خیال مشتری را از بابت انتخاب بهترین طرح و رنگ، راحت کند. طراحان این مجموعه می توانند طرح های ذهنی مشتریان را نیز با استفاده از نرم افزارهای دقیق طراحی مثل کورل، اتوکد و فتوشاپ، طراحی کنند. زمانی که مشتری طرح مورد نظر را تایید کرد؛ تابلو به مرحله برش و ساخت می رود. چیزی که در ساخت تابلو اهمیت دارد؛ استفاده از یک طرح زیبا در کنار متریال باکیفیت است. تابلوسازی نامور پس از ساخت تابلو و به هنگام نصب آن در محل مورد نظر، به مشتری ضمانتنامه معتبر ارائه می کند. بنابراین اگر تابلو از لحظه نصب تا مدت زمان مشخصی دچار آسیب و خرابی شود؛ کارشناسان در اسرع وقت نسبت به رفع آسیب و خرابی ایجاد شده، اقدام خواهند کرد.

سفارش تابلو با یک گرافیک مدرن و زیبا

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی و همچنین ثبت سفارش تابلوی تبلیغاتی؛ می توانید با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: