گروه تابلو سازی ناموَر

درخشش و جلوه بی نظیری که تابلوها در شب دارند؛ به یمن وجود لامپ های اس ام دی و ال ای دی است. با استفاده از این لامپ ‌ها می ‌توان نورپردازی خاص و زیبایی را برای تابلوها، ایجاد کرد. بنابراین وجود لامپ های ال ای دی و اس ام دی برای روشنایی تابلوها، ضروری است. در این مقاله قصد داریم انواع لامپ های اس ام دی که در تابلوسازی استفاده می ‌شوند را معرفی کنیم.

چرا نورپردازی تابلوها اهمیت دارد؟

مسلماً به هنگام روز؛ نور خورشید به اندازه کافی می تواند تمامی تابلوها و متن تبلیغاتی آن ها را به معرض نمایش عابران، قرار دهد اما شب هنگام تنها چیزی که می تواند در زمینه تبلیغات تابلوها موثر باشد، نورپردازی مناسب است. استفاده از نورپردازی تابلو علاوه بر اینکه روشنایی لازم را برای وضوح نوشته ها، لوگو، تصاویر و… فراهم می کند؛ می تواند در زیبایی تابلوها هم بسیار موثر باشد. به طوری که امروزه تابلوهای مدرنی همچون تابلوهای لاس وگاسی تنها به واسطه نورپردازی خیره کننده و جالب توجهی که دارند، مشهور شده ‌اند.

برای انجام نورپردازی تابلوها معمولا از لامپ های ال ای دی و اس ام دی، استفاده می ‌شود که هر کدام انواع مختلفی دارند.

چرا نورپردازی تابلوها اهمیت دارد؟

انواع اس ام دی در تابلوسازی

قبل از اینکه به سراغ معرفی انواع مختلف لامپ های اس ام دی در تابلوسازی برویم؛ بهتر است یک تعریف کلی از اس ام دی، ارائه دهیم. اس ام دی مخفف Surface Mounted Device می باشد که معنی آن “قطعات نصب سطحی” است. لامپ های اس ام دی خود از نمونه لامپ های ال ای دی می باشند که به دلایل مختلف در صنعت تابلو سازی محبوب واقع شده و با استقبال بالایی از مشتریان، مواجه شده اند.

از مهمترین دلایل محبوبیت لامپ های اس ام دی؛ طول عمر بالا، دوام بالا و انعطاف پذیر بودن در طراحی است. خوشبختانه لامپ های اس ام دی در زمینه مصرف برق، هزینه بالایی ندارند.

انواع اس ام دی در تابلو سازی عبارتند از:

اس ام دی بلوکی

یکی از پرمصرف ترین لامپ های اس ام دی در تابلو سازی، اس ام دی بلوکی است. اس ام دی های بلوکی درون قالب هایی از جنس پلاستیک سخت قرار می گیرند که روی آن ها هم با پلاستیک یا رزین به عنوان محافظ، پوشیده می شود. اس ام دی بلوکی معمولا به شکل لنزدار و ساده، تولید می ‌شود که نوع لنزدار آن به نسبت انواع ساده؛ مدرن تر و به روز تر بوده و البته شدت نور بالاتری هم دارد.

اس ام دی های بلوکی برای ساخت و تولید تابلوهای تبلیغاتی از جمله تابلو فلکسی فیس، لایت باکس و همچنین تهیه حروف برجسته از جنس استیل، نئون پلاستیک، چلنیوم و… استفاده می شود. در صورتی که تابلوی تبلیغاتی با استفاده از اس ام دی های بلوکی نورپردازی شده باشد؛ قیمت تمام شده تابلو، بالاتر می رود.

انواع اس ام دی در تابلوسازی

اس ام دی خطی

اس ام دی های خطی یکی دیگر از انواع لامپ های پرکاربرد در تابلوسازی محسوب می شوند. نحوه تهیه اس ام دی خطی به این صورت است که لامپ ها روی ورق های آلومینیومی مونتاژ شده و سیم کشی برای آن ها، انجام می شود. اس ام دی های خطی معمولاً به صورت شاخه های یک متری تولید می شوند و به فروش می ‌رسند. همچنین دو نمونه ساده و لنز دار دارند که به اختصار هر کدام را توضیح می دهیم:

اس ام دی خطی ساده:

این اس ام دی بسیار معمولی بوده و به صورت کاملا ساده روی شاخه آلومینیومی، مونتاژ می شود. از نمونه خطی ساده برای ساخت تابلوهای فلکسی فیس، باکس چلنیوم و لایت باکس ها، استفاده می شود.

اس ام دی خطی لنز دار:

نوع لنزدار این اس ام دی ها مدرن تر و جدیدتر بوده و تفاوتی که با نوع معمولی دارند این است که استندهای به کار رفته در شاخه آلومینیومی مقاوم تر و پرنورتر هستند که برای آن یک پوشش لنزدار جهت پخش بیشتر نور، در نظر گرفته شده است.
از این نوع اس ام دی برای ساخت انواع فلکسی فیس و تابلو لایت باکس با ابعاد بزرگ، استفاده می شود.

اس ام دی پیکسلی

همانطور که گفتیم؛ یکی از تابلوهای پرطرفدار و محبوب از نظر نورپردازی، تابلو لاس وگاسی است. این تابلوها با استفاده از اس ام دی های پیکسلی که نوع جدیدی از اس ام دی ها می باشند، ساخته می شوند. اس ام دی پیکسلی می ‌تواند به صورت دایره و مربع باشد که هم تک رنگ و هم تمام رنگ آن در بازار، وجود دارد.

انواع اس ام دی

اس ام دی ریسه ای

همانطور که از اسم این اس ام دی مشخص است؛ شبیه به ریسه های پلاستیکی است. به این ترتیب که ابتدا اس ام دی ها را روی نوارهای مخصوصی نصب و مونتاژ می ‌کنند و در نهایت با استفاده از دستگاه های مخصوص؛ روکشی از جنس پلاستیک روی آن، قرار می دهند. از اس ام دی های پیکسلی برای نورپردازی لایت باکس ها و همچنین تزیین تابلو، استفاده می شود. علاوه بر این، از اس ام دی پیکسلی می توان برای ایجاد روشنایی در زمینه تابلوها هم استفاده کرد.

تعداد لامپ مورد نیاز برای نورپردازی تابلو

در تابلوسازی چیزی که اهمیت دارد؛ روشنایی سطح حروف به صورت یکپارچه و بدون ایجاد سایه حروف، می باشد. حروف باید به صورت یکدست و پرنور باشند. بنابراین تابلوساز می ‌تواند تشخیص دهد که متناسب با ابعاد تابلو و تعداد حروف چه تعداد اس ام دی مورد نیاز است. هرچقدر از تعداد لامپ های اس ام دی کمتری استفاده شود؛ تابلو مصرف انرژی پایین تری، دارد.

بهترین نوع لامپ اس ام دی کدام است؟

بزرگ ترین تولیدکنندگان لامپ های اس ام دی، چین و کره هستند که در کشور ما هم بیشتر تابلوسازان از تولیدات این کشورها، استفاده می کنند. لامپ های اس ام دی برندهای مختلفی داشته و از نظر کیفیت، متفاوت هستند.

تعیین بهترین لامپ اس ام دی در تابلو سازی به عواملی مختلفی، بستگی دارد. می ‌توانیم بگوییم در بین لامپ های اس ام دی؛ بهترین لامپ همان لامپ های کره ای هستند که دارای سه مقاومت، سیم مسی، بدنه اینجکشن، ترانزیستور و لنز، می باشند.

بهترین نوع لامپ اس ام دی کدام است؟

نحوه سفارش تابلو تبلیغاتی

به طور قطع نورپردازی تاثیر زیادی در جنبه تبلیغاتی یک تابلو، خواهد داشت. به گونه‌ ای که شب هنگام تابلوهایی که دارای نور پردازی جالبی هستند؛ بیشتر نگاه مشتری را به خود، جذب می ‌کنند. بنابراین می ‌توان گفت نورپردازی یکی از ضروریات تابلوهای تبلیغاتی می باشد. معمولاً تابلوی مغازه ها و فروشگاه هایی که تا پاسی از شب به ارائه خدمات مشغول هستند، می بایست از نورپردازی خوبی برخوردار باشد.

توصیه می کنیم به منظور سفارش تابلوی تبلیغاتی تنها به تابلوسازانی رجوع کنید که از متریال باکیفیت و همچنین لامپ های مقاوم و با طول عمر بالایی برای ساخت تابلوها، استفاده می کنند. در چنین شرایطی مجبور به دوباره کاری و صرف هزینه مازاد برای تعویض لامپ ها، نمی باشید.

تابلوسازی نامور سابقه چندین ساله در زمینه طراحی و ساخت تابلوها دارد و تا کنون انواع مختلف تابلوهای تبلیغاتی را با نورپردازی های متفاوت؛ مطابق با نظر و سلیقه مشتری، طراحی و پیاده سازی کرده است. شما می توانید با مراجعه به این تابلوسازی از نمونه کارهای ساخته شده توسط آنان دیدن کرده و در صورت رضایت، سفارش خود را ثبت کنید.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلو و همچنین ثبت سفارش تابلو؛ می توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا