۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

اگر بخواهید تاریخچه و سررشته تابلوسازی را دنبال کنید؛ به تابلو نئون می رسید. چرا که این تابلو یکی از قدیمی ‌ترین و قطع به یقین یکی از پایه ها و ستون های محکم تابلوسازی به شمار می‌ آید. البته که با وجود پیشرفت گسترده ای که در صنعت تابلوسازی رخ داده است؛ هنوز هم این تابلو طرفداران خاص خود را دارد. در این مطلب قصد داریم انواع تابلو نئون را بررسی کنیم.

نئون چیست؟

نئون یکی از عناصر شیمیایی و گاز بی رنگی است که در طبیعت وجود دارد. زمانی که لامپ های ال ای دی و اس ام دی هنوز پا به عرصه  تابلوسازی نگذاشته بودند؛ از گاز نئون برای روشنایی تابلو، استفاده می شد. به این صورت که این گاز را از لوله شیشه ای و با نصب الکترود در دو سر لوله، عبور می دادند. همین موضوع باعث شد که به صورت لحظه ای ولتاژی ایجاد شده و در نهایت نوری درون شیشه، به نمایش درآید.

جالب است بدانید با استفاده از گازهای مختلف می توان رنگ های متفاوت را به نمایش گذاشت. به طور مثال، هیدروژن رنگ صورتی، آرگون رنگ آبی و سبز و نئون رنگ قرمز را ایجاد می کند.

نئون چیست؟

آشنایی با انواع تابلو نئون

تابلوهای نئون انواع مختلفی داشته و می توانند در ترکیب با پلاستیک و یا شیشه، ساخته شوند. حال به اختصار به توضیح هر کدام، می پردازیم:

تابلو نئون پلاستیکی

این نوع تابلوها حجم کمی داشته و جملات، عکس ها و یا لوگو به نحوی کاملا برجسته تولید شده و روی سطح تابلو، نصب می شوند. برای زیرساز تابلوهای نئون پلاستیکی معمولا از کامپوزیت، سنگ و… استفاده می شود. جنس حروف برجسته در تابلوهای نئون پلاستیکی، همان پلاستیک یا پلکسی گلاس است. نور تابلوهای نئون پلاستیک با استفاده از ال ای دی و اس ام دی های پرنور و ضد آب، تامین می شود.

تابلو نئون شیشه ای

در ساخت این نوع از تابلوها از شیشه بی رنگ و شفافی، استفاده می شود. شیشه ها با توجه به مدل مورد نظر تغییر شکل داده و سپس از گاز نئون پر می شوند. به دو سر شیشه ها نیز الکترود وصل می شود. در نهایت با اتصال ولتاژ دو سر تابلو گاز نئون داخل شیشه باعث تولید نور می شود. در واقع این مدل از تابلو نوعی تابلوی الکتریکی است. گاز نئون داخل لوله های شیشه ای را می توان با گازهای دیگر مثل آرگون و هیدروژن، پر کرد. این کار باعث تنوع رنگی این تابلوها می ‌شود. معمولاً از تابلوهای نئون شیشه ای در ویترین مغازه ها و برای معرفی کالاها و محصولات، استفاده می شود.

آشنایی با انواع تابلو نئون

محل نصب تابلوهای نئون

تابلوهای نئون بیشتر سر درب مغازه ها و فروشگاه ها، نصب می شوند. اگر قرار است تابلو در ارتفاع بالایی نصب شود؛ باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتوان آن را از فواصل دور، مشاهده کرد. هزینه، زمان و انرژی که صرف طراحی و ساخت تابلوهای با ابعاد بزرگ می شود، معمولاً بیشتر است اما اگر قصد دارید تابلوی شما از تمامی جهت ها دید کافی داشته باشد؛ چاره ای جز نصب آن در مرتفع ترین قسمت ساختمان، نخواهید داشت.

برآورد هزینه ساخت تابلو نئون

متاسفانه برای برخی از مشتریان هزینه تابلو نسبت به کیفیت ساخت آن، درجه اولویت بالاتری دارد. در هر صورت شرایط اقتصادی و مشکلات مالی به گونه ای است که خیلی افراد ترجیح می دهند برای طراحی و ساخت تابلو، هزینه بالایی نپردازند. البته این موضوع شاید تنها در کشور ما صدق کند. چرا که کشورهای اروپایی سالانه هزینه بسیاری صرف تابلوهای تبلیغاتی می ‌کنند. چرا که استفاده از آن را مهمترین عامل پیشرفت کسب و کار خود می دانند و چه بسا خیلی از کمپانی های بزرگ تبلیغاتی مثل نایک و کوکاکولا، با وجود شهرت جهانی همواره دست از تبلیغات، برنداشته اند.

به طور کلی نمی توان هزینه ثابتی برای طراحی و ساخت تابلوهای نئونی، مشخص کرد. همانند دیگر تابلوها؛ قیمت این تابلو هم تابعی از عوامل مختلف مثل متریال به کار رفته در ساخت، نوع نورپردازی، ابعاد تابلو و… می باشد. در هر صورت توصیه می کنیم در طراحی و ساخت تابلو هرگز کمیت را فدای کیفیت نکنید. زیرا تابلوی مورد نظر قرار است سال ها برای شما کار تبلیغات و بازاریابی را انجام دهد و بنابراین اگر در مدت زمانی کوتاهی دچار خرابی و آسیب شود، چاره ای جز دوباره کاری و صرف هزینه اضافی برای تعویض تابلو، نخواهید داشت. بنابراین منطقی است که از همان ابتدا یک متریال باکیفیت برای ساخت تابلو انتخاب کنید. چنین تابلویی در برابر باد، باران و شرایط جوی مختلف، می تواند مقاومت خوبی داشته باشد.

برآورد هزینه ساخت تابلو نئون

نحوه ساخت تابلو نئون

همانند دیگر تابلوهای تبلیغاتی؛ اولین مرحله ساخت تابلو نئون، طراحی می باشد. پس از طراحی نوبت به پلات و نقشه می رسد که با استفاده از دستگاه های کاتر پلاتر گرفته می شود. لوله های نئون از جنس شیشه و معمولاً به صورت خط راست می باشند. این لوله ها با استفاده از شعله به شکل و طرح مورد نظر تبدیل می ‌شوند. از آنجایی که لوله ها از جنس شیشه و بسیار نازک می باشند؛ ساخت تابلوهای نئونی هنری بسیار سخت، زمان بر و طاقت فرساست. چرا که به دلیل شکننده بودن شیشه، با کوچکترین اشتباه ممکن است تمامی زحمات انجام شده به باد برود. به همین دلیل است که همواره توصیه می کنیم برای ساخت تابلوهای نئون، به تابلوسازان معتبر و باتجربه، رجوع کنید.

پس از ساخت لوله ها، نوبت به اتصال الکترود می رسد. پس از نصب الکترودها دو سر نئون به دستگاه ولتاژ بالا متصل می شود تا گاز داخل لوله به خلا، تبدیل شود. پس از آن به دستگاه گاز نئون متصل شده و لوله نئون پر از گاز می شود.

 از آنجایی که تابلو نئون را می توان به رنگ های متفاوتی نمایش داد، مورد علاقه خیلی از افراد است. از این تابلو برای نمایش شعارهای تبلیغاتی و یا کالا و خدمات قابل عرضه در یک فروشگاه و یا دفتر کار، استفاده می شود. در واقع تابلو نئون جزء تابلوهای مقرون به صرفه و ارزان قیمت است که می ‌تواند بازدهی و اثربخشی بالایی داشته باشد.

نحوه ساخت تابلو نئون

سفارش ساخت تابلوی تبلیغاتی

در این مقاله با طراحی و ساخت انواع تابلو نئون آشنا شدید. اگر همچنان قصدتان برای داشتن تابلوی تبلیغاتی جدی است؛ پیشنهاد می کنیم قبل از هر چیز برای دریافت مشاوره به یک تابلوسازی معتبر، رجوع کنید. تابلوسازان با توجه به بودجه شما و همچنین نوع کسب و کاری که دارید؛ بهترین و مناسب ترین تابلو را پیشنهاد می ‌کنند. البته توجه داشته باشید که تنها به تابلوسازانی مراجعه کنید که از متریال باکیفیتی برای ساخت تابلو، استفاده می کنند. تابلوسازی نامور با ارائه ضمانت نامه معتبر، خیال مشتری را از این بابت، راحت کرده است.

ضمانت نامه به این معناست که تابلوی مورد نظر خدمات پس از فروش خوبی دارد و اگر تا مدت زمانی پس از نصب، تابلو دچار آسیب و خرابی گردد؛ کارشناسان تابلوساز موظف هستند که ظرف مدت زمان کوتاهی، مشکل ایجاد شده را برطرف کنند.

تابلوسازی نامور با بهره‌ گیری از طراحان باتجربه و ماهر و همچنین بهره گیری از متریال باکیفیت و به روز؛ توانسته است سابقه درخشانی از خود، به جای بگذارد. اگر قصد دارید کار طراحی و ساخت تابلوی تبلیغاتی خود را به این تابلوسازی بسپارید؛ پیشنهاد می ‌کنیم با کارشناسان و مشاوران تابلوساز از طریق شماره های موجود در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: