۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

اهمیت تابلو سردر کارخانجات

اهمیت تابلو سردر کارخانجات بسیار زیاد است. کارخانه ها یک فضای گسترده هستندکه فعالیت و عملکرد آن ها با دیگر حوزه های شغلی فرق دارد. در واقع می توان گفت که کارخانه مادر بسیاری از مشاغل هستند. اجناس و کالاهایی که در هر بخش از آن ساخته می شود، برای فروش به مغازه ها فروخته و شده و از آنجا به دست مشتری می رسد.

از این رو تابلو کارخانه ساختاری متفاوت تر از تابلو مغازه دارد. همچنین باید گفت که کارخانجات از مشاغلی هستند که در خارج از شهر قرار دارند. به دلیل این که ممکن است مواد آلاینده و مضر تولید کنند، به دور از فضای شهر ساخته می شوند.

تأثیر موقعیت مکانی بر تابلو

همان طور که گفته شد، کارخانه ها را خارج از شهر می سازند. به همین دلیل نوع طراحی و ساخت تابلو نیز متفاوت می شود.  هرچه از شهر دورتر شویم به طبع ترددها کمتر شده و از جمعیت مردم کاسته می شود. همچنین موضوع دیگر این است که مشتری کارخانه ها عمده مردم نیستند. بلکه مغازه دارانی اند که این اجناس را در فروشگاه ها یا مغازه های خود به فروش می رسانند.

با توجه به این مطلب می توان نتیجه گرفت که ساختار تابلو کاخانجات با دیگر تابلوها فرق دارد و در یک دسته بندی جدا قرار می گیرد. از طراحی گرفته تا انتخاب جنس تابلو و ابعاد و اندازه آن همگی تحت تأثیر قرار گرفته و در تابلوسازی لحاظ می شود.

تابلو سازی برای کارخانه ها

سازنده تابلو کارخانه ها با اطلاعاتی که از صاحبان کمپانی می گیرند، ساخت تابلو را شروع می کنند. یک ویژگی مشترک که در تابلو سازی تمامی تابلوهای کارخانه وجود دارد، ابعاد بزرگ آن است. این موضوع در اکثر مکان ها صدق می کند. چرا که عموماً کارگاه ها و کارخانه ها مساحت زیادی داشته و سردر بزرگی دارند. بنابراین تابلو بزرگتری هم نیاز خواهند داشت.

نکته بعدی در ارتباط با تابلوسازی این است که تابلوهای موجود در کارخانه، خود به انواع مختلفی دسته بندی می شوند که هر کدام با توجه به کاربری آن ها تغییراتی دارد. در این بخش به آن ها می پردازیم.

تابلو ورودی و سردر

اصلی ترین تابلو برای کارخانه، تابلو ورودی آن است و به نوعی مهم ترین قسمت ورودی می باشد. چرا که معرف این مکان و فعالیت آن است. از این رو باید گفت که بیشتر تمرکز بر ساخت تابلو سردر است. تابلو ورودی در کارگاه ها و کارخانه ها نیز خود به چند بخش تقسیم می شوند.

برخی از آن ها بسیار معروف بوده و محل ساخت انواع محصولات برندهای مشهور هستند. در این میان نیز دسته از کارخانه وجود دارند که شهرت جهانی پیدا کرده و محصولات تولیدی آن ها به بسیاری از کشورها صادر می شود. بنابراین طبیعی است که به تابلوسازی سردر توجه بسیاری شده باشد. زیبایی، اصالت و جذابیت را در طراحی و ساخت این تابلوها می توان مشاهده کرد.

اما با این وجود کارخانه های ناشناخته و بعضاً نوپایی هم وجود دارند که برای آن که دیده شوند، نیاز است تا از عناصر ویژه برای این کار استفاده کنند. تابلو ورودی نیز یکی از این ابزارها است.

تابلوهای راهنما کارخانه

به طور معمول بسیاری از مکان های تولیدی نیاز به تابلو راهنما دارند. کارخانه ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به خصوص مکان هایی که محل تولید محصولات شیمیایی می باشند، از بخش های متنوعی تشکیل شده اند که باید از تابلو برای معرفی هر بخش استفاده کرد.

بنابراین بعد از تابلو ورودی بخش تابلو راهنما در کارخانه اهمیت زیادی دارد. در این تابلو با موضوع طراحی روبرو نیستیم و مهم ترین چالش انتخاب جنس تابلو است که در دراز مدت از بین نرود و دوام بالایی داشته باشد.

ویژگی های ساخت تابلو برای کارخانه

اصل مهم در ساخت تابلو برای کارخانه، انتخاب تابلویی است که بسیار مستحکم بوده و در مقابل تغییرات شیمیایی و آب و هوایی سالم بماند. آب و هوای شهرک های صنعتی با داخل شهر یکسان نیست. در مناطق گرمسیری، به مراتب گرمتر از شهر است و در مناطق سردسیری نیز، دمای هوا بسیار پایین بوده و بارش زیادی دارد.

ویژگی بعدی که باید در ساخت رعایت شود، بحث سازگاری با محیط است. بهتر است تابلو به گونه اجرا شود که به خوبی با محیط کارخانه سازگار بوده و در دل آن تعبیه شود. اگر به نمونه تابلوهای ساخته شده نگاهی بیاندازید، متوجه می شوید که برخی از آن ها بسیار معلق در فضا نصب شده و هیچ سنخیتی با محیط ندارد.

تعویض و تعمیر تابلو

برخی از کارخانه داران هستند که توجه به تابلوهای کارخانه خود ندارند. این تابلوها نیز به مرور زمان پوسیده شده و آثار زنگ ضدگی بر روی آن مشاهده می شود. تابلو کارخانه در اصل، ویترین کارشما است. مطمئناً خرابی و آسیب دیدگی در هر بخش از مجموعه کاری شما بر روی بیزینس تان نیز تأثیر منفی دارد و ممکن است به مذاق افرادی که برای بستن قرارداد به محل کارتان می آیند، خوشایند نباشد.

بنابراین باید گفت که اگر تابلوهای محل کارتان فرسوده شده بهتر است هرچه سریع تر تعمیر و یا تعویض شوند. در غیر این صورت پرستیژ کاری شما را زیر سوال می برد.

طراحی تابلوهای کارخانجات

طراحی تابلو کارخانه از چند بخش تشکیل می شود. بخش اول عناصر تابلو می باشد. اولین عنصر آن نیز نام کارخانه است که بزرگتر از هرچیز دیگری در تابلو نمایان می شود. بعد از آن لوگو قرار دارد. نشان تجاری در کارخانجات خیلی کاربردی و مهم است.

چرا که عمده محصولاتی که داخل بازار ارائه می شوند، همگی یک لوگو و نشان مشخص دارند. بنابراین در طراحی تابلو نیز از آن استفاده می شود، تا بین ساختمان های اطراف شناخته شده باشد. در قسمت هایی از تابلو نیز نوع فعالیت آن و سایر مشخصات به صورت خلاصه و ریزتر نوشته و ساخته می شود.

رنگ تابلو

قسمت مهم طراحی، انتخاب رنگ است. در اکثر تابلوها از رنگ سازمانی به کار رفته در محصولات و یا بروشورها، بسته بندی ها و یا تبلیغ ها استفاده می کنند. برای مثال رنگ تابلو کارخانه ایران خودرو آبی است که در تابلو کارخانه و تمامی نمایندگی های آن نیز استفاده می شود.

بررسی انواع تابلوهای مورد استفاده در کارخانه ها

تابلو کارخانه یک تابلو تبلیغاتی نیست که نیاز باشد تا از تابلوهایی که جذابیت بصری دارند استفاده کرد. این وسیله باید مناسب با فعالیت کارخانه باشد. از این رو از تابلو لایت باکس کمتر استفاده می شود. زیرا برای تابلوهای تبلیغاتی مناسب تر است.

به این ترتیب قصد داریم تا سه نوع تابلو مناسب کارخانه را معرفی کنیم.

تابلو کامپوزیت

تابلو کامپوزیت به گونه ای است که در تمامی مراکز صنعتی استفاده می شود. سبک بودن ورق های کامپوزیتی در تابلوسازی در سایز بزرگ مناسب است. از طرفی از آنجایی که شهرک های صنعتی دودهای آلاینده و گرد و غبار تولید می کنند، تابلو بعد از مدتی کثیف می شود.

کامپوزیت به خوبی قابل شستشو بوده و می توان هر چند وقت یکبار آلودگی ها را از روی تابلو پاک کرد. همچنین در مقابل اکسیده شدن نیز مقاومت خوبی دارد و اگر به طور مداوم تحت بارش برف و باران قرار گیرد، زنگ زده نمی شود.

تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم پرمصرف ترین تابلو برای کارخانه است. قابلیت نصب سریع و آسان آن باعث می شود تا به سرعت تابلوهایی با ابعاد بزرگ را ساخته و نصب کرد. مقاومت خوبی هم دارد. از طرفی باید گفت که ورق های چلنیوم خود از آلومینیوم ساخته شده اند که باعث می شود دیرتر پوسیده شوند.

در گذشته توجه چندانی به نورپردازی نمی شد ولی در چند ساله گذشته سعی می کنند تابلوهای کارخانه ها را نورانی بسازند تا در شب و در فضای تاریک درخشش خوبی داشته و به نوعی تبلیغ گر فضای آن باشند.

تابلو حروف برجسته

عمده کاربرد تابلو حروف برجسته در بخش سردر است. اما برای ساخت تابلو راهنما نیز استفاده می شود. به دلیل این که می توان آن را بر روی هر زمینه نصب کرد به راحتی بر روی انواع دیوار قابل نصب هستند و نیاز به تابلو زمینه ندارند.

بررسی تابلو شرکت های پخش و فروش محصولات

بسیاری از کارخانه ها به خصوص کمپانی های بزرگ در داخل شهر، شرکت پخش و فروش محصولات خود را دارند که مشتریان به آنجا مراجعه کرده و خریدهایشان را انجام می دهند. همچنین قراردادها و جلسات کاری را نیز در این محل برگزار می کنند. به عبارتی می توان گفت که این شرکت ها معرف کارخانه در داخل شهر هستند.

با توجه به این تعریف، ساخت تابلو شرکت هم، به ساخت تابلو کارخانه اضافه می شود. باید گفت که در تابلو سازی معمولاً این تابلو در قالب تابلو کارخانه طراحی می شود، ولی از آنجایی که در داخل شهر است و نمی توان ابعاد آن را بزرگتر کرد، چیدمان تابلو نیز تغییر پیدا می کند.

اما نقطه مشترکی که بین تابلو کارخانه و تابلوهای شرکتی و انواع آن وجود دارد، استفاده از نام کارخانه و نشان تجاری آن است. همچنین رنگ تابلوها نیز ثابت بوده و به یک شکل استفاده می شود.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: