۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

همانطور که می ‌دانید؛ از تابلوها برای معرفی کسب و کارهای مختلف، استفاده می ‌شود اما تمامی کسب و کارها تنها منوط به فروشگاه، مغازه و شرکت‌ های تجاری نمی شوند. در سطح یک شهر قطعاً تعدادی مرکز آموزشی وجود دارد که برای بقای خود حتماً نیاز به معرفی و دیده شدن دارند. چرا که بسیاری از کارآموزان تنها به واسطه وجود یک تابلوی تبلیغاتی بزرگ است که می‌ توانند آموزشگاه مورد نظر خود را پیدا کنند. در این مقاله قصد داریم مناسب ترین تابلو برای آموزشگاه را معرفی کرده و ایده های جذابی که می توانید به هنگام طراحی و ساخت آن به کار بگیرید، بیان کنیم.

سفارش تابلو آموزشگاه

ویژگی های تابلوی مناسب آموزشگاه

مسلما تعدادی مراکز آموزشی در رشته های متفاوت در یک شهر، وجود دارد. بنابراین لازم است که تابلوهای طراحی شده برای هر کدام منحصر به فرد باشد تا بتوان بین آن ها، تمایز قائل شد. تابلوهای آموزشگاه معمولاً سردرب نمای ساختمانی، نصب می شوند.

به طور کلی این تابلوها با تابلو فروشگاهی و مغازه تفاوت خاصی ندارند اما ویژگی هایی وجود دارد که تنها مختص تابلوهای آموزشگاهی است. به عنوان مثال این تابلوها باید قابلیت خوانایی بسیار بالایی داشته باشند و از فواصل دور افراد بتوانند به راحتی متن و تصاویر گرافیکی روی آن را مشاهده کنند.

اگر صاحب یک آموزشگاه خصوصی هستید؛ پیشنهاد می کنیم نسبت به طراحی و ساخت یک تابلوی آموزشگاهی زیبا و منحصر به فرد، کوتاهی نکنید. چرا که همین تابلوی به ظاهر ساده می تواند تاثیر شگرفی در جذب کارآموزان و دانش پذیران، داشته باشد.

بسیاری از مردم زمانی که تصمیم بگیرند در رشته خاصی آموزش دیده و مهارت پیدا کنند؛ معمولا به سراغ نزدیک ترین آموزشگاه ها، می روند. نصب تابلو هم به شما به عنوان صاحب آموزشگاه و هم به دانش پذیران کمک می کند تا بتوانند آموزشگاه مربوطه را سریع تر پیدا کنند.

ویژگی های تابلوی مناسب آموزشگاه

درباره ویژگی های تابلو مناسب آموزشگاه موارد زیر را می توانیم بیان کنیم:

خوانایی

همانطور که گفتیم، تابلوی مورد نظر باید از نظر خوانایی در وضعیت خوبی باشد. به گونه ‌ای که برای نوشته های آن فونت مناسب انتخاب کرده تا افراد با هر گروه سنی بتوانند به راحتی نوشته ‌های روی تابلو را بخوانند.

موقعیت نصب

برای تابلوهای آموزشگاهی موقعیت نصب بسیار اهمیت دارد. چرا که اگر تابلو در مکانی نصب شود که از تمامی جهات دید کافی را نداشته باشد؛ نمی ‌تواند در زمینه جذب دانش پذیران، تاثیر زیادی داشته باشد.

طرح و رنگ

طرح انتخابی تابلو باید با توجه به نوع آموزش های ارائه شده در آموزشگاه و همچنین سلیقه مشتری، صورت گیرد. به عنوان مثال، رنگ بندی تابلوی آموزشگاهی که در زمینه مهارت آموزی کودکان فعالیت دارد؛ کاملا متفاوت با ترکیب رنگ استفاده شده برای تابلوی آموزشگاهی است که تنها برای افراد بزرگسال کلاس های آموزشی برگزار می کند.

نورپردازی

نمایش تابلو به هنگام شب می ‌تواند تاثیر بیشتری در جذب کارآموز، داشته باشد. به همین دلیل همواره توصیه می ‌کنیم نورپردازی را هم جزء المان های انتخابی خود در هنگام سفارش تابلو، قرار دهید.

ابعاد تابلو

بسته به اینکه آموزشگاه مربوطه در چه ساختمانی واقع شده است؛ می ‌توان از تابلوهایی با ابعاد متفاوت برای معرفی آن، استفاده کرد. مسلما اگر درب ورودی آموزشگاه بزرگ است؛ بهتر است از تابلویی با ابعاد بزرگ برای معرفی آن، استفاده شود.

ایده های جذاب برای سفارش تابلو آموزشگاه

ایده های ساخت تابلو برای آموزشگاه متفاوت است و بسته به حوزه آموزشگاهی مربوطه می توان ایده های متفاوتی را پیاده ‌سازی کرد. به عنوان مثال، برخی از تابلوها نیاز به نشان تجاری یا لوگو دارند و در برخی دیگر این موضوع اهمیت خاصی ندارد. بنابراین اگر قرار است لوگوی خاصی روی تابلو حک شود؛ بهتر است این کار به گونه ای انجام شود که بیننده در نگاه اول متوجه شکل خاص و منحصر به فرد لوگو، بشود.

می ‌توان برای قرار دادن آدرس آموزشگاه و شماره تلفن آن، خلاقیت هایی به کار برد. وجود آدرس و شماره تلفن برای تابلوهای آموزشگاهی بسیار لازم و ضروری است و بهتر است که این اطلاعات با فونت درشت روی تابلو، حک شود.

آنچه که در طراحی و ساخت تابلوهای آموزشگاهی اهمیت دارد این است که علاوه بر در نظر گرفتن سلیقه و نیاز مشتری، تابلو جذابیت خاصی داشته و اگر قوانینی در ساخت تابلوی آموزشگاه وجود دارد؛ حتما به هنگام طراحی و ساخت، رعایت گردد.

به طور مثال، برخی از تابلوها تنها با رنگ سازمانی مشخصی باید ساخته شوند. اگر تابلوسازی به این موضوع اهمیت ندهد؛ ممکن است آموزشگاه با جریمه های سنگینی، مواجه گردد.

خیلی از افراد تصور می ‌کنند که وجود تابلو ‌برای آموزشگاه تنها حکم معرفی دارد و از نظر تبلیغاتی نمی تواند موثر باشد. این ذهنیت کاملاً اشتباه است. در هر حال زمانی که تابلو در یک محیط باز نصب می شود، حتماً جنبه تبلیغاتی هم پیدا می کند.

البته علاوه بر نصب تابلو می‌ توانید از سایر روش های تبلیغاتی برای جذب کارآموز و دانش پذیر هم استفاده کنید اما استفاده از تابلو بسیار مقرون به صرفه بوده و از طرفی جزء روش های تبلیغاتی همیشگی و دائمی، محسوب می شود.

ایده های جذاب برای سفارش تابلو آموزشگاه

در انتخاب تابلو می بایست فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت. با این وجود تابلوهایی مثل تابلو لایت باکس، تابلو چلنیوم، تابلو کامپوزیت، تابلو ترمووود و تابلو حروف برجسته، جزء پرطرفدارترین تابلوهای آموزشگاهی می باشند که خوشبختانه امکان ارائه نورپردازی برای آن ها، وجود دارد.

هر کدام از این تابلوها برای آموزشگاه خاصی مناسب هستند. به عنوان مثال، تابلوهای چلنیوم و لایت باکس معمولا برای آموزشگاه های زبان گزینه مناسبی هستند. همچنین برای برخی از آموزشگاه ها مثل آموزشگاه موسیقی؛ استفاده از تابلوهایی با چوب ترمووود بیشتر توصیه می‌ شود. چرا که این تابلوها به دلیل داشتن زمینه کار چوبی از نظر هنری جلوه بیشتری برای آموزشگاه، به‌دنبال دارند.

معمولاً طراحان در یک مجموعه تابلوسازی با توجه به حیطه کاری آموزشگاه می ‌توانند بهترین ترکیب رنگ و متریال را برای ساخت تابلو، انتخاب کنند. به عنوان مثال، رنگ زرد و قرمز برای طراحی و ساخت تابلوهای مخصوص آموزشگاه رانندگی مناسب به نظر می ‌رسند. این دیگر هنر طراح مجموعه است که بتواند بر اساس نیازسنجی که از مشتری انجام داده است، بتواند مناسب ترین و زیباترین تابلوهای تبلیغاتی را طراحی کند.

سفارش تابلو برای آموزشگاه

برای طراحی و ساخت تابلوی مخصوص آموزشگاه می توانید به یک تابلوسازی معتبر، رجوع کرده و حدالامکان از نمونه کارهای ساخته شده توسط آنان، دیدن کنید. تابلوسازی نامور سابقه چندین ساله در این کار دارد و از همه مهم تر همراه تمامی تابلوها؛ ضمانت نامه معتبر هم به مشتری، می دهد.

سفارش تابلو برای آموزشگاه

وجود ضمانت‌ نامه به این معناست که تابلوساز برای ساخت تابلو از بهترین و باکیفیت ترین متریال موجود در بازار، استفاده کرده است. چرا که تابلوی آموزشگاه قرار است سال ها سردرب آموزشگاه قرار بگیرد و کار معرفی آموزشگاه را انجام دهد. اگر این تابلو در برابر شرایط محیطی متفاوت به سرعت دچار آسیب و خرابی گردد؛ صاحب آموزشگاه مجبور به تعویض و پرداخت هزینه دوباره برای ساخت تابلو می شود. بنابراین بهتر است که از همان ابتدا از مواد اولیه باکیفیت برای ساخت تابلو، استفاده شود.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب تابلو برای آموزشگاه؛ می ‌توانید با کارشناسان و مشاوران مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، در تماس باشید. مشاوران تابلوساز بر اساس حوزه کاری شما و همچنین موقعیت نصب تابلو؛ مناسب ترین نوع تابلوهای تبلیغاتی را به شما، پیشنهاد می دهند.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: