۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

امروزه استفاده از تابلوهای تبلیغاتی آنقدر متداول شده است که در هر خیابان و هر شهری قدم بزنید، حتما نمونه هایی از آن ها را خواهید دید. تابلوهای امروزی بسیار رنگارنگ و متنوع شده اند به گونه ای که علاوه بر جنبه معرفی؛ روی زیبایی و جذب مشتری هم متمرکز هستند. اصلا اهمیتی ندارد که در شهر کوچکی باشید یا بزرگ، تابلوها در همه جا وجود دارند و با رقابت تنگاتنگ، خودنمایی می ‌کنند. مجتمع های تجاری از مکان هایی هستند که نیاز به تابلوهای متعدد در سایزها و رنگ های متفاوتی دارند. ادامه این مقاله را دنبال کنید تا با بهترین تابلو برای مجتمع‌ های تجاری، آشنا شویم.

چرا برای مجتمع های تجاری به تابلو نیاز داریم؟

مجتمع های تجاری یکی از مکان هایی است که هر روزه توسط افراد زیادی، بازدید می ‌شوند. وجود فروشگاه ها، مغازه ها، دفاتر کار، شرکت ها و… در یک مجتمع تجاری باعث می ‌شود افراد زیادی روزانه به این مکان، مراجعه کنند. بنابراین در وهله اول برای راهنمایی مراجعه کنندگان نیاز است تابلوهایی در جاهای مختلف مجتمع، نصب شود. علاوه بر این، وجود تابلو در یک مجتمع تجاری از جنبه زیبایی هم اهمیت دارد.

تابلوهای رنگارنگ و با طرح های خلاقانه و متنوع و همچنین با نورپردازی های خیره کننده باعث می شوند افراد نسبت به یک فروشگاه یا مغازه، ترغیب شوند. بنابراین وجود تابلوهای مختلف برای مجتمع ‌های تجاری چه در فضاهای داخلی مجتمع و چه در فضاهای خارجی به منظور جذب مشتری و فروش بالاتر، یک نیاز اساسی محسوب می شود.

چرا برای مجتمع های تجاری به تابلو نیاز داریم؟

تابلو مناسب مجتمع های تجاری چه ویژگی هایی دارد؟

حال که به اهمیت وجود تابلو در مجتمع های تجاری پی بردید، بهتر است با ویژگی هایی که این تابلوها باید داشته باشند، آشنا شوید. آنچه که در طراحی و سفارش تابلو برای مجتمع‌ های تجاری باید در نظر بگیریم، در درجه اول کیفیت تابلو میباشد. کیفیت هر محصول به کیفیت مواد اولیه به کار رفته در ساخت آن، بستگی دارد. مهمترین تابلویی که برای مجتمع های تجاری استفاده می شود؛ تابلوی ورودی است. این تابلو هم در ارتفاعات پایین و هم در بالاترین نقطه مجتمع های تجاری با هدف نمایش نام مجتمع، می تواند نصب شود.

مورد دیگری که به هنگام ساخت این تابلو ها باید در نظر بگیریم، طراحی تابلوست. تابلوهای مخصوص مجتمع های تجاری باید طراحی خلاقانه و نوآورانه ای داشته باشند. به گونه ‌ای که بتوانند در نگاه اول برای مشتری، جذاب به نظر برسند. استفاده از رنگ بندی های شاد و هیجان انگیز برای تابلوهای مجتمع های تجاری، توصیه می گردد. همچنین وجود نورپردازی در تابلو مغازه و همچنین تابلوهای مجتمع های تجاری به هنگام شب جلوه ای بی نظیر و خاص، به ساختمان می دهد.

بنابراین می ‌توان گفت تابلویی برای مجتمع های تجاری مناسب است که اولاً باکیفیت بوده و بتواند در برابر شرایط محیطی متفاوت دوام کافی را داشته باشد و ثانیاً از نظر ظاهری و زیبایی بتواند مشتری را به خود جذب کند.

تابلو مناسب مجتمع های تجاری چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین تابلو برای مجتمع های تجاری کدام است؟

خوشبختانه تنوع در جنس و نوع تابلوها آنقدر زیاد است که هر سلیقه ای را می تواند پوشش دهد. بنابراین برای اینکه انتخاب درستی در بین محصولات این حوزه داشته باشید، نیاز به اطلاعات مفید درباره هر کدام از تابلوها دارید. در ادامه برخی از پرطرفدارترین تابلوهای مناسب مجتمع های تجاری را معرفی کرده و توضیحات مختصری درباره هر کدام، می دهیم.

تابلو پلکسی:

ورقه های پلکسی به رنگی بودن مشهور هستند. به این صورت که برای فروشگاه هایی مثل اسباب بازی فروشی ها و مغازه هایی که مخاطب آن ها بیشتر کودکان هستند، بهترین انتخاب می باشد. این ورقه ها انواع و اقسام مختلفی داشته و معمولا از کشورهای چین و تایوان وارد کشور ما، می ‌شوند. ورقه های پلکسی از نظر ضخامت می‌ توانند متفاوت باشند اما معمولاً در ساخت تابلو از ورقه های با ضخامت ۳ میلی متر، استفاده می شود. البته هر چقدر تابلو در ابعاد بالاتری نصب شده و ارتفاع بیشتری داشته باشد، لبه ضخیم تری هم برای آن ها، مورد نیاز می باشد.

تابلو چلنیوم:

تابلو چلنیوم می‌ تواند به صورت ساده و طرح‌ دار، تولید شود. چلنیوم ها هم همانند متریال پلکسی رنگ بندی های متفاوت دارند اما پرطرفدارترین رنگ آن ها مخصوصاً برای مجتمع های تجاری، طلایی و نقره ای می باشد.

باکیفیت ترین و بهترین متریال چلنیوم مربوط به کشور اسپانیا می باشد. اما چلنیوم های تایوانی هم در بازار موجود بوده و کیفیت مناسب و ماندگاری بالایی دارند. برای مجتمع ‌های تجاری که طبقات زیادی دارند، بهترین تابلو برای نصب در ارتفاعات زیاد، تابلو‌چلنیوم می ‌باشد. چرا که در برابر فشار باد مقاومت بالایی داشته و به راحتی نمی شکند. همچنین برای استفاده در ارتفاع های بالا چلنیوم هایی با لبه ۱۱ سانتی متر، پیشنهاد می ‌شود. این چلنیوم برجستگی بیشتری به تابلو داده و باعث می شود تابلو از فواصل دور به راحتی دیده شود. در صورتی که قرار است تابلو در ارتفاعات کمتری نصب شود، چلنیوم هایی با لبه ۷ و ۹ سانتی متر مناسب هستند.

تابلو استیل:

در صورتی که صاحب فروشگاه و یا مغازه ای در یک پاساژ و یا مجتمع تجاری هستید و احساس می کنید به نور زیادی برای نمایش تابلو نیاز ندارید، می توانید از تابلوهای استیل نوراندریک، استفاده کنید. تابلوهای استیل از نمای رو به رو نور چندانی ندارند اما از نظر جلوه و زیبایی می توانند بسیار جالب توجه باشند.

توجه داشته باشید که تابلوهای استیل برای ارتفاع های بالا و مکان های تاریک، گزینه ای چندان مناسبی نیستند اما برای مغازه های داخل پاساژ و مجتمع های تجاری، داخل لابی مجتمع های مسکونی، هتل ها و همچنین برای دکوراسیون داخلی مکان هایی مثل آتلیه ها بسیار شیک و خاص، جلوه می کنند.

چنانچه نمایندگی محصولات خاصی از یک برند را دارید که ملزم به رعایت قواعد رنگ بندی هستید، بهتر است از تابلو چلنیوم و پلکسی، استفاده کنید. چرا که طیف های رنگی پلکسی بسیار زیاد بوده و می تواند نیاز شما را پاسخگو باشد.

جالب است بدانید در یک مجتمع تجاری کسب و کارهای مختلفی قرار دارند که هر کدام از تابلوها بسته به نوع کسب و کار، طراحی و تولید شده اند. به عنوان مثال در یک مجتمع تجاری تابلویی که مناسب فروشگاه کیف و کفش است؛ کاملا متفاوت با تابلویی است که برای بستنی و آبمیوه فروشی ها، استفاده می شود. تابلوهایی که مربوط به ارائه خوراکی ها هستند؛ بهتر است با تنوع رنگی زیاد، ساخته شوند‌.

همچنین برای فروشگاه های ارائه زیورآلات و طلا فروشی ها، تابلوهای چلنیوم الماسی بسیار مناسب هستند. در هر صورت این موارد تنها راهنمایی های مختصری برای انتخاب تابلو به شمار می‌ روند. در نهایت این شما هستید که می توانید مطابق با سلیقه ای که دارید؛ بهترین تابلوی تبلیغاتی را برای معرفی برند، کسب و کار، محصولات و یا خدمات خود، استفاده کنید.

تابلو فروشگاهی

سفارش تابلوی تبلیغاتی

ما در تابلوسازی نامور این افتخار را داریم که مناسب ترین و باکیفیت ترین تابلوی تبلیغاتی را برای شما، طراحی و پیاده سازی کنیم. تمامی تابلوهای ساخته شده توسط تابلوسازی نامور دارای ضمانت نامه معتبر می باشد. به این معنا که اگر پس از نصب تابلو تا مدت زمان مشخصی آسیب و خرابی به تابلو وارد شود، کارشناسان تابلوساز ملزم هستند مشکل ایجاد شده را در اسرع وقت، برطرف نمایند.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی برای مجتمع تجاری، فروشگاه، مغازه، دفتر کار و… می توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

ویژگی تابلو سردر مراکز تجاری

احتمالا تاکنون مراجعاتی به مراکز تجاری مختلف داشته اید و می‌ دانید که این مراکز از دو بخش کلی طبقات تجاری و پارکینگ تشکیل می شوند و وسعت زیادی هم دارند. به همین سبب هرکدام از قسمت های مختلف مراکز مزبور نیاز به تابلو راهنمای مخصوصی دارند.

به طور معمول تابلو سردر مراکز تجاری در گذشته دارای طرح های از پیش تعیین شده ای بودند و کمتر پیش می آمد که این تابلوها نیاز به طراحی ویژه داشته باشند. با این وجود، امروزه صاحبان مراکز تجاری نیز خواهان طرح های جذاب برای سردر مجتمع خود هستند. به همین دلیل، ما در این مقاله به معرفی انواع تابلو راهنما برای مراکز تجاری پرداخته ایم:

تابلو مورد نیاز برای طبقات تجاری

همانطور که در بالا ذکر شد، یک مرکز تجاری دارای دو قسمت طبقات تجاری و پارکینگ است. با توجه به اینکه رفت و آمد در این بخش ها بسیار زیاد است، وجود تابلوهای راهنما در آن احساس می شود. به همین دلیل، انواع متفاوتی از تابلوها برای این مراکز طراحی شده‌اند که برخی از آنها عبارتند از:

انواع تابلوهای دیواری، انواع لایت باکس، تابلوهای آویز سقفی، تابلو استند ایستاده دو طرفه.

تابلو برای بخش پارکینگ

تابلوهایی که در این بخش نصب می شوند، به طور معمول شامل تابلوهای سرعت مجاز، ارتفاع مجاز، راهنمای بخش های مختلف پارکینگ و جهت نماها هستند.

تابلو حروف برجسته سه بعدی؛ نمونه ای از تابلوهای تجاری

تابلو حروف برجسته سه بعدی به تابلویی اطلاق می شود که حروف برجسته موجود در آن پس از طراحی و برش با دستگاه سی ان سی به واسطه مکنده موجود در زیر دستگاه کشيده می شود. سپس این حروف در قالب یک چوب قرار می گیرد که به طور معمول از جنس ام دی اف انتخاب و قبل از برش حروف ساخته می شود.

البته، تابلو حروف برجسته سه بعدی در مقایسه با سایر انواع تابلوهای حروف برجسته تفاوت هایی دارد که از جمله آنها می توان به دارا بودن بعد و زاویه اشاره کرد. باید توجه داشت که شکل دهی، زاویه دار کردن و ایجاد فرمت های خاص برای این تابلوها به طور کامل به سلیقه هنرمند تابلوساز وابسته است.

ساخت تابلوهای مزبور با پیشرفت های حاصله در زمینه تولید و اجرای حروف برجسته و با الگوبرداری از کشورهای مدرن و پیشرفته به کشورمان راه یافت. امروزه، حروف مورد استفاده برای این تابلوها با استفاده از دستگاه های فوق پیشرفته انجام می شود که با حروف فارسی نیز سازگاری دارند. این دستگاه ها قادرند حروف ایجاد شده را به صورت یکپارچه و تحت فشار و پرس های حرارتی با تکیه بر دانش روز ایجاد کنند. این حروف بسیار سبک هستند که همین امر باعث می شود استحکام و دوام بالایی هم داشته باشند.

امروزه، تولید انواع حروف برجسته در مدل های مختلف با سبکهای نورپردازی متنوع، زیبا و کلاسیک انجام می شود که نمونه ای از ابتکارات نوین و جذاب در پیشرفت صنعت تابلوسازی به شمار می روند. از انواع متفاوت حروف برجسته می توان به حروف برجسته وکیوم اشاره کرد که با استفاده از دستگاه های پیشرفته در کوتاه ترین زمان ساخته می شوند.

جالب توجه است که نورپردازی تابلوهای موردنظر به شیوه متفاوتی انجام می شود که در زیر برخی از روش های آن ذکر شده اند:

  • نورپردازی از رویه حروف برجسته سه بعدی
  • نورپردازی از لبه های حروف
  • نورپردازی از زیر حروف که به نام نور مخفی شناخته می شود

تابلو فروشگاه مراکز تجاری چگونه در جذب مشتری موثر است؟

همانطور که می دانید تمامی کسب و کارها و مراکز تجاری نیاز به معرفی برند، شرکت و محصولات خود دارند. امروزه، هیچ چیزی نمی تواند مانند یک تابلو تبلیغاتی در معرفی یک کسب و کار به دیگران موثر واقع شود. این تابلوها در نمای داخلی و خارجی مراکز تجاری قابل استفاده هستند و به همین جهت محبوبیت زیادی هم دارند.

با توجه به اینکه تابلوهای فروشگاه به شیوه خلاقانه طراحی می شوند و ابعاد آنها متناسب با نوع کسب و کار انتخاب می شود، نباید از اهمیت تابلو فروشگاه در جذب مشتری غافل شد. چرا که تنها در این صورت می تواند تاثیر خود را بر مشتری بگذارد و برند شما را نسبت به رقبایتان متمایز کند. به طور کلی، از جمله عواملی که در میزان جذب مشتری تاثیرگذار هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین تابلو برای مجتمع های تجاری کدام است؟

نوع طراحی تابلو تبلیغاتی

به طور معمول تابلوسازان یا گرافیست ها تابلوهای مختلف را با استفاده از نرم افزارهای خاصی طراحی می کنند تا پس از تایید طراحی به مرحله ساخت راه پیدا نمایند. نرم افزارهایی که به طور معمول برای اینکار استفاده می شوند نرم افزارهای کورل و فتوشاپ هستند که در طراحی تابلوهای برجسته و فلکسی فیس کاربرد دارند.

رنگ پنل های تبلیغاتی

رنگ شناسی یکی از شاخه های علم روانشناسی است که نمی توان از تاثیر آن در ساخت تابلوهای تبلیغاتی غافل شد.

اندازه و ابعاد تابلوها

بدیهی است که تابلوهای تبلیغاتی در ابعاد بزرگ تاثیر زیادی بر ذهن مخاطب دارند. البته هر تابلویی متناسب با اندازه و نوع طراحی خود پیام خاصی به مشتریان ابلاغ می کند.

متریال و نوع تابلو تبلیغاتی

هر کسب و کاری متناسب با محصول و نوع خدمت خود نیاز به تابلویی با متریال خاص دارد. به طور معمول تابلوها از نظر متریال مورد استفاده در انواع تابلوهای برجسته چلنیوم، لایت باکس، فلکسی فیس، تابلو کامپوزیت و… تقسیم بندی می شوند. از این میان تابلوهای برجسته اهمیت ویژه ای دارند.

استفاده صحیح از نورپردازی

به طور معمول نورپردازی در انواع تابلوها با استفاده از لامپ های اس ام دی انجام می شود. این فاکتور در جذب مشتری تاثیر زیادی دارد.

تابلوهای تبلیغاتی از نظر کاربری به چند دسته تقسیم می شوند؟

امروزه، انواع تابلو تبلیغاتی برای موارد مختلفی استفاده می شوند که از جمله آنها می توان به استفاده از این تابلوها در سردر مغازه، سردر مراکز تجاری، فروشگاه ها و سایر موقعیت های دیگر اشاره کرد. هدف اصلی استفاده از تابلوهای مزبور نیز جذب مشتری و افزایش فروش است. در این مقاله قصد داریم انواع تابلوهای تبلیغاتی را بر اساس کاربرد آنها دسته بندی کنیم:

تابلو سردر مغازه

بسیاری از مغازه ها برای افزایش فروش اجناس خود از انواع تابلوها استفاده می کنند. بهترین تابلو مغازه در این مورد می تواند از انواع  تابلو فلکسی، چلنیوم، پلاستیک، کامپوزیت و… باشد.

تابلو هایپر مارکت ها

امروزه، به دلیل وجود هایپرمارکت های مختلف در سطح کشور نیاز به برندسازی و تبلیغ برای این فروشگاه ها بیشتر احساس می شود. در این مورد استفاده از تابلوهای تبلیغاتی به دلیل ارزان بودن و آسان بودن استفاده از آنها در اولویت قرار دارد. به طور معمول تابلوهای مورد استفاده در هایپرمارکت ها از جنس لایت باکس، چلنیوم، استیل، ترموود، کامپوزیت و از انواع حروف برجسته انتخاب می شوند.

 

تابلو شرکت ها و ادارات و مجتمع های تجاری

تابلوهای مورد استفاده در این مکان ها معمولا تاثیری در جذب مشتری ندارند اما می توانند در برندسازی بسیار موثر واقع شوند. این تابلوها از جنس های مختلفی نظیر تابلو فلزی و استیل، کامپوزیت، چلنیوم، حروف برجسته و… هستند.

معرفی تابلو طبقاتی در مجتمع های تجاری

همانطور که در این مقاله اشاره شد، اغلب مجتمع های تجاری دارای بخش ها و طبقات مختلفی هستند که استفاده از تابلو طبقاتی در آنها می تواند در نشان دادن مسیر درست به بازدیدکنندگان این ساختمان ها استفاده شود. احتمالا شما تاکنون به مجتمع های تجاری زیادی مراجعه کرده اید و در این هنگام علاوه بر راهنمایی نگهبان مجتمع از تابلو طبقاتی برای یافتن مسیر بهره برده اید.

جالب توجه است که در تابلوهای طبقاتی به طور معمول از نشانه های تصویری، نوشته ها و علائم برای راهنمایی افراد استفاده می شود که همین امر باعث می شود آنها را به عنوان تابلوهای راهنما بشناسیم. استفاده از این تابلوها مزایای زیادی به همراه دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • افزایش رضایت مشتریان، صرفه جویی در زمان، افزایش اعتبار ساختمان در نزد ساکنین و…

حاصل سخن

تابلو فروشگاه علاوه بر نقشی که در تبلیغات دارد، می تواند در مجتمع های تجاری مختلف برای موارد مختلفی استفاده شود. همانطور که در این مقاله اشاره شد، یکی از موارد استفاده این تابلوها راهنمایی افراد و مراجعه کنندگان برای پیدا کردن قسمت های مختلف در مجتمع های تجاری و اداری است. شما می توانید برای ساخت انواع تابلو فروشگاه مطابق با سلیقه خود از مجموعه تابلوسازی نامور مشاوره رایگان دریافت کنید. این مجموعه دارای تابلوسازان ماهری است که می توانند تابلوهای مورد نیاز شما را در سریعترین زمان ممکن تهیه نمایند.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: