۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

باکس ها از جمله ابزارهای تبلیغاتی قدرتمند و جذابی هستند که به دلیل داشتن ویژگی های خاص مثل مصرف برق پایین، امروزه بسیار مورد توجه مشتریان واقع شده اند. لایت باکس ها در ابعاد مختلفی قابل ساخت هستند. این جعبه های جادویی باعث می شوند در نهایت بتوانید محصولات خود را از طریق تبلیغات به مشتریان بیشتری، بفروشید و از این طریق کسب و کار خود را رونق دهید. بیشترین کاربرد استفاده از لایت باکس ها برای فروشگاه، هایپر مارکت، نمایشگاه ها، متروها و دیگر مشاغل، می باشد. باید حتماً از یک لایت ‌باکس استفاده کنید تا تاثیر قابل توجه آن را در فروش کالا و خدمات خود، ببینید. لایت باکس ها انواع مختلفی دارند که در این مقاله بهترین نوع آن را معرفی خواهیم کرد.

لایت باکس چیست؟

همانطور که در مقدمه این مطلب ذکر کردیم؛ لایت باکس ها جعبه هایی هستند که برای تبلیغات استفاده می‌ شوند. این جعبه ها معمولا از جنس پلاستیک، ام دی اف و آلومینیوم، ساخته می شوند. روشنایی جعبه ها از طریق لامپ های ال ای دی (LED) و اس ام دی (SMD)، تامین می ‌گردد. آنچه که برای نمایش در این جعبه ها استفاده می ‌شود؛ معمولاً نام تجاری یا برند، لوگوی محصول و طرح های خلاقانه دیگر است‌. نوری که از لایت باکس ها متصاعد می شود؛ شفاف و یکدست بوده و به هیچ عنوان باعث آزار چشم، نمی شود. خوشبختانه تابلوی لایت ‌باکس مقاومت قابل انتظار را دارد و ساخت آن بسیار با کیفیت، انجام می شود.

لایت باکس چیست؟

لایت باکس ها چه مزایایی دارند؟

افرادی که درصدد انتخاب تابلوی تبلیغاتی هستند معمولاً به دو چیز فکر می ‌کنند. یکی جیب خود یا همان بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اند و دیگری مدرن بودن و زیبایی تابلو.

اگر به دنبال تابلوهایی می ‌گردید که در عین زیبایی از قیمت مقرون به صرفه ای هم برخوردار باشند؛ لایت ‌باکس می تواند انتخاب مناسبی برای شما، باشد. علاوه بر مقرون به صرفه بودن، نصب آسان هم از دیگر مزایای تابلوهای لایت باکس است. خوشبختانه می‌ توان لایت باکس ها را با ضخامت های متفاوتی، تولید کرد. حتی می توان آن ها را به صورت آویز و یا دیواری، نصب کرد.

مزیت مهم دیگری که این تابلوها دارند؛ امکان تعویض متن و یا طرح تبلیغاتی درون جعبه می باشد. اگر پس از مدتی که از نصب تابلو لایت باکس گذشت، احساس کردید به طرح و یا نوشته جدیدی برای آن نیاز دارید؛ می ‌توانید تنها با باز کردن چهارچوب جعبه، طرح چاپ شده درون آن را به راحتی تعویض کنید. با این کار برای ساخت لایت باکس تنها یک بار هزینه می پردازید اما می توانید بارها از آن، استفاده کنید. این موضوع کارایی لایت باکس ها را افزایش داده و قابلیت استفاده از آن برای دفعات مختلف را فراهم کرده است.

جذابیت دیگری که لایت ‌باکس ها دارند؛ قابلیت حمل آسان آن هاست. به گونه ‌ای که می ‌توان یک لایت ‌باکس را به مکان جدیدی منتقل کرده و در آنجا، نصب کنید.

به طور کلی لایت ‌باکس ها در فروشگاه ها، اماکن و مجتمع های تجاری، ترمینال، فرودگاه، تابلوهای اطلاع رسانی در بیمارستان ها، مراکز آموزشی-درمانی، داروخانه ها، نمایندگی ها، فروشگاه های مرکزی، ارائه اطلاعات سینما، سمینارها، کارگاه ها و به عنوان ابزار دکوراتیو در سقف و ساخت سقف های مجازی، کاربرد دارند‌.

لایت باکس ها چه مزایایی دارند؟

آشنایی با انواع لایت باکس

لایت باکس با توجه به اینکه قرار است در چه مکانی نصب شود و چه نوع محصول یا خدماتی را معرفی کند؛ به انواع مختلف، تقسیم می ‌شود. لازم به ذکر است که برخی از لایت باکس ها تنها در شرایط آب و هوایی خاصی قابل نصب هستند. بنابراین بهتر است قبل از سفارش تابلو درباره انواع آن تحقیق کرده و اطلاعات لازم را داشته باشید.

به طور کلی انواع لایت باکس عبارتند از:

لایت باکس کریستالی

لایت باکس های کریستالی بسیار پرطرفدار هستند. این لایت باکس ها مصرف برق پایینی داشته و در زمینه جذابیت و نور، جایگاه ویژه‌ ای پیدا کرده ‌اند. از لایت باکس های کریستالی در منوی رستوران ها، عکاس خانه ‌ها، نمایشگاه ‌های عکاسی، داروخانه ها، فرودگاه و… استفاده می شود. برای نورپردازی این تابلوهای پرنور معمولا از ال ای دی و اس ام دی، استفاده می شود که نور فوق العاده زیبایی ایجاد می ‌کند.

برای ساخت لایت باکس کریستالی از دو لایه پلکسی با ضخامت های ۲ و ۸ میلی متر، استفاده می ‌شود که بین آن دو طرح مورد نظر با چاپ بک لایت، قرار می‌ گیرد. لایت باکس های کریستالی را می توان روی دیوار، ام دی اف و حتی سقف، نصب کرد. معمولا لایت باکس ها را در اشکال مربع و مستطیل طراحی می کنند، اگرچه می توان آن ها را به شکل های هندسی دیگر مثل دایره هم طراحی کرد.

آشنایی با انواع لایت باکس

لایت باکس خارجی

همانطور که از اسم این لایت باکس مشخص است؛ معمولاً برای محیط های باز، استفاده می ‌شود. ویژگی خاص لایت باکس های out door یا بیرونی؛ مقاومت و کیفیت بالای آن هاست. به گونه ‌ای که می ‌توانند در برابر شرایط محیطی متفاوت، دوام لازم را داشته باشند. لایت باکس های بیرونی یا خارجی در مقابل نفوذ آب و ذرات، مقاوم هستند و همین موضوع طول عمر آن ها را افزایش می دهد. معمولا این نوع از لایت باکس ها در خیابان، معابر، پیاده روها و محوطه های نمایشگاهی و… نصب می‌ شوند. لایت باکس بیرونی از جنس آلومینیوم یا کامپوزیت با پایه فلزی و پوشش کامپوزیت، می باشد.

لایت باکس آلومینیومی

لایت باکس آلومینیومی گونه دیگری از لایت ‌باکس هاست که از نظر انرژی و مصرف برق بسیار مقرون به صرفه می باشد. علاوه بر این، سیستم نوردهی در این لایت ‌باکس نسبت به نمونه های قبلی مدرن تر به نظر می رسد. رویه این لایت باکس از جنس فلکسی و نور آن از طریق ال ای دی و یا اس ام دی، تامین می گردد. زمانی که اسم لایت ‌باکس آلومینیومی به میان می ‌آید؛ منظور جنس قاب ساخته شده برای لایت باکس، می باشد. جنس قاب ساخته شده علاوه بر آلومینیوم، می تواند از جنس پلاستیک و ام دی اف هم باشد که متناسب با محل نصب هر کدام را می توان، انتخاب کرد.

بهترین لایت باکس کدام است؟

نمی توانیم بگوییم دقیقا کدام یک از انواع لایت ‌باکس بهترین نوع آن می باشد. چرا که هر لایت‌ باکس ویژگی خاص خود را دارد و برای مکان مشخصی، طراحی و پیاده سازی می شود. بنابراین بهتر است که برای سفارش لایت باکس قبل از هرچیز مکان مورد نظر برای نصب آن را مشخص کنید. همانطور که در این مقاله ذکر کردیم؛ برای فضاهای بیرونی از لایت باکس هایی استفاده می شود که جنس مقاوم تری داشته باشند. طراحان و کارشناسان تابلوساز می توانند شما را در انتخاب بهترین نوع لایت ‌باکس متناسب با بودجه و نوع کسب و کاری که دارید، راهنمایی کنند.

بهترین لایت باکس کدام است؟

طراحی و ساخت لایت باکس تبلیغاتی

طراحی و ساخت لایت باکس تبلیغاتی نیاز به تجربه و مهارت دارد. بنابراین تنها تابلوسازی های معدودی هستند که می ‌توانند لایت ‌باکس های بسیار حرفه‌ ای و قابل قبولی طراحی و پیاده سازی کنند. استفاده از متریال باکیفیت، وجود ضمانت نامه معتبر، پشتیبانی قابل قبول و… از مواردی هستند که از سمت تابلوسازی به مشتری، ارائه می گردد.

اگر قصد سفارش یک لایت ‌باکس تبلیغاتی خلاقانه، زیبا، با دوام، منحصر به فرد و با نورپردازی مناسبی را دارید؛ توصیه می‌ کنیم از نمونه های ساخته شده توسط تابلوسازی نامور دیدن فرمایید. این تابلوسازی سال ها کار طراحی و ساخت تابلو را انجام داده و در این کار مهارت لازم را دارا می باشد.

برای دریافت راهنمایی بیشتر می توانید با کارشناسان و مشاوران این مجموعه تابلوسازی؛ از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: