۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

آشنایی با تابلوهای تبلیغاتی

زمانی که صحبت از استقامت یک تابلو به میان می‌ آید، معمولاً ذهن افراد به سمت تابلوهای فلزی می رود. البته که تابلوهای بادوام دیگری هم وجود دارد. حتی تابلوهای ساخته شده با چوب ترمووود هم استقامت کافی را در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت دارند. اما به طور کلی اگر به دنبال بهترین نوع تابلو با مقاومت بالا هستید، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. ادامه این مقاله را دنبال کنید تا با مقاوم ترین تابلوهای تبلیغاتی، آشنا شوید.

آشنایی با تابلوهای تبلیغاتی

به طور کلی برای هر کسب و کاری نیاز به تبلیغات احساس می شود. اگر فکر می‌ کنید نیاز است محصول و یا خدمات باکیفیتی که دارید به دیگران معرفی گردد؛ بهترین و موثرترین روش، استفاده از تابلوی تبلیغاتی می باشد. تابلوها به راحتی و با هزینه پایینی می توانند کار تبلیغات را برای شما، انجام دهند. حال هر چقدر در طراحی و انتخاب ترکیب رنگ تابلو هوشمندانه ‌تر عمل کنید، تاثیر و بازدهی بهتری می گیرید.

هر کدام از تابلوهای تبلیغاتی می ‌توانند مزایا و ویژگی های خاصی داشته باشند و این کاملاً به ساختار آن ها برمی گردد. زمانی که شما برای سفارش تابلو اقدام می کنید؛ باید تابلو را متناسب با نیازی که دارید، تهیه کنید.

به عنوان مثال ممکن است تنها به طور موقت و برای شرکت در یک نمایشگاه عرضه محصولات، نیاز به تابلو داشته باشید. در این شرایط ممکن است تابلوساز به شما پیشنهاد استفاده از لایت باکس های نمایشگاهی را بدهد. اما برای افرادی که قرار است سال ها از تابلوی تبلیغاتی به عنوان تابلو سر درب فروشگاه، مغازه، دفتر کار و… استفاده کنند، توصیه می شود استقامت و دوام تابلو را جزء اولویت‌ های خود قرار دهند.

یک تابلوی تبلیغاتی هر چقدر زیبا و جذاب باشد؛ اگر نتواند در برابر عوامل محیطی مثل بارش باران مقاومت کافی داشته باشد، به سرعت دچار زنگ زدگی شده و شما را ناچار به تعویض می کند. تعویض تابلو همانا و هزینه های تحمیل شده بر شما هم همانا.

پس منطقی است که از ابتدا به سراغ یک تابلوی باکیفیت و بادوام بروید. اما بهترین نوع تابلو با مقاومت بالا کدام است؟

معرفی بهترین و مقاوم ترین تابلوی تبلیغاتی

همانطور که در مقدمه این مقاله ذکر کردیم؛ زمانی که صحبت از استقامت تابلو به میان می آید، ذهن افراد به سمت تابلوهای فلزی می رود. دقیقاً درست است. تابلوهای فلزی دوام فوق العاده بالایی دارند. البته به شرطی که دچار زنگ زدگی نشوند. یکی از فلزهای بسیار بادوام که البته در محیط های مرطوب هم می تواند به راحتی استفاده شود، تابلو استیل است. به همین دلیل تابلو استیل را جزء مقاوم ترین و باکیفیت ترین تابلوهای تبلیغاتی می دانند.

البته این تنها مزیت تابلو استیل نمی باشد. درخشندگی و براقیتی که این تابلوها دارند، زبانزد است. همچنین تابلوهای استیل به سرعت دچار کثیفی نشده و در صورت کثیف شدن، به راحتی قابلیت تمیز شدن دارند.

پرفروش ترین رنگ ها برای متریال استیل، همان طلایی و نقره ای است. هرچند ورق های استیل را می توان در رنگ های دیگری هم در بازار، پیدا کرد. اگرچه تابلوهای استیل بدون وجود نورپردازی هم درخشان هستند اما نورپردازی می ‌تواند زیبایی این تابلوها را تکمیل کند.

معرفی بهترین و مقاوم ترین تابلوی تبلیغاتی

معرفی دیگر تابلوهای بادوام

تابلو چلنیوم

در زمینه تابلوهای مقاوم و باکیفیت، پس از تابلو استیل به تابلو چلنیوم می رسیم. حروف چلنیوم در بین تابلوهای حروف برجسته تبلیغاتی، حرف ها برای گفتن دارد. این متریال هم بادوام است و هم زیبایی مورد نیاز یک تابلو را به خوبی تامین می کند.

تابلوهای چلنیوم زیرسازی از جنس کامپوزیت و یا پی وی سی دارند. به این صورت که حروف برجسته برش داده شده و دورتادور حروف، لبه هایی از جنس چلنیوم قرار می گیرد.

همین ویژگی برجسته بودن تابلوهای چلنیوم در کنار یک نورپردازی زیبا و منحصر به فرد می تواند حداقل نیمی از مسیر بازاریابی و جذب مشتری را برای صاحبان کسب و کار، انجام دهد.

خوشبختانه چلنیوم در رنگ های متفاوتی وجود دارد. بنابراین بسیار بعید است که نتواند نیاز مشتری را پاسخگو باشد. از آنجایی که ماده اصلی در تهیه ورق های چلنیوم آلومینیوم است؛ می توانید این امید را داشته باشید که تابلوی چلنیوم بتواند سال ها بدون هیچ گونه آسیب و خرابی، کار تبلیغات را برای شما انجام دهد. البته خرابی مربوط به تجهیزات الکترونیکی و یا لامپ های تعبیه شده در پشت تابلو، اجتناب ناپذیر است.

در صورتی که برای سفارش تابلوی تبلیغاتی به تابلوسازانی مراجعه کنید که همراه با ساخت تابلو ضمانت نامه معتبر هم به شما ارائه کنند؛ دیگر هیچ نگرانی از بابت خرابی قطعات و لامپ های تابلو، نخواهید داشت. در حقیقت خدمات پس از فروش برای یک تابلو اهمیت زیادی دارد. چرا که برخی از تابلوسازان با هدف کاهش هزینه ها اقدام به استفاده از متریال نامرغوب برای ساخت تابلو کرده و با عدم ارائه ضمانت نامه از هر گونه تعمیر و یا تعویض قطعات پس از نصب تابلو، خودداری می کند.

این موضوع در حقیقت به ضرر مشتری تمام می شود. چرا که مشتری مجبور است برای تعمیر تابلو هزینه بپردازد و یا در صورتی که خرابی ایجاد شده قابل برطرف کردن نباشد، مجبور به سفارش یک تابلوی جدید می شود.

خوشبختانه تابلوسازی نامور برای تمامی تابلوهای ساخته شده بدون در نظر گرفتن قیمت تابلو، ضمانت نامه و گارانتی معتبر هم ارائه می ‌کند. وجود ضمانت نامه به این معناست که از متریال باکیفیتی برای ساخت تابلو استفاده شده است.

تابلو نئون پلاستیک

اگر در بین تابلوهای نسبتا اقتصادی به دنبال یک تابلوی مقاوم هستید؛ به شما تابلوهای پلاستیکی را پیشنهاد می کنیم. تابلوهای نئون پلاستیک از این دست هستند و شما می توانید با هزینه نه چندان بالایی یک تابلوی زیبا و جذاب، داشته باشید. البته از نظر استقامت تابلوهای نئون پلاستیک هرگز به پای تابلوهای استیل و یا چلنیوم نمی ‌رسند. اما در کل به نسبت هزینه، تابلوهای خوبی محسوب می شوند.

تابلو نئون پلاستیک کاربرد بسیار زیادی دارد و می توان آن را به صورت حروف برجسته، پیاده ‌سازی کرد. حروف برجسته از جنس پلاستیک بوده اما این به معنای ضعیف بودن متریال انتخابی برای حروف نمی باشد. تابلوهای نئون پلاستیک قدمت و سابقه طولانی در تبلیغات دارند و نه تنها در گذشته؛ بلکه امروز همچنان نیز از آن ها برای معرفی کسب و کارهای مختلف، استفاده می‌شود.

عمده تغییراتی که تابلوهای نئون پلاستیک نسبت به گذشته داشته ‌اند، به نوع مدل نورپردازی آن ها برمی گردد. به گونه ‌ای که در قدیم از نئون های شیشه ای پرمصرف برای این کار استفاده می ‌شد، اما امروزه از چیپ های کوچک اس ام دی و ال ای دی، استفاده می ‌شود. این لامپ ها بسیار کم مصرف و البته با طول عمر بالا هستند.

بهتر است به بحث اصلی که داشتیم، بازگردیم. حروف برجسته نئون پلاستیک همانطور که از اسم آن مشخص است، ساختاری از مواد پلیمری و پلاستیکی تحت عنوان پلکسی گلاس دارند. زیرکار این تابلوها ورق های پی وی سی فشرده است . البته انتخاب زیرساز سلیقه ‌ای بوده و ممکن است مشتری تمایل داشته باشد از جنس دی

گری برای تابلو نئون پلاستیک، استفاده کند اما معمولاً زیرسازهای pvc برای این گونه تابلوها، به کار برده می شوند.

یکی از ویژگی های مثبت و جالب توجه تابلوهای نئون پلاستیک، رنگ بندی آن هاست. با توجه به طیف وسیعی از ورق های پلکسی گلاس موجود در بازار؛ این امکان وجود دارد که شما تابلوی سفارشی خود را در رنگ های متنوع و گوناگون، سفارش دهید. بنابراین از نظر رنگ بندی هیچ محدودیتی برای انتخاب، نخواهید داشت. تنها نکته مهمی که در انتخاب رنگ و ورق اهمیت دارد این است که ورق انتخابی قابلیت گذرپذیری نور از خود را داشته باشد.

از تابلوهای نئون پلاستیک تقریباً برای معرفی هر کسب و کاری، می توان استفاده کرد. البته به دلیل اینکه حروف برجسته این تابلوها پراکنش نوری بالایی هم از روبه‌رو و هم از کنار دارند، اغلب در تبلیغات بصری فضاهای خارجی استفاده می شوند. شما می توانید از تابلوهای نئون پلاستیک به عنوان تابلو سر درب مغازه، تابلو نمای بیرونی مراکز خرید، تابلو نمایندگی ها، تابلو فروشگاهی، تابلو مغازه و… استفاده کنید.

حتما از خود می پرسید هزینه ساخت یک تابلو نئون پلاستیک چقدر است؟! نکات مهمی وجود دارد که در برآورد هزینه ساخت این تابلوها باید در نظر گرفته شود. این نکات شامل متراژ محیط، قطر قلم، میزان ورق استفاده شده، تعداد و تراکم لامپ های اس ام دی به کار برده شده می باشد.

معرفی دیگر تابلوهای بادوام

تابلو لایت باکس (light box)

پس از تابلوهای استیل و چلنیوم، لایت باکس ها یا همان جعبه های نورانی هم از نظر کیفیت و دوام در رتبه قابل قبولی قرار دارند. از این تابلوها بیشتر در مکان های کم نور مثل مترو، پاساژها و مجتمع های تجاری، استفاده می شود. البته به احتمال زیاد نمونه هایی از لایت باکس ها را در برخی از نمایشگاه ها، دیده اید. لایت باکس ها انواع مختلفی دارند و بسیار پرکاربرد هستند. زیبایی خیره کننده این تابلوها بیشتر به واسطه لامپ های تعبیه شده داخل جعبه می باشد.

شما می توانید بسته به نیازی که دارید، از لایت باکس های ایستاده، آویز و یا دیواری، استفاده کنید. آنچه که این تابلوها را متمایز ساخته است، نحوه نورپردازی است. لایت باکس ها دوام و زیبایی را در کنار یکدیگر دارند.

در گذشته لایت باکس ها تنها به یک شکل واحد، ساخته می شدند اما امروزه این تابلوهای نورانی آنقدر تنوع پیدا کرده اند که بعید است در همان نگاه اول، جذب آن ها نشوید. لایت باکس ها از نوع فریم لس، مگنتی، اسنپ فریم، کریستالی، پرچمی، گردان، ایستاده و… هستند.

اگر فروشگاه و مغازه تازه تاسیسی دارید؛ می توانید از لایت باکس های دیواری یا ایستاده برای زیباسازی فضای داخلی آن، استفاده کنید. لایک باکس ها این قابلیت را دارند که بتوانید به دفعات و با طرح های متنوع، از آن ها بهره بگیرید. بنابراین از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند. چرا که شما یک بار برای ساخت لایت باکس هزینه می پردازید؛ اما می توانید با طرح های مختلف تبلیغاتی، از آن ها استفاده کنید.

همین ویژگی جذاب است که لایت باکس ها را در بین افراد، محبوب کرده است. در مورد کاربردهای تجاری این تابلوها می ‌توان گفت اکثراً در مراکز خرید، مترو، بازار کامپیوتر، سینما، کافه ها، فرودگاه ‌ها، برگزاری همایش و جشنواره، برپایی نمایشگاه ها، دکور داخلی سازمان ها و شرکت ها و… استفاده می ‌شوند و البته بازخورد بسیار مثبتی هم برای صاحبان کسب و کارهای مختلف دارند.

اگر بخواهیم به طور خلاصه در مورد انواع تابلو لایت باکس توضیحاتی ارائه بدهیم، بهتر است در مورد موارد پرکاربرد آن ها یعنی لایت باکس فریم لس، مگنتی، اسنپ فریم و کریستالی، صحبت کنیم:

لایت باکس فریم لس

این نوع تابلوی لایت باکس به نحوی تولید می شود که در همان نگاه اول متوجه بدون قاب بودن آن می شوید. زیرا تصویر کاملاً به گوشه‌ های قاب، متصل می‌ شود. چاپ تصاویر در لایت باکس فریم لس بر روی پارچه های مخصوص از جنس بک لایت است. بنابراین امکان تعویض تصویر در چند دقیقه، قابل انجام است. چیزی که از روبرو دیده می شود، یک تصویر بدون فریم زیباست که تمام تمرکز مخاطب، فقط جذب تصویر می شود.

لایت باکس کریستالی

این تابلوها به نحوی طراحی شده اند که توسط دستگاه لیزر برش خورده و روی زمینه پلکسی، چسبانده می شود. در صورتی که نیاز به تعویض طرح داشته باشید، تنها کافی است پیچ های چهار طرف تابلو را باز کرده و تصویر را تعویض کنید.

لایت باکس مگنتی یا آهنربایی

در مکان هایی که نیاز است تصاویر در بازه های زمانی کوتاه مدت تعویض شوند، لایت باکس مگنتی کاربرد زیادی دارد. در این مدل طرح به وسیله مگنت یا آهنربا روی تابلو قرار داده می شود و به راحتی هم قابلیت جداسازی دارد. به این ترتیب بدون هیچ گونه زحمتی، می توانید طرح تابلو را تعویض کنید.

سفارش تابلوی تبلیغاتی

لایت باکس اسنپ فریم

مورد آخر یعنی لایت باکس اسنپ باکس از جنس pvc ساخته شده و مقاومت خوبی در برابر عوامل محیطی دارد. از آنجاییکه این تابلوها دوام زیادی دارند، معمولاً به عنوان لایت باکس های فروشگاهی استفاده می شوند که البته گزینه بسیار خوبی برای نمایش تبلیغات هم هستند. با استفاده از لایت باکس اسنپ فریم می توانید به مدت طولانی، تصاویر تبلیغاتی خود را به نمایش بگذارید.

تابلو ترموود

اگرچه اینگونه تابلوها را به واسطه ماهیتی که دارند نمی ‌توان جزء تابلوهای بسیار مقاوم و بادوام به حساب آورد، اما خیلی افراد مقاومت تابلو ترموود را کافی می دانند. تابلوهای ترموود در ظاهر به صورت چوبی هستند و یک نمای بسیار زیبا و کلاسیک را به نمایش می گذارند. بنابراین همانطور که شاهد هستید، امروزه اکثر فروشگاه ها مثل کافی شاپ، مغازه بستنی فروشی، کافه فست فود و… برای جذب مخاطب، بیشتر از تابلوهایی با زمینه چوبی استفاده می کنند.

اگر تابلو در محیطی نصب شود که بارندگی های مکرر صورت نگرفته و رطوبت هوا در حد پایینی باشد، بعید است که تابلو دچار مشکل گردد. استقامت تابلو در چنین شرایطی مطلوب و ایده آل است. البته برای نصب تابلو در شهرهای ساحلی، گزینه‌ های مناسب ‌تری وجود دارد.

اگر به تابلوهای ترموود علاقه مند هستید، نگران مقاومت آن ها نباشید. ما این اطمینان را در تابلو نامور به شما می دهیم که تابلوی ساخته شده با بهترین متریال و ضمانت نامه معتبر، به شما ارائه گردد. چنین تابلویی مقاومت مورد انتظار مشتری را خواهد داشت. معمولاً تابلوهای ترموود با ترکیب حروف استیل نمای بسیار زیبا و درخشانی ایجاد می‌ کنند و از همین رو خیلی افراد مقاومت را در درجه دوم اولویت قرار داده و زیبایی را مد نظر قرار می ‌دهند.

اما بهتر است کمی در مورد چوب ترموود بدانید. ترموود یک چوب معمولی نبوده و به واسطه حرارتی که می بیند، نسبت به چوب های معمولی بسیار مقاوم تر می شود. بنابراین در سال ‌های اخیر ترموود را هم جزء کالاهای بادوام در صنعت تابلوسازی، به حساب آورده اند.

همانطورکه در متن مقاله اشاره کردیم، اگر تابلوساز امکان ارائه ضمانت نامه معتبر به شما مشتریان عزیز را داشته باشد؛ هیچ گونه نگرانی از بابت مقاومت متریال استفاده شده در ساخت تابلو، نخواهید داشت. چرا که تابلوساز با اطمینان از کیفیت متریال و کیفیت قطعات به کار رفته در نورپردازی و… اقدام به ارائه ضمانت نامه می کند. پس منطقی است که تنها به تابلوسازانی رجوع کنید که این خدمات را به مشتریان خود، ارائه می دهند‌. چنین تابلوسازانی معمولاً رضایت بالای مشتریان را در سوابق کاری خود، خواهند داشت.

سفارش بهترین نوع تابلو با مقاومت بالا

اگر دوام یک تابلو جزء اولویت های اساسی شما برای سفارش تابلوی تبلیغاتی می باشد، پیشنهاد می کنیم در وهله اول به سراغ تابلوهای فلزی مثل تابلو استیل بروید. پس از آن می توانید به گزینه های دیگر همچون تابلو چلنیوم، تابلو لایت باکس، تابلو کامپوزیت و… هم فکر کنید.

البته که تابلوهای چوبی هم امروزه در برابر رطوبت، استقامت خوبی دارند. چوب ترموود متریالی است که به این منظور استفاده می شود. چوبی حرارت دیده که می تواند بدون هیچ مشکلی در محیط های بیرونی و سر درب مغازه و فروشگاه، نصب شود.

شما می‌ توانید برای انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی متناسب با نیاز و بودجه ای که دارید؛ با کارشناسان تابلوساز در تابلوسازی نامور، مشورت کنید. شماره تلفن های درج شده در وب سایت، راه ارتباطی شما و کارشناسان می باشد.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: