گروه تابلو سازی ناموَر

صنعت تابلوسازی روز به روز در حال پیشرفت است اما این پیشرفت‌ ها مختص زمان حال نبوده است. این صنعت از دیرباز به عنوان یکی از مهمترین روش های اولیه برای معرفی کسب و کارها، به شمار می آید. در گذشته مثل اکنون روش های تبلیغاتی متنوعی وجود نداشت و افرادی که صاحبان کسب و کارهای مختلف بودند؛ تنها با استفاده از پارچه نویسی می ‌توانستند شغل و حرفه خود را به دیگران، معرفی کنند. در واقع استفاده از تابلوها به شکل قدیم جنبه تبلیغاتی نداشته و صرفا جهت اطلاع رسانی به دیگران استفاده می شد. امروزه رسالت تابلوها فراتر رفته است؛ به گونه ‌ای که یکی از روش ‌های تبلیغاتی و رقابتی در بین افراد، محسوب می شود. اگر تمایل دارید در مورد پیشینه صنعت تابلوسازی بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

صنعت تابلوسازی

تاریخچه صنعت تابلو سازی

اگر بخواهیم سرآغاز استفاده از تابلو را ذکر کنیم؛ باید به زمانی سفر کنیم که علائم را بر روی سنگ و چوب، حک می‌ کردند. رفته ‌رفته به شکل گسترده تری از این علائم استفاده شد تا جایی که افراد توانستند با استفاده از چوب و فلز؛ شبه تابلوهایی برای مغازه و فروشگاه خود، تهیه کنند. بنابراین چوب و فلز را می توان از ابتدایی ترین متریال ساخت تابلو دانست. البته که متریال های استفاده شده در گذشته به هیچ عنوان کیفیت و دوام متریال های امروزی را نداشتند. همانطور که می دانید چوب استحکام کافی در برابر شرایط جوی مثل بارش باران و رطوبت را ندارد و به سرعت دست خوش تغییر می گردد اما امروزه با وجود متریال های بادوامی مثل استیل و چلنیوم؛ دیگر هیچ گاه شاهد بروز چنین مشکلاتی، نخواهیم بود.

تابلوسازی در ایران از دهه ۴۰ شمسی آغاز شد. یعنی تا آن زمان صاحبان مشاغل مختلف هرگز به فکر معرفی شغل خود نبودند و همانطور که گفتیم ابتدایی ‌ترین وسایل برای این کار همان پارچه، کاغذ و چوب بود. به طور کلی اوج گرفتن صنعت تابلوسازی را می توان همزمان با رونق گرفتن صنعت چاپ و نشر دانست، چرا که در این برهه زمانی بود که توانست به سرعت پیشرفت کند. به گونه ای که امروزه شاهد ساخت تابلوهای مدرن، خلاقانه و زیبا آن هم در رنگ های متنوع، هستیم. ترکیب رنگ تابلوهای امروزی به اندازه ای است که بتواند پاسخگوی سلایق مختلف افراد، باشد. خوشبختانه کشور ایران توانسته است جزء کشورهای پیشرفته در صنعت تابلوسازی باشد.

یکی دیگر از دلایل پیشرفت تابلوها؛ ورود فونت های مختلف و متنوع آن هم در قالب نرم افزارهای گرافیکی بود. در گذشته اساتید تنها با استفاده از قلم می توانستند متن مورد نظر را نگارش کرده و آن را در جای خود، نصب کنند اما با گذر زمان تابلوهای نئون جایگزین نوشته های دستی شدند و پس از آن تابلوهای نئون جای خود را به تابلوهای چلنیوم دادند.

تاریخچه صنعت تابلو سازی

صنعتی ترین کشورهای جهان در زمینه تابلوسازی کدام اند؟

صنعتی ترین کشور در عرصه تابلوسازی کشور آمریکاست. پس از آمریکا؛ کشورهای ژاپن، چین، آلمان، انگلیس، ایتالیا و فرانسه، قرار دارند. البته کشور ما هم در صنعت تابلوسازی پیشرفت های عظیمی داشته و در دسته کشورهای صنعتی در زمینه تابلوسازی محسوب می شود.

اگر بخواهیم رتبه صنعتی کشورهای جهان را تعیین کنیم؛ بر اساس میزان ارزش افزوده آن ها این کار را انجام می دهیم. بر این اساس کشورهایی مثل آلمان، آمریکا، ژاپن و چین در جایگاه‌ های بالاتری قرار دارند اما امیدوار هستیم که کشور ایران در آینده بتواند با افزایش تولیدات داخلی و همچنین افزایش صادرات؛ میزان ارزش افزوده را افزایش داده و جزء کشورهای صنعتی در این عرصه، قرار بگیرد.

یکی از دلایلی که باعث عدم پیشرفت کشور ایران در تابلوسازی می گردد؛ این است که اکثر دستگاه های مورد نیاز برای ساخت تابلو از دیگر کشورها وارد می شود و بنابراین چنین دستگاه هایی مختص ساخت حروف تولید شده همان کشور هستند. کار با چنین دستگاه هایی مشکل بوده و مهارت بالای افراد را می طلبد. با این حال ایران روز به روز در حال پیشرفت است و توانسته است با قدرتمندترین کشورهای دنیا، رقابت کند. به طور کلی ایران در ساخت سایر تابلوها به جز چلنیوم، دارای رتبه است.

صنعتی ترین کشورهای جهان در زمینه تابلوسازی

تفاوت تابلوها در گذشته و امروز!

تبلیغات و رقابت بر سر فروش بالاتر محصولات و خدمات عنصری است که باعث تفاوت زیاد بین تابلوهای قدیمی و امروزی شده است. این موضوع تا جایی اهمیت دارد که صاحبان شرکت های بزرگ تجاری که به ظاهر نیازی به تبلیغات ندارند و کاملا شناخته شده هستند؛ هنوز هم برای معرفی محصولات خود و پیروز شدن در عرصه رقابت؛ از تابلوهای بسیار بزرگ و بیلبوردها، استفاده می کنند. بنابراین در هر بیزینسی که مشغول فعالیت باشید؛ باید بخشی از درآمد شما صرف تبلیغات شود. تنها در این صورت است که می ‌توانید با حرفه های مشابه خود، رقابت کنید.

اگر بخواهیم تفاوت تابلوها در گذشته و امروز را مقایسه کنیم؛ به این نتیجه می رسیم که تابلوها هم از نظر رنگ بندی و نورپردازی و هم از نظر متریال مورد استفاده برای ساخت، کاملا متفاوت شده اند. متریال امروزی بادوام و باکیفیت بوده و با مواد اولیه تابلوهای قدیمی، قابل مقایسه نمی باشند. در گذشته کمتر کسی برای معرفی کسب و کار خود از تابلوهایی با نورپردازی استفاده می کرد. حتی زمانی که این تکنولوژی وارد صنعت تابلوسازی شد؛ هنوز هم برخی افراد وجود آن را لازم و ضروری، نمی دانستند. اما امروزه تقریباً هیچ تابلویی را نمی ‌توانید پیدا کنید که فاقد نورپردازی باشد. با استفاده از سیستم نورپردازی است که این تابلوها می توانند جذاب و منحصر به فرد باشند.

به راستی که یک شهر بدون وجود تابلوهای رنگارنگ کاملاً بی روح و خسته کننده به نظر می رسد. البته که برخی از حرفه ها برای تبلیغ محصولات و خدماتی که عرضه می کنند حتما نیاز به رنگ بندی خاصی دارند. به عنوان مثال یک اسباب بازی فروشی را در نظر بگیرید که مخاطبان آن کودکان خردسال هستند. چنین فروشگاهی حتماً باید از یک ترکیب رنگ شاد و جیغ، استفاده کند. پس ترکیب رنگ استفاده شده هم باید متناسب با جامعه هدف و هم متناسب با نوع کسب و کار مربوطه، باشد. چیزی که در گذشته وجود نداشت و افراد مجبور بودند تنها از تابلوهایی با رنگ های مشابه و البته کاملا ساده، استفاده کنند‌.

سفارش تابلوی تبلیغاتی

سفارش تابلوی تبلیغاتی

تابلوسازی نامور یکی از تابلوسازی های پیشرفته در زمینه ساخت انواع تابلو مخصوصاً تابلو استیل، چلنیوم، کامپوزیت و… می باشد. این تابلوسازی برای ساخت تابلوهای خود از پیشرفته‌ ترین دستگاه‌ ها و تجهیزات، استفاده می ‌کند. همچنین استفاده از متریال باکیفیت و مقاوم هم از مزایای ثبت سفارش در این تابلوسازی است. وجود گارانتی و ضمانت نامه معتبر که به همراه تابلو به مشتری ارائه می گردد؛ خود گواهی بر این ادعاست، چرا که ثابت می کند تمامی متریال های به کار رفته در ساخت تابلو از بهترین، بادوام ترین و باکیفیت ترین هاست‌.

اگر به دنبال یک تابلوی منحصر به فرد، زیبا، خلاقانه و با نورپردازی جالب توجه می گردید؛ پیشنهاد می کنیم از نمونه کارهای ساخته شده توسط تابلوسازی نامور، دیدن فرمایید. همچنین می توانید برای انتخاب نوع تابلو از مشاوره رایگان هم بهره گیرید.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی؛ می توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا