۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلوسازی حروف برجسته سه بعدی

دیگر دوران سفارش تابلوهای تکراری و ساده، سرآمده است. امروزه به دلیل ارتباط با نمایشگاه‌های خارجی و استفاده از دستگاه‌های حروف ساز پیشرفته، تابلوسازان توانسته‌‌اند در جهت طراحی و ساخت تابلوهای حروف برجسته، بسیار موفق عمل کنند.

حتما نمونه‌ای از این تابلوهای سه بعدی را در اطراف خود، دیده‌اید. نوع جدیدی از تابلوهای حروف برجسته با عنوان تابلوهای حروف برجسته سه بعدی هم روانه بازار تبلیغات شده است که کاملاً با تابلوهای حروف برجسته معمولی متمایز است. علت این تفاوت داشتن زاویه و بعدی است که به هنگام ساخت، به حروف داده می‌شود.

تابلو حروف برجسته سه بعدی به تابلویی اطلاق می شود که شامل حروف برجسته مندرج است، به طوری که در ابتدا طراحی و برش توسط دستگاه‌های مخصوص صورت می‌گیرد و حروف توسط مکنده‌های مخصوص در زیر دستگاه قرار داده شده و کشیده می‎شود. در نهایت در قالب‌های چوبی که اغلب از جنس ام دی اف هستند اجرا می‌شود.

این مدل از قالب‌ها پیش از برش حروف ساخته می‌شوند و از ورق‌های پلکسی گلاس برای آنها استفاده می‌شود. تابلو حروف برجسته سه بعدی در ابعاد و زوایای مختلفی اجرا شده و فرمت‌های مخصوصی برای آنها در نظر گرفته می‌شود و دست تابلوساز برای اجرای آنها باز است. در این مقاله قصد داریم تابلوهای حروف برجسته سه بعدی را بررسی کرده و مزایای آن‌ها را ذکر کنیم.

تابلو حروف برجسته

طراحی و ساخت تابلو حروف برجسته سه بعدی

همان طور که مشخص است، در صنعت تابلوسازی، تابلوهای حروف برجسته با ویژگیهای متفاوت تولید می گردند. در مورد تابلو حروف برجسته سه بعدی می توان به این شرح توضیح داد: حروف سه بعدی حروفی هستند که با استفاده از حرارت و گرما روی ورق‌های پلکسی در قالب‌های از پیش ساخته شده، پرس می‌شوند. حروف برجسته سه بعدی معمولا برای تابلو مغازه بیشترین کاربرد را دارد چرا که به دلیل شکل خاصی که دارد؛ می‌تواند در جذب مشتری تاثیر زیادی داشته باشد.

تابلو ‌مغازه سه بعدی جزء یکی از تابلوهای مدرن و از متدهای روز دنیا، محسوب می شود. بعد حروف، میزان برجستگی، ایجاد انحنا در زوایای متعدد حروف و… همگی دست به دست هم می‌دهند تا مشتریان را ترغیب به سفارش چنین تابلویی کنند. تابلوهای حروف برجسته سه بعدی برای فضای دکوراسیون داخلی و خارجی نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

نحوه طراحی و ساخت تابلو حروف برجسته سه بعدی به این صورت است که ابتدا و در مرحله اول طراحی حروف با استفاده از برنامه‌های دقیق نرم افزاری مثل اتوکد یا کورل، انجام می‌شود. در مرحله بعد با توجه به طرح ترسیم شده، نوعی قالب چوبی برای طرح آماده می‌‌شود. این مرحله به دلیل آماده سازی قالب ممکن است کمی زمان‌بر باشد و همچنین دقت بالایی هم می‌طلبد، زیرا کوچکترین اشتباه و خطا و همچنین وجود ضایعات چوبی به راحتی می‌‌توانند به حروف برجسته سه بعدی که قرار است در داخل این قالب‌ها جای بگیرند، آسیب برسانند. به همین دلیل قالب‌های چوبی سمباده زنی شده و پس از آن بر روی قالب بتونه زده می‌‌شود تا تمامی پستی بلندی‌های کار از بین برود.

در مرحله بعد و پس از آماده شدن قالب، نوبت به سی ان سی حروف می‌رسد. در این مرحله حروف با استفاده از دستگاه‌های برش سی ان سی با دقت بسیار بالا، برش می‌خورند.

پس از برش حروف، نوبت به آماده ‌سازی ورق پلکسی گلاس می‌رسد. این متریال در تابلوسازی حروف برجسته پلکسی گلس نیز کاربرد دارد. در ادامه کار، ورق‌ها را به اندازه‌ای که می‌‌خواهیم برجسته‌ سازی کرده و حروف را با استفاده از دستگاه حرارتی و بر اساس قالب‌های آماده شده؛ روی ورق‎های پلکسی گلاس، پرس می‌کنیم تا شکل قالب را به خود بگیرد.

پس از اینکه مرحله پرس حروف قالب‎های چوبی انجام شد، مشاهده می‎کنیم که حروف برجسته به صورت سه بعدی شده و به شکل دلخواه در آمده است. تابلوساز در این مرحله قالب را بر روی یک میز مخصوص قرار داده و حروف برجسته و سه بعدی شده را از قالب خارج می‎کند.

برای زیباسازی این حروف اگر نیاز به رنگ آمیزی وجود داشته باشد، در این مرحله این کار انجام می‌گیرد. در برخی موارد حروف تنها نیاز به آبکاری دارند. مراحل ساخت حروف برجسته پلکسی باید بسیار تخصصی انجام شوند تا نتیجه کار عالی باشد.

معمولاً نورپردازی در مراحل پایانی کار طراحی و ساخت تابلوهای حروف برجسته سه بعدی انجام می‌گیرد‌. بنابراین در صورتی که مشتری تمایل به نور پردازی داشته باشد؛ کار نورپردازی حروف در این مرحله که مرحله پایانی ساخت تابلوست، انجام می‌گیرد. نورپردازی می‌تواند به شکل‌های مختلف باشد. مثلا از لبه حروف نور متصاعد شود و یا اینکه به صورت نورمخفی انجام شود. همچنین نورپردازی از روی حروف برجسته سه بعدی هم قابل انجام است.

عناصر مورد نیاز برای ساخت حروف برجسته سه بعدی

به طور کلی برای ساخت تابلوهای حروف برجسته سه بعدی به سه عنصر اصلی، نیاز داریم. اولین عنصر حروف است که همان کاراکترهایی هستند که در کنار هم قرار گرفته و نام تجاری یا برند مورد نظر را روی تابلو، تشکیل می‌دهند. حروف برجسته سه بعدی دو بخش رویه و لبه دارند که هر کدام به صورت جداگانه، طراحی می‌شوند‌.

عناصر دیگری که در ساخت این تابلو مورد نیاز است، زیرساز بوده که می‌‌تواند از جنس کامپوزیت، پی وی سی و یا چوب ترموود باشد. انواع زیرسازها برای تابلوسازی بسیار حائز اهمیت هستند. مورد دیگر لامپ‌های اس ام دی است که برای نورپردازی حروف برجسته، استفاده می‌شود.

تابلو سه بعدی

مزایای تابلو حروف برجسته سه بعدی

هر کدام از تابلوهای تبلیغاتی مزایا و معایبی دارند که با توجه به نیاز مشتری و نوع کسب و کاری که قصد تبلیغ آن را دارند، انتخاب می‌شوند. در مورد تابلوهای حروف برجسته سه بعدی می‌توان مزایای زیر را عنوان کرد:

مقاوم بودن

تابلوهای حروف برجسته سه بعدی در برابر تغییرات آب و هوایی و تابش شدید نور خورشید کاملا مقاوم هستند و از این نظر هیچ نگرانی بابت تغییر رنگ آن ها، وجود ندارد. این مورد یک مزیت مهم مخصوصاً برای مناطق گرم و خشک محسوب می‌شود.

انعطاف پذیری

قابلیت آسان تغییر شکل حروف و اشکال یکی از مزیت‌های مهم انواع تابلوهای تبلیغاتی است که خوشبختانه تابلوهای حروف برجسته سه بعدی آن را دارا می‌باشند.

نورپردازی متنوع

نورپردازی در تابلو مغازه اهمیت ویژه ای دارد. اگر از طرفداران نورپردازی‌های خاص و منحصر به فرد هستید؛ می‌توانید روی تابلو حروف برجسته سه بعدی حساب ویژه‌ای باز کنید، چرا که نورپردازی به شکل‌های دلخواه و به صورت ترکیبی برای این گونه تابلوها، قابل اجراست.

سبک بودن

حمل و نقل و جا به جایی تابلوهایی که وزن بالایی دارند، چندان آسان نیست. به همین دلیل در سال‌‌های اخیر مشتریان به دنبال سفارش تابلوهایی هستند که سبک بوده و بتوانند به راحتی آن را جابجا کنند. خوشبختانه تابلوهای حروف برجسته سه بعدی وزن پایین را در کنار انعطاف پذیری و مقاومت بالا دارند.

زیبایی

فاکتور زیبایی در زمینه تبلیغات و جذب مشتری آنقدر اهمیت دارد که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت. عوامل موثر در زیبایی تابلو در صنعت تابلوسازی بسیار پراهمیت هستند. تابلوهای حروف برجسته سه بعدی این فاکتور را دارا هستند. به صورتی که می‌توانید هر ترکیب رنگ دلخواهی را روی حروف برجسته وکیوم، طراحی و پیاده سازی کنید. همچنین امکان استفاده از متریال‌های دیگر همچون آلومینیوم، برنج و فلزهای دیگر هم برای ساخت این تابلو، وجود دارد. بنابراین هیچ محدودیتی در انتخاب طرح و جنس، نخواهید داشت.

انواع تابلوی تبلیغاتی حروف برجسته سه بعدی

تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته انواع مختلفی دارند که در ادامه به توضیح درباره آنها می پردازیم:

تابلو چلنیوم حروف برجسته سه بعدی

تابلو چلنیوم خود به تنهایی یکی از پر طرفدارترین نوع تابلو است. حال در نظر بگیرید نوع حروف برجسته سه بعدی آن چقدر می تواند برای کسب و کار شما مخاطب جذب کند. حروف برجسته چلنیوم از دو قسمت تشکیل شده است که جنس روی آن به طور معمول از پلاکسی گلاس و تیغه آن نیز از چلنیوم است. در داخل حروف نیز لامپ های SMD قرار داده می‌شوند. چلنیوم آلیاژی از آلومینیوم است که از مقاومت بالایی نیز برخوردار است .

جنس آلومینیوم حروف برجسته، این امکان را برای ما به وجود می‌آورد تا به راحتی بتوانیم حروف برجسته را بر روی تابلوها نصب کنیم و به این حروف‌ها افکت‌های زیبایی را بدهیم. همین ویژگی تابلوهای سه بعدی، تابلوی سه بعدی چلنیوم را زیبا و پرمشتری کرده است .

این تابلوها در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند و نیز در مقایسه با تابلوهای حروف برجسته پلاستیکی ماندگاری بیشتری دارند. رنگ این تابلوها در اثر گذر زمان تغییر نخواهد کرد. این نوع تابلوها تنوع زیادی دارند. برای مثال چلنیوم پانچ و یا الماسی، چلنیوم کریستال، پلاکسی دوبل و … نمونه‌هایی از این نوع تابلوها محسوب می‌شوند.

مزایای تابلو سه بعدی

تابلو وکیوم سه بعدی حروف برجسته

یکی دیگر از انواع تابلو تبلیغاتی سه بعدی مغازه ها، تابلوهای پلاستیکی و حروف برجسته وکیوم است. به دلیل استفاده از طرح و رنگ‌های فانتزی، این نوع تابلوها مشتری‌های زیادی را به خود جذب می کنند. در ساخت این نوع تابلوها از حروف‌های پلکسی استفاده می‌شود و به دلیل نداشتن هیچگونه برجستگی قیمتش اندکی بیشتر است.

این تابلو جزو جدیدترین تابلوها در صنعت تابلوسازی به شمار می‌رود. این تابلوها به علت تنوع رنگ، مدل، نوردهی و ظاهر فانتزی که می‌شود به آن داد با تابلوهای حروف برجسته ی چلنیوم رقابتی تنگاتنگ را ایجاد کرده است. ساخت این تابلوها با دستگاه‌های تمام اتوماتیک انجام شده و نسبت به قبل در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌گیرد.

تابلو حروف برجسته استیل

این نوع تابلوها از جنس استیل ساخته می‌شوند و به دلیل جنسشان مزایایی مانند زیبایی و براقیت خودکار را دارند و به هیچ وجه گرد و غبار و آلودگی را به خود جذب نمی‌کنند و سطح آن‌ها همیشه زیبا و براق می‌ماند و هیچ‌گاه رنگ آن مات و کدر نمی‌شود و با دوام و مقاوم است. مزایای حروف استیل بسیار منحصر به فرد است. حروف برجسته استیل با استفاده از ورق استیل طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند. برای ساخت تابلو استیل از ورق استیل نگیر که آهن‌ربا را به خود جذب نمی‌کند استفاده می‌شود.

مقاومت این تابلوها در برابر گرما و سرما بسیار بالا بوده و در هر موقعیتی از مناطق سردسیری گرفته تا مناطق بسیار گرم قابلیت اجرا دارند. حروفی که از این نوع استیل ساخته شده است به طور معمول بر روی پایه نصب شده تا از زمینه خود تابلو فاصله داشته باشد چون استیل نور را از خودش عبور نمی‌دهد.

تابلو حروف برجسته لاسوگاسی

تابلو لاسوگاسی سبک خاصی از تابلو است. اما چیزی که در اینجا مد نظر ماست، استفاده از حروف لاس وگاسی می باشد. حروف لاس وگاسی حروفی هستند که در آنها لامپ‌های اس ام دی با چیدمان منحصر به فرد در کنار هم قرار داده می‌شوند. فاصله بین لامپ‌ها در این تابلو نسبت به دیگر تابلوها بیشتر است و به آسانی می‌توان برای هر کاراکتر از حروف لاسوگاسی رنگ نور متفاوتی در نظر گرفت.

تابلوهای حروف برجسته لاس وگاسی از جذاب ترین تابلوها هستند و از درخشندگی فوق العاده زیادی برخوردارند. این تابلوها را اغلب در پارک‌ها و شهر بازی‌ها می‌توانید مشاهده کنید . تابلوی لاس وگاسی نوعی تابلوی فلزی هستند که به دلیل تعبیه لامپ‌های گوناگون، درخشندگی زیادی دارد.

تابلو حروف برجسته سه بعدی فلزی

دیواره و رویه این حروف هر دو از جنس فلز هستند و خود فلز تشکیل‌دهنده این حروف از جنس برنج، مس، گالوانیزه یا استیل است. در گذشته امکان استفاده از نورپردازی برای ساخت تابلو فلزی فراهم نبود اما امروزه تابلوسازان با به کارگیری ترفندی توانسته‌اند تابلو فلزی با نورپردازی را پیاده‌سازی کنند.

تابلو حروف برجسته پلاستیکی یا نئونی

انواع تابلو نئون بسیار مختلف هستند. دیواره و رویه حروف برجسته نئونی از جنس پلکسی گلس است. استفاده از پلاستیک باعث نوردهی بیشتر حروف می‌شود اما در عین حال زمانی که از زاویه کنار به تابلو نگاه می‌کنیم، از خوانایی آن کاسته می‌شود. این نوع حروف با نام‌های دیگری مانند تابلو برجسته پلاستیک، نئون پلاستیک و یا ال ای دی (LED) پلاستیک در بازار شناخته می‌شوند. نام دیگر حروف برجسته نئونی، تابلو حروف برجسته تمام پلکسی است زیرا هم رویه و هم لبه‌های حروف از نوع پلاستیک شفاف به نام پلکسی ساخته می‌شوند.

تابلو حروف برجسته سه بعدی پی وی سی

امروزه اکثر افرادی که با صنعت تابلوسازی آشنایی نسبی دارند از اهمیت کاربرد پی وی سی در تابلوسازی مطلع هستند. حروف پلاستیکی سه بعدی برجسته یا حروف پی وی سی برجسته روشی هیجان انگیز و ارزان برای افزودن کمی خلاقیت به هر طراحی داخلی تجاری است. تابلوهای حروف برجسته پی وی سی برای تابلوهای دکوراسیون سه بعدی و پوسترهای مارک دار مناسب می باشند. تابلو سازان می توانند به راحتی لوگوهای سه بعدی سفارشی، بنرهای فوق‌العاده در فضای خارجی و موارد دیگر را ایجاد کنند تا به کسب و کار شما در ایجاد یک شعار تبلیغاتی قوی کمک کنند. یکی دیگر از مزایای حروف پلاستیکی این است که آنها سبک وزن و در عین حال به اندازه کافی محکم برای استفاده در فضای باز هستند.

تابلو حروف برجسته سه بعدی پلکسی گلس

پلکسی گلاس به عنوان یک ماده همه کاره، ماده مناسبی برای تولید تابلوهای حروف برجسته است برای اهداف مختلف می‌توانید حروف سه بعدی مورد نظر خود را با ضخامت‌های متفاوت سفارش دهید. حروف پلکسی سه بعدی کم حجم اغلب به عنوان بیلبورد در داخل مجتمع استفاده می شوند، در حالی که از حروف پلکسی ضخیم‌تر در تبلیغات بیرونی برای نمایش نام شرکت در نمای ساختمان استفاده می‌شود. پلکسی گلاس ماده‌ای باکیفیت و مقاوم در برابر آب و هواست و در رنگ‌های مختلف شفاف و زیبا به نظر می‌رسد.

ناب ترین ایده ها در تابلوسازی توسط تخصصی ترین تابلوسازی ها اعمال می شوند. تابلوسازی نامور یکی از باتجربه ترین متخصص های این صنعت است، که می توان برای درخواست خدمات در این زمینه به آن مراجعه کرد.

تابلوی حروف برجسته سه بعدی برای چه مشاغلی مناسب است؟

وقتی به یک تابلوی مناسب برای کسب و کار خود فکر می‌کنید ، دیدن همه گزینه‌های مختلف می‌تواند کمی شما را دچار سر در گمی نماید. این که تابلوسازی در چه مشاغلی کاربرد دارد، سوالی است که بسیاری از صاحبان کسب و کار به آن می اندیشند. ولی این اطمینان را می‌توان داد که تابلوهای حروف برجسته، تقریباً برای هر کاربردی عالی هستند. از مزایای این نوع تابلوها همان طور که در قبل هم ذکر شد می‌توان به نورپردازی آسان آن‌ها ، تنوع بالا، قابلیت دید بالای آنها و همچنین امکان انتقال و جابجایی در صورت لزوم ، نام برد. از آنجا که تابلوهای حروف برجسته در سبک‌ها و طرح‌های مختلفی وجود دارد، واقعاً می‌تواند برای بسیاری از مشاغل مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

بهترین راه برای تعیین اینکه چه نوع تابلویی برای شما و کسب و کار شما مناسب است گرفتن مشاوره از یک شرکت تابلوسازی معتبر با ارائه خدمات کامل است.

روش‌های نورپردازی حروف برجسته سه بعدی

در نظر گرفتن تابلو مغازه و انواع نورپردازی در این صنعت امری قابل توجه است. نورپردازی تابلوهای حروف برجسته به روش‌های زیر انجام می‌گیرد:

• نورپردازی از رویه حروف برجسته سه بعدی
• نورپردازی از لبه‌های حروف
• نور پردازی از زیر حروف که به نورمخفی مرسوم است .

بهترین مواد برای تابلوهای سه بعدی

نکته قابل توجه دیگری در تابلوسازی، استفاده از بهترین جنس و متریال در ساخت تابلو است. پلکسی گلس به دلیل ظاهر زیبا و خصوصیات شفاف، یک ماده محبوب برای تابلوهای حروف برجسته سه بعدی است. از طرف دیگر، آلومینیوم ماده‌ای پرطرفدار دیگری برای تابلو حروف برجسته غیر روشن است زیرا بسیار بادوام و ضد آب است. وقتی صحبت از تابلوهای حروف برجسته داخلی می‌شود، انتخاب گسترده‌ای از مواد نیز وجود دارد. تابلوسازی نامور به عنوان یک شرکت برتر تولیدکننده تابلوهای حروف برجسته، انواع تابلوهای حروف برجسته را ارائه می‌دهد. ما خدمات طراحی تخصصی، ساخت و نصب حروف سه بعدی سفارشی را برای مشاغل و افراد با قیمت‌های رقابتی ارائه می‌دهیم.

قیمت تابلو حروف برجسته سه بعدی

حروف برجسته به شیوه‌های متفاوتی طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند و برای ساخت هر مدل، به ابزار و متریال خاص آن تابلو نیاز است. عوامل متعددی می‌توانند در افزایش یا کاهش قیمت حروف برجسته نقش داشته باشند. در زیر چند مورد اصلی از این موارد ذکر شده است:

• جنس ورق استفاده شده (مثل کامپوزیت و پلاکسی گلاس)
• نوع حروف برجسته
• نحوه نورپردازی
• استفاده از تایمر
• ابعاد تابلو
• نوع لامپ و برند آن
• استفاده از دستگاه خنک‌کننده
• استفاده از تصاویر و انیمیشن
• نوع زیرساز و قاب بندی تابلو
• نوع ترانس
• ارتفاع تابلو
• استفاده از لوگو

سفارش تابلوی تبلیغاتی

تابلو حروف برجسته سه بعدی را می‌توان حاصل تلاش، تجربه، خلاقیت، ارتباط و حضور در نمایشگاه‌های بین ‌المللی و همچنین الگو گرفتن از جدیدترین متدهای روز دنیا، دانست‌. اگر شما هم از طرفداران تابلوهای خلاقانه و جدید هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم برای سفارش تابلو حروف برجسته سه بعدی به یک تابلوسازی معتبر، رجوع کنید. تابلوسازی نامور با سابقه چندین ساله که در زمینه طراحی و ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی دارد؛ می تواند یک تابلوی حروف برجسته زیبا را با طرح و رنگی کاملا مطابق با سلیقه مشتری، طراحی و پیاده‌سازی کند.

استفاده از متریال باکیفیت و به روز و همچنین به کارگیری جدیدترین دستگاه‌های خط تولید می‌تواند روی کیفیت نهایی کار، تاثیر زیادی داشته باشد. خوشبختانه تابلوسازی نامور همراه با تحویل تابلو به مشتری، ضمانت نامه معتبر هم ارائه می‌کند که خود نشان دهنده استفاده از متریال باکیفیت در ساخت تابلوست.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی و همچنین ثبت سفارش تابلوی تبلیغاتی؛ می‌توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره‌های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: