۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

اگر از طرفداران تابلوهای حروف برجسته باشید؛ حتما نام تابلو‌ چلنیوم به گوشتان خورده است. این تابلوها از یک پس زمینه به همراه حروف به صورت برجسته، تشکیل شده ‌اند که به دلیل نورپردازی ویژه ای که دارند، بسیار مورد استقبال صاحبان کسب و کار، قرار گرفته اند. نوعی از این تابلوها وجود دارند که با عنوان تابلوهای چلنیوم پلکسی دوبل، شناخته می ‌شوند. در این مقاله قصد داریم به معرفی این گونه از تابلوها، بپردازیم.

تابلو چلنیوم چیست؟

تابلوی چلنیوم به گونه ای است که حروف بر روی آن ها به صورت برجسته، حک شده است. مزیتی که استفاده از تابلوهای چلنیوم دارد این است که کیفیت بالایی در برابر نور آفتاب، گرما و سرما دارند و به راحتی در برابر شرایط جوی، تغییر شکل نمی دهند. حروف برجسته کار شده در تابلوهای چلنیوم می ‌توانند از جنس پلکسی گلاس و یا از جنس چلنیوم (ترکیبی از فلز آلومینیوم با دیگر فلزات نرم)، باشند. همانطور که گفتیم؛ تابلوهای چلنیوم به دلیل نورپردازی زیبایی که دارند، بسیار مشهور شده اند. در زمینه نورپردازی این تابلو از لامپ های اس ام دی (SMD) استفاده می شود. این لامپ ها طول عمر بیشتری دارند.

تابلو چلنیوم چیست؟

مراحل ساخت تابلو چلنیوم به چه صورت است؟

برای ساخت تابلو چلنیوم ابتدا باید طرح مورد نظر در نرم افزارهایی مثل کورل (Corel) با ابعاد دقیق، طراحی شود. پس از آن طرح مورد نظر با استفاده از برش لیزری بر روی پلکسی گلاس، پیاده ‌سازی می شود. پلکسی گلاس یک پلاستیک شفاف است که در رنگ‌ های مختلفی در بازار، وجود دارد. در نهایت حروف برش داده شده بر روی زمینه کار قرار گرفته و به آن، متصل می‌ شود. نورپردازی آخرین مرحله ای است که برای تابلوها، انجام می شود. در نهایت تابلو به محل مورد نظر برای نصب منتقل شده و پس از اطمینان از سالم بودن لامپ ها، به مشتری، تحویل داده می شود.

آشنایی با تابلوهای چلنیوم پلکسی دوبل

به طور کلی اجزای تشکیل دهنده یک تابلو چلنیوم شامل لبه چلنیوم، پلکسی گلاس، لامپ های اس ام دی و زیرسازی پی وی سی، می باشد. در تابلوهای چلنیوم پلکسی دوبل از دو رنگ پلکسی گلاس برای نمایش حروف برجسته، استفاده می شود. به این صورت که دورتا دور چلنیوم با یک پلکسی اضافه و با رنگی متفاوت با رنگ اصلی حروف، دورگیری می ‌شود. معمولاً برای این کار از رنگ مشکی استفاده می ‌شود تا بتواند حاشیه حروف را از حروف برجسته، متمایز کند. تابلوهای برجسته پلکسی دوبل را می ‌توان بر روی انواع متریال ها مثل چوب ترمووود، پی وی سی، ام دی اف و کامپوزیت، اجرا کرد.

آشنایی با تابلوهای چلنیوم پلکسی دوبل

خلاقیت در ساخت تابلوهای چلنیوم پلکسی دوبل

استفاده از خلاقیت و نوآوری در ساخت تابلو می تواند یک تابلوسازی را نسبت به سایر تابلوسازی ها، متمایز کند. وجود یک طراح با تجربه که با روانشناسی رنگ ها آشنایی کامل داشته باشد؛ برای هر کارگاه تابلوسازی لازم و ضروری است. طراح با آگاهی از نوع کسب و کار می ‌تواند بهترین متریال و بهترین رنگ را برای ساخت تابلو، پیشنهاد دهد. به عنوان مثال استفاده از رنگ قرمز برای معرفی یک رستوران و یا فست فود می تواند انتخاب مناسبی باشد. این رنگ علاوه بر جلب توجه کردن؛ از نظر روانشناسی بسیار اشتهابرانگیز می باشد.

مثالی دیگر در این زمینه استفاده از رنگ آبی برای معرفی استخر است‌. افراد با دیدن این رنگ در کنار تبلیغ جذاب و خلاقانه استخر مخصوصاً در فصول گرم سال به سرعت ترغیب به رفتن به استخر می شوند. پس برای هر کسب و کاری باید رنگ متناسب با آن را در زمینه طراحی تابلوی تبلیغاتی، استفاده کرد.

برای ساخت تابلو چلنیوم پلکسی دوبل بهتر است از دو رنگ تقریبا متضاد برای این کار، استفاده شود تا حروف برجسته از نظر رنگ، چشمگیرتر شوند. برای این کار ابتدا عناوین تابلو با فونت مورد نظر در نرم افزاری مثل کورل تایپ شده و سپس با استفاده از یک رنگ متفاوت این حروف، دورگیری می ‌شوند. دورگیری با استفاده از پلکسی به رنگ متفاوت باعث می‌ شود حروفی که ضخامت زیادی ندارند در پس زمینه تابلو؛ ضخیم ‌تر و به اصطلاح چاق تر، به نظر برسند. کاربرد دیگری که این تابلوها دارند این است که برای زمینه هایی که به رنگ سفید هستند؛ اگر از حروف همرنگ استفاده شود ممکن است نمای چندان جالبی ایجاد نکند. به همین دلیل برای متمایز ساختن حروف از پس ‌زمینه؛ از یک پلکسی جداگانه با رنگ دیگر به دور حروف، استفاده می شود.

خلاقیت در ساخت تابلوهای چلنیوم پلکسی دوبل

استفاده از چلنیوم پلکسی دوبل در ساخت لوگو

معمولا ورق های پلکسی که به صورت دو لایه استفاده می‌ شوند؛ در زمینه ساخت لوگو بسیار کاربرد دارد. به این صورت که زمینه باکس معمولاً با یک رنگ روشن و قطعات نشانه لوگو به رنگ دیگری برش خورده و روی زمینه، چسبانده می شود. لوگوهایی که به این شکل طراحی و ساخته می شوند؛ از نظر ظاهری بسیار جذاب و زیبا هستند.

اگرچه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی در درجه اول به سلیقه مشتری بستگی دارد اما طراح هم می‌ تواند در این زمینه پیشنهاداتی به مشتری، ارائه کند. ممکن است در موقعیتی با کمبود فضا برای نصب تابلو مواجه باشید. در این شرایط طراح با احتمال بیشتری استفاده از تابلو چلنیوم پلکسی دوبل را برای ضخامت دادن به نوشته ها، پیشنهاد می کند. بنابراین موقعیت و شرایط مکانی هم به نوعی تعیین کننده نوع تابلو می باشد.

اگر به تازگی کسب و کار خود را آغاز کرده اید؛ وجود یک تابلوی تبلیغاتی می تواند شما را به مخاطبان به خوبی، معرفی کند. همانطور که گفتیم از تابلو چلنیوم بیشتر به عنوان تابلو مغازه و یا تابلو پشت بام استفاده می شود اما گزینه های دیگری هم وجود دارد که بتوانید از آن ها در جهت شناخته شدن هرچه بیشتر خود، کمک بگیرید. به عنوان مثال استفاده از تابلو لایت باکس در محیط های کم نور و پرتردد مثل مترو می تواند انتخاب معقولانه ای باشد. این تابلو همانند جعبه نور عمل کرده و معمولاً به صورت دو طرفه تولید و در مکان مذکور، نصب می گردد.

استفاده از چلنیوم پلکسی دوبل در ساخت لوگو

اگر قصد سفارش یک تابلو تبلیغاتی مدرن و زیبا را دارید؛ بهتر است با کارشناسان خبره در این رابطه، مشورت کنید. آنان به خوبی می ‌توانند نیازسنجی را برای مشتری انجام داده و بهترین پیشنهاد ممکن را با توجه به نوع کسب و کار و موقعیت مکانی آن، به وی، پیشنهاد دهند.

تابلوسازی نامور سال ‌هاست در این زمینه فعالیت کرده و طراحان بسیار باتجربه ای را در مجموعه خود دارد. علاوه بر این، تابلو سازی نامور تمامی مراحل طراحی و تولید تابلو را طبق سلیقه و نظر مشتری انجام داده و این اطمینان را به مشتری می دهد که تابلو را پس از نصب به مدت زمان مشخصی، گارانتی کند. در صورتی که در طی این مدت تابلوی مورد نظر دچار خرابی شود؛ کارشناسان این مجموعه در اسرع وقت نسبت به رفع آن، اقدام می کنند.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی و همچنین ثبت سفارش تابلو؛ با کارشناسان تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: