۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

حتماً شما هم همانند بسیاری از افراد دیگر به محض ورود به یک ساختمان بزرگ و جدید؛ با چشم به دنبال تابلوهای کوچک راهنما می گردید که بتوانید مقصد خود را سریع تر، پیدا کنید. انصافا این گونه تابلوها اگرچه بسیار کوچک هستند اما کمک زیادی به مراجعه کنندگان می کنند. به این تابلوهای کوچک تابلوهای راهنمای حکی، گفته می شود. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی این گونه تابلوها، بپردازیم.

چرا به تابلوها نیاز داریم؟

تابلوها علاوه بر این که می ‌توانند در زمینه تبلیغات و جذب مشتری موثر واقع شوند؛ از جهات دیگری هم راهگشا هستند. به عنوان مثال رانندگی در یک جاده ای ناشناخته بدون وجود تابلوهای راهنمای جاده ای را تصور کنید. درست است که امروزه پیشرفت تکنولوژی و وجود اپلیکیشن های مسیریابی کار را برای همه افراد راحت کرده است؛ اما باز هم نمی توان نقش پررنگ تابلوها را نادیده گرفت.

تابلوها در هر جایی که افراد تردد داشته باشند، وجود دارد. همانطور که می ‌بینید بیلبوردهای تبلیغاتی هنوز هم جایگاه مهمی در صنعت تبلیغات دارند به گونه ای که بارها تصاویر مربوط به لوگو و یا برند شرکت های بزرگ تجاری را روی آن ها، دیده اید. بنابراین تابلوها از هر نوعی که باشند؛ نقش مهم خود را در صنعت تبلیغات به درستی، ایفا می کنند.

چرا به تابلوها نیاز داریم؟

درباره تابلوهای کوچک و راهنمای حکی چه می دانید؟

این تابلوها که با اسامی همچون تابلو طبقاتی یا تابلو راهنما هم شناخته می ‌شوند؛ در مکان های پرتردد و ساختمان های بزرگ تجاری، اداری و پزشکی، بسیار دیده می شوند. این تابلوها معمولا روی دیوار نصب می شوند و می توانند افراد را به خوبی در جهت پیدا کردن مسیر، راهنمایی کنند.

برای این گونه تابلوها از شیشه به عنوان زمینه اصلی، استفاده می ‌شود که قابی از جنس پلکسی بر روی آن، قرار دارد. همچنین به منظور روشنایی این تابلوها از نوارهای ال ای دی (LED) استفاده می ‌شود که متن مورد نظر را روی آن، حک می کنند. این تابلوها با آنکه سایز کوچکی دارند اما به جهت داشتن نوردهی بالا که از هر چهار وجه به آن تابیده می شود؛ بسیار مورد توجه و علاقه مشتریان هستند. حتماً نمونه ‌ای از این تابلوهای راهنمای حکی را در ساختمان های بزرگ، دیده ‌اید. طرح و نوشته ای که در این تابلوها قرار می گیرد، تنها می تواند به صورت تک رنگ باشد. البته این موضوع به هیچ وجه از زیبایی این تابلوهای کوچک، کم نکرده است.

تابلوهای کوچک و راهنمای حکی از بسیاری جهات شبیه به تابلوهای لایت ‌باکس هستند. زیرا این تابلوها هم همانند یک جعبه نور عمل کرده و در فضاهای نسبتاً کم نوری، قرار می گیرند.

درباره تابلوهای کوچک و راهنمای حکی چه می دانید؟

چرا وجود تابلو راهنما اهمیت دارد؟

همانطور که گفتم از تابلوهای راهنما جهت هدایت افراد به مکان های متفاوت، استفاده می ‌شود. این تابلوها به نوعی علامت و یا نشانه تلقی می شوند که در یافتن بخش کوچکی از مکان های بزرگ و پر ازدحام بسیار کمک کننده هستند. مکان هایی که بیشترین استفاده از تابلوهای راهنما را دارند شامل ترمینال ها، فرودگاه ها، سالن های نمایشگاه ها، سالن های کنفرانس ها و… می شود. البته مکان های عمومی، فروشگاه‌ های بزرگ و ساختمان های اداری-تجاری هم از این تابلوهای کوچک اما پر کاربرد، استفاده می ‌کنند.

وجود چنین تابلوهایی باعث می ‌شود افراد دچار سردرگمی نشده و به جای سوال کردن از دیگران به راحتی بتوانند مکان مورد نظر خود را پیدا کنند.

برای ساخت تابلو راهنما از چه متریالی استفاده می شود؟

تابلوهای راهنما در استفاده از متریال، تنوع دارند. برای ساخت چنین تابلوهایی می ‌توان از چوب ترمووود، پلکسی، آلومینیوم و یا کامپوزیت، استفاده کرد. اینکه چه نوع متریالی برای ساخت تابلوهای راهنما استفاده شود؛ به سلیقه و نظر مشتری و همچنین هزینه ای که قرار است برای ساخت آن صرف شود، بستگی دارد. برخی از متریال ها دوام بیشتری داشته اما از آنجایی که تابلوهای راهنما معمولاً در فضاهای سربسته و فضای داخلی یک ساختمان استفاده می شوند؛ لازم نیست در برابر شرایط جوی مثل بارش باران و یا نور خورشید، مقاومت بالایی داشته باشند.

در بین متریال های معرفی شده؛ استفاده از چوب ترموود برای ساخت تابلو راهنما توصیه می ‌شود زیرا حالت کلاسیک و زیبایی به تابلو، می بخشد.

برای ساخت تابلو راهنما از چه متریالی استفاده می شود؟

هزینه ساخت تابلو راهنما

تابلو راهنما بر اساس اینکه از چه نوعی باشد و از چه متریالی برای ساخت آن، استفاده شود؛ قیمت‌های متفاوتی دارد. می ‌تواند به صورت تابلو خطی، تابلو لیزری و تابلو چاپی مورد استفاده واقع شود که انتخاب هر کدام از این تابلوها به مکان مورد نظر، میزان نوردهی، بودجه و سلیقه افراد، بستگی دارد. زمانی که سفارش ساخت تابلو راهنما را به یک تابلوسازی می دهید؛ کارشناسان بر اساس متریال استفاده شده، ابزارهای مورد استفاده و همچنین اندازه تابلوهای راهنما، قیمت را تخمین زده و به مشتری اعلام می ‌کنند.

آشنایی با انواع تابلوی راهنمای حکی

معمولاً تابلوهای راهنما به دو دسته اصلی، تقسیم می شوند که شامل تابلو راهنمای سالنی و تابلو راهنمای محیطی می شود.

تابلو راهنمای سالنی شامل تابلو راهنمای دو طرفه، تابلو راهنمای ایستاده، تابلو اعلانات، استند تبلیغاتی، تابلو راهنمای سر درب و تابلو لایت باکس می ‌شود اما تابلوهای راهنمای محیطی معمولاً با هدف راهنمایی عابرین و رانندگان در مکان های عمومی، ساخته می شوند. این تابلوها از جنس آلومینیوم یا پلکسی گلاس هستند و هدف از نصب این تابلوها هدایت ترافیک و افزایش ایمنی جاده ‌هاست.

تابلوهای راهنمای محیطی که در فضای شهری نصب می ‌شوند به چند دسته کلی تقسیم می شوند که عبارتند از:

نشانه های بازدارنده راهنمایی و رانندگی:

معمولاً به صورت فلزی ساخته می شوند که نقش هدایت رانندگان در مسیر را دارند. تابلوهای ورود ممنوع از این دسته هستند.

تابلوهای هشدار دهنده:

جنس این تابلوها نیز فلز می باشد که به صورت مثلث ساخته شده و جهت اطلاع افراد از خطرات جاده‌ ای، استفاده می شوند.

تابلوهای آگاهی دهنده و یا اخباری:

تابلوهای کوچکی که در ارتباط با مسیردهی و یافتن مکان های عمومی مثل بیمارستان، فرودگاه، ترمینال، نمایشگاه و… ، استفاده می شود، از دسته تابلوهای آگاهی دهنده هستند.

تابلوهای محلی:

این تابلوها به منظور تعیین مرزها و جهت جاده ها، ساخته و نصب می شوند.

آشنایی با انواع تابلوی راهنمای حکی

همانطور که گفتیم تابلوهای راهنمای حکی موارد استفاده زیادی دارد. تابلو خروج اضطراری، تابلو راهنمایی بیمارستان ها، تابلو راهنمای سر در اتاق، تابلوهای اداری، تابلو راهنمای طبقات و… همگی در این دسته از تابلوها، قرار می گیرند و روزانه بدون اینکه بتوانند حرفی بزنند، هزاران نفر را راهنمایی می کنند.

طراحی و ساخت تابلوهای راهنمای حکی هزینه چندانی نداشته و به سرعت، آماده می شوند. اگر قصد سفارش چنین تابلوهایی را دارید؛ بهتر است به یک تابلوسازی معتبر و باتجربه، رجوع کنید. تابلوسازی نامور سال هاست در زمینه طراحی و ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی فعالیت داشته و می تواند متناسب با نیاز و بودجه مشتری؛ بهترین تابلو را پیشنهاد دهد.

خوشبختانه تمامی تابلوهای ساخته شده توسط این تابلوسازی شامل گارانتی پس از نصب می شوند. به طوری که اگر در مدت زمان مشخصی پس از نصب؛ تابلوی مورد نظر دچار آسیب و یا خرابی شود؛ کارشناسان این مجموعه در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل ایجاد شده، اقدام خواهند کرد.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی و همچنین سفارش تابلوی تبلیغاتی و یا تابلوی راهنمای حکی؛ با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: