۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

استیل چیست؟

استیل یکی از قدیمی ترین فلزها و آلیاژها به شمار میرود که ترکیبی از سه عنصر کربن، کروم و آهن است. بر اساس میزان درصد آهن به کار رفته انواع استیل های بگیر و استیل های نگیر در بازار موجود است. استیل های بگیر به دلیل میزان قابل توجه آهن به کار گرفته شده به این نام خوانده میشوند. استیل های نگیر که غالبا از برند ترک هستند میزان آهن کمتری دارند، به همین دلیل آهن را به خود جذب نمیکنند و به استیل های نگیر معروف هستند. بدیهی است که کیفیت، مقاومت و قیمت استیل های نگیر در مقابل استیل های بگیر بیشتر است.

 معرفی تابلو استیل

از چندی پیش با شناخت ویژگی های منحصر به فرد استیل از آن در صنعت تابلوسازی استفاده میشود. استیل ها به طور ذاتی به دلیل خاصیتی که دارند هیچگونه کثیفی به خود نمیگیرند و گرد و غباری به طور دائم بر روی آنها نمیماند و به راحتی تمیز میشوند. این ویژگی بر نقاط قوت و تمایز تابلوهای استیل نسبت به سایر تابلوهایی که از سایر ترکیبات و متریال ها ساخته میشوند افزوده است و غیر قابل چشم پوشی است. از دیگر ویژگی های استیل، مات بودن آن است که توانایی عبور نور را ندارند اما امروزه با بهره گیری از تکنولوژی ها و دستگاه هایی مدرن، امکان برش تابلوهای استیل و نورپردازی فراهم شده است .

مزایای تابلو استیل

عمر طولانی و کیفیت بالا، زیبایی ذاتی و جلوه بی نظیر حتی بدون نیاز به رنگ، خاصیت ضد زنگ زدگی، امکان استفاده در مکان های مختلف حتی مناطق ساحلی و مرطوب، عدم نیاز به مراقبت و نگهداری در مقایسه با هزینه و قیمت آن ها از جمله مزایایی است که میتوان به آن اشاره کرد.

نحوه تولید و ساخت تابوهای استیل

تولید این قبیل از تابلوها به کمک دستگاه های واتر جت و دستگاه های لیزر میباشد. در گذشته به دلیل نبود امکانات و تجهیزات کافی از قیچی های دستی برای برش استفاده میکردند اما امروزه بهره گیری از دستگاه های لیزر برای برش منجر به افزایش دقت و کیفیت محصول میشود. در طی این پروسه ابتدا طرح مورد نظر به صورت دوبعدی و برجسته طراحی میشود، سپس توسط دستگاه واتر جت خوانده و شناسایی میشود. در گام بعدی دستگاه، برشی از این حروف برجسته بر روی ورقه های استیل میزند تا مرحله آخر انجام شود. در مرحله نهایی با استفاده از جوش قلع و یا جوش لیزر ورقه های برش داده شده را به رویه اصلی استیل میچسبانند.  در این فرایند اکثرا از جوش لیزر استفاده میکنند زیرا نسبت به جوش قلع راحت تر و سریع تر است، علاوه بر آن کیفیت و دوام محصول را نیز دوچندان میکند.

انواع تابلو استیل

تابلو استیل بر اساس نورپردازی و یا عدم نورپردازی، متریال، رنگ و ترکیبات به کار گرفته شده انواعی مانند: تابلوهای حروف طلایی براق، حروف برجسته رینگی، حروف رینگی طلایی، تابلو استیل لبه پانچ طلایی دارد.

تابلو استیل طلایی

همان طور که ذکر شد تابلوهای استیل انواعی دارند که تابلوهای استیل طلایی یکی از آن ها است. ساخت این تابلوها به دلیل عدم زنگ زدگی و عدم خوردگی با گذشت زمان، سطح صاف، صیقلی و براق بودن از دیر باز مورد توجه بودند. اما امروزه با فرمت های جدید به شکل حروف برجسته در حال ساخت هستند. تابلوهای حروف برجسته استیل به دو صورت حروف برجسته استیل و حروف برجسته آهن تولید میشوند. تابلوهای حروف برجسته با روکش طلایی به دلیل براق بودن، جلوه و خاصیت ضد زنگ زدگی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و مورد استقبال صنعت های مدرن و لوکس قرار گرفته است .

حروف برجسته استیل

تابلوهای حروف برجسته به دلیل مقاومت و جلوه های بصری خود کاربرد بیشتری دارند. از طرفی ویژگی ضد زنگ زدگی و اکسیداسیون آنها در مجاورت هوا باعث شده که علاوه بر محیط های داخلی در فضاهای بیرونی ساختمان نیز به کار روند. جنس آن ها اغلب از استیل های نگیر و در بهترین حالت استیل های ترک هستند و به دو صورت تابلوهای استیل نوراندریک و تابلوهای استیل با نور قابل ساخت هستند.

نحوه تولید تابلوهای استیل طلایی

در طی پروسه تولید از ورقه های استیل سیلور به قطر 4 دهم تا یک میلی متر استفاده میشود. از دستگاه های لیزر برای برش و از لامپهای اس ام دی برای نورپردازی کمک میگیرند. البته ناگفته نماند که گاهی این تابلوها به صورت نوراندریک و بدون نورپردازی تولید میشوند و لامپی در تولید آن نقش ایفا نمیکند. میتوان در کنار ورقه های استیل از ورقه های پلکسی گلس بهره جست و بر زیبایی محصول افزود.

تابلوهای حروف طلایی براق

این تابلوها گزینه مناسبی برای جلوه های سنتی و آنتیک هستند. در تولید این قبیل از تابلوها از سیستم واتر جت استفاده میکنند. سیستم برش واتر جت با استفاده از آب نرم شده و تحت فشار 45000 پی اس آی از طریق تکنیک 0.01 روزنه در سه برابر صوت استفاده میشود. متریال های به کار گرفته شده در فرایند تولید این محصول شامل استیل سیلور 304 نگیر، اس ام دی کره ای و ترانس پروفن دار می باشد.

تابلو استیل رینگی طلایی

تابلوهای استیل رینگی نوع دیگری از تابلوهای استیل هستند که ترکیبی از تنوع و خلاقیت در تولید آن ها به کار گرفته شده است. متریال های اولیه در تولید این قبیل از تابلوها تقریبا مشابه تابلوهای قبلی است. استیل طلایی 304 نگیر یک میل، اس ام دی تایوانی، ترانس پروفن دار، پی وی سی ده میل کره ای و پلکسی قرمز مهم ترین آنها هستند.

حروف برجسته استیل طلایی

استیل پانچ 304 نگیر یک میل با ورق یک میل طلایی برای نوراندریک، اس ام دی تایوانی، ترانس پروفن دار، پی وی سی ده میل کره ای و پلکسی سامیکس جز متریال های پایه ساخت این محصول است. به جرات میتوان این تابلوها را جزء جذاب ترین و محصورکننده ترین تابلوها طبقه بندی کرد.

قیمت تابلوهای استیل

قیمت تابلوهای استیل به عوامل مختلفی مثل متریال به کار گرفته شده، نحوه تولید، ضخامت ورقه ها بستگی دارد. قطر حروف به کار گرفته شده بر روی تابلو، اندازه و فونت حروف، تعداد رنگ به کارگرفته شده، طول و عرض تابلو، اندازه قطر لبه، نورپردازی داخل و خارج حروف از عوامل دیگری هستند که بر قیمت نهایی محصول مؤثراند.

سخن پایانی

پیشرفت تکنولوژی و گستردگی کسب و کار، تنوع در شیوه های تبلیغ شرایطی ایجاب کرده تا برای سبقت از رقیبان باید در عرصه خود بهترین بود و بهترین ها را برگزید.تابلوسازی نامور همراه با تجربه چندین ساله در این مسیر همراه شماست.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: