۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

معمولاً افراد به هنگام پیدا کردن یک پزشک خاص به دنبال نام و تخصص پزشک بر روی تابلوهای ورودی مجتمع ها و مطب ها، می گردند. جالب است بدانید برای تبلیغ یک پزشک نمی توان یک تابلوی متفاوت طراحی کرد. تمامی پزشکان برای معرفی تخصص خود از نوعی تابلو با یک فرمت و رنگ مشخص، استفاده می ‌کنند معمولاً طراحی تابلو به گونه ای است که زمینه ای به رنگ روشن داشته باشد. هدف از وجود تابلو پزشکی این است که مراجعین و بیماران بهتر بتوانند پزشک مورد نظر را پیدا کنند. البته که تابلوهای مخصوص پزشکان هم به مرور زمان دستخوش تغییراتی خواهند شد. در ادامه با ما همراه باشید تا ویژگی تابلو دو طرفه پزشکی را بررسی کنیم.

تابلو دو طرفه پزشکی چیست؟

تابلوهای پزشکی می توانند یک طرفه و یا دو طرفه باشند. البته برای تبلیغات بیشتر بهتر است از تابلوهای دو طرفه پزشکی استفاده شود. این تابلوها از جنس ورق آهن گالوانیزه ساخته می‌ شوند. این متریال در مقابل عوامل طبیعی مقاومت بسیار خوبی داشته و بهترین گزینه برای ساخت تابلوهای دو طرفه پزشکی، محسوب می شود. قسمت تبلیغاتی تابلو از جنس پلکسی بوده که نوردهی درون قاب آن، انجام می گیرد. پزشکان می توانند اطلاعاتی همچون نام و تخصص خود را همراه با شماره نظام پزشکی و یا شماره تلفن مطب، روی این تابلو درج کنند.

تابلو دو طرفه پزشکی چیست؟

بهترین تابلوهای پزشکی کدامند؟

همانطور که در مقدمه این مقاله ذکر کردیم، تابلوهای پزشکی از یک فرمت خاصی تبعیت می ‌کنند. اما به طور کلی می ‌توان گفت لایت ‌باکس جزء پرکاربردترین و بهترین تابلوهای تبلیغاتی برای پزشکان می‌باشد. نورپردازی درون این لایت باکس ها با استفاده از لامپ های ال ای دی، اس ام دی و یا مهتابی، طراحی می شود. برای طراحی و ساخت لایت باکس های دو طرفه پزشکی از طلق های شفاف، استفاده می‌ شود. به این صورت که طرح مورد نظر با استفاده از دستگاه های برش لیزری به صورت دقیق بریده شده و بر روی پلکسی شفاف، چسبانده می ‌شود.

تابلوهای لایت باکس مدل های مختلفی دارند. این تابلوها می توانند از نوع اسنپ فریم، فریم لس و… باشند. البته هر کدام از تابلوهای دو طرفه پزشکی زیبایی های خاص خود را دارند. این تابلوها بر روی سطوح مختلف هم قابل نصب می باشند. البته که اکثر پزشکان ترجیح می ‌دهند تابلو دو طرفه را به صورت آویز و یا ایستاده، نصب کنند. چرا که از این طریق مراجعه کنندگان از هر سمتی که در حال عبور و مرور باشند؛ می ‌توانند متن روی تابلو را به راحتی، بخوانند.

تابلوهای پزشکی تنها به لایت باکس ها محدود نمی شوند. از تابلوهای نئون هم می توان با این هدف، استفاده کرد.

برای نورپردازی تابلو همانطور که ذکر کردیم از لامپ های ال ای دی و اس ام دی، می توان استفاده کرد. البته که در گذشته تنها راه نورپردازی برای تابلوهای پزشکی استفاده از مهتابی بود اما امروزه از ال ای دی و یا لامپ های نئون به این منظور، استفاده می شود.

حتما شما هم تا به حال انبوهی از تابلوهای دو طرفه پزشکی را در قسمت ورودی مجتمع های پزشکی دیده اید. این تابلوها اندازه های استانداردی داشته و معمولاً در دو سایز ۵۰ در ۷۰ سانتی متر و ۶۰ در ۹۰ سانتی متر، ساخته می‌ شوند. البته که یک طرفه و دو طرفه بودن تابلوهای پزشکی به درخواست مشتری، صورت می گیرد.

بهترین تابلوهای پزشکی کدامند؟

قوانین خاص طراحی تابلوهای پزشکی

برای طراحی و ساخت تابلوهای پزشکی قوانین مشخصی وجود دارد که توسط سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی، تدوین شده است. بنابراین هر یک از پزشکان نمی ‌توانند سلیقه‌ ای رفتار کرده و یک تابلوی خاص و منحصر به فرد برای خود، سفارش دهند. در صورتی که یک پزشک فاقد صلاحیت های لازم باشد؛ قطعاً صدور تابلو ‌برای وی صورت نخواهد گرفت.

در ساخت تمامی تابلوهای پزشکی معمولاً از رنگ یکسانی برای قاب تابلو، استفاده شده و با استفاده از طرح های شیشه یا شفاف نوشته های درون لایت باکس، نمایش داده می شوند.

طبق آیین نامه های پزشکی که وجود دارد؛ هر پزشک یا دندانپزشک حداکثر سه تابلو را می تواند در محیط بیرون ساختمان، نصب کند. نصب تابلو سلیقه ‌ای بوده و هم می ‌توان آن را روی نمای بیرونی ساختمان و هم روی پایه های عمودی، نصب کرد.

نکته ای که برای طراحی و ساخت تابلوهای دو طرفه پزشکی وجود دارد این است که رنگ زمینه سفید داشته و هیچ گونه شکل و طرح خاصی در زمینه تابلو، استفاده نشود.

قوانین خاص طراحی تابلوهای پزشکی

انواع تابلو برای مطب پزشکان

به طور کلی دندانپزشکان و پزشکان می توانند سه تابلوی متفاوت داشته باشند. تابلوهای خارجی که در قسمت بیرونی یک ساختمان نصب می شوند، تابلوهای نصب شده پشت درب مطب و تابلوهای داخلی مطب.

علاوه بر تابلوهای خارجی که در قسمت بیرونی ساختمان نصب می شوند؛ تابلوی پشت درب مطب هم وجود دارد که معمولا پشت درب واحد مربوطه، قرار می گیرد. تابلوهای داخلی هم مربوط به قسمت پذیرش می شود.

در این بین تابلوهای داخلی می ‌توانند متناسب با سلیقه فردی طراحی شوند و هیچ محدودیتی در انتخاب طرح و رنگ برای آن ها، وجود ندارد. تابلوهای پشت درب مطب باعث می ‌شود افراد بتوانند به راحتی مطب مورد نظر خود را پیدا کنند. علاوه بر این، تابلوی داخلی باعث زیبایی فضای داخلی ساختمان هم می شود. تابلوهای داخلی مطب را می توان از جنس چوب ترمووود و یا کامپوزیت، طراحی و تولید کرد.

قیمت تابلو دوطرفه پزشکی

قیمت تابلوهای پزشکی را نمی توان به طور دقیق تعیین کرد. هر تابلو با توجه به ابعادی که دارد و همچنین با توجه به متریال استفاده شده برای ساخت آن، قیمت‌ گذاری می ‌شود. تابلوهای دو طرفه پزشکی معمولا از جنس پلکسی هستند. برای آگاهی از قیمت دقیق تابلوهای پزشکی می توانید طرح تابلو را به یک تابلوسازی معتبر ارائه دهید. تابلوسازان عوامل مختلفی را که روی قیمت تابلو تاثیرگذار هستند؛ بررسی کرده و در نهایت قیمت دقیق را به شما، اعلام خواهند کرد.

قیمت تابلو دوطرفه پزشکی

سفارش تابلو دو طرفه پزشکی

از آنجایی که تابلوهای پزشکی قرار است سال ها در برابر باد، باران و نور خورشید قرار بگیرند؛ بهتر است با استفاده از متریال با کیفیتی، ساخته شوند. به همین دلیل پیشنهاد می ‌کنیم برای سفارش تابلو برای مطب پزشک یا دندانپزشک، به یک تابلوسازی معتبر و باتجربه، رجوع کنید. تابلوسازی نامور سال‌ هاست در این زمینه مشغول به فعالیت بوده و انواع تابلو را برای مطب پزشکان، دفاتر کار، فروشگاه ها و… متناسب با بودجه و نیاز مشتری، طراحی و تولید کرده است.

علاوه بر این، تابلوسازی نامور به هنگام تحویل تابلو به مشتری ضمانت نامه معتبر هم به وی، ارائه می‌ کند. وجود ضمانت نامه باعث اطمینان مشتری از کیفیت متریال به کار برده در ساخت تابلو می ‌شود. همچنین وجود ضمانت نامه خیال مشتری را از بابت خدمات پس از فروش، راحت می‌ کند به این صورت که اگر پس از نصب، تابلو دچار آسیب و خرابی شد؛ کارشناسان در اسرع وقت مشکل ایجاد شده را برطرف خواهند کرد.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلو؛ می توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید. کارشناسان با توجه به نیاز شما و همچنین تخصصی که دارید؛ بهترین و مناسب ترین تابلوی معرفی مطب پزشک یا دندانپزشک را به شما، پیشنهاد می دهند.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: