گروه تابلو سازی ناموَر

صنعت تابلوسازی

صنعت تابلوسازی نیز مانند هر حرفه دیگری در حال تغییر و تحولاتی عظیم است و همراه با موج پیشرفت علم و تکنولوژی حرکت میکند. در گذشته تابلوها تنها به کمک دست و بدون هیچ دستگاهی ساخته میشدند. امروزه درکنار هنر تابلوسازی، تخصص در این زمینه نیز اهمیت پیدا کرده است. نتیجه ادغام هنر و کیفیت باعث تولید تابلوهایی با تنوع و ظاهری زیبا میگردد، که البته انتخاب و قدرت تصمیم گیری را هم سخت تر میکند.

تابلو و تأثیر آن در کسب و کار

همان طور که میدانید اولین گام برای شروع یک فعالیت معرفی آن است. چگونگی معرفی محصول و یا برند، خود تأثیر بسزایی بر گسترش کسب و کار دارد. عضو اصلی هر شغلی دیده شدن و شناخته شدن توسط عموم مردم است. برای ادامه فعالیت به جذب مشتری و رونق کاری نیاز دارید. از طرفی جهان، امروزه دستخوش تغییر و تحولات گسترده قرار گرفته است که برای موفقیت باید با این تغییرات همراه بود و از آن ها به بهترین شکل ممکن بهره جست. صنعت تابلوسازی نیز از این قاعده مستثنی نیست و دستخوش تغییرات گسترده ای قرار گرفته و با بهره گیری از تکنولوژی های مختلف، روش هایی نوین برای ساخت تابلو خلق کرده است.

محبوب ترین تابلوهای مدرن

تابلوهای چلنیوم یکی از پرطرفدار ترین تابلوهای تبلیغاتی میباشد. همان طور که گفته شد تابلوهای چلنیوم انواعی دارد، مانند: تابلو سازی حروف برجسته چلنیوم، تابلوسازی چلنیوم لایت باکس، چلنیوم پانچی، چلنیوم طلایی، چلنیوم ستاره‌ای، چلنیوم نوراندریک، چلنیوم لترمکس که هریک ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند، اما در مجموع همگی جزء پرطرفدارترین تابلوها محسوب میشوند. تابلوهای استیل در رده دوم محبوبیت قرار میگیرند. این نوع تابلوها نیز مانند تابلوهای چلنیوم تنوع بسیاری دارند که تابلوهای استیل نوراندریک، استیل پلاست، استیل با لبه پلاستیک و استیل رینگی از رایج ترین و پرکاربردترین تابلوهای استیل هستند. تابلوهای استیل به دلیل آلیاژ استیل و ترکیبات موجود در آن توانایی عبور نور از خود را ندارند اما امروزه با بهره گیری از پی وی سی، لامپ های SMD و… امکان نورپردازی در آن ها فراهم شده است.

انواع تابلوهای مدرن

تابلو یکی از فاکتورهای مهم در معرفی برند و محصول است که نقش غیرقابل انکاری در جذب مشتری دارد. تابلوهای مدرن انواعی دارند که از آنها میتوان به: تابلوهای حروف برجسته چلنیوم، تابلوهای استیل، تابلو کامپوزیت، تابلو ترمووود، تابلو حروف وکیومی، تابلو LED روان وLED ثابت، تابلو حروف لاسوگاسی و تابلو فلکسی فیس اشاره نمود، که هریک مزایا و معایبی دارند و علاوه بر آن شیوه ساخت، طراحی و قیمت شان نیز متفاوت است.

تابلو چلنیوم

همان طور که گفته شد تابلوهای حروف برجسته چلنیوم از محبوب ترین و پرطرفدارترین تابلوهای مدرن میباشند. در ساخت این تابلوها از چلنیوم همراه با پلکسی گلس استفاده میشود که باعث افزایش مقاومت تابلو در برابر تغییرات جوی و افرایش طول عمر آن میشود. همچنین برای نورپردازی آن ها از لامپ های ال ای دی و یا اس ام دی استفاده میکنند که زیبایی محصول را دو چندان میکند و تأثیر بسزایی در جذب مخاطبین دارد. علاوه بر مقاوت، تنوع تابلوهای چلنیوم نیز بر قدرت تمایز آنها افزوده و به شما حق انتخاب گسترده بین تابلوهای چلنیوم نوراندریک، چلنیوم لایت باکس، چلنیوم پانچی، چلنیوم طلایی، چلنیوم ستاره‌ای و چلنیوم لترمکس میدهد که هر یک ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

تابلوهای استیل

تابلوهای استیل از دیگر تابلوهای مدرن به شمار میروند و در ساخت این تابلوها از آلیاژ استیل که خود ترکیبی از آهن، کروم و کربن است ساخته میشود. ورقه های استیل، براساس درصد آهن موجود در ساخت انواعی به اصطلاح، نگیر و بگیر دارند که بر قیمت نهایی محصول و کیفیت آن تأثیر میگذارد. در گذشته تنها تابلوهای بدون نور و مات در بازار موجود بود اما امروزه به کمک تکنولوژی و برش استیل میتوان تابلوهایی با نورپردازی ساخت. در نهایت باید گفت که این تابلوها مقاومت بی نظیری در برابر رطوبت دارند و یکی از عمده ترین دلایل محبوبیتشان همین مقاومت بالا در برابر باد و باران، سرما، گرما و تغییرات آب و هوایی است.

تابلو ترمووود

از دیگر تابلوهای مدرن تابلوهای ترمووود هستند که با استفاده از چوب پس از اعمال تغییرات تولید میشوند. در طی فرآیند تولید، چوب ها را حرارت داده و با استفاده از گردش هوا و بخار آب باعث افزایش طول عمر،   میکروب زدایی و کاهش رطوبت آن میشوند. در نتیجه چوب را برای ساخت یک تابلو در محیط های خارجی آماده میکنند. رنگ ها از دیگر مواد اولیه جهت تولید این تابلوها هستند که علاوه بر زیبایی، مقاومت تابلو در برابر اشعه uv خورشید را افزایش میدهند.

تابلوهای وکیومی

تابلوهای وکیومی جزء جدیدترین و مدرن ترین تابلوها محسوب میشوند که این تابلوها ساختاری سه بعدی دارند و به کمک دستگاه های CNC و دستگاه های وکیوم ساخته میشوند. اکثر پروسه تولید و طراحی به کمک دستگاه ها انجام میشود. دخالت کمتر نیروی انسانی در تولید منجر به افزایش دقت و کیفیت تابلو های وکیومی میشود. گاهی به جای دستگاه های سی ان سی از حرارت و انرژی گرمایی برای تغییر حالت محصول استفاده میشود. در نهایت تابلویی سبک با جلوه بصری و جذابیتی بینظیر تولید میشود.

تابلو فلکسی

این تابلوها به کمک برچسب و متریال فلکسی تولید میشوند. در ابتدا متریال فلکسی را به کمک آب و مایع ظرفشویی کمی نمدار میکنند و سپس چسب را بر روی فلکسی میچسبانند. با اینکار چسب ها به راحتی به متریال فلکسی میچسبند. سپس طرح مورد نظر را بر روی چسب برش میدهند و پس از تعیین محل دقیق چسب، آنرا به کمک کاردک پلاستیکی خارج میکنند. این تابلوها حدود 20 سال گذشته وارد صنعت تابلوسازی شده اند که بسیار مقرون به صرفه، دارای پنل نورپردازی و به راحتی قابل تعویض اند. اما در اکثر مواقع نیاز به سرویس سالیانه دارند.

تابلوهای لاسوگاسی

تابلوهای لاسوگاسی یکی از جدیدترین تابلوها هستند که در ساخت آنها از ورقه های فلز و لامپ استفاده میشود. لامپ های به کار رفته در این نوع تابلو ها بر خلاف سایر تابلوها قابل رویت میباشد و همین امر سبب تمایزشان با سایر تابلوها میشود. لامپ های مورد استفاده از نظر شکل، رنگ و اندازه متنوع هستند و ممکن است از جنس نئون یا فلامنتی باشند. لامپهای فلامنتی که کاربرد بیشتری دارند، علاوه بر مصرف برق و نور زیاد احتمال برق گرفتگی و سوختگی نیز دارند. این لامپ ها در فواصل معینی چیده میشوند و میتوان به آنها طرح هایی متفاوت داد. این محصولات اکثرا در مشاغلی نظیر شهربازی ها و فست فود ها و کافه ها کاربرد دارند.

تابلوسازی LED روان و LED  ثابت

این تابلوها به دلیل تنوع، ظاهر فوق العاده و مصرف برق کم به مرور جای تابلوهای دیگر را گرفته اند و رقیبان خود را کنار زده اند. در ساخت این تابلوها ابتدا شکل و یا نوشته مورد نظر را طراحی میکنند و سپس با استفاده از لامپ های ال ای دی اورال، بیضی و یا کلاهی اطراف آن را نورپردازی میکنند. پس از چیدمان لامپ ها، آنها را داخل فرم آلومینیوم 3 سانتی، 5 سانتی و یا 9 سانتی قرار میدهند.

تابلوسازی نامور با افتخار همراه با رزومه ای کامل و کوله باری از تجربه در کنار شماست تا بهترین و زیبا ترین تابلوها را برای معرفی محصول و برند خود برگزینید.

پیمایش به بالا