۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

خیلی از افراد به تابلو تنها به عنوان روشی تبلیغی برای کسب و کارها، نگاه می ‌کنند. بله درست است، تابلوها در معرفی کسب و کارهای مختلف بسیار موثر هستند اما آنچه که در کنار تبلیغات حائز اهمیت است؛ تاثیری است که تابلوها روی زیبایی و ظاهر یک شهر، می گذارند. واقعیت این است که نمی ‌توان منکر اهمیت تابلوسازی در زیباسازی فضاهای شهری شد. مخصوصاً برای مناطقی که جنبه تجاری دارند؛ تابلو می تواند بسیار در زمینه زیباتر شدن آن محیط، موثر باشد.

طرح‌ هایی که برای یک تابلو توسط تابلوسازان اعمال می ‌گردد؛ به عوامل مختلفی مثل عوامل فرهنگی، اجتماعی و عوامل محیطی، وابسته است. برای انتقال پیام به صورت تبلیغ از طریق تابلوها می توان تلفیقی از تصاویر، حروف و نوشته ها را نمایش داد. هماهنگی تابلو و فضای شهری اهمیت زیادی دارد و اگر به این موضوع توجه شود؛ می ‌توان گفت تابلوها نقش بسیار مهمی در زیباتر شدن ظاهر یک شهر، ایفا می کنند.

تابلو سازی و ارتباط با زیبایی شهر

چطور تابلو می تواند باعث زیبایی بصری یک شهر شود؟

برای این که تابلوها بتوانند زیبایی یک شهر را دو چندان کنند؛ باید طراحی آن ها به نحوی انجام شود که برای مخاطب، شلوغ و آزاردهنده نباشد. بنابراین طراحی یک تابلوی تبلیغاتی را باید کاملاً بر اساس موقعیت مکانی نصب تابلو و همچنین توجه به محیط پیرامون آن، انجام داد.

موضوع دیگری که در زیبایی یک تابلو نقش دارد، رنگ بندی هایی است که مورد استفاده قرار می گیرند. رنگ بندی استفاده شده در یک تابلوی تبلیغاتی باید با محیط اطراف خود کاملاً هماهنگ باشد. انتخاب طرح و رنگ مناسب موضوعی است که نیاز به بررسی ‌های کارشناسی دارد. به همین دلیل توصیه می ‌شود برای انتخاب طرح تابلو حتماً از طراحان و تابلوسازان باتجربه کمک بگیرید. چرا که آن ها با توجه به موقعیت مکانی و همچنین مخاطبین شما، بهترین طرح و رنگ را انتخاب می کنند. مثلا نورپردازی در طراحی و اجرای تابلوها موضوع بسیار بااهمیتی است. نورپردازی می تواند در داخل تابلو و یا بیرون آن، انجام شود. واضح است که نورپردازی یک تابلو می تواند جلوه ای بی نظیر هم به تابلو و هم به زیباتر شدن فضای اطراف آن، بدهد.

حتما شما هم در شهرهایی که بیشتر جنبه تجاری دارند، ساختمان ها و مجتمع های بزرگ تجاری را در کنار یکدیگر دیده اید. مسلما به هنگام شب تنها وجود نورپردازی است که می‌ تواند تابلوهای هر کدام از این ساختمان ‌ها را از همدیگر، متمایز کند. به همین دلیل برای افزایش اثرگذاری تابلو و همچنین حفظ زیبایی های شهری؛ توصیه می‌ شود از نورپردازی هم برای تابلوها، استفاده گردد. در هر صورت اگر محیط بسیار شلوغ است؛ بهتر است از طرح و رنگ های ساده، استفاده شود. این موضوع را فراموش نکنید که سادگی همیشه زیباست.

چطور تابلو می تواند باعث زیبایی بصری یک شهر شود؟

نوع تابلوی تبلیغاتی و تاثیر آن روی زیبایی شهر

هر کدام از تابلوهای تبلیغاتی به نوبه خود می ‌توانند تاثیر زیادی روی زیبایی بصری شهرها، داشته باشند. بنابراین انتخاب تابلو مغازه و فروشگاه در وهله اول بر اساس سلیقه های فردی انجام می ‌شود اما طراحان با توجه به تجربه ای که در این زمینه دارند؛ می توانند راهنمایی هایی را به مشتریان، ارائه کنند. به طور کلی تابلوهای تبلیغاتی که هم پرطرفدار بوده و هم روی زیبایی شهر تاثیر مستقیمی دارند، شامل موارد زیر می شوند:

تابلو چلنیوم

بسیاری از تابلوهایی که ما روزانه در شهرها می بینیم، از نوع چلنیوم هستند. این تابلوها هم از فناوری حروف برجسته برخوردار بوده و هم از لحاظ نورپردازی بسیار جالب توجه هستند. به همین دلیل اگر در یک شهر تابلوهای زیادی از این نوع دیدید، اصلاً تعجب نکنید.

تابلو کامپوزیت

برای مکان هایی که نیاز به رنگ های جیغ و شاد دارد، انتخاب تابلو کامپوزیت گزینه مناسبی است. این تابلوها معمولاً در اطراف شهربازی ها و مکان هایی که پرشور و هیجان است، نصب می شوند. متریال کامپوزیت در رنگ های متفاوت و متنوعی وجود داشته و از این نظر دست طراح برای انتخاب رنگ، بسته نمی باشد.

تابلو ترمووود

ترمووود نوعی چوب حرارت دیده است که مقاومت بالایی داشته و می تواند برای مکان هایی مثل کافی شاپ ها و مغازه های لباس فروشی، مناسب باشد. تابلوهایی که با چوب ترمووود ساخته می شوند؛ حس طبیعت را به بیننده القا کرده و از این نظر یک آرامش و زیبایی خاصی دارند.

تابلو لاسوگاسی

تابلو لاسوگاسی اولین بار در شهر لاس وگاس طراحی و تولید شد. این تابلو به دلیل نورپردازی خیره کننده ای که دارد؛ معمولا در شهرهای توریستی و شهرهای گردشگری، استفاده می شود. تابلوهای لاسوگاسی بسیار پرزرق و برق هستند و می توانند نگاه هر بیننده ای را به خود، جلب کنند. مسلما وجود این تابلوها در زیبایی یک شهر تاثیر بسزایی دارد.

نوع تابلوی تبلیغاتی و تاثیر آن روی زیبایی شهر

تابلو استیل

استیل متریالی است که به نوبه خود و حتی بدون نورپردازی براقیت و درخشندگی خاصی دارد. متریال استیل را می‌ توان در رنگ‌ های نقره‌ ای، رزگلد و طلایی در بازار، پیدا کرد. تابلوهای استیل به دلیل همین ویژگی درخشان بودنشان است که بسیار خودنمایی می کنند، مخصوصاً زمانی که زیر نور خورشید قرار بگیرند. شاید تصور کنید تابلوهای استیل تابلوهای بسیار ساده ای هستند. این موضوع تا حدی درست است اما این تابلوها در عین حال که سادگی خاصی دارند، جذابیت بسیار زیادی هم خواهند داشت.

قوانینی که باعث زیبایی بیشتر محیط می شود

هیچ کس از هرج و مرج و بی ‌نظمی خوشش نمی ‌آید. بنابراین در انتخاب تابلوهای شهری باید این نکته را در نظر گرفت که تابلو نباید بیش از اندازه طرح شلوغ و بی نظمی، داشته باشد. همچنین مکانی که قرار است تابلو نصب گردد؛ باید هماهنگ با اطراف باشد. همیشه قانون تضاد را برای نصب تابلو در نظر بگیرید. به این صورت که در مکان های شلوغ وجود یک تابلوی بسیار ساده می تواند جلوه‌ گری زیادی داشته باشد و برعکس در مکان ‌های خلوت؛ وجود تابلوهایی که طرح‌های پررنگ و لعاب و شلوغ دارند، می ‌تواند مفید باشد و اندکی از بی روحی شهر، کم کند.

قوانینی که باعث زیبایی بیشتر محیط می شود

سفارش تابلو

در طراحی و تولید یک تابلو توجه به معماری شهر موضوع بسیار بااهمیتی است که باید توسط تابلوسازان و کارشناسان به خوبی مورد بررسی قرار گیرد. به این معنا که تابلوها در هر وضعیت معماری و بافت شهری می توانند متمایز و منحصر به فرد باشند. می‌ توان برای یک شهر استانداردهای ویژه ‌ای از نظر طراحی و رنگ بندی تعیین کرده و در قالب قوانین از پیش تعیین شده ای به تابلوسازان، ارائه کرد. در این صورت علاوه بر حفظ زیبایی و جذابیت تابلو؛ می توان نظم قابل ‌ملاحظه‌ ای هم به فضای شهری بخشید.

در هر صورت تنوع در طراحی و همچنین رنگ بندی تابلوها خود می تواند باعث زیباتر شدن فضای شهر شود. چرا که افرادی که روزانه در شهرها تردد می کنند؛ هر کدام سلایق متفاوتی داشته و تابلوهای شهری باید به گونه ای طراحی شوند که تقریباً با سلایق اکثر افراد جامعه، منطبق باشند.

اگر قصدتان برای داشتن یک تابلوی تبلیغاتی جدی است و قصد دارید کسب و کار تازه تاسیس خود را به واسطه تابلوهای تبلیغاتی به دیگران نشان داده و از این طریق جذب مشتری داشته باشید؛ پیشنهاد می کنیم به یک تابلو سازی معتبر رجوع کرده و سفارش یک تابلوی تبلیغاتی زیبا و مدرن بدهید. تابلوسازی نامور سابقه چندین ساله در زمینه طراحی انواع تابلوهای تبلیغاتی همچون لایت باکس ها، تابلو ‌چلنیوم و… دارد. وجود طراحان و کارشناسان مشغول به کار در این مجموعه تابلوسازی؛ می تواند شما را در انتخاب طرح و رنگ تابلو به خوبی، راهنمایی کند.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب تابلوی تبلیغاتی؛ می توانید با کارشناسان مجموعه تابلو سازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: