۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

بازاریابان و فعالان حوزه تبلیغات معتقد هستند زمانی می توانید در زمینه تبلیغات موفق عمل کنید که تابلویی متناسب با نیازهای مشتری و اصول آن، داشته باشید. اهمیت تبلیغات در دنیای امروزی به این دلیل است که فرآیند جذب مشتری بستگی زیادی به شناخته شدن شما به عنوان صاحب اصلی کسب و کار و یا یک برند تجاری، دارد. تصور کنید در حال تولید و عرضه بهترین محصول آن هم با کیفیت بالا هستید؛ اما تنها افراد کمی هستند که از فعالیت شما آگاهی دارند. اگر می خواهید تعداد مشتریان خود را افزایش داده و بیشتر به دیگران معرفی شوید؛ چاره ‌ای جز روی آوردن به تبلیغات، ندارید. در این مقاله قصد داریم درباره تاثیراتی که تابلوسازی در تبلیغات دارد، مواردی را عنوان کنیم.

چرا برای تبلیغات به تابلوها نیاز داریم؟

شیوه های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد که هر کدام می توانند به نوبه خود در زمینه جذب مشتری، موثر باشند اما اگر به دنبال یک روش ارزان و تاثیرگذار هستید؛ تابلو می تواند انتخاب بسیار منطقی و معقولی باشد چرا که استفاده از تابلو یکی از بهترین راه های کسب موفقیت در هر کاری است.

به طور کلی برای انجام تبلیغات و معرفی می توانید از روش هایی مثل پخش بروشور و تراکت، پخش آگهی تلویزیونی، استفاده از شبکه‌ های اجتماعی و… استفاده کنید؛ اما هیچ کدام از این روش ‌ها دائمی و همیشگی نیستند و تداوم روش های تبلیغاتی ذکر شده تنها منوط به فعالیت مستمر شما در زمینه تبلیغات است اما زمانی که یک تابلوی تبلیغاتی داشته باشید؛ تنها یک بار برای طراحی و تولید آن زمان و هزینه صرف می کنید، اما پس از آن می توانید تا مدت ‌های زیادی بدون اینکه کار خاصی انجام دهید و وقتی برای این کار بگذارید؛ از جنبه تبلیغاتی آن، استفاده کنید. تابلوها در زمینه تبلیغات آنقدر موثر هستند که حتی برندهای مطرح جهانی مثل کوکاکولا، نایک و… هم از تابلوهای بزرگ مثل بیلبوردهای تبلیغاتی برای معرفی محصولات خود، استفاده می ‌کنند.

در طراحی تابلو تبلیغاتی به چه مواردی باید توجه شود؟

تابلوسازی روشی است که می‌ توان به واسطه آن افکار، اهداف و پیام های تبلیغاتی خود را در قالب یک تصویر یا نوشته جذاب در معرض دید عموم افراد، قرار داد. بنابراین آنچه که در طراحی تابلوی تبلیغاتی باید توجه کنید؛ داشتن یک طرح خلاقانه و جذاب است. چنین طرحی با جذابیتی که دارد خواه ‌ناخواه توجه افراد را جلب کرده و آن ها را با احتمال بالاتری به مشتریان همیشگی شما، تبدیل می کند.

نکته دیگری که وجود دارد؛ انتخاب رنگ است. معمولاً طراحان تابلوساز پیشنهاداتی در این زمینه به مشتری، ارائه می کنند اما در نهایت آنچه که انتخاب می ‌شود، براساس سلیقه مشتری، جامعه هدف و نوع کسب و کار، می ‌باشد.

توصیه می ‌کنیم در زمینه استفاده از تابلوهای تبلیغاتی هرگز از خیر نورپردازی، نگذرید. نورپردازی می تواند در شب هنگام جلوه بی نظیری به تابلوی شما، ببخشد. چه بسا خیلی از افراد تنها به واسطه نورپردازی جالب توجه و خاصی که یک تابلو دارد؛ وارد آن فروشگاه یا مغازه می ‌شوند. بنابراین هرگز تاثیر نورپردازی را دست کم نگیرید و تا حد امکان از تابلوساز بخواهید این آپشن را هم برای طراحی و ساخت تابلو، در نظر داشته باشد.

تصور کنید هزینه طراحی و ساخت تابلو را پرداخته اید و تنها مدت زمان کوتاهی از نصب آن گذشته است؛ اما تابلو جذابیت و جلوه اولیه را ندارد. بله تابلویی که با متریال نامرغوبی تهیه شده باشد؛ به سرعت در برابر شرایط محیطی، آسیب می بیند.

تابلوهایی که رنگ پریده و زنگ زده می شوند دیگر نمی توانند روی جنبه تبلیغات اثرگذار باشند و به ناچار مجبور به تعویض آن ها خواهید بود. به همین دلیل توصیه می شود در انتخاب تابلوساز دقت زیادی داشته باشید و حدالامکان به تابلوسازانی رجوع کنید که این اطمینان را درباره آن ها دارید از متریال باکیفیتی برای ساخت تابلوها، استفاده می کنند.

اگر هیچ پیش زمینه ذهنی از تابلوسازان و سابقه فعالیت آن ها ندارید؛ بهتر است به سراغ کسانی بروید که همراه با تولیدات خود ضمانت نامه معتبر هم به مشتری، ارائه می کنند. در این صورت حتی اگر تابلو دچار آسیب و خرابی هم شود؛ تابلوساز موظف است در کوتاه ترین زمان، مشکل احتمالی ایجاد شده را برطرف کند.

در طراحی تابلو تبلیغاتی به چه مواردی باید توجه شود؟

اهمیت تابلوسازی در تبلیغات مشاغل مختلف

زمانی که مشاغل مختلف به دنبال انجام تبلیغ هستند، قصد دارند پیامی را برای جذب مخاطب ارسال کنند. در حقیقت صاحبان مشاغل مختلف از طریق تبلیغات سعی دارند حسن نیت خود را برای رسیدن به اهداف مورد نظر و با تکیه بر کیفیت کالا و خدمات خود، نشان دهند.

اگر یک تابلوی تبلیغاتی استانداردهای لازم را داشته باشد، می ‌تواند تاثیر فزاینده ‌ای در جذب مخاطب و فروش بالاتر ایجاد کند. در واقع تابلوسازان با تجربه کاری که دارند و همچنین با توجه به دانش و خلاقیات خود؛ می ‌توانند یک تابلوی تبلیغاتی مناسب برای مشاغل مختلف، طراحی و تولید کنند. اما چرا تابلوسازی تا این اندازه برای تبلیغ مشاغل اهمیت دارد؟

قیمت مناسب در کنار کیفیت بالا

شما به سراغ هر روش تبلیغاتی که بروید، می ‌بایست هزینه هنگفتی بابت انجام آن بپردازید اما تابلوهای تبلیغاتی با داشتن قیمت مناسب و کیفیت بالا قادر هستند به هر کسب و کاری، رونق ببخشند. با داشتن یک تابلوی تبلیغاتی مدرن، می ‌توانید به اهدافتان نزدیک‌ تر شوید. مزیت خوبی که تابلوهای تبلیغاتی دارند این است که تنها یک بار برای طراحی و ساخت آن هزینه می ‌پردازید و تا مدت‌های طولانی از آن برای انجام تبلیغات موثر، استفاده می‌ کنید.

معرفی شغل

هر شغل و کسب و کاری برای رسیدن به سودآوری نیاز به دیده شدن دارد. در عرصه تجارت تمام مشاغل کوچک و بزرگ باید به دیگران شناسایی شوند تا بتوانند کالا و خدمات باکیفیت خود را به فروش برسانند. با استفاده از یک تابلوی تبلیغاتی می ‌توانید هر خدمات ارزنده‌ ای که دارید، به مشتریان نشان دهید. مطمئن باشید با این روش می توانید در مدت زمان کوتاه، مشتریان زیادی جذب کنید.

ایجاد حس رقابت

امروزه با وجود کسب و کارهای مشابه، رقابت هم بین آن ها وجود دارد. پس زمانی که شما هم شغل جدیدتان را راه ‌اندازی می‌ کنید، در اولین قدم باید به سراغ انجام یک روش تبلیغاتی برای پیروز شدن در میدان رقابت بروید. نکته ‌ای که اهمیت دارد این است که تابلوی سفارشی شما باید در بین رقبایتان متمایز بوده و برتری خاصی داشته باشد. این برتری می‌ تواند در طراحی تابلو کاملا نمود پیدا کند. به طوری که از طراح یک مجموعه تابلوسازی بخواهید یک طرح منحصر به فرد و خلاقانه برای شما، ایجاد کند.

ممکن است با چنین درخواستی هزینه شما برای طراحی و ساخت تابلو اندکی بالاتر برود اما به این مسئله هم توجه داشته باشید که وجود یک تابلوی خوب و باکیفیت می‌ تواند شما را به موفقیت برساند و صرف این هزینه چیزی جز سرمایه گذاری نیست.

دائمی بودن تبلیغ

به کارگیری یک تابلوی تبلیغاتی می ‌تواند به طور دائمی برای شما، جذب مشتری داشته باشد. چرا که در تمام ساعات شبانه روز وجود محصول یا خدمات قابل عرضه شما را به اطلاع دیگر افراد می ‌رساند. این مزیت در دیگر روش ‌های تبلیغاتی وجود ندارد. به این صورت که شما برای هر یک ثانیه اضافه ‌تر، مجبور هستید هزینه مازاد برای تبلیغات بپردازید.

تنوع بالا

طبیعت انسان ‌ها به گونه ‌ای است که به دنبال تنوع و زیبایی هستند و ناخودآگاه جذب زیبایی می‌ شوند. بنابراین اگر قصد دارید یک تابلوی تبلیغاتی مناسب و باکیفیت داشته باشید؛ باید تا جایی که می‌ توانید روی منحصر به به فرد بودن آن، تمرکز کنید. یک تابلوی خاص و متمایز دارای نورپردازی خیره کننده، گرافیک و رنگ خارق‌ العاده و دوام و مقاومت بالا می ‌باشد. تمامی این موارد در کنار یکدیگر باعث می‌ شود شما بتوانید از جنبه تبلیغاتی تابلو، نهایت استفاده را ببرید.

ظاهر زیبا

امروزه از تابلوها علاوه بر جنبه تبلیغاتی آن، برای زیبایی و هماهنگی دکوراسیون داخلی و بیرونی هم استفاده می ‌شود. اکثر مراکز بزرگ تجاری روی داشتن یک تابلوی تبلیغاتی زیبا تمرکز می ‌کنند. چرا که به این موضوع واقف هستند که اکثر افراد قبل از ورود به مرکز خرید، به تابلوی نصب شده در قسمت ورودی آن دقت می‌ کنند.

اگر تابلوی نصب شده برای چنین مراکزی مدرن بوده و زیبایی داشته باشد، قطعاً چنین مکانی را برای خرید انتخاب می‌ کنند. بنابراین نه تنها از جهت تبلیغات؛ بلکه با هدف زیبایی دکوراسیون داخلی و خارجی فروشگاه هم از تابلوهای تبلیغاتی، استفاده می ‌شود. این موضوع باعث می‌ شود راندمان کاری صاحبان مشاغل، سرعت بالاتری داشته باشد.

مواردی که ذکر شد، تنها برخی از دلایل اهمیت تابلوسازی در مشاغل مختلف را نشان می ‌دهد. قطعاً وجود یک تابلوی تبلیغاتی مناسب و باکیفیت مزایای بسیار بیشتری هم دارد. ممکن است این سوال برایتان مطرح شود که کدام یک از انواع تابلوهای تبلیغاتی می ‌توانند تمامی این مزایا را در کنار هم داشته باشند؟!

در پاسخ باید بگوییم اکثر تابلوهای تبلیغاتی با وجود اینکه از لحاظ متریال و طراحی با یکدیگر متفاوت هستند؛ در نهایت می ‌توانند به درستی کار تبلیغات را برای شما، انجام دهند. البته این به شرطی است که توسط تابلوسازان باتجربه و ماهر، تولید شده باشند. در هر صورت منطقی است که تابلوهای مدرن ‌تر در این زمینه موفق ‌تر عمل کنند اما اگر شما محدودیت بودجه داشته و نمی‌ توانید برای ساخت تابلوهای لاکچری و مدرن هزینه بالایی بپردازید، بهتر است به سراغ تابلوهایی مثل کامپوزیت، پلکسی گلاس، فلکسی و… بروید. این تابلوها اگرچه هزینه بالایی برای ساخت دارند، اما باکیفیت بوده و می ‌توانند به همان میزان روی جنبه تبلیغات و جذب مشتری، موثر باشند.

بعد از این تابلوها می ‌توانید به سراغ تابلوهای مدرن‌ تر مثل تابلو استیل، تابلو چلنیوم و یا تابلو ترموود بروید. اکثر تابلوهای تبلیغاتی در نوع زیرساز است که با یکدیگر متفاوت می‌ شوند. در حقیقت این متریال ساخت تابلوست که می تواند باعث متمایز شدن آن ها بشود. چلنیوم و استیل جزء متریال ‌های بسیار مقاوم و بادوام هستند که شما می ‌توانید بدون نگرانی از خرابی ‌های احتمالی در آینده، این نمونه از تابلوهای تبلیغاتی را سفارش دهید.

درج حروف برجسته روی زیرسازهای چوبی مثل چوب ترموود، زیبایی تابلوهای تبلیغاتی را چند برابر می ‌کند. اگر از تابلوساز بخواهید برای شما نورپردازی انجام دهد، باز هم گام مهمی در جهت تبلیغات موثر برمی ‌دارید.

نحوه طراحی و ساخت تابلو برای تبلیغ مشاغل مختلف به این صورت است که شما به تابلوسازی مراجعه کرده و کارشناسان تابلوساز، ابتدا نوع کسب و کار شما را جویا می ‌شوند. در حقیقت تابلوسازان سعی می ‌کنند بر اساس کسب و کاری که دارید، یک تابلوی تبلیغاتی مناسب پیشنهاد دهند.

برخی از تابلوها مثل تابلو لاسوگاسی بیشتر مناسب کسب و کارهایی با هیجان بالا می ‌باشد. در حقیقت زمانی که جامعه هدف یک کسب و کار تشکیل شده از نسل جوان باشد، برای ساخت تابلو باید حتما زرق و برق و نورپردازی را در زمینه و یا حروف، اعمال کرد.

اما در مورد مشاغل دیگر مثل آتلیه عکاسی، رستوران، بستنی فروشی، کافی شاپ، کتاب فروشی، اسباب بازی فروشی و… وجود تابلوهای معمولی همراه با نورپردازی و یا بدون آن، کفایت می ‌کند.

در هر صورت اگر شما حساسیت بالایی در انتخاب نوع تابلو دارید و قصد دارید تابلوی شما به نحوی باشد که در بین رقیبان کاملاً متمایز شوید، پیشنهاد ما طراحی و ساخت تابلوهای مدرن و لاکچری است. این تابلوها در سطح شهر به تعداد زیادی وجود نداشته و متمایز بودن شما را به افراد به خوبی، نشان می ‌دهند.

نکته‌ ای که به هنگام سفارش تابلو برای تبلیغ مشاغل مختلف باید در نظر داشته باشید؛ این است که پس از اطمینان از کیفیت متریال و طراحی مناسب، حتماً از تابلوساز ضمانت نامه معتبر هم درخواست کنید. متاسفانه به دلیل شرایط جوی نامطلوب و آلودگی بالای هوا مخصوصاً در کلان شهرها؛ امکان بروز آسیب به تابلو پس از نصب وجود دارد و اگر شما ضمانت نامه معتبر نداشته باشید، مجبور به دوباره کاری و یا تعویض تابلو خواهید شد.

بنابراین همانطور که مشاهده می ‌کنید؛ سفارش یک تابلوی تبلیغاتی روند مشخصی داشته و اگر دقت کافی را در این زمینه نداشته باشید، با نصب یک تابلوی بی‌کیفیت دچار مشکلات آتی خواهید شد.

اما یک تابلوی تبلیغاتی چه ویژگی های مهمی دارد؟

اما یک تابلوی تبلیغاتی چه ویژگی های مهمی دارد؟

علاوه بر مهارت و تخصص تابلوساز؛ موارد دیگری هم هستند که باید به آن ها، توجه شود. این موارد در واقع جزء ویژگی ‌های تابلو تبلیغاتی، محسوب می شود. به عنوان مثال؛ تابلو باید به گونه ای طراحی شود که در جهت معرفی محصول و برند مورد نظر باشد. به عنوان مثال نباید آن قدر گزافه ‌گویی و شلوغی داشته باشد تا ذهن مشتری را از اصل ماجرا، دور کند.

مورد دیگری که وجود دارد؛ یک تابلو تبلیغاتی باید بتواند به خوبی مشتری را جذب کند. پس قدرت جذب مشتری یکی از ویژگی های مهم در تابلوسازی است. جذب مشتری را می توان با برانگیختن حس کنجکاوی و به راحتی انجام داد. اگر تابلو به گونه ‌ای باشد که باعث برانگیختن حس کنجکاوی مخاطب گردد؛ مخاطب با احتمال بیشتری به سراغ بررسی محصول و یا برند مورد نظر، می ‌رود.

همانطور که در قسمت قبل توضیح داده شد؛ تابلو باید نورپردازی زیبا و متناسبی داشته باشد. در این صورت حتی در مواقعی که نور کافی وجود ندارد؛ می تواند رسالت خود را که همان جذب مشتری و فروش بالاتر کالا و خدمات است، به خوبی انجام دهد.

یک تابلوی تبلیغاتی نباید برای مخاطبین غیر قابل فهم باشد. استفاده از جملات سنگین و غیرقابل فهم و یا جملات بسیار طولانی؛ تنها شما را از هدف اصلی، دور می کند. توصیه می‌ شود تا جای ممکن به حاشیه و جزئیات کار، پرداخته نشود؛ چرا که ابعاد یک تابلو محدود بوده و باید از فضای آن تنها برای طرح و نوشته اصلی، استفاده شود.

دوام و ماندگاری تابلوها جزء ویژگی‌ های مهم آن است که حتماً باید در نظر گرفته شود.

سفارش طراحی و ساخت تابلو

اگر به دنبال یک تابلوی تبلیغاتی اثرگذار هستید؛ پیشنهاد می کنیم از نمونه کارهای تابلوسازی نامور، دیدن فرمایید. این تابلوسازی سال ‌هاست کار طراحی و تولید انواع تابلوهای تبلیغاتی را انجام داده و به راحتی می تواند متناسب با سلیقه شما به عنوان مشتری و همچنین در نظر گرفتن نوع کسب و کارتان، بهترین تابلو تبلیغاتی را طراحی و تولید کند.

نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که تابلوسازی نامور برای طراحی و ساخت تمامی تابلوهای خود از بهترین، بادوام ترین و باکیفیت ترین متریال موجود در بازار، استفاده می ‌کند. وجود ضمانت نامه و گارانتی معتبر به همراه نصب تابلو، خود گواهی بر این ادعاست.

برای انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی گزینه‌ های مختلفی پیش رویتان، قرار دارد. می توانید از تابلوهای پرطرفدار همچون تابلو ‌چلنیوم استفاده کنید که به دلیل داشتن حروف برجسته بسیار محبوب واقع شده است. دیگر تابلوهای مشتری پسند شامل تابلوهای استیل، تابلوهای ساخته شده با چوب ترمووود و تابلوهای کامپوزیت هستند. البته از جذابیت و زیبایی تابلوهای لایت ‌باکس هم نمی ‌توان به سادگی گذشت. طراحان و کارشناسان تابلوساز می توانند شما را در زمینه انتخاب نوع تابلو به خوبی، راهنمایی کنند. بنابراین برای دریافت مشاوره رایگان هم می توانید روی تابلوسازی نامور، حساب کنید.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی؛ می توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: