۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

یکی از انواع تابلوهای تبلیغاتی که در عین کم هزینه بودن بسیار در جذب مشتری موثر است، تابلوهای فلکسی می باشد. تابلوهای فلکسی می ‌توانند همراه با نورپردازی و یا بدون نور، طراحی و ساخته شوند. در این مقاله قصد داریم به معرفی تابلو فلکسی بدون نور، بپردازیم.

تابلو فلکسی چیست؟

در قدیم برای ساخت تابلو از پلاستیک استفاده می‌ شد که امروزه جای خود را به متریال فلکسی داده است. فلکسی در واقع صفحات قابل انعطاف است که برای ساخت تابلو بسیار کاربرد دارد. به دلیل خاصیت انعطاف پذیری که فلکسی دارد؛ از جهت فرم دهی محدودیت خاصی نخواهد داشت. بر همین اساس می ‌توان لوگو، حروف و شکل های دیگر را به راحتی با استفاده از این متریال، ایجاد کرد. از تابلوهای فلکسی برای سر در مغازه ها، معابر و خیابان ها به منظور تبلیغات، استفاده می شود.

اگرچه تابلوهای فلکسی همچنان در بین مشتریان محبوب می باشد؛ اما رفته رفته به دلیل وجود تابلوهای مدرن تری همچون تابلو چلنیوم و یا تابلو استیل شاید جایگاه کم رنگ تری در صنعت تابلوسازی، داشته باشد. البته تابلوهای فلکسی به دلیل قیمت پایینی که دارند؛ جزء تابلوهای مقرون به صرفه محسوب می شوند.

تابلو فلکسی چیست؟

آشنایی با تابلو فلکسی بدون نور

همانطور که می دانید نورپردازی تابلوها ویژگی مهمی است که باعث محبوبیت بیشتر آن ها مخصوصاً در شب شده است. در این بین هستند افرادی که ترجیح می دهند تنها از تابلوهای فلکسی بدون نور، استفاده کنند. این تابلوها بیشتر برای مکان های خاصی مثل ادارات که شب هنگام تعطیل هستند، استفاده می شوند.

تابلو فلکسی اگر قرار است همراه با نورپردازی ساخته شود؛ می توان از پروژکتور و یا مهتابی برای این کار، استفاده کرد. در غیر این صورت تابلو را می توان بدون نور یا به صورت تک فریم، نصب کرد. چنین تابلویی هیچ گونه نوری برای روشنایی نخواهد داشت و تنها با استفاده از منبع نور اطراف، می تواند کمی روشنایی داشته باشد.

در صورتی که قصد ندارید هزینه بالایی برای ساخت تابلو بپردازید؛ سفارش تابلو فلکسی بدون نور می تواند انتخاب مناسبی باشد. این تابلوها اگرچه فاقد نورپردازی هستند اما به دلیل وجود متریال فلکسی در رنگ های مختلف باز هم می توانند زیبایی داشته باشند.

آشنایی با تابلو فلکسی بدون نور

مراحل ساخت تابلو فلکسی بدون نور

یکی از مواردی که در ساخت تابلوهای فلکسی بسیار مهم می باشد؛ طراحی آن است. طراحی تابلو باید به خوبی انجام شود. در صورتی که تابلو فلکسی طرح زیبا و شکیلی داشته باشد؛ حتی بدون نورپردازی هم می تواند جلب توجه کرده و در افزایش فروش کالا و خدمات، موثر باشد.

به طور کلی مراحل ساخت تابلوهای فلکسی به این صورت است که ابتدا طراحی تابلو توسط طراحان گرافیک انجام شده و در نرم افزارهای دقیق، وارد می شود. پس از آن نوبت به چاپ طرح بر روی متریال فلکسی می ‌رسد. این کار توسط دستگاه‌های چاپ اتوماتیک به صورت کاملاً دقیق، صورت می گیرد. در مرحله بعد می ‌بایست قاب پروفیل برای نصب فلکسی، ساخته شود.

زمانی که طرح مورد نظر روی ورق های پلکسی برش خورد؛ در نهایت روی قاب مورد نظر، قرار گرفته و برای نصب به محل مورد نظر، منتقل می شود. پس از نصب گارانتی و خدمات پس از فروش تابلو به مدت زمان مشخصی، آغاز می شود.

مراحل ساخت تابلو فلکسی بدون نور

ویژگی های تابلو فلکسی

با توجه به ویژگی هایی که تابلو فلکسی دارد،این نوع تابلو انتخاب مناسبی برای تابلو فروشگاهی، تابلو نمایشگاهی و یا تابلو شهری،  محسوب می شود. مهمترین ویژگی های تابلو فلکسی عبارتند از:

قیمت پایین در کنار عمر بالا:

شاید جالب باشد بدانید تابلوهای فلکسی اگرچه قیمت پایینی دارند؛ اما در مقایسه با تابلوهای دیگر مثل تابلو ال ای دی، عمر بالاتری دارند. به همین دلیل در میان مشتریان و تابلوسازان به عنوان تابلوهای وفادار و ماندگار، شناخته شده هستند.
تنها موردی که موجب افزایش قیمت تابلوهای فلکسی می ‌شود؛ همان اضافه کردن نورپردازی است که با استفاده از نور مهتابی یا اس ام دی (SMD)، این کار انجام می ‌شود. اگرچه جذابیت و چشم‌ نوازی تابلوهای فلکسی با ایجاد نورپردازی بیشتر می شود؛ اما این مسئله موجب افزایش قیمت تابلو هم می گردد.

سبک بودن:

از آنجایی که فلکسی خود یک متریال کم وزن می باشد؛ تابلوهایی که با استفاده از آن ساخته می‌ شوند هم وزن پایینی دارند و این موضوع موجب راحتی حمل و نقل و نصب آسان این تابلوها شده است. بنابراین برای آن دسته از صاحبان کسب و کار که مغازه یا فروشگاهی را اجاره کرده اند؛ این ویژگی می تواند اهمیت داشته باشد.
به طور معمول هر چقدر تابلو سبک تر باشد و  نصب آن زیاد سخت و پیچیده نباشد؛ راحت تر می توان آن را باز کرده و در مکان دیگری، نصب کرد. البته که موارد مربوط به باز کردن تابلو و نصب دوباره آن هم باید توسط افراد متخصص در این حوزه، انجام شود.

تعمیرات آسان:

اینکه بگوییم یک تابلو در بازه زمانی خاصی اصلاً دچار خرابی نمی شود؛ ادعایی بی اساس است. به هر حال یک تابلو مخصوصاً اگر در فضای باز نصب شده باشد؛ به دلیل شرایط جوی مثل نور خورشید، بارش باران، برخورد اشیا و… ممکن است دچار مشکلات و آسیب هایی شود. خوشبختانه برای تابلوهای فلکسی تعمیرات و رفع اشکالات به وجود آمده بسیار ساده تر از انواع دیگر تابلوها می باشد.
مشکلی که برای این گونه تابلوها ایجاد می ‌شود؛ بیشتر مربوط به رنگ پریدگی در اثر نور آفتاب می باشد که باعث می شود تابلو ظاهر خود را تا حدودی، از دست بدهد. به همین جهت توصیه می‌ شود اگر تابلو فلکسی سفارش می دهید؛ می بایست پس از نصب هر چند سال یک بار رویه تابلو فلکسی را تعویض کنید که این کار هم به راحتی و با هزینه کمی، قابل انجام است.

ویژگی های تابلو فلکسی

سادگی:

شاید تصور کنید این ویژگی نمی ‌تواند در دنیای پررقابت امروزی، جایی داشته باشد اما اشتباه نکنید! تابلوهای ساده هم می توانند به اندازه تابلوهای پرزرق و برق در جذب مشتری ، اثرگذار باشند. حتی توصیه می شود برای طراحی تابلوها از یک طرح ساده و گویا، استفاده شود.
تابلوهای شلوغ جذابیت خاصی نداشته و بیشتر مشتری را سردرگم می‌ کند. اتفاقا در بین مشتریانی که به تابلوسازی رجوع می کنند؛ بسیاری از افراد هستند که طرفدار سادگی تابلوهای فلکسی شده و آن را سفارش می دهند.
اگر شما هم قصد سفارش یک تابلوی تبلیغاتی زیبا، ساده و کم هزینه را دارید؛ انتخاب تابلو فلکسی با نور و یا تابلو فلکسی بدون نور، می ‌تواند بسیار معقولانه باشد. البته توصیه می‌ کنیم قبل از سفارش هر نوع تابلو؛ نمونه کارهای انجام شده توسط آن تابلو سازی را از نزدیک، مشاهده کنید و با دید بازتری نسبت به انتخاب تابلو، اقدام کنید.
تابلوسازی نامور سال‌ هاست در زمینه ساخت تابلوهای تبلیغاتی فعالیت داشته و می‌ تواند مطابق با سلیقه و نظر مشتری و همچنین بودجه‌ ای که برای این کار در نظر گرفته است؛ بهترین و مناسب ترین تابلو تبلیغاتی را به وی، پیشنهاد دهد.
تابلو سازی نامور این اطمینان را به مشتری می دهد که در طراحی و ساخت تابلوهای خود از بهترین، باکیفیت ترین و به روز ترین متریال موجود، استفاده کند. همچنین تضمین می کند که در صورت خرابی و آسیب به تابلو پس از نصب؛ در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل ایجاد شده، اقدام کند.
به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی و همچنین سفارش تابلوی تبلیغاتی؛ با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: