۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلو لوازم بهداشتی و معرفی آن

تابلو لوازم بهداشتی به شکل های مختلفی در بازار وجود دارد. اصولاً محصولات بهداشتی و ابزار و وسایل آن در چندین بخش تقسیم می شوند که متناسب با هرکدام تابلویی متفاوت ساخته می شود. زمانی که یک مغازه طراحی و ساخته می شود، می بایست حتماً محلی برای تابلو آن در نظر گرفت.

موضوع نصب تابلو در برخی از فروشگاه ها و مغازه ها به قدری مهم است که تمام پروسه آن تحت نظر طراحان داخلی انجام می شود. نوع تابلو سردر مغازه نشان دهنده ارزش و عیار یک مغازه و لوازم و محصولات آن است. به عنوان یک خریدار همه افراد مایل هستند تا از مغازه های زیبا و شیک خرید کنند. در نتیجه نوع طراحی فضا و تابلو در حد بسیار زیادی اهمیت پیدا می کند.

تابلو لوازم بهداشتی

انواع تابلوهای بهداشتی

تابلوهای بهداشتی به چند بخش تقسیم می شوند. هر کدام هم یک حوزه شغلی خاصی را به خود اختصاص داده اند. اولین بخش، مغازه های لوازم بهداشتی هستند. محصولات آن شامل تمامی لوازمی است که مربوط به بهداشت فردی و عمومی می باشد. مخاطب این مغازه ها گسترده بوده و همه افراد جامعه را شامل می شود.

نوع دیگر مغازه های بهداشتی، مربوط به مغازه های ساختمانی و لوازم بهداشتی ساختمانی است. لوازم سرویس بهداشتی ساختمان ها در این بخش قرار می گیرد. مشتری فروشگاه ها و مغازه های بهداشتی افراد فعال در حوزه ساختمان سازی و پیمانکاران می باشند.

تابلو سازی حوزه لوازم بهداشتی چگونه است؟

با توجه به توضیحاتی که در بخش انواع تابلو بهداشتی داده شد، تابلو سازی برای هر مغازه و فروشگاه قالب خاصی دارد. اصولاً مغازه های لوازم بهداشتی با لوازم آرایشی در یک حیطه کاری، مشغول هستند. از طرفی برای تابلو فروشگاه لوازم بهداشتی، باید حتماً ظرافت و زیبایی وجود داشته باشد.

نکته بسیار مهم در تابلوسازی برای مشاغل مذکور این که، برندها و شرکت های معروفی در بخش لوازم و محصولات بهداشتی فعالیت می کنند. در نتیجه تابلو مغازه بهداشتی و ساختمانی تحت تأثیر این شرکت ها و کارخانه طراحی و ساخته می شود. همچنین گاهی سفارشات به تابلوسازی ها مستقیماً از سوی کارخانه ها صادر می گردد.

بررسی ماهیت مغازه و فروشگاه

به طور کلی تمامی فروشگاه ها و مغازه های سطح شهر واسطه ای برای رساندن محصولات کارخانه جات مختلف به مردم هستند. هیچگاه مردم برای خرید یک وسیله بهداشتی مستقیماً به کارخانه تولید کننده مراجعه نمی کنند. بنابراین نما و ظاهر مکان هایی که مردم برای خرید به آن ها وارد می شوند، حائز اهمیت می شود. در پیرو این موضوع نیز نحوه طراحی و ساخت تابلو نقش مهمی پیدا می کند.

تابلو مغازه یا تابلو فروشگاه های عرصه کننده کالا و محصولات می بایست، در درجه اول بتوانند با مردم ارتباط برقرار کرده و برای آن ها شناخته شده باشند. این موضوع بسیار مهم است. قبل از ورود به هر مغازه ای چشم مشتری به سمت تابلویی که در قسمت سردر نصب شده است، جلب می شود. بنابراین غفلت در طراحی تابلو سردر مغازه، به هیچ وجه نتیجه مثبتی به همراه نخواهد داشت.

تابلو لوازم بهداشتی

بررسی تابلو مغازه لوازم بهداشتی

مغازه لوازم بهداشتی در صورتی که محصولات بهداشتی همچون، انواع ضدعفونی کننده ها، مواد شوینده، محصولات بهداشت فردی را عرضه کنند، در همین بخش به دو دسته تقسیم می شود. دسته اول مغازه هایی هستند که به صورت عمده کالاهای خود را به فروش می رسانند. معمولاً این گونه فروشگاه ها بازار مخصوصی داشته و مغازه لوازم بهداشتی که به صورت تک فروشی هستند،  مشتری آنان می باشند. از این رو مردم به ندرت برای خرید از این مغازه استفاده می کنند.

واقعیت این است که در گذشته عمده فروشی ها کمتر به طراحی و ساخت یک تابلو زیبا و شکیل توجه می کردند. اما امروزه تغییراتی که در دنیای کسب و کار ایجاد شده و تأثیر فروشگاه های اینترنتی در بازار، باعث شده تا بازاریان به فضای مغازه و تابلو آن اهمیت داده و اغلب، سفارش تابلوهای خیره کننده و اصطلاحاً مشتری جذب کن را به تابلو سازی ها می دهند.

مغازه های تک فروشی لوازم بهداشتی

مغازه هایی که در دسته تک فروشی قرار دارند، راهکارهای متفاوتی برای جذب مردم و فروش محصولاتشان دارند. آن ها بسیار به طراحی داخلی مغازه، طراحی نمای آن و همین طور تابلوهایی که نصب می کنند، توجه دارند و از افراد خبره و ماهر برای این کار استفاده می کنند.

از آنجایی که مغازه های قدیمی داخل بازار کمتر به طراحی تابلو توجه داشتند، تک فروشی ها کاملاً برعکس عمل کرده و سعی دارند تا جدیدترین و به روز ترین تابلوها را برای محل کار خود انتخاب کنند. چرا که هرچه این تابلو زیباتر و خلاقانه تر ساخته شود، به همان اندازه اعتبار آن ها را در میان همکاران خود افزایش می دهد.

تابلو لوازم بهداشتی

تابلو لوازم ساختمانی چیست؟

مغازه های لوازم ساختمانی و بهداشتی، اکثراً بورس مشخصی دارند. ولی کماکان در برخی از خیابان های شهر نیز چندین مغازه در کنار هم محصولات ساختمانی را عرضه می کنند. مغازه های عرصه کننده محصولات ساختمانی، رقابت شدیدی در بخش جذب مشتری دارند. پس تابلو مغازه ساختمانی باید گیرایی و جذابیت بیشتری داشته باشد.

تابلو لوازم بهداشتی ساختمانی، باید معرف نام و برند هر مغازه و کالاهای آن باشد. موضوع دیگر این که فروشگاه های ساختمانی مغازه های بزرگی هستند. به همین دلیل هم تابلو لوازم ساختمانی، اصولاً تابلوهایی با سایز بزرگ می باشند.

دو نکته بسیار مهم در بخش طراحی این تابلو که باید به آن توجه کرد به شرح زیر است:

  • نکته اول: در تابلو فروشگاه لوازم ساختمانی، به نمایش کشاندن برند کالاها اهمیت زیادی دارد. به خصوص اگر از برندهای شناخته شده و با کیفیت استفاده می کنید، بهتر است که در تابلو فروشگاه ذکر شود.
  • نکته دوم: در تابلو مغازه لوازم ساختمانی، گیرایی و خوانایی تابلو حرف اول را می زند. حروف باید در ابعاد بزرگ ساخته شوند. زیرا نیاز است تا به راحتی قابل خواندن باشد. تابلوهای نامفهوم که صرفاً هنرمندانه طراحی شده به هیچ عنوان کاربردی نبوده و اثر خوبی در جذب مخاطب نخواهد داشت.

تابلو چلنیوم و کاربرد آن

از مناسب ترین تابلوهایی که می توان برای مغازه و فروشگاه های لوازم بهداشتی و ساختمانی استفاده کرد، تابلو چلنیوم است. ساختار تابلو چلنیوم، دوام بالای آن و همین طور انعطاف پذیری که در ساخت این تابلو وجود دارد، آن را در بین مغازه داران محبوب کرده است.

تابلو لوازم بهداشتی

از طرفی نورپردازی یکنواخت و حرفه ای که در تابلو چلنیوم به کار می رود، برای فروشگاه های بزرگ انتخاب فوق العاده ای می باشد. اما چرا؟ باتوجه به تغییراتی که در روند زندگی مردم به وجود آمده، اکثر مردم شب ها به خرید می روند. آمار بالای افراد شاغل در این موضوع بی تأثیر نیست.

از این رو نورانی بودن تابلو هر مغازه ای نقش مهمی پیدا می کند. چرا که یک تابلو همان طور که در روز قابل رویت بوده و به خوبی دیده می شود، در شب نیز باید جذابیت خود را حفظ کرده و با استفاده از عنصر نور به خوبی دیده شود. در غیر این صورت در شب مانند یک وسیله بلا استفاده است.

بررسی نقش تابلو کامپوزیت

به جرأت می توان گفت تابلو کامپوزیت، تابلو زمینه درصد بالایی از مغازه های بهداشتی و ساختمانی است. اول از همه این که ورق های کامپوزیتی به تنهایی یک مصالح ساختمانی اند. از آن ها برای نصب در نما و طراحی داخلی استفاده می کنند و پوشش مناسبی برای نما ساختمان های اداری و تجاری هستند.

مقاومت بالای آن ها در برابر زنگ زدگی از دیگر دلایل قدرتمند شمردن تابلو کامپوزیت است. علاوه بر این، زیبایی و مدرن بودن کامپوزیت موضوعی نیست که بتوان از آن غافل شد. تنوع رنگ و طرح ورق کامپوزیت باعث شده تا مجموعه ای از تابلوهای زیبا را داشته باشیم.

نکته ای که باید به آن پرداخت این که، تابلو کامپوزیت به دلیل ساختار و ویژگی هایی که دارد، هم برای مغازه هایی که در فضای سربسته مانند پاساژها هستند و هم برای مغازه هایی که در فضای باز می باشند، مناسب است. اگرچه در این بین برخی از مغازه داران علاقه مند هستند که برای زمینه تابلو، از تابلو ترموود استفاده کنند. اما قیمت مناسب تابلو کامپوزیت آن ها را به سمت این تابلو جذب می کند.

 

تبلیغات در بخش لوازم بهداشتی

لوازم بهداشتی به روش های مختلفی قابل تبلیغ هستند. مواد شوینده و اقلام بهداشتی که برند های معروف آن را تولید می کنند، از طریق رسانه هایی همچون صدا سیما و فضای مجازی تبلیغات گسترده دارند. محصولات ساختمانی در بخش بهداشتی نیز به همین شکل عمل می کنند.

با این وجود تمامی آن ها استفاده از تابلو تبلیغاتی را در برنامه های خود گنجانده و از آن غافل نمی شوند. چرا که بخش عمده ای از شناخت یک محصول جدید به مردم از طریق تابلو تبلیغاتی صورت می گیرد. به خصوص تابلوهایی که در گوشه و کنار اتوبان های سطح شهر نصب می شوند، تأثیر بی نظیری در افزایش فروش دارند.

تبلیغات تابلو سازی

از طرفی دیگر در تابلوسازی، انواع تابلو لایت باکس می تواند برای تبلیغات مناسب باشد. در مراکز خرید، لایت باکس های ایستاده و لایت باکس فریم لس به وفور به چشم می خورد. حتی اگر دقت کرده باشید، در مکان هایی مانند ایستگاه های مترو نیز می توان تبلیغات تابلو لایت باکس را شاهد بود.

بنابراین هرچه قدر هم که رسانه های تصویری و فضای مجازی برای تبلیغات قوی عمل کنند، کارخانه های بزرگ همواره از تابلو تبلیغاتی برای تبلیغ در ابعاد کوچکتر نیز استفاده می کنند، چرا که به خوبی متوجه تأثیر این روش تبلیغاتی هستند.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: