گروه تابلو سازی ناموَر

اگر بخواهیم سرآغاز ساخت تابلوهای چلنیوم را بررسی کنیم؛ به تابلو نئون پلاستیک می رسیم که در گذشته بسیار مورد استفاده قرار می گرفت اما به محض ورود تابلو چلنیوم در بازار، تمایل به سفارش ساخت آن ها، کمتر شد. با این وجود هنوز هم افرادی هستند که به دلایل مختلف از جمله قیمت مناسب؛ از طرفداران این تابلوها باشند. تابلوهای نئون پلاستیک زیبایی ظاهری خاص خود را داشته و هنوز هم می ‌تواند به عنوان یک تبلیغ محیطی کم هزینه، استفاده شود. در این مقاله قصد داریم نحوه طراحی و ساخت تابلو نئون پلاستیک را بررسی کنیم.

تابلوی نئون پلاستیک چیست؟

تابلوهای نئون پلاستیک جزء اولین تابلوهای حروف برجسته با نورپردازی، محسوب می شوند. این تابلوها از نظر ظاهری بسیار به تابلوهای چلنیوم شبیه هستند اما متریال به کار برده شده در ساخت آن ها، متفاوت است به گونه ای که در ساخت تابلوهای نئون پلاستیک از پلکسی گلاس که نوعی پلی کربنات شفاف است، استفاده می شود. هیچ فلزی در ساخت این گونه تابلوها به کار نرفته و تماماً از ورق های پلاستیکی برای ساخت آن ها، استفاده می شود.

پس از بررسی متریال ساخت برای یک تابلو؛ آنچه که اهمیت دارد، نورپردازی آن است. برای نورپردازی تابلوهای نئون پلاستیک از لامپ های ال ای دی (LED) و اس ام دی (SMD)، استفاده می شود.
اگر نورپردازی برایتان اهمیت دارد و قصد شما سفارش یک تابلو با نور بسیار زیاد است؛ به شما تابلو لایت باکس را پیشنهاد می دهیم. این تابلو همانند یک جعبه نور در محیط های پر رفت و آمد نصب شده و جلب توجه می کند.

تابلوی نئون پلاستیک چیست؟

تابلوی نئون پلاستیک چه تفاوتی با تابلوی چلنیوم دارد؟

تابلوهای چلنیوم و نئون پلاستیک هم از نظر متریال ساخت و هم از نظر نوع نورپردازی، با یکدیگر متفاوت هستند. همانطور که گفتیم در ساخت تابلوهای نئون پلاستیک از پلکسی گلاس استفاده می شود. علاوه بر این، زوار استفاده شده در ساخت تابلوهای نئون پلاستیک از جنس پلاستیک بوده در حالی که در تابلوهای چلنیوم این قطعه از جنس آلیاژهای فلزی و یا آلومینیوم می باشد.
این دو تابلو از نظر نورپردازی هم متفاوت هستند؛ به طوری که در گذشته نور تابلوهای نئون پلاستیک از طریق نصب لامپ های مهتابی در داخل باکس تابلو تامین می ‌شد که در نهایت به لامپ های اس ام دی رسید. این لامپ ها بهترین جایگزین برای لامپ های مهتابی شدند اما در تابلوهای چلنیوم نورپردازی با استفاده از لامپ های ال ای دی، تامین می شود.
در تابلوهای چلنیوم نور تنها از سطح کار و از رو به رو، متصاعد می شود در حالی که در تابلوهای نئون پلاستیک نور علاوه بر سطح؛ از شکافت تعبیه شده روی حروف هم منعکس می ‌شود.

تابلوی نئون پلاستیک چه تفاوتی با تابلوی چلنیوم دارد؟

تابلوی نئون پلاستیک چگونه طراحی و ساخته می ‌شود؟

تابلوی نئون پلاستیک در گذشته رونق زیادی داشت به گونه ‌ای که بسیاری از افراد از این نوع تابلو به عنوان تابلو مغازه درخشان برای نصب سر در مغازه ها، استفاده می کردند. تابلوی نئون پلاستیک نور را به صورت یکنواخت، منتشر می ‌کند و همین موضوع جلوه جذابی برای تابلو، ایجاد می کند.

مراحل ساخت تابلو نئون پلاستیک:

مرحله اول: اندازه گیری

برای ساخت هر تابلویی باید قبل از هر چیز متراژ آن را به دست آورید. زمانی که برای ساخت تابلوی نئون پلاستیک به یک تابلو سازی مراجعه کنید؛ تابلوساز به محل نصب تابلو رفته و با استفاده از دوربین و متر طول و عرض تابلو را به صورت کاملاً دقیق، به دست می ‌آورد.

مرحله دوم: طراحی

پس از ثبت اندازه های مورد نظر، حروف برجسته با استفاده از نرم افزارهایی مثل کورل و اتوکد، طراحی می شود. آنچه که در این مرحله باید تعیین شود؛ سایز، ضخامت و فونت حروف است.

مرحله سوم: برش

حروف طراحی شده باید با استفاده از دستگاه برش لیزری روی پلکسی گلاس که متریال اصلی در ساخت تابلوهای نئون پلاستیک است، برش داده شود.

مرحله چهارم: اتصال حروف و لبه ها

در این مرحله حروف پس از تغییرات لازم باید با استفاده از چسب به لبه ها، متصل شود.

مرحله پنجم: نورپردازی

یکی از اصلی ترین مراحل در ساخت هر نوع تابلویی، نورپردازی است. در این مرحله از لامپ های ال ای دی به اشکال مختلفی مثل شاخه، ریسه و یا خطی، می توان استفاده کرد. البته این موضوع به سلیقه مشتری هم بستگی دارد که کدام نوع نور پردازی را انتخاب کند.

مرحله ششم: نصب حروف روی پس زمینه

پس زمینه متداولی که برای ساخت تابلو استفاده می ‌شود؛ معمولاً پی ‌وی ‌سی (PVC) است اما می ‌توان در صورت خواست مشتری، از زیرسازها یا پس زمینه های دیگری مثل چوب ترموود، شیشه، ورق کامپوزیت، سنگ و… هم استفاده کرد. پس از تعیین پس زمینه؛ حروف باید روی آن و در محل های دقیق و از پیش تعیین شده، نصب شوند.

مرحله هفتم: نصب تابلو و تست

تابلوی ساخته شده به محل مورد نظر برای نصب، منتقل می شود و پس از تست نورپردازی و برطرف کردن ایرادات احتمالی، به مشتری تحویل داده می شود.

تابلوی نئون پلاستیک چگونه طراحی و ساخته می ‌شود؟

هزینه ساخت تابلوی نئون پلاستیک

هزینه ساخت هر تابلویی با توجه به طراحی که دارد و همچنین با توجه به متریالی که در ساخت آن استفاده می شود، متفاوت است. مواردی مثل سایز تابلو، نوع نورپردازی، نوع منبع تغذیه، نوع پلاستیک به کار رفته در ساخت تابلو و نوع زیرساز تابلو که می ‌تواند از جنس ترمووود، کامپوزیت، شیشه، سنگ و یا pvc باشد؛ در هزینه های تمام شده برای یک تابلو، دخیل هستند. به هر حال استفاده از تابلو برای انجام تبلیغات محیطی بسیار مقرون به صرفه تر از سایر روش هاست و معمولاً تابلوسازی ها این توانایی را دارند که متناسب با بودجه مشتری، یک تابلوی زیبا و جذاب، ارائه دهند.

هر بودجه ای که برای سفارش تابلو صرف کنید؛ در واقع نوعی سرمایه گذاری برای شما محسوب می شود زیرا می توانید بدون محدودیت زمانی و تا هر زمان که بخواهید از مزایای تبلیغاتی آن که همان دیده شدن و معرفی برند یا کسب و کار شما به مخاطبان است، بهره ببرید. حتی استفاده از یک بیلبورد تبلیغاتی هم محدودیت زمانی دارد و شما می بایست برای هر دقیقه آن، هزینه بپردازید. بنابراین تابلوی تبلیغاتی می تواند انتخاب معقولانه ای باشد.

هزینه ساخت تابلوی نئون پلاستیک

تابلوسازی نامور سال هاست در زمینه ساخت تابلوهای تبلیغاتی به عنوان یکی از روش‌ های موثر در زمینه تبلیغات و فروش، فعالیت داشته و می تواند متناسب با بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید، مواردی را به شما، پیشنهاد دهد. همانطور که می ‌دانید طراحی تابلو مسئله بسیار مهمی در این فرایند می باشد. تابلوسازی نامور این امکان را فراهم آورده است که مشتری بتواند طرح مورد نظر خود را ارائه داده و یا در صورت نداشتن طرح مناسب، از راهنمایی های طراح در این زمینه، بهره گیرد.

به منظور دریافت مشاوره و همچنین ثبت سفارش تابلو؛ می توانید با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا