۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلو پانچی زاییده تغییر و تحول در صنعت تابلوسازی است. این تابلو را می توان جزء دستاوردهای تابلو چلنیوم دانست. از آنجایی که تابلوهای چلنیوم در صنعت تبلیغات موفق بوده اند؛ می توان به تابلو پانچی هم اعتماد کرد. از تابلوهای پانچی در اماکن مختلف مثل سر درب مغازه ها و فروشگاه ها، استفاده می شود. نکته مهمی که در مورد این تابلوها وجود دارد، جذابیت ظاهری آن هاست. به نحوی که در همان نگاه اول می توانند نظر مشتری را به خود جلب کنند. اما نحوه طراحی و ساخت تابلو پانچی به چه صورت می باشد؟

طراحی و ساخت تابلو پانچی

همانطور که از اسم این تابلوها مشخص است، تابلوهای پانچی با استفاده از دستگاه های پانچ ساخته می شوند. به این صورت که این دستگاه ‌ها سوراخ هایی یکسان با اشکال متفاوتی را روی تابلو، ایجاد می ‌کنند. زمانی که نورپردازی تابلو انجام می شود؛ ساطع شدن نور از این سوراخ ها باعث جذابیت و زیبایی بیشتر تابلو می گردد. برای ایجاد سوراخ ها هر شکل هندسی منظم و غیرمنظم را می توانید انتخاب کنید. مغازه ها و فروشگاه های لوکس مثل طلافروشی و یا سالن های زیبایی بهتر است از تابلو پانچی برای معرفی استفاده کنند.

طراحی و ساخت تابلو پانچی

تابلوهای پانچی این تصور را برای مخاطب ایجاد می ‌کنند که چراغ های تابلو در حالت چشمک زن هستند و این موضوع به دلیل همان پانچ ها یا سوراخ هایی است که روی تابلو، ایجاد شده است.

در طراحی و ساخت تابلو پانچی دستتان حسابی باز است. به این صورت که می ‌توانید از هر متریالی برای ساخت حروف برجسته آن، استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید برای دوام بیشتر، از متریال استیل و یا فلز استفاده کنید. تصور کنید حروف برجسته ای از جنس استیل دارید که به واسطه سوراخ های ایجاد شده روی آن می توانید نورپردازی آن را کامل کنید. مسلما براقیت و درخشندگی تابلو استیل و و ترکیب آن با نورپردازی نقطه ای، باعث زیبایی و منحصر به فرد شدن آن می شود. البته در ساخت تابلوهای پانچی می توان از انواع متریال مثل چلنیوم، پلکسی گلاس و… استفاده کرد. در واقع هیچ محدودیتی در انتخاب مواد اولیه برای ساخت تابلو، نخواهید داشت.

نکات مهم در ساخت تابلو پانچی

در ساخت تابلوهای پانچی نکاتی وجود دارد که قطعا تابلوسازان به آن ها واقف هستند و سعی می کنند در طراحی و ساخت تابلو حتما این نکات را مد نظر قرار دهند. اما برای آشنایی بیشتر شما مشتریان عزیز این نکات را ذکر می کنیم:

قطر پانچ

قطر حروف در تابلوهای پانچی اهمیت زیادی داشته و یکی از فاکتورهای اصلی در زیبایی تابلو محسوب می شود. چنانچه قطری که برای حروف انتخاب می کنید بسیار کم باشد؛ تابلو دیگر آن جذابیت مورد انتظار را نخواهد داشت. همچنین قطر پانچ بسیار زیاد هم بلوک های اس ام دی و زیرساز کار را نمایان می‌ کند که این موضوع هم اصلاً جلوه خوشایندی برای بیننده، ندارد.

قطر لبه پانچ

تمامی حروف برجسته ای که روی زیرساز تابلوها نصب می گردد، دارای لبه هستند. قطر لبه ها معمولاً به میزان استانداردی تعیین می گردد. اگر قطر لبه از حد استاندارد کمتر باشد؛ موجب نمایان شدن لامپ های نصب شده برای نورپردازی تابلو می ‌گردد. تابلوسازان از لبه هایی با قطر استاندارد برای تابلوهای حروف برجسته، استفاده می کنند.

نکات مهم در ساخت تابلو پانچی

نحوه چیدمان لامپ ها

برای داشتن یک نورپردازی زیبا معمولا از لامپ های اس ام دی استفاده می شود. در واقع متریال موجود با استفاده از دستگاه پانچ سوراخ شده و لامپ های اس ام دی (SMD) در آن ها، نصب می گردند. نحوه چیدمان لامپ ها روی جذابیت و زیبایی نورپردازی تاثیر مستقیم دارد. چرا که تعیین کننده نحوه ساطع کردن نور هستند.

 تراکم پانچ

تعیین میزان تراکم جزء کارهای تخصصی است که کارشناسان تابلوساز به خوبی به آن، تسلط دارند. تراکم پانچ به نوعی تعیین کننده میزان نور ساطع شده از تابلو می باشد. اگر تابلو در ارتفاع بسیار بالایی نصب گردد؛ تراکم نور کمتر می شود و این موضوع روی جلوه تابلو تاثیر زیادی دارد. بر عکس این موضوع نیز صادق است. به این صورت که ساطع شدن بیش از اندازه نور هم برای تابلو، مناسب نمی باشد.

آشنایی با انواع تابلو حروف برجسته پانچی

همانند تابلو چلنیوم، تابلو پانچی نیز انواع مختلفی دارد که در نحوه طراحی و ساخت هر کدام تفاوت هایی مشاهده می شود. انواع تابلو حروف برجسته پانچی عبارتند از:

تابلو پانچی کریستالی

لبه حروف در تابلوهای پانچی کریستالی از نوع آلومینیوم می باشد. آلومینیوم یک فلز سبک و ضدزنگ است که انعطاف پذیری بسیار خوبی هم دارد. تابلوهای پانچی کریستالی بعد از نورپردازی ظاهری مانند دانه های کریستال پیدا می کنند که بسیار جذاب و چشم نواز هستند. انتخاب رنگ حروف و نوع نورپردازی بر اساس سلیقه مشتری صورت می گیرد.

تابلو پانچی ستاره ای

تابلوهای ستاره ای به دلیل اینکه حالت مشبک دارند، احتمال ورود گرد و خاک را به درون محفظه بیشتر می ‌کنند. به همین دلیل است که از پلکسی های شفاف در آن ها استفاده می شود تا از این کار، جلوگیری گردد. تابلو پانچ ستاره ای جزء تابلوهای سفارشی محسوب شده و بر اساس نیاز مشتری، ساخته می شود.

آشنایی با انواع تابلو حروف برجسته پانچی

تابلو پانچی استیل

استیل به دلیل درخشندگی فوق العاده ای که دارد، جزء متریال های پرکاربرد در صنعت تابلوسازی است. متریال استیل در طولانی مدت و در شرایط متفاوت آب و هوایی، تغییر نمی کند. تفاوت تابلو پانچ استیل با تابلو پانچ ستاره‌ ای، در نما و لبه های پانچ است.

تابلو پانچی الماسی

برای طراحی و ساخت این تابلو؛ ابتدا طرح مورد نظر با استفاده از نرم افزارهای دقیق کامپیوتری پیاده ‌سازی شده و سپس روی متریال مورد نظر مثل پلکسی گلاس یا استیل، برش داده می شود. این کار با استفاده از دستگاه برش لیزری با دقت و سرعت بالا، انجام می گیرد. پس از آن می توانید اشکال دلخواه خود را روی حروف و با استفاده از دستگاه پانچ، ایجاد کنید.

معمولا برای چنین تابلوهایی از زیرساز پی وی سی (pvc) استفاده می شود. این متریال ضد آب بوده و طول عمر بالایی دارد.

سفارش تابلوی تبلیغاتی

در این مقاله با تابلوهای پانچی تا حد زیادی آشنا شدید. اگر قصد سفارش این تابلو را دارید؛ می توانید به تابلوسازی نامور که یکی از معتبرترین تابلوسازی هاست، مراجعه کنید. این تابلوسازی با استفاده از باکیفیت ترین متریال موجود در بازار؛ کار طراحی و ساخت تابلو را انجام می ‌دهد. وجود ضمانت نامه معتبر به هنگام تحویل تابلو به مشتری می تواند دلیل قاطعی بر استفاده از متریال مرغوب باشد. علاوه بر تابلو پانچی، انواع دیگر تابلو مثل تابلو چلنیوم، تابلو کامپوزیت، تابلو ترمووود و… را نیز می توانید سفارش دهید.

سفارش تابلو پانچی

اگر در انتخاب نوع تابلو تبلیغاتی مردد هستید؛ پیشنهاد ما استفاده از راهنمایی های کارشناسان تابلوساز است. به این منظور می توانید با شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید. کارشناسان شما را با توجه به بودجه ای که برای طراحی و ساخت تابلو در نظر گرفته اید و همچنین نوع کسب و کاری که دارید؛ بهترین و مناسب ترین تابلو تبلیغاتی را به شما، پیشنهاد می دهند. استفاده از یک تابلوی تبلیغاتی مدرن و زیبا می تواند تاثیر قابل توجهی در رونق کسب و کارتان، داشته باشد.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: