گروه تابلو سازی ناموَر

تابلوسازی یکی از صنایعی است که روز به روز، پیشرفت می کند. به راستی که این صنعت در جهت رفع نیازهای تبلیغاتی افراد، گام بلندی برداشته است. امروزه تابلوهایی که طراحی و ساخته می شوند؛ آنقدر در رنگ، طرح و متریال استفاده شده تنوع دارند که به خوبی می توانند پاسخگوی نیاز تمامی مشتریان باشند. تابلویی که قصد داریم در این مطلب به معرفی آن بپردازیم، تابلو چلنیوم چوبی است. چوب از متریال هایی است که امروزه طرفداران زیادی دارد، به همین دلیل تابلوهای چلنیوم چوبی در بین مشتریان بسیار محبوب واقع شده‌اند.

همان طور که چوب در صنعت‌هایی مانند مبلمان، دکوراسیون، ساختمان و … توانسته موفقیت چشمگیری به دست آورد در صنعت طراحی تابلو نیز دارای برتری‌های متفاوتی است. امروزه بسیاری از کسب و کارها از تابلو چلنیوم روی چوب برای معرفی خدمات و یا محصولات خود استفاده می‌کنند. چلنیوم توانسته موفقیت چشمگیری در عرصه تبلیغات از خود به جای بگذارد حال ترکیب این دو عنصر اثرگذاری بالایی می‌تواند داشته باشد.

اهمیت وجود تابلوهای تبلیغاتی

صاحبان کسب و کار همگی بر این موضوع واقف هستند که تبلیغات نقش بسیار مهمی در رونق کسب و کار آن ها، دارد. چرا که تنها از طریق انجام تبلیغات و شناخته شدن است که می‌ توانند در عرصه رقابت، پیروز باشند. یکی از ارزان ترین و موثرترین روش های تبلیغات، استفاده از تابلو می باشد. این کار تنها مختص زمان حال نیست. اجداد ما هم در گذشته برای معرفی کسب و کاری که داشتند، از تابلوها استفاده می کردند. البته واضح است که تابلوهای قدیمی به شکل پیشرفته امروزی نبودند.

در هر صورت نقش تبلیغات آنقدر پررنگ است که حتی صاحبان کمپانی های بزرگ با وجود این که در دنیا شناخته شده و صاحب برندهای مطرحی هستند؛ باز هم از انجام تبلیغات دست نکشیده اند و هر ساله بخشی از درآمد خود را صرف انجام تبلیغات می کنند.

اهمیت وجود تابلوهای تبلیغاتی

تبلیغات روش‌های مختلفی دارد. می ‌تواند پخش یک آگهی تلویزیونی باشد، نمایش بیلبورد تبلیغاتی باشد، پخش تراکت باشد و… . اما اگر در ابتدای مسیر رسیدن به موفقیت هستید و قصد ندارید هزینه بالایی برای انجام تبلیغات بپردازید؛ استفاده از تابلوهای تبلیغاتی گزینه خوبی محسوب می شود.

نقش چوب در صنعت تابلو سازی

علاوه بر متریال هایی مثل پلاستیک، شیشه، فلز و… در سال‌ های اخیر چوب هم وارد صنعت تابلوسازی شده است. برای این کار چوب خاصی به نام چوب ترمووود، استفاده می‌ شود که به واسطه گرما دیدن؛ تمامی حشرات موذی و قارچ های درون آن، از بین می ‌رود. به طور کلی چوب ترموود به چهار دسته، تقسیم می شود:

  1. چوب پاین گره دار که از چوب درخت کاج فنلاندی به دست می آید
  2. چوب پاین بدون گره
  3. چوب درخت اسپروس
  4. چوب راش که از چوب های بدون گره به شمار می رود

یکی از مهمترین دلایل استفاده از چوب ترمووود در صنعت تابلوسازی؛ مقاومت بسیار بالای این متریال است. به گونه ای که در برابر شرایط جوی مختلف، می ‌تواند دوام خوبی داشته باشد. معمولا از چوب ترمووود به عنوان زیرکار حروف برجسته، استفاده می شود. هر چقدر برند و نوع چوب مرغوب باشد؛ زیبایی و جذابیت تابلو، بیشتر می ‌شود.

نقش چوب در صنعت تابلو سازی

برای تهیه تابلو چلنیوم چوب، باید از درجه کیفی چوب مطمئن شد. زیرا از آنجایی که این تابلوها دائما در معرض هوای آزاد، باد، باران و دیگر عوامل محیطی هستند بنابراین استقامت و پایداری این چوب‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


چگونگی تولید چوب ترموود

برای تولید چوب ترموود ابتدا چوب‌ها را در اندازه‌ها و اشکال دلخواه برش می‌دهند سپس آن‌ها درون دستگاه قرار می‌دهند تا چوب‌ها خشک شده و رطوبت خود را از دست دهند. سپس چوب‌ها را تا حدی در ارتفاع قرار می‌دهند تا رطوبت به صورت کامل از بین برود.

چوب‌ها برای دقایقی در دمای 180 درجه تا 220 درجه سانتی گراد نگهداری می‌شوند تا همه بخش‌های آن‌ها قهوه‌ای شود. بعد از این مرحله دمای محیط را به حدود 100 درجه می‌رسانند تا چوب‌ها به آهستگی سرد شوند. سپس با تزریق نمودن آب، دمای چوب به دمای محیط می‌رسد.

بعد از طی این مراحل، ویژگی‌های منفی چوب از بین رفته و قسمت باقی‌مانده ی آن به بلور تبدیل می‌شود. زنجیره‌های سلولزی آن شکسته شده و اسیدهایش تجزیه می‌شوند. به این ترتیب از هر گونه جانور میکروسکوپی نیز مبرا می‌گردد.

به همین دلیل، چوب ترموود جزء مقاوم‌ترین و بهترین چوب در مقابل شرایط آب و هوایی است. این چوب‌ها پیش از نصب توسط رنگ‌های مخصوص رنگ می شودن و بیش از ۲۰ نوع تنوع رنگ دارند.


مزایای تابلوهای چلنیوم چوبی

تابلو چلنیوم یکی از پرطرفدارترین تابلوهاست که به دلیل برجسته بودن حروف و زیبایی ظاهری که دارد، بسیار محبوب واقع شده است. البته دلایل دیگری هم برای محبوبیت این تابلوها، وجود دارد. مصرف برق پایین، طول عمر بالا، دوام و کیفیت قابل قبول و نورپردازی خاص، برخی از مهم ترین دلایل محبوبیت تابلو‌ چلنیوم در بین مشتریان می باشد.

اما تابلو چلنیوم چوبی چه مزایایی دارد؟ همان طور که می دانید؛ وجود چوب در دکوراسیون داخلی و خارجی نقش بسیار مهمی دارد و باعث می شود یک دکوراسیون شیک، کلاسیک و زیبا، داشته باشید. به همین دلیل است که خیلی افراد بنا به موقعیت قرارگیری فروشگاه و مغازه و همچنین نوع کسب و کار خود؛ برای سفارش تابلو، چوب ترموود را انتخاب می ‌کنند.

تابلو چلنیوم چوبی برای مکان هایی مثل کافه کتاب ها، کافی شاپ ها و فروشگاه های عرضه قهوه و شکلات و همچنین دفاتر طراحی دکوراسیون، بسیار مناسب می باشند. از جمله مزایای تابلو چلنیوم چوبی عبارتند از:

1- مقاومت بالا

یکی از مهمترین دلایل انتخاب تابلو چلنیوم چوبی، دوام و ماندگاری بسیار بالای این متریال است. چوب ترموود قبل از اینکه در تابلوسازی استفاده شود؛ حرارت می بیند و همین گرمادهی باعث دوام بالای آن، می شود. علاوه بر این، ساخت حروف برجسته برای چنین تابلویی با استفاده از متریال هایی مثل آلومینیوم و پلکسی گلاس انجام می ‌شود که این متریال ها هم بسیار بادوام و مقاوم هستند.

2- جذابیت و زیبایی

تابلو چلنیوم در عین حال که به خوبی کسب و کارها و حیطه فعالیت شما را به مشتری و رهگذران معرفی می کند؛ می تواند زیبایی منحصر به فردی هم داشته باشد. بنابراین اگر از تابلوهای تکراری و متداول که نمونه ‌های بسیاری از آن ها را هر روزه در سطح شهر می بینید خسته شده اید؛ انتخاب تابلو‌ چلنیوم چوبی می تواند گزینه مطلوبی برای شما، باشد.

مزایای تابلو چلنیوم چوبی

3- نورپردازی

از دیگر مزایای تابلو چلنیوم نورپردازی آن است. نورپردازی این نوع تابلوها با استفاده از یک سری لامپ‌های مخصوصی که در آن تعبیه شده فراهم می شود.

4- نصب راحت

تابلو چلنیوم برای نصب بر روی چوب ترمووود مشکلی را برای تابلوساز ایجاد نمی‌کند و می‌توان در کمترین زمان با بالاترین کیفیت پروسه طراحی، ساخت و اجرای تابلوی خود را به اتمام رساند.

5- جذب حداکثری مشتری

یکی از اهداف بزرگ تابلوهای تبلیغاتی جذب حداکثری مشتری برای صاحبان مشاغل است که تابلوی چلنیوم روی چوب می‌تواند به ‌راحتی چنین مزیتی را برای دارندگان خود فراهم سازد. در این راستا هرچه چوب به‌کاررفته در درجه کیفی بالاتری باشد، بهتر می‌تواند طرح و پیام تابلو را برساند.

6- قیمت مناسب

اگرچه قیمت نهایی تابلو‌چلنیوم با توجه به عواملی مثل نوع چوب استفاده شده و متریال مورد استفاده برای طراحی و ساخت حروف برجسته، بستگی دارد اما به طور کلی از نظر هزینه ها؛ تابلو چلنیوم چوبی یک تابلوی مقرون به صرفه می باشد زیرا شما با پرداخت هزینه نه چندان بالایی، یک تابلوی کلاسیک و زیبا دریافت می کنید. البته نمی توان قیمت واحدی برای تمامی تابلوهای چلنیوم چوبی، تعیین کرد چرا که قیمت ساخت این تابلوها بر اساس متر مربع و تعداد حروف به کار رفته در ساخت تابلو، محاسبه می شود.

گرافیک در تابلو چلنیوم با چوب

ایجاد تصاویر ایده‌آل در طراحی تابلوهای چلنیوم روی چوب بسیار مهم هستند و یک اشتباه کوچک می‌تواند تاثیر زیادی در ظاهر تابلو داشته باشد. یک طراح گرافیک می‌تواند به صاحبان کسب وکارها کمک کند تا تصاویر ایده‌آل را برای آیتم‌های خود ایجاد کنند، و همچنین کمک می‌کند تا مطمئن شوند که برای طراحی نهایی به اجزای کافی یا زیاد نیاز ندارند. در طراحی گرافیک مقدار مناسب فضای سفید حداقل به اندازه تصاویر، متن و رنگ ها برای خوانایی سریع نیز حیاتی است.

بسیاری از سازمان‌ها چاپ با فرمت بزرگ را برای نکات تبلیغاتی انتخاب می کنند زیرا اندازه و ساختار بزرگتر خوانایی را حتی در یک منطقه فراهم می کند. هدف از ساخت و طراحی تابلو چلنیوم روی چوب این خواهد بود که به کاربران امکان دهد دقیقاً آن چه را که باید ارائه دهید بیاموزند، البته اگر افراد در خواندن نکات شما مشکل داشته باشند، سرنخ ها و مشتریان احتمالی را از دست داده اید.

یکی از تصمیمات اصلی شما برای طراحی تابلو می‌تواند فونت‌های مورد استفاده باشد، برخی از فونت‌ها به سادگی برای دیدن تابلو ترجمه نمی‌شوند و بیش از این گیج‌کننده خواهند بود با این حال، فونت‌های تابلو باید پررنگ و واضح برای یادگیری باشند.

قیمت تابلو چلنیوم چوبی

برای خرید تابلو چلنیوم چوبی یکی از مواردی که باید در نظرگرفت نحوه قیمت‌گذاری آن است. نحوه قیمت‌گذاری تابلو چلنیوم روی چوب تابع عوامل مختلفی است و نمی‌توان از یک زاویه خاص بدان نگریست و هزینه نهایی را برآورد نمود. امروزه اگر سخن از تابلو چلنیوم چوبی به میان می‌آید بیشتر ملاک همان چوب ترمووود است.

ترمووود در واقع ارزان‌تر از بسیاری از چوب‌های سخت است و آن برای اکثر صاحبان کسب و کارها انتخابی بسیار مقرون به صرفه است. از آن جایی که فرآیند تصفیه شامل هیچ گونه مواد شیمیایی نیست، تولید آن هزینه کمتری دارد و بیشتر در فرایند تابلوسازی استفاده می‌شود. ترمووود که با استفاده از قدرت گرما به جای مواد شیمیایی خشن ساخته می‌شود، یک مصالح ساختمانی ارزان، سازگار با محیط زیست و مقاوم است که به ویژه برای روکش‌های خارجی بسیار محبوب است. این چوب نیازی به عملیات سطحی روی آن ندارد.

بدین ترتیب قیمت نهایی نیز به نوع چوب به‌کاررفته در تابلو بسیار وابسته است. همان‌طور که اشاره نمودیم چوب ترمووود در 4 دسته مجزا به فروش می‌رسند که هرکدام رنج قیمتی متمایزی دارند. از آن گذشته نوع چلنیوم به‌کاررفته در تابلو، کیفیت پلکسی‌گلاس، لامپ‌های LED و بسیاری موارد دیگر می‌تواند هزینه نهایی را تغییر دهد.

بعد از اینکه متریال‌های به کار رفته در تابلو مشخص شد در نهایت روش قیمت‌گذاری به این صورت است که زمینه چوب ترمووود به صورت مترمربع و حروف چلنیوم به شکل مترمحیط محاسبه و اعلام قیمت می ‌گردد.

سفارش تابلو چلنیوم روی چوب

اگر قصد دارید یک تابلو چلنیوم چوبی داشته باشید؛ بهتر است قبل از هر چیز یک تابلوسازی معتبر را انتخاب کرده و سپس از نمونه کارهای ساخته شده توسط آنان، دیدن کنید. وجود طراحان و کارشناسان تابلوساز می تواند شما را در انتخاب طرح، رنگ و مدل تابلو، راهنمایی کند. حتی در صورت نیاز به تابلوهای ارزان قیمت می توانید نمونه های دیگر را سفارش دهید.

مراحل سفارش تابلو به این صورت است که ابتدا طرح پیشنهادی شما به طراح، ارائه می گردد. طراح با توجه به نوع فعالیت و جامعه هدف شما؛ رنگ مناسبی را برای آن، انتخاب می کند. حتی اگر طرح خاصی مد نظر شما نباشد؛ طراح مجموعه از ابتدا برای شما یک طرح زیبا و خلاقانه، طراحی می کند.

طرح پس از تایید توسط شما به مرحله اجرا می رود. در این مرحله کارهای مربوط به برش، رنگ ‌آمیزی و نورپردازی، انجام می‌ شود. در نهایت تابلوی آماده شده به محل مورد نظر برای نصب منتقل شده و توسط کارشناسان در بهترین نقطه ای که از تمامی جهت ها دید کافی داشته باشد، نصب می گردد.

سفارش تابلو چلنیوم روی چوب

یکی از موارد مهمی که برای انتخاب تابلوسازی باید در نظر بگیرید؛ داشتن ضمانت نامه و گارانتی معتبر به همراه نصب تابلو می باشد. خوشبختانه تابلوسازی نامور تمامی تابلوهای خود را گارانتی می کند. به این معنا که از لحظه نصب تا مدت زمان مشخصی؛ هرگونه آسیب و خرابی وارد شده به تابلو، برطرف می گردد.

علاوه بر تابلو چلنیوم چوبی، می توانید انواع تابلوها مثل تابلو استیل، تابلو کامپوزیت، تابلو پلکسی گلاس، تابلو لاسوگاسی، تابلو لایت باکس و… را هم بررسی کنید و تابلوی متناسب با حیطه فعالیت خود را انتخاب کنید.

انتخاب رنگ برای تابلو باید مطابق با روانشناسی رنگ ها، صورت گیرد. به عنوان مثال، استفاده از رنگ‌ های خنثی و سنگین مثل خاکستری، مشکی و قهوه ای تیره اصلاً برای معرفی یک شهربازی، مناسب نمی باشد.

پیشنهاد می‌ کنیم قبل از اقدام به سفارش تابلو چلنیوم چوب؛ با کارشناسان تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت تماس گرفته و از مشاوره و راهنمایی های آنان، استفاده کنید.

پیمایش به بالا