۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلو مغازه کامپوزیت

کمتر بیزینسی است که برای تبلیغات و معرفی از تابلو تبلیغاتی استفاده نکند. تابلو کامپوزیت یکی از تابلوهای مدرن در صنعت تابلوسازی محسوب شده است که طرفداران زیادی دارد. زیبایی خاص تابلوهای کامپوزیت باعث شده است که بسیاری از افراد برای استفاده از تابلو مغازه و فروشگاهی به سراغ آن بروند. در این مقاله قصد داریم نحوه طراحی و ساخت تابلوهای کامپوزیت و دلایل جذابیت آن را ذکر کنیم.

تابلو کامپوزیت چیست؟

تابلو کامپوزیت از ورقه های کامپوزیت ساخته می شود. این ورقه ها به صورت لایه ای بوده که شامل دو لایه آلومینیوم و یک لایه پلی اتیلن می باشد. متریال کامپوزیت اولین بار در کشور آلمان ابداع و مورد استفاده قرار گرفت. یکی از دلایل محبوبیت تابلوهای کامپوزیت این است که به راحتی می توان روی ورقه های کامپوزیت حروف برجسته را طراحی و پیاده سازی کرد.

تابلوهای کامپوزیت معمولاً در هر مکانی استفاده نمی شوند. این گونه تابلوها معمولاً سر درب مغازه، فروشگاه ها و داروخانه ها، نصب می شوند.

چگونگی طراحی و ساخت تابلوهای کامپوزیت

نحوه طراحی و ساخت تابلوها معمولا شبیه به یکدیگر است و ممکن است تنها در موارد جزئی، متفاوت باشد. نحوه انجام کار به این صورت است که ابتدا طراحی مورد نظر تابلو توسط نرم افزارهای دقیق و پیشرفته طراحی شده و سپس توسط دستگاه های لیزری به طور دقیق، برش داده می شود.

در این مرحله ساخت حروف بزرگ و کوچک و همچنین لوگوی تجاری و یا برند مورد نظر، برش داده می شود. اگر ساخت تابلو حروف برجسته مد نظر باشد؛ می بایست از لبه‌ های چند سانتی متری برای دور حروف و لوگو، استفاده شود. پس از اینکه مراحل کار با دقت انجام شد؛ حروف و طرح مورد نظر روی زمینه کار که می‌تواند از جنس کامپوزیت و یا هر جنس دیگری مثل پی وی سی (pvc) باشد، سوار می شود.

مرحله آخر طراحی و ساخت تابلوهای کامپوزیت مربوط به اجرای نورپردازی است. به این منظور اتصال سیم ها و لامپ ها که معمولا ال ای دی (LED) و یا اس ام دی (SMD) هستند؛ در پشت حروف انجام شده و باعث می شود در شب نور ملایمی از دور حروف به بیرون، ساطع گردد. این کار زیبایی تابلوهای کامپوزیت را دوچندان می کند.

آشنایی با مراحل ساخت تابلو کامپوزیت

هر کدام از تابلوهای تبلیغاتی برای اینکه به مرحله تولید برسند، نیاز دارند مراحلی را طی کنند. البته تعداد مراحل و زمانی که برای این کار صرف می شود، با توجه به نوع تابلو می تواند متغیر باشد. کیفیت یک تابلوی تبلیغاتی به عوامل مختلفی بستگی دارد که اگر هر کدام از مراحل ساخت تابلو به درستی انجام شود، می توانیم در نهایت امیدوار باشیم که یک تابلوی باکیفیت، داشته باشیم.

تابلو کامپوزیت چیست؟

در ادامه برای شفاف سازی بیشتر هر کدام از این مراحل را به صورت مختصر، توضیح می دهیم:

مرحله اول: ارتباط با مشاوران

قطعا زمانی که برای داشتن یک تابلوی تبلیغاتی به کارگاه های تابلوسازی رجوع می کنید، شناخت چندانی در مورد انواع تابلو ندارید. متریال های مختلفی در بازار وجود دارد و شما نمی دانید کدام یک از آن ها را باید انتخاب کنید. در این زمان است که کمک مشاوران و کارشناسان تابلوساز می تواند شما را از سردرگمی، رها سازد. به این منظور یک جلسه مشاوره با کارشناسان تابلوساز، خواهید داشت. در این جلسه به طور کامل شفاف سازی صورت می گیرد و به تمامی سوالات ذهنی شما به عنوان مشتری، پاسخ داده می شود.

در این جلسه می توانید در مورد تمامی خواسته هایی که دارید مثل ترکیب رنگ، طراحی و… ، به نتایج خوبی برسید. این نکته را فراموش نکنید که انتخاب تابلوساز از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و در نهایت می تواند رابطه مستقیمی با نتیجه کار، داشته باشد. چه بسا که خیلی از تابلوسازی ها این خدمات را به مشتریان ارائه نمی کنند.

مرحله دوم: انتخاب بهترین متریال

منطقی است که شما به عنوان مشتری، هیچ اطلاعاتی در مورد متریال ساخت تابلو، نداشته باشید. مواد اولیه ‌ای که برای ساخت تابلوها استفاده می ‌شود، در برندها و کیفیت‌ های متفاوت در بازار وجود دارد. در هر صورت مشتری به کمک راهنمایی های تابلوساز است که می تواند با انواع متریال و ویژگی های هر کدام، آشنا شود. تنها در این صورت است که مشتری قادر است با یک ذهنیت آگاه، بهترین ها را انتخاب کند.

اگر تجربه ای در زمینه ساخت تابلو ندارید، پیشنهاد می کنیم انتخاب مواد اولیه را به عهده تابلوساز، بگذارید. آنان در این زمینه تجربه کافی داشته و می توانند متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه شما و همچنین نوع کسب و کار و بودجه‌تان، بهترین ها را انتخاب کنند. انتخاب متریال اصلی تابلو موضوع مهمی است. چرا که تابلوی مذکور باید در طولانی مدت بدون هیچ گونه مشکلی، کار تبلیغات را انجام دهد. یک تابلوی زنگ زده و یا رنگ پریده، اصلا جنبه تبلیغات ندارد.

مرحله سوم: طراحی تابلو

با اطمینان کامل می توان گفت طراحی مهم ترین بخش از فرآیند ساخت تابلوست. یک تابلوی تبلیغاتی زمانی ارزشمند است که طراحی خاص و مورد قبولی، داشته باشد. معمولا طراحان برای انجام این کار از نرم افزارهای دقیق کامپیوتری مثل کورل دراو، استفاده می کنند. طرح مورد نظر آنقدر باید دقیق طراحی شود که بتوان از فضای موجود در زمینه تابلو، بیشترین استفاده کرد. چنین فضایی باید شامل تصاویر، لوگو، برند، نوشته ها، راه های ارتباطی، آدرس شعب مختلف و… باشد. البته این موضوع را فراموش نکنید که هرچقدر زمینه تابلو شلوغ تر باشد، تاثیرگذاری آن روی جذب مخاطب کمتر می شود. امروزه طراحی های ساده، بسیار ترند هستند.

مرحله چهارم: ساخت حروف و نوشته ها

حروفی که روی زمینه تابلو چسبانده می شود، باید وضوح کافی را از فواصل دور داشته باشد. بنابراین در مرحله برش حروف حتما باید سایز و فونت حروف، به درستی انتخاب شود. این موارد نیز به عهده طراح مجموعه تابلوسازی است. برخلاف گذشته که برش حروف به صورت دستی انجام می شد، امروزه این کار توسط دستگاه های برش لیزری صورت می گیرد. این دستگاه ها قابلیت این را دارند که حروف مورد نظر را با بالاترین سرعت و بیشترین دقت، آماده کنند.

اگر قرار است تابلو در ارتفاعات بالا نصب شود، حروف و نوشته های ریز قابلیت دیده شدن ندارند. این ها موارد به ظاهر ساده ای هستند اما تاثیر زیادی روی جذب مشتری و فروش بالاتر دارند.

چگونگی طراحی و ساخت تابلوهای کامپوزیت

مرحله پنجم: انتخاب نوع زیرساز تابلو

انتخاب زیرساز از موارد مهمی است که می تواند توسط تابلوساز یا مشتری، صورت بگیرد. زیرسازها در جنس های مختلفی وجود دارند. مشتری می تواند کاملا سلیقه ای عمل کرده و هر نوع زیرسازی اعم از چوبی، استیل و… را برای تابلوی سفارشی خود، انتخاب کند.

ممکن است شما به عنوان مشتری در انتخاب زیرساز تابلو، دچار سردرگمی شوید. چرا که با انواع جنس ها روبرو می شوید و این موضوع کار را برایتان سخت تر می کند. اگر تجربه زیادی در این زمینه ندارید، پیشنهاد می کنیم انتخاب زیرساز را به عهده تابلوساز بگذارید. تابلوسازان قطعا پیشنهادهای خوبی در این مورد مطرح می کنند.

جنس زیرساز انتخابی می‌ تواند تاثیر زیادی روی زیبایی ظاهری تابلو، داشته باشد. بنابراین توصیه می کنیم در انتخاب آن، حتما دقت و وسواس کافی داشته باشید.

خیلی افراد ترجیح می‌ دهند از جنس کامپوزیت برای این کار استفاده کنند؛ چرا که معتقد هستند این متریال مزایای زیادی داشته و از طرفی می ‌تواند هماهنگی خوبی با نمای بیرونی مغازه و فروشگاه، داشته باشد. در هر صورت عواملی مثل میزان بودجه مشتری نیز می تواند در این انتخاب، دخیل باشد.

مرحله ششم: نصب حروف برجسته روی زمینه تابلو

شاید تصور کنید نصب حروف روی زمینه تابلو آخرین مرحله از ساخت باشد، اما اینطور نیست. اگرچه نصب حروف را می توان یکی از مراحل مهم و حساس در فرآیند تولید تابلو به حساب آورد اما هنوز هم تا اجرای کامل یک تابلو، فاصله دارید. نصب حروف روی زیرساز باید با دقت زیادی انجام شود. زیرا ظرافت تابلو تا حد زیادی به این مرحله، وابسته است.

توصیه می کنیم زمینه تابلو را با انواع حروف بیش از اندازه شلوغ نکنید، چرا که در این صورت تابلو زیبایی و جذابیت خود را از دست می دهد. امروزه اکثر افراد جذب تابلوهای ساده و با ترکیب رنگ های خنثی می شوند. این تابلوها در عین حال که بسیار ساده هستند، می توانند روی مشتری تاثیرگذار باشند.

مرحله هفتم: نصب تابلو در موقعیت مورد نظر

انتخاب موقعیت نصب تابلو به عوامل زیادی بستگی دارد و اصلا نمی توان برای این مورد، سلیقه ای عمل کرد. موقعیتی که برای نصب در نظر گرفته می شود، باید از تمامی جهت ها دید کافی داشته باشد. معمولا تابلوهایی که سر درب فروشگاه، مغازه و شرکت ها نصب می شوند، باید متناسب با عرض ورودی فروشگاه باشند. در هر صورت در خیلی از مواقع نیاز است که تابلو در نقطه ای مرتفع نصب شود. در شرایطی تنها در این صورت است که مخاطبان می توانند به راحتی و بدون وجود هیچ مانعی، طرح و نوشته های روی تابلو را مشاهده کنند.

دقیقا از زمان نصب تابلو تا مدت زمان محدودی، گارانتی و ضمانت تابلو آغاز می شود. وجود ضمانت نامه یک مزیت اساسی برای تابلوها، محسوب می شود. پس تنها به کارگاه هایی رجوع کنید که این خدمات را به مشتریان خود، ارائه کنند. با وجود ضمانت نامه اصلا نیازی نیست نگران خرابی های احتمالی در آینده باشید. چرا که در صورت بروز چنین اتفاقی، کارشناسان تابلوساز آسیب یا خرابی ایجاد شده را برطرف خواهند کرد.

چرا تابلوهای کامپوزیت جذابیت دارند؟

عوامل مختلفی باعث محبوبیت و جذابیت تابلو کامپوزیت می شود. از یک تابلوی تبلیغاتی انتظار می رود بتواند سال ها بدون هیچ مشکلی کار معرفی و جذب مشتری و در نهایت فروش بالای کالا و خدمات را انجام دهد. موارد زیر از جذابیت ها و مزایای تابلوهای کامپوزیت می باشد:

تنوع رنگی بالا

ورقه های کامپوزیت معمولا شید رنگی زیادی دارند و تنوع آنقدر است که بتواند پاسخگوی سلیقه هر مشتری باشد. این مورد یکی از مهم ترین مواردی است که باعث جذابیت تابلو کامپوزیت شده است.

مقاومت بالا

تابلوهای کامپوزیت خوشبختانه در شرایط آب و هوایی مختلف به هیچ عنوان کدر یا مات نمی شوند. همچنین این متریال در برابر باران و نور شدید خورشید، مقاومت لازم را داراست.
مقاومت در برابر حرارت، ضد زنگ بودن و در نهایت طول عمر بالا از مواردی است که نمی توان به سادگی از آن ها، چشم پوشی کرد. وجود این استحکام و دوام بالا یکی دیگر از دلایل محبوبیت تابلوهای کامپوزیت می باشد. آن دسته از ورقه های کامپوزیت که دارای آلومینیوم ضخیم هستند؛ برای ساخت تابلوهای کامپوزیت مناسب بوده و استحکام لازم را دارند.

مقرون به صرفه بودن

اگر به تازگی کسب و کاری راه اندازی کرده اید و نمی خواهید برای طراحی و ساخت تابلو هزینه زیادی بپردازید؛ تابلو کامپوزیت می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این تابلوها از آنجایی که با استفاده از ورقه های ارزان قیمتی تولید می شوند؛ جزء تابلوهای مقرون به صرفه، محسوب می شوند. البته این ارزان بودن دلیل بر کیفیت پایین تابلوهای کامپوزیت نمی باشد و تنها به متریال و ضخامتی که برای ساخت آن به کار می‌رود، بستگی دارد.

چرا تابلوهای کامپوزیت جذابیت دارند؟

وزن پایین

تابلوهای کامپوزیت به نسبت دیگر تابلوهای ساخته شده با متریال هایی مانند آهن یا فلزات سنگین، از وزن پایین تری برخوردار می باشد. این موضوع می‌ تواند برای افرادی که قصد دارند در آینده تغییر مکان دهند، به نوعی مزیت محسوب شود. در واقع سبک بودن یک تابلو امکان حمل و نقل آن را آسان می کند.
در صورتی که بخواهید یک تابلوی بسیار سبک داشته باشید؛ بهتر است تابلوی کامپوزیت چلنیوم را سفارش دهید. به این صورت که از کامپوزیت به عنوان زیرساز تابلو استفاده کرده و حروف روی تابلو با استفاده از متریال چلنیوم طراحی و ساخته شود.

تابلوهای کامپوزیت برخلاف برخی دیگر از تابلوها، به سرعت آماده می ‌شوند و اگر شما با محدودیت زمانی مواجه هستید؛ باز بهتر است بین گزینه های انتخابی خود به تابلو کامپوزیت توجه بیشتری داشته باشید.
تابلوهای کامپوزیت قابلیت ترکیب شدن با متریال های دیگر مثل فلز، استیل، پلاستیک، چلنیوم و… را دارد. به این صورت که می توان از کامپوزیت به عنوان زیرساز تابلو استفاده کرده و برای سوار کردن حروف، متریال های دیگری به کار برد. بنابراین با استفاده از تابلو کامپوزیت هم می‌ توانید به کیفیت بالا دست یابید و هم هزینه‌ های کمی صرف طراحی و پیاده سازی آن کنید.
پیشنهاد می شود برای اینکه یک تابلوی با کیفیت داشته باشید از ورقه های کامپوزیت تولید شده توسط کشور آلمان، استفاده کنید. این ورقه ها به جز آلمان از کشورهای دیگری مثل چین هم با قیمت ارزان تری وارد کشور ما می ‌شود اما ورقه های چینی به نسبت ورقه های آلمانی کیفیت کمتری داشته و برای ساخت هر نوع تابلو کامپوزیتی، مناسب نیستند.

تابلو کامپوزیت

سخن پایانی

سفارش یک تابلوی تبلیغاتی اگرچه در ابتدا ممکن است کمی برای شما به عنوان صاحب یک کسب و کار هزینه بر باشد؛ اما به مرور زمان تاثیر مثبت وجود تابلو را در کسب و کار خود، خواهید دید‌ چرا که وجود تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر در زمینه جذب مشتری تاثیر بسیار زیادی داشته است تا جایی که خیلی افراد حتی صاحبان برندهای بسیار مطرح؛ هر ساله بخشی از درآمد خود را صرف انجام تبلیغات مثل اجاره بیلبوردها می‌ کنند.
در هر صورت رقابت در عصر تجارت کنونی امری انکارناشدنی است و برای اینکه بتوانید در این عرصه موفق باشید؛ می بایست قبل از هر چیز خود را به خوبی به دیگران، معرفی کرده باشید. استفاده از تابلو تبلیغاتی یکی از آسان ‌ترین و کم ‌هزینه ‌ترین روش ها در جهت رسیدن به این هدف است.

تابلوسازی نامور به دلیل تجربه و مهارتی که در طراحی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی دارد؛ می تواند به شما در این زمینه، کمک کند. به این منظور می توانید طرح پیشنهادی خود را به طراحان با تجربه این مجموعه ارائه کرده و در صورت لزوم از نظرات و راهنمایی های آنان در این زمینه، استفاده کنید. این روزها به دلیل شرایط اقتصادی نامطلوب حاکم در جامعه، لازم است تابلوهای اقتصادی و مقرون به صرفه نیز به مشتریان معرفی شود. برخی افراد به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده اند و ممکن است در ابتدا بودجه زیادی برای سفارش تابلوهای مدرن و گران قیمت در اختیار نداشته باشند.

خوشبختانه تابلوسازی نامور با توجه به بودجه مورد نظر مشتری، اقدام به طراحی و ساخت تابلو می کند. به همین دلیل تابلوهای کامپوزیت را می توان یک انتخاب اقتصادی و البته کاملا مناسب دانست. البته قیمت نسبتا پایین این تابلوها، دلیل بر بی کیفیت بودن آن ها نیست. چه بسا خیلی از کسب و کارهای مطرح به واسطه تابلوهای کامپوزیت توانسته اند مشتریان زیادی را جذب کنند. اگر قصد دارید در این مسیر به موفقیت برسید، باید علاوه بر سفارش یک تابلوی باکیفیت، با استراتژی های فروش و بازاریابی نیز آشنا باشید. مشتری مداری در کنار تبلیغات است که می تواند شما را به جایگاه مطلوب و مورد انتظارتان، نزدیک کند.

در این مقاله تنها به یکی از انواع تابلوهای تبلیغاتی یعنی تابلو کامپوزیت پرداختیم. تابلوهای بسیار متنوع دیگری هم وجود دارد که شما می توانید با مراجعه به این تابلوسازی و مشاهده نمونه کارهای اصلی ساخته شده توسط آن ها؛ هر کدام را مطابق با نظر و سلیقه ای که دارید، سفارش دهید.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی و همچنین سفارش تابلوی تبلیغاتی با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: