۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

برندسازی یکی از عوامل مهم و اثربخش در شناسایی و معرفی محصولات مختلف در جهان است. واضح است که اگر روی طراحی برند سرمایه گذاری کرده باشید؛ احتمال اینکه راحت تر و بهتر در ذهن مخاطب ماندگار شوید، بیشتر است. معمولاً برند توسط افراد خلاق و با رعایت قوانین اساسی این کار، طراحی می شود. در این مقاله قصد داریم تاثیر نام و آرم مناسب در برندسازی را بررسی کنیم.

برند چیست؟

برند در واقع همان نام تجاری است که صاحبان کسب و کار برای شناخته شدن هر چه بیشتر خدمات و محصولات خود، برمی گزینند. برندها این قابلیت را دارند که به دلیل سادگی، بهتر در ذهن بمانند. به عنوان مثال اگر نام محصولات کمپانی نایک را بشنوید؛ اولین تصویری که در ذهن شما می آید، برند کاملاً مشهور و البته ساده آن است. بنابراین واضح است که برندسازی و استفاده از برند در رونق گرفتن کسب و کار تا مرز جهانی شدن، بسیار موثر است.

برند چیست؟

چرا استفاده از برند اهمیت دارد؟

امروزه رقابت اصلی بین فروش بیشتر کالا و خدمات است. در این عرصه افرادی پیروز خواهند بود که بیشتر از هر چیزی روی روش های انجام تبلیغات، سرمایه گذاری کرده و بتوانند به نوعی محصولات و خدمات خود را به دیگران، معرفی کنند. برند انتخابی شما در تمامی روش های تبلیغات نمایش داده می شود و همین موضوع می تواند برای برندسازی موثر باشد. در این صورت می توانید محصولات خود را از سایر محصولات مشابه در بازار، متمایز کنید چرا که با استفاده از یک برند خاص توانسته اید به کسب و کار خود، اعتبار بدهید و اطمینان مشتری را جلب کنید.

داشتن یک برند تجاری منحصر به فرد علاوه بر اینکه به خوبی می توانید در بازار شناخته شوید؛ باعث تایید شدن شما هم خواهد شد. در واقع لوگو و یا برند تجاری این پیام را به مصرف کننده منتقل می کند که محصول انتخابی آن ها دارای کیفیت خوبی است. به این ترتیب شما با داشتن برند به مشتریان خود این اطمینان را می دهید که کالای مطمئن و متفاوتی را خریداری می ‌کنند.

البته این مورد را هم باید در نظر بگیرید که برخی افراد با مشاهده برند؛ لوکس بودن و ظرافت محصول و یا کالای خریداری شده را به خوبی، حس می ‌کنند. تمامی این موارد از جمله مزایای داشتن برند است که می‌ تواند محصولات شما را منحصر به فرد جلوه داده و اعتبار زیادی به آن ها، ببخشد. بنابراین منطقی است که صاحبان کسب و کار قبل از اینکه روی فروش بالای محصولاتشان تمرکز کنند؛ به فکر داشتن یک برند و یا لوگوی تجاری خاص، باشند.

چرا استفاده از برند اهمیت دارد؟

تاثیر نام و آرم مناسب در برند سازی

برای اینکه در برندسازی موفق شوید؛ می بایست نام تجاری و برند مناسبی داشته باشید. چه بسا که خیلی از افراد حتی با داشتن یک برند حرفه ای هم نتوانستند در زمینه برندسازی موفق عمل کنند، چراکه انتخاب نام برند مسئله بسیار مهمی است و باید قوانین مربوط به آن در طراحی به طور کامل، رعایت شود. تنها در این صورت است که می ‌توان روی برندسازی، سرمایه گذاری کنید و شاهد نتیجه این کار که همان جذب مشتری بیشتر و فروش بالاتر است، باشید.

یکی از روش های تبلیغات که می ‌تواند در زمینه برندسازی بسیار به صاحبان کسب و کارهای مختلف کمک کند، استفاده از تابلوی تبلیغاتی است. زمانی که یک تابلوی باکیفیت و با نورپردازی منحصر به فرد داشته باشید؛ می توانید به خوبی برند تجاری خود را در معرض دید عموم افراد، قرار دهید. هر چقدر تابلو طراحی شده شما جذاب تر و خلاقانه تر باشد؛ نگاه مشتریان بیشتری را به خود، جذب می کند و همین موضوع باعث می شود که افراد بتوانند در نگاه اول برند شما را مشاهده و با اسمی که در کنار آن نوشته اید، آن را به خاطر بسپارند. استفاده از تابلو یکی از ساده ترین، دردسترس ترین و البته مقرون به صرفه ترین روش های برندسازی می باشد. استفاده از سایر روش های تبلیغات مثل ساخت تیزر، استفاده از بیلبورد تبلیغاتی و… در کنار نصب یک تابلوی تبلیغاتی می تواند مسیر برندسازی را برای شما، هموارتر سازد.

تاثیر نام و آرم مناسب در برند سازی

قوانین انتخاب نام یا برند تجاری

اگرچه انتخاب نام برند تا حد زیادی یک موضوع سلیقه ای است؛ اما اگر برای انتخاب نام از قوانین خاصی تبعیت کنید؛ می توانید انتظار رسیدن به شهرت حتی در سطح جهانی را داشته باشید. این قوانین شامل موارد زیر می شود:

با معنا بودن نام تجاری

از آنجایی که نام تجاری انتخاب شده به نوعی ماهیت برند شما را می رساند؛ می بایست تا حد امکان یک نام معنادار باشد تا بتواند حس مثبتی را به مخاطب، منتقل کند. از طرفی نام هایی که معنای مشخص و جالب توجهی داشته باشند؛ بیشتر در ذهن افراد، ماندگار می شوند.

متمایز بودن نام برند

تصور کنید فروشگاه های زیادی در یک شهر آن هم با یک نام تجاری یکسان، وجود دارد. در چنین شرایطی صاحبان هیچ کدام از فروشگاه ها احساس رضایت ندارند؛ چرا که معتقد هستند با وجود تشابه اسمی نمی توانند به خوبی توسط مشتری، شناسایی شوند. بنابراین برای قابل تشخیص بودن نام برند در بین رقبا لازم است که اسم انتخابی شما حتماً متمایز و منحصر به فرد باشد.

قابل حفاظت بودن نام تجاری

نام تجاری باید به گونه ای انتخاب شود که بتوان آن را به صورت قانونی، ثبت کرد. البته توجه داشته باشید که نباید از اسامی گنگ و نامفهوم استفاده کنید؛ چرا که این نام ها به سرعت از حافظه افراد، پاک می شوند.

ثابت بودن نام برند

اگر به دفعات نام برند و یا نام تجاری خود را تعویض کنید؛ در برندسازی موفق نخواهید بود. نام انتخابی شما باید در طول زمان ثابت بماند و به همراه شما، رشد کند. این در حالی است که با گذشت زمان نباید به هیچ عنوان مفهوم اولیه خود را از دست بدهد.

قوانین انتخاب نام یا برند تجاری

قابلیت بصری شدن

یک نام تجاری باید این قابلیت را داشته باشد که بتواند به صورت لوگو و آیکون درآید. چرا که افراد معمولا حافظه تصویری بهتری دارند و می ‌توانند آیکون ها را بهتر به ذهن، بسپارند.

ساده بودن

جالب است بدانید که موفق ترین لوگوهای تجاری ساده ترین آن ها هستند. بنابراین قانون سادگی را اولویت اول خود در انتخاب لوگو یا برند قرار دهید و تاثیر آن را ببینید.

داشتن رنگ مناسب

برند انتخابی شما نباید محدود به رنگ خاصی باشد. ممکن است در شرایطی برای انجام تبلیغات به طرح سیاه و سفید آن نیاز داشته باشیم و در مواقعی طرح های رنگی جلوه بیشتری داشته باشند. بنابراین برند انتخابی متناسب با موقعیت می تواند رنگ های مختلفی داشته و در عین حال جذابیت و خاص بودن خود را حفظ کند.

خلاقانه بودن لوگو

لوگوهایی که بر اساس ایده های خلاقانه و ناب طراحی شده باشند؛ به سادگی به خاطر سپرده می شوند. موفق ترین برندها آن هایی هستند که یک طراحی خلاقانه و در عین حال ساده و زیبا دارند. چنین لوگویی بعید است که به راحتی به فراموشی سپرده شود.

در این مقاله تا حدی با قوانین انتخاب نام یا برند و تاثیر آن در برندسازی، آشنا شدیم‌. همانطور که ذکر شد؛ استفاده از تابلوی تبلیغاتی یکی از روش های مقرون به صرفه برای برندسازی می باشد. اولین قدم برای سفارش تابلو؛ مراجعه به یک تابلوسازی معتبر و باتجربه است. تابلوسازی نامور این افتخار را دارد که با سال ها تجربه در زمینه ساخت تابلوهای تبلیغاتی و داشتن یک رزومه کاری موفق، تابلوی مناسب و با کیفیت را برای شما طراحی و پیاده سازی کند.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی و همچنین ثبت سفارش تابلو تبلیغاتی؛ می توانید با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: