۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

روش های تبلیغاتی متنوع هستند. به طور مثال هر چیزی که شما بتوانید از آن در جهت دیده شدن استفاده کنید، نوعی روش تبلیغاتی محسوب می‌ شود. در گذشته تنها از روش هایی مثل پخش آگهی های تلویزیونی و چاپ کارت ویزیت و یا بروشور استفاده می شد؛ اما امروزه روش‌ های تبلیغاتی فراتر رفته اند. به طوری که می توان از بخش بیرونی و بدنه وسایل نقلیه به این منظور، استفاده کرد. حتما شما هم تا به حال اتوبوس ها و وسایل نقلیه نقاشی شده را دیده اید. این شیوه تبلیغات علاوه بر اینکه محصول و یا خدمات شما را به خوبی به دیگر افراد معرفی می کند؛ در زیباسازی محیط شهری هم موثر است. در ادامه با ما همراه باشید تا با این شیوه تبلیغاتی یعنی تبلیغات ترانزیت، بیشتر آشنا شوید.

تعریف تبلیغات ترانزیت

تبلیغات ترانزیت در واقع یک روش تبلیغات محیطی است که روی وسایل نقلیه مثل اتوبوس، مترو، قطار، تاکسی و… نصب می شود. معمولاً وسایلی برای این کار استفاده می شوند که در مکان های شلوغ، تردد داشته باشند. از آنجایی که روزانه افراد زیادی در حال عبور و مرور هستند؛ با احتمال بیشتری تبلیغ مورد نظر را مشاهده می کنند.

تبلیغات ترانزیت به خودی خود بازدهی نسبتا خوبی دارد اما اگر می خواهید این بازدهی بیشتر شود؛ باید به نوآوری و خلاقیت هم روی آورید. از جمله تبلیغات ترانزیت می توان به وسایل نقلیه کاملاً پوشیده، صفحات نمایشگر دیجیتالی، طراحی دستگیره های داخل وسیله نقلیه، نمایشگرهای ال ای دی، نمایشگرهای سه بعدی و مواردی از این دست، اشاره کرد.

تعریف تبلیغات ترانزیت

تبلیغات ترانزیتی چه جایگاهی دارد؟

همانطور که اشاره کردیم؛ روزانه افراد زیادی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. بنابراین این گونه تبلیغات بازدهی زیادی خواهد داشت. از طرف دیگر، مخاطبان شما به راحتی نمی توانند آگهی تبلیغاتی را نادیده بگیرند و از تماشای آن، صرف نظر کند. این موضوع مخصوصا اگر مخاطب داخل اتوبوس و یا مترو مقابل یک آگهی تبلیغاتی قرار گیرد، بیشتر احساس می شود.

آگهی های ترانزیتی معمولاً در مکان هایی نصب می گردد که مستقیم در معرض دید مخاطبان باشند. زمانی که برای رسیدن وسیله نقلیه عمومی در ایستگاه منتظر باشید؛ ناگزیر چنین تبلیغاتی را خواهید دید.

از آنجایی که اکثر مخاطبان این گونه تبلیغات افراد با طیف های مختلف سنی هستند؛ می توان امیدوار بود که با مشاهده چنین تبلیغاتی درصد بالایی از مخاطبان، به مشتری تبدیل شوند.

تبلیغات ترانزیتی چه جایگاهی دارد؟

استراتژی تبلیغات ترانزیتی

برای هر نوع تبلیغاتی باید استراتژی و اهداف مشخصی تعیین کرد. به عنوان مثال، شناختن مخاطب و یا جامعه هدف برای هر نوع روش تبلیغاتی الزامی است. در این صورت است که می توانید بازده حداکثری را از تبلیغات، داشته باشید. شما باید این مسئله را بررسی کنید که آیا بازدیدکنندگان از آگهی‌ های تبلیغاتی دقیقاً همان مخاطبین هدف آگهی ‌دهنده هستند یا خیر.

به عنوان مثال، اگر قصد دارید یک منطقه خاص گردشگری از یک شهر را هدف قرار دهید و درباره آن تبلیغ انجام دهید؛ می بایست خطوط اتوبوس و مترویی را انتخاب کنید که در همان منطقه جغرافیایی، تردد دارند.

این موضوع در مورد تبلیغات محصولات هم صادق است. به این صورت که اگر قرار است یک محصول خاص را تبلیغ کنید؛ بررسی کنید که چه افرادی مخاطب آن تبلیغ هستند. به عنوان مثال، اگر قرار است لوازم التحریر تبلیغ شود؛ حتماً به سراغ اتوبوس هایی بروید که در خطوط مدارس تردد دارند.

استفاده از تبلیغات ترانزیت چه مزایایی دارد؟

هر نوع روش تبلیغاتی که استفاده کنید؛ مزایا و معایب خود را دارد. اگر قرار است برای تبلیغات ترانزیت هزینه بپردازید؛ بهتر است با مزایای زیادی که این شیوه تبلیغاتی دارد، آشنا شوید.

برخی از مهم‌ ترین مزایای استفاده از تبلیغات ترانزیت شامل موارد زیر می شود:

قرارگرفتن آگهی در دید مخاطب

مهمترین مزیتی که این تبلیغات دارد، قرار گرفتن در مقابل دید مخاطب است. در واقع این تبلیغات درست جایی نصب می شود که مخاطب چاره ای جز دیدن آن نداشته باشد. در نتیجه بیشترین توجه خود را به آگهی جلب کرده و حداقل یک مرتبه تصاویر و جملات آن را می بیند.

نمایش در مناطق مختلف

با استفاده از تبلیغات ترانزیت می توانید محصول خود را به طور هدفمند در مناطق مختلف یک شهر، نمایش دهید. وسایل نقلیه عمومی معمولاً در مناطق مختلفی از شهر تردد دارند و می توانند کالا و خدمات شما را به دیگران، معرفی کنند.

استفاده از تبلیغات ترانزیت چه مزایایی دارد؟

تبلیغ در زمان درست

این روزها به دلیل وجود ترافیک سنگین شهری؛ افراد ترجیح می دهند برای رفتن به خرید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. بنابراین ممکن است درست زمانی که فردی برای خرید سوار مترو و اتوبوس شده است؛ تبلیغ شما را مشاهده کرده و مستقیما به سراغ خرید همان محصول برود. این موضوع مخصوصاً برای تبلیغاتی که در ایستگاه های کنار مراکز خرید و یا مراکز تجاری قرار دارند، تاثیر بیشتری دارد.

تکرار نمایش تبلیغ

تحقیقات نشان داده است زمانی که افراد هر روز برای انجام کارهای روزانه و یا سرکار رفتن از منزل خارج می شوند، به طور میانگین بین ۲۰ تا ۴۰ بار آگهی تبلیغاتی را در مکان هایی مثل ایستگاه های مترو و اتوبوس و یا در وسایل حمل و نقل عمومی، مشاهده می کنند. واضح است که با تکرار، هر چیزی در ذهن ماندگار می شود. زمانی که آگهی تبلیغاتی شما بارها توسط مخاطب دیده شود؛ با احتمال بیشتری برند شما در ذهن او ماندگار شده و به هنگام نیاز به سراغ همان برند می رود.

ارزان بودن

برخی از روش ‌های تبلیغاتی واقعا هزینه ‌های سرسام‌آوری به دنبال دارد. به گونه ای که هر فردی نمی‌ تواند از چنین روش هایی استفاده کند. اما تبلیغات ترانزیتی نسبت به سایر روش های تبلیغات محیطی مثل نمایشگرهای شهری و بیلبورد، هزینه کمتری دارد. در نتیجه با یک هزینه مناسب و منطقی؛ می توانید خدمات و محصولات خود را به طیف گسترده ای از افراد، نمایش دهید.

معایب تبلیغات ترانزیتی

در کنار تمام مزایایی که این روش تبلیغاتی دارد؛ ایراداتی هم به آن وارد است. به طور مثال، این روش تبلیغاتی بدون در نظر گرفتن احساسات مخاطبان انجام می شود. ممکن است برخی از مخاطبان زمانی که منتظر رسیدن اتوبوس هستند، خستگی زیادی داشته باشند و یا اصلاً توجه چندانی به پیام درج شده در تبلیغ، نداشته باشند. از طرفی محدودیت هایی هم برای بروز خلاقیت در این روش وجود دارد. در واقع برای اینکه بتوانید یک پیام تبلیغاتی را برای اتوبوس‌ های شهری انتخاب کنید، ملاحظات خاصی را باید در نظر بگیرید.

معایب تبلیغات ترانزیتی

سفارش تابلوی تبلیغاتی

اگرچه تبلیغات ترانزیت می تواند بازدهی نسبتا خوبی داشته باشد اما یکی دیگر از روش هایی که به نسبت تبلیغات ترانزیت می‌ تواند اثربخشی زیادی داشته باشد، استفاده از تابلوهای تبلیغاتی است. تابلوها صرفاً برای فروشگاه و مغازه ساخته شده در بالاترین نقطه آن، نصب می گردند. اگر بتوانید یک تابلوی زیبا، منحصر به فرد و جذاب سفارش دهید؛ مسیر انجام یک تبلیغ اصولی و صحیح را پیموده اید.

تابلویی که سفارش می ‌دهید، می ‌تواند سال ‌ها برای شما کار تبلیغات را بدون دریافت هزینه اضافی، انجام دهد. تنها هزینه ای که می پردازید، مربوط به طراحی و ساخت تابلو آن هم برای یک مرتبه است. بنابراین سفارش تابلو صرفه اقتصادی زیادی نسبت به سایر روش‌ های تبلیغاتی دارد.

شما می توانید به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلو تبلیغاتی؛ با شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید. کارشناسان و مشاوران در تابلوسازی نامور، آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما خواهند بود.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: