گروه تابلو سازی ناموَر

اگر اولین بار است نام تبلیغات محیطی را می شوید؛ بد نیست اطلاعاتی درباره آن داشته باشید. این شیوه تبلیغات جزء اساسی ترین روش ها بوده و در زمینه معرفی کالاها، استفاده از تبلیغات محیطی و یا همان تبلیغات شهری تاثیر بسزایی دارد. عموم افراد روزانه برای خرید و یا دریافت خدمات به خیابان ها و معابر قدم می گذارند و اگر در مسیر خود تبلیغ کالا و خدمات شما را مشاهده کنند، با احتمال بیشتری در آینده به سراغ خرید از چنین برندی می روند. در این مقاله قصد داریم تاثیر تبلیغات محیطی را روی فروش کالا، بررسی کنیم.

تبلیغات محیطی چیست؟

در تعریف تبلیغات محیطی می توان گفت هر گونه تلاشی که بتواند توجه مردم را در محیط خیابان و شهر به سمت خود جلب کند و در آن به معرفی کالا و …بپردازد، تبلیغات محیطی نام دارد. در همین راستا هر گونه بنر، پوستر، آگهی، بیلبورد و … در این دسته بندی قرار می گیرد. البته چیزی که در تبلیغات محیطی از همه مهم تر است، محل قرار گیری این تبلیغات است. نصب یک بنر تبلیغاتی در یک مکان نامناسب نمی تواند آنطور که شاید و باید در درجه تاثیرگذاری آن، موثر باشد. به همین دلیل است که معمولا این گونه تبلیغات را در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد، نصب می کنند.

تابلو محیط

دنیای امروز دنیای تولد محصولات جدید است. آنقدر تنوع کالا و خدمات بالاست که مشتری گاها برای انتخاب، دچار سردرگمی می شود. اینجاست که تبلیغات محیطی می تواند به کمک صاحبان برندهای تجاری آمده و فروش را بالاتر ببرد. البته شیوه انجام تبلیغ در میزان اثرگذاری آن، تاثیر دارد. جدا از تبلیغات کلیشه ای که در جامعه بسیار وجود دارد؛ یک تبلیغ نوین و خلاقانه باید بتواند کالای مورد نظر را سریع، هدفمند و با ماندگاری بالا در اذهان عمومی، به نمایش بگذارد. به طوری که آن محصول برای مردم، به نامی آشنا تبدیل شود. به طور کلی اگر تبلیغات درست و حرفه ای انجام شود، می تواند در معرفی کالای مورد نظر به مردم بسیار موفق عمل کند.

مطالب مرتبط: تبلیغات محیطی چیست؟ (فرآیندهای تبلیغات محیطی)

همان طور که بیان شد؛ محل قرار گیری تبلیغات نیز بسیار مهم است. البته به همین نسبت هم هزینه انجام تبلیغات، متفاوت می شود. به طور مثال، هزینه اجرای تبلیغ مثلا در یکی از نقاط شهر (با تردد بالا) به نسبت مکان های دیگر، بالاتر است. تبلیغاتی که در سطح شهر انجام می شوند همواره با هدف انتقال پیام خاص به مخاطبان و تمام مردم انجام می شوند. هدف از انجام این تبلیغات این است که بتوانند هر چه بیشتر افکار مردم را با اهدافی که دارند، هم راستا گردانند.

تابلو محیطی

تبلیغات محیطی چه تاثیری روی مخاطبان خود می گذارد؟

هر شیوه ای از تبلیغات را که انتخاب کنید؛ قطعا بدون تاثیر نیست اما تبلیغات محیطی در این بین اثر بیشتری روی مخاطب دارد. مخاطب امروزی توجه زیادی به بیلبوردهای تبلیغاتی، تابلوها و… در اطراف خود دارد و همین موضوع باعث می شود یک برند خاص بتواند فروش چند برابری داشته باشد. برخی از تاثیرات مهمی که تبلیغات محیطی روی مخاطب دارد، عبارتند از:

•  افزایش آگاهی

تبلیغات شهری باعث آشنا شدن مردم با کالا و یا محصولی خاص می شود و معمولا سعی دارد کالا و محصول جدید و تازه وارد را به مردم نشان داده و یا معرفی کند. این موضوع هم به نفع صاحب کسب و کار و هم به نفع مشتری است. چرا که در عین حال که باعث فروش بیشتر می گردد، می تواند آگاهی افراد را هم بالاتر ببرد.

•  خلق دید مثبت

ممکن است محصولی از نظر ویژگی های مثبتی که دارد، برتری و مزیت هایی نسبت به محصولات قبلی و مشابه خود، داشته باشد. در تبلیغات محیطی حتما باید این موارد حتی به صورت خلاصه و موردی ذکر گردد تا افراد بتوانند در همان لحظه متوجه مزایای محصول جدید بشوند. همین موضوع به نسبت ساده می تواند فروش کالا را چندین برابر، بیشتر کند. محصولات در ابتدا و زمانی که تازه وارد بازار می شوند، قطعا برای مردم ناشناخته و مبهم هستند. این وظیفه تبلیغات محیطی است که بتواند با یک طرح خلاقانه به کالا و محصول، یک هویت و ماهیت منحصر به فرد ببخشد.

•  رتبه سازی محصول

واقعیت این است که به هنگام خرید یک محصول کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش محصول باعث تمایز آن ها می گردد. یکی از جنبه های مثبت تبلیغات محیطی همین موضوع است که می تواند کالا و محصول خاص شما را در رقابت با دیگر محصولات موجود در بازار، در رتبه بالاتری قرار دهد. در چنین شرایطی افراد با توجه به قیمت، کیفیت و خدمات پس از فروش محصول تازه معرفی شده، به طور ناخود آگاه به مقایسه آن با دیگر محصولات مشابه در بازار می پردازند.

مطالب مرتبط: تاثیر تبلیغات محیطی بر برند سازی

•  ماندگاری رابطه بین فروشنده و خریدار

تبلیغات علاوه بر معرفی یک کالا و محصول جدید، برای محصولات شناخته شده هم می تواند بسیار مفید واقع شود. بنابراین با انجام تبلیغات محیطی یک تیر و چند نشان می زنید. هم محصول جدید را معرفی و فروش آن را بالا می برید و هم می توانید یادآوری برای محصولات قبلی هم باشید. چرا که برند و نام تجاری تغییری نکرده است.

•  رقابت با شرکت های رقیب

پیروز شدن در عرصه رقابت دغدغه هر مدیر و تولیدکننده ای است. در حقیقت حتی اگر یک تولیدکننده بهترین و باکیفیت ترین محصول را داشته باشد اما نتواند آن را به خوبی به افراد معرفی کند، بازی را باخته است. رقیب همواره در صحنه حضور دارد و هر جایی که از شما کوتاهی صورت بگیرد، او یک پله بالاتر می رود. به همین دلیل است که همواره توصیه می کنیم بخشی از درآمد سالانه خود را به عنوان بودجه برای تبلیغات کنار بگذارید.

در این بازار پر زرق و برق که مردم هر روزه با محصولات جدید و تبلیغات بسیاری مواجه هستند، انجام مستمر تبلیغات برای محصولات می تواند شرکت های رقیب را کنار بزند و باعث دیده شدن همیشگی محصول شما شود.

ساخت تابلو محیطی

طراحی و ساخت تابلو به عنوان یک تبلیغ محیطی

یکی از روش های آسان و البته کم هزینه برای انجام تبلیغات محیطی، استفاده از تابلوست. تابلوها تنوع زیادی پیدا کرده اند و می توانند به صورت رقابتی عمل کنند. اگر کسب و کار جدیدی راه اندازی کرده اید و نیاز به دیده شدن دارید و یا حتی قصد دارید محصول باکیفیت و تازه تولید خود را به عموم افراد معرفی کنید؛ بهترین راه استفاده از تابلو می باشد. تابلوها در انواع مختلفی طراحی و ساخته می شوند. توصیه می کنیم برای داشتن یک تابلوی تبلیغاتی موثر و منحصر به فرد به سراغ یک تابلوسازی معتبر بروید. تابلوسازی نامور سال هاست در این زمینه مشغول به فعالیت بوده و تجربه کافی را برای ساخت هر نوع تابلوی تبلیغاتی مثل تابلو چلنیوم، تابلو کامپوزیت، تابلو ترموود، تابلو لایت باکس و… دارد.

برای طراحی و ساخت تابلو ابتدا با مشاوران تابلوسازی نامور صحبت کرده و فهرست نیازها و انتظاراتی که از تابلو دارید در اختیار آنان، قرار می دهید. در نهایت تابلو با توجه به نیاز مشتری وارد فرآیند طراحی و ساخت می شود. تمامی مراحل انجام این کار تحت نظر و سلیقه مشتری صورت می گیرد.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلو تبلیغاتی؛ می توانید با کارشناسان تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا