۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

 امروزه از متریال های مختلفی برای ساخت تابلو بهره می گیرند. در حقیقت وجود مشتریان با سلایق مختلف باعث تولد متریال های جدید در صنعت تابلوسازی شده است. یکی از بهترین متریال ها برای ساخت تابلو، چوب ترموود می باشد که با آن تابلو ترموود را می سازند. این چوب با چوب های معمولی کاملا متفاوت بوده و دوام و کیفیت بالایی دارد. در ادامه قصد داریم با چوب ترموود به عنوان یکی از بهترین متریال های تابلوسازی، آشنا شویم.

ترموود چیست؟

 ترموود (thermowood) نوعی چوب است که به واسطه حرارتی که می بیند، به یک چوب کاملا مقاوم تبدیل می شود. کیفیت این چوب آنقدر بالاست که از آن در نمای ساختمان ها حتی در مناطق مرطوب مثل شهرهای ساحلی هم بدون هیچ مشکلی، استفاده می کنند.

همانطور که گفتیم؛ چوب ترموود موارد مصرف بسیار زیادی دارد. علاوه بر ساخت تابلو؛ از آن می توان برای ساخت درب های کابینت آشپزخانه، سونا خشک، کفپوش، پوشش سقف، دیوارکوب های داخل و خارج ساختمان، دکینگ، محوطه ساخت استخر و درب و پنجره های چوبی هم استفاده کرد.

ترمووود چیست؟

مزایای استفاده از چوب ترموود

از منظر کاربردی و در باب مزایای ذکر شده برای چوب ترموود می توانیم بگوییم؛ افزایش مقاومت چوب در برابر تغییر ابعاد در شرایط متفاوت رطوبتی، خاصیت عایق حرارتی، مقاومت در برابر پوسیدگی و هوازدگی و همچنین کاهش تغییر شکل ناشی از رطوبت و ایجاد رنگ های جدید و شبیه به چوب های مناطق گرمسیری استوایی، از مزایای ترمووود می باشد. به همین دلیل چوب ترمووود جهت محیط های مرطوب مثل استخر و سونا، بسیار مناسب می باشد.

در فرآیند تبدیل شدن چوب معمولی به ترمووود، نیاز به شرایط دمایی متفاوتی می باشد. به طوری که برخی از چوب ها مثل چوب درختان سوزنی برگ؛ نسبت به پهن برگان نیازمند حرارت دهی بیشتری در فرآیند ترمووود شدن هستند. کیفیت چوب مورد نظر برای عمل ترمووود تاثیر فزاینده ای در نتیجه کار دارد. به این صورت که هر چقدر کیفیت چوب استفاده شده بیشتر باشد، نتیجه کار بهتر است.

یکی دیگر از مزایایی که طی فرآیند ترمووود شدن ایجاد می شود؛ از بین رفتن تمامی حشرات و آفات موجود در لایه های داخلی چوب است. پس حرارت دهی به چوب هم می تواند این حشرات را از بین ببرد و هم مقاومت چوب را در برابر عوامل محیطی، افزایش دهد.

مزایای استفاده از چوب ترمووود

انواع چوب ترموود

چوب ترموود در حالت کلی به دو دسته اصلی، تقسیم بندی می شود:

نرم چوب (Soft wood)

نرم چوب ها اغلب از درختان سوزنی برگ مانند کاج (Pine) یا صنوبر (Spruce) ، به دست می آیند که اصطلاحاً به آن ها درختان همیشه بهار می گویند، زیرا این درختان در فصل سرما برگ ریز نیستند و پوشش سبز برگ های آن ها در تمام فصول سال، باقی می ماند.

درختان کاج فنلاند بهترین نوع چوب کاج در جهان هستند؛ زیرا شرایط اقلیمی خاص منطقه نیمه قطبی فنلاند به گونه ای است که زمستان های بلند و تابستان های کوتاه دارد و درختان تنها 2 ماه از سال فرصت رشد دارند. علاوه بر این، رطوبت خاک بسیار بالاست و در تابستان ها شرایط ایده آلی برای یک جنگل قطبی، وجود دارد.

به علت کوتاه بودن تابستان، درخت ها فقط فرصت دارند به سمت آفتاب و مستقیم حرکت کنند؛ در نتیجه درختان بسیار صاف و مستقیم، به طور عمودی رشد می کنند. این امر باعث می شود درختان کاج فنلاندی برای تهیه الوار، بسیار مناسب باشند.

سخت چوب (hard wood)

سخت چوب ها همان چوب های مربوط به درختان پهن برگ هستند که مشهورترین آن ها، چوب ون یا Ash است. این درختان در زمستان برگ ریز می باشند و در بهار برگ های جدید آن ها، رشد می کند. این چوب ها دارای دانسیته (چگالی) یا فاصله مولکولی کمتری هستند و به علت نداشتن گره های مرکزی از بافت خاصی برخوردارند که بسیار زیبا می باشد.


انواع چوب ترمووود

انتخاب ترموود به عنوان نمای ساختمان

نما سازی و نمای ساختمان هـا در شکل دهی به مجموعه شهری که در آن حضور دارند، بسیار تاثیرگذار می باشد. نما در لغت به معنای صورت ظاهری هر چیز و آنچه که در معرض دید و در برابر چشم است، می باشد. در واقع نما همان منظره خارجی بنا و عمارت می باشد و نماسازی، فن روسازی ساختمان و ساختن نمای عمارت است.

در سال های اخیر پس از مطرح شدن دوباره اهمیت فضاهای عمومی و ارزش زندگی شهری؛ نما اهمیت دوباره ای یافته است. عملاً نما؛ داخل ساختمان را از بخش بیرونی و همچنین فضای خصوصی را از فضای عمومی، جدا می نماید. یک نما به مثابه معرفی وضعیت ساکنان ساختمان در دیدگاه عموم است. نمای ساختمان خالق نمای شهری است و می تواند نقش مهمی در توجیه کاربری ساختمان، داشته باشد.

از مصالحی که امروزه بیشتر به عنوان نمای مدرن مورد استفاده قرار می گیرد؛ ورق های آلومینیوم-کامپوزیت و ترموود می باشد. نکته قابل توجه در مورد این نماها این است که چون به صورت خشک اجرا می شوند و ملات ندارند؛ در قسمت پشت نما، فریم بندی می شود.

این کار قابلیت های حجمی زیادی را در نماسازی، ایجاد می نماید. در این صورت می توان نما را از یک عامل سطحی به عاملی حجمی تغییر داد و با جلو و عقب بردن سطوح و یا حتی انحناء دادن، ایجاد شیار و شکستگی، سطح نما را به شکل متفاوتی اجرا کرده و به زیبایی آن، افزود.

انتخاب ترمووود به عنوان نمای ساختمان

سفارش تابلوی تبلیغاتی

همانطور که مشاهده کردید؛ چوب ترموود در صنعت ساختمان سازی و تابلوسازی، بسیار پرکاربرد است. البته این تنها یکی از متریال هایی است که برای ساخت تابلو، استفاده می شود. از دیگر متریال ها مثل کامپوزیت، چلنیوم، استیل، پلکسی، سنگ، پی وی سی و… هم برای این کار، استفاده می شود. این دیگر به سلیقه و نظر مشتری بستگی دارد که کدام یک را برای تابلوی سفارشی خود، انتخاب کند.

مجموعه تابلو سازی نامور با کسب چندین سال سابقه در زمینه طراحی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی و به طور تخصصی تابلوی لایت باکس فریم لس، تابلو حروف برجسته، تابلوهای طبقاتی، تابلوهای معرفی فروشگاه و مغازه و … می تواند پاسخگوی نیاز شما مشتریان عزیز با هر سطح بودجه ای که در نظر گرفته اید، باشد.

خوشبختانه تمامی تابلوهای ساخته شده توسط تابلو نامور، دارای ضمانت نامه معتبر هم می باشد. با وجود ضمانت نامه اگر مشکل خاصی برای تابلو به وجود آمد، دیگر هیچ نگرانی نخواهید داشت. چرا که این تابلوسازی خدمات پس از فروش خوبی دارد.

استفاده از بهترین و باکیفیت ترین متریال و همچنین طراحی های چشمگیر و جذاب، از افتخارات مجموعه ماست. اگر به دنبال یک تابلوسازی معتبر هستید؛ با خیال راحت کار طراحی و ساخت تابلوی مورد نظرتان را به تابلوسازی نامور، بسپارید.

شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان درباره انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی؛ با کارشناسان و مشاوران تابلوساز در تابلوسازی نامور، تماس بگیرید. شماره های درج شده در وب سایت راه ارتباطی شما و کارشناسان می باشد. کارشناسان با توجه به نوع کسب و کاری که دارید و همچنین با در نظر گرفتن میزان بودجه تان برای سفارش تابلوی تبلیغاتی، شما را به خوبی راهنمایی خواهند کرد.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: