۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

جایگاه تابلو چلنيوم و تابلو استيل در تابلوسازی

تابلوها از قدیم جزء وسایل ارتباطی محسوب می شدند که امروزه تحولات زیادی در آنها رخ داده است.  در گذشته از تابلوها تنها به منظور معرفی کسب و کار استفاده می شد اما امروزه به عنوان یک روش تبلیغات موثر از آنها استفاده می شود. این یک واقعیت است که امروزه نمای ظاهری یک فروشگاه یا دفتر کار بیشتر از قبل برای مشتریان اهمیت پیدا کرده است. اگر دارای یک دفتر کار و یا فروشگاهی مجهز هستید قطعاً جای یک تابلو‌ی مدرن و امروزی در آن خالی است. تابلوها انواع مختلفی همچون تابلو حرف استیل، تابلو کامپوزیت، تابلو چلنیوم، تابلو فلکسی، تابلو بنری، تابلو لایت باکس و… دارند. تابلو چلنیوم و استیل حرف اول را در سفارش ساخت تابلو می زنند و به طبع در بین مشتریان از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. در این مقاله قصد داریم با این نوع از تابلوها و جایگاه آن ها در صنعت تابلو سازی، آشنا شویم.

آشنایی با تابلو چلنیوم و تابلو استیل

زیبایی و درخشندگی که تابلوهای چلنیوم دارند نسبت به دیگر تابلوها بیشتر بوده و همین امر سبب جذب بیشتر مشتری می شود. یکی از دلایل محبوبیت این نوع تابلو؛ انعطاف پذیری زیادی است که در نورپردازی دارند. خوشبختانه امکان سفارشی سازی تابلوهای چلنیوم از لحاظ رنگ و نمای گرافیکی، نحوه چیدمان حروف و… وجود دارد. علاوه بر این، تابلو چلنیوم را می توان در اندازه و شکل های متفاوتی طراحی و تولید کرد.

تابلوهای استیل از جمله تابلوهای فلزی است که به دلیل داشتن سطوح براق جذابیت خاصی دارند. در روش های ساخت این نوع تابلو از تکنیک برش لیزری، استفاده می شود که نسبت به روش های برش دستی به افزایش کیفیت ساخت تابلو کمک زیادی می‌کند. با استفاده از دستگاه لیزر می توان ورق استیل را با دقت و ظرافت زیادی برش داده و محصول باکیفیت تری، تولید کرد. مزیتی که استفاده از تابلو استیل دارد این است که با گذشت زمان دچار زنگ زدگی نمی شود. این نوع تابلو را هم می‌ توان در فضای داخلی و هم در فضای خارجی، استفاده کرد. درخشش بالایی که تابلو استیل دارد موجب جلب توجه بیشتر شده و به نسبت عمر مفید و مقاومت بالایی دارد. این تابلو را می توان با استفاده از نورپردازی و یا بدون آن، تولید کرد. درخششی که تابلوی استیل دارد باعث ایجاد جلوه زیباتری در شب می شود.

تابلو چلنیوم چگونه ساخته می شود؟

تابلوهای چلنیوم آنقدر در طرح، رنگ و اندازه متفاوت هستند که هر سلیقه ای را می ‌توانند پوشش دهند. برای طراحی تابلوهای چلنیوم از نرم افزارهایی مثل اتوکد و کورل دراو استفاده می شود. با استفاده از این نرم افزار ها می توان حروف را بر اساس فونت و اندازه دلخواه، تنظیم و حتی کار نهایی را به صورت پیش نمایش مشاهده کرد. مزیتی که استفاده از نرم افزار در قسمت طراحی تابلوی چلنیوم دارد این است که امکان بروز خطا را به طور قابل توجهی، کاهش می دهد. علاوه بر این می توان قبل از تولید نهایی ایرادات و اشکالات احتمالی آن را هم برطرف کرد. در نهایت طرح ایجاد شده بر روی پلکسی برش می خورد و نورپردازی آن، انجام می‌شود.

چرا تابلوهای چلنیوم و استیل محبوب هستند؟

محبوبیت تابلوها به میزان درخشش و جلب توجهی که دارند، بستگی دارد. همانطور که گفتیم تابلوهای چلنیوم به دلیل نورپردازی ویژه خود بسیار مورد علاقه و استقبال واقع شده و جزء اولین گزینه های انتخابی مشتریان می باشند. برای نورپردازی این نوع از تابلوها از لامپ های ال ای دی استفاده شده که سبب می‌ شود نور متصاعد شده از تابلو به شکل های هندسی مثل کریستال، ستاره، الماس و دایره به چشم انسان برخورد کند. به همین دلیل است که به تابلوهای چلنیوم تابلوهای چلنیوم کریستال و یا چلنیوم سه تاره هم گفته می ‌شود.

استفاده از رنگ های متناسب در ساخت تابلو چلنیوم باعث جذابیت بیشتر آن می‌ شود. بر همین اساس تابلوساز می بایست در زمینه روانشناسی رنگ در تبلیغات اطلاعات کافی داشته باشد تا بتواند از یک ترکیب رنگ متناسب برای ساخت تابلو استفاده کند. رنگ طلایی حرف اول را در ساخت تابلو چلنیوم می زند و طرفداران زیادی هم دارد.

تابلوهای استیل نیز به دلیل درخشندگی بالایی که دارند در بین مشتریان محبوب واقع شده اند. رنگ براق و حالت آینه ای تابلوهای استیل باعث بازتاب نور شده و جلوه بی نظیری به تابلو می بخشد.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت تابلو ‌چلنیوم دوام و مقاومت بالای آن در برابر شرایط محیطی است. علت این امر داشتن روکش محافظ بوده که باعث می شود گرد و غبار وارد حروف برجسته درج شده بر روی تابلو نشود و درخشندگی و زیبایی حروف دستخوش تغییر نگردد.

مورد دیگری که وجود دارد سادگی نصب تابلوهای چلنیوم است. به این صورت که تابلو به صورت کاملاً آماده به محل مورد نظر منتقل شده و تنها کاری که لازم است انجام شود؛ اتصال سیم های اضافی به پشت کار می باشد. در نهایت پس از برطرف سازی ایرادات احتمالی، کار به مشتری تحویل داده می شود. علاوه بر این امکان جابجایی تابلو چلنیوم هم بسیار راحت ‌تر بوده و در صورتی که لامپ های درون تابلو خراب شود؛ به آسانی تعویض می گردند.

جایگاه ویژه تابلو و تابلو سازی در تبلیغات

صنعت تابلوسازی از دو جهت رونق پیدا کرده است. یکی زیبایی و درخشندگی و دیگری جنبه تبلیغات و معرفی برند یا کسب و کار. بر همگان واضح است که دنیای امروز، دنیای رقابت است. بر همین اساس صاحبان کسب و کار و یا افرادی که کارگاه های تولیدی دارند سعی می کنند برند خود را بیشتر به مشتریان نشان دهند و از این طریق سهم بیشتری از بازار را از آن خود کند. تابلو تبلیغاتی که به این منظور طراحی می شود باید اثری سریع و دائم بر ذهن و تفکر افراد داشته باشد. مزیتی که استفاده از تابلو در صنعت تبلیغات دارد این است که تنها با یک بار صرف هزینه می توان تا مدت طولانی بدون صرف هزینه اضافی برای تبلیغات مجدد، از جنبه تبلیغاتی آن استفاده کرد. اگر قصد سفارش تابلو برای محل کسب و کار خود را دارید می‌توانید یکی از تابلوهای استیل یا چلنیوم را سفارش دهید تا برای مدت زمان طولانی از زیبایی آن، بهره ‌مند شوید.

هر چقدر تابلویی که برای این کار طراحی می ‌شود خلاقیت و زیبایی بیشتری داشته باشد؛ در معرفی برند شما موفق تر عمل خواهد کرد. تابلو مغازه یا فروشگاه باید به گونه ‌ای باشد که نگاه مشتری را جذب نمایند. تابلوهایی که به این منظور طراحی می شوند نباید بیش از اندازه شلوغ و یا ساده و بی روح باشند. اندازه فونت، ترکیب حروف و نحوه جایگذاری حروف برجسته در محیط تابلو ‌چلنیوم تاثیر زیادی در جذابیت کار نهایی خواهد داشت. برای ساخت تابلو چلنیوم می توان از انواع حروف مثل حروف برجسته استیل، حروف برجسته پلاستیک، حروف برجسته فلزی و… استفاده کرد که هر کدام از این حروف زیبایی ها و ویژگی‌ های خاص خود را دارند.

اگر برای معرفی برند و یا کسب و کار جدیدتان به یک تابلوی زیبا و جذاب نیاز دارید؛ پیشنهاد می کنیم به سراغ تابلوسازی هایی بروید که تخصص لازم را در این زمینه داشته باشند. تابلوسازی نامور خدمات خود را در زمینه ارائه انواع تابلو چلنیوم و استیل همراه با کیفیتی بی نظیر به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد.

برای ثبت سفارش با شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: