۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلوهای حروف برجسته اخیراً به یکی از پرطرفدارترین تابلوها در بین مشتریان، تبدیل شده اند. این تابلوها به دلیل حالت سه بعدی خاصی که دارند و همچنین نورپردازی ویژه ای که می توان برای آن ها انجام داد؛ محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. اما متریال استفاده شده برای ساخت تابلوهای حروف برجسته چیست و چرا از پلاستیک یا همان پلکسی گلاس برای حروف برجسته استفاده می شود؟

آشنایی با تابلوهای حروف برجسته پلاستیکی

به طور کلی حروف برجسته حروفی هستند که قطر و ضخامت بالاتری نسبت به زیرساز دارند. میزان برجستگی این حروف به صورتی است که بیننده با مشاهده تابلو؛ به وضوح بتواند آن را ببیند. اینکه چرا از حروف برجسته در ساخت تابلو استفاده می ‌شود؛ بیشتر به جذابیت حروف روی تابلو، مربوط می شود. در واقع استفاده از حروف برجسته یکی از تکنیک های طراحی و پیاده سازی انواع تابلو مغازه، فروشگاهی، شرکتی و… است. این حروف را با استفاده از متریال های مختلفی می ‌توان تولید کرد. حروف برجسته چلنیوم، حروف برجسته فلزی، حروف برجسته یونولیتی، حروف برجسته پلاستیکی و… .

برای این که بتوانید از فناوری حروف برجسته در ساخت تابلوها استفاده کنید؛ می بایست دستگاه های پیشرفته برای برش متریال های مختلف را در اختیار داشته باشید. این دستگاه ها دقت و سرعت بالایی دارند و می توانند جایگزین خوبی برای روش های دستی قدیمی باشند.

آشنایی با تابلوهای حروف برجسته پلاستیکی

مزایا و معایب استفاده از پلاستیک در ساخت حروف برجسته

مهمترین مزیت استفاده از پلاستیک یا همان پلکسی گلاس در تولید حروف برجسته؛ تنوع رنگی آن، می باشد. به گونه ای که شما می توانید هر طرح و رنگی را با استفاده از این متریال به راحتی، پیاده سازی کنید. این تابلو با نام ‌های دیگری مثل تابلو پلکسی، تابلو برجسته پلاستیکی، و تابلو نئون پلاستیک، شناخته می شود.

مزیت دیگر تابلو حروف برجسته پلاستیک؛ قیمت مقرون به صرفه برای ساخت آن است. این موضوع باعث شده است که بسیاری از بازاریابان از این متریال برای تبلیغ محصولات و خدمات خود، استفاده کنند.

نوردهی بیشتر حروف برجسته پلاستیک به دلیل شفاف بودن؛ از مزیت ‌های دیگر این تابلوست که موجب خوانایی آسان تر تابلو در مکان های متفاوت، می گردد.

در مورد معایبی که در خصوص تابلوهای حروف برجسته پلاستیک وجود دارد؛ عدم خوانایی آن از کناره های تابلوست. یک تابلوی خوب و مناسب به دلیل اینکه جنبه تبلیغاتی هم دارد؛ باید از زوایای مختلف به خوبی قابل خواندن باشد. عدم خوانایی یک تابلو می تواند تاثیر منفی روی جنبه تبلیغاتی آن، داشته باشد.

مورد دیگری که وجود دارد این است که روشنایی تابلوهای نئون پلاستیک با استفاده از گاز نئون، تامین می گردد. مسلماً این گاز بعد از گذشت مدت زمانی دچار افت می گردد. در چنین شرایطی روشنایی تابلو کم شده و زیبایی قبل را نخواهد داشت و شما مجبور هستید که گاز نئون را دو مرتبه، شارژ کنید. البته اگر از متریال های دیگری مثل چلنیوم یا استیل برای ساخت حروف برجسته استفاده کنید؛ این مشکل را نخواهید داشت. زیرا روشنایی این تابلوها به وسیله لامپ های ال ای دی و اس ام دی، صورت می ‌گیرد.

مزایا و معایب استفاده از پلاستیک در ساخت حروف برجسته

انواع تابلو حروف برجسته پلاستیک

همانطور که گفته شد؛ تابلوهای حروف برجسته پلاستیکی یکی از مرغوب ترین و محبوب ترین مدل های حروف تبلیغاتی هستند که نه تنها جذابیت و زیبایی خاص و منحصر به فردی دارند؛ بلکه در جذب مشتری و فروش بالاتر کالا و خدمات هم موثر هستند. این گونه تابلوها در انواع متفاوتی طراحی و پیاده سازی می شوند که عبارتند از:

حروف برجسته لبه پلاستیک رویه استیل

این گونه تابلوها لبه های چند رنگ دارند که باعث زیبایی بیشتر آن ها، می‌ شود. لبه های آکرولیک که به صورت چند رنگ وجود دارند، به صفحه چسبانده می ‌شود. استاندارد ترین حالت آن سه تا ۲۰ سانتی متر است. این تابلوها به نورپردازی نیاز دارند و برای این کار از لامپ های ال ای دی و اس ام دی، به صورت رشته ای در پشت زمینه کار، استفاده می شود. زمینه کار تابلوهای پلاستیک رویه استیل می تواند pvc و یا کامپوزیت باشد. برای مشاغل لوکس تری که نیاز به دکوراسیون مدرن تر و زیباتری دارند؛ می توان از چوب ترمووود هم استفاده کرد.

حروف برجسته پلاستیک لبه کنشکاف

لبه ‌ها در این تابلو از جنس پلکسی گلاس بوده که در یک طرف آن شیارهایی به عرض 3 سانتی متر و عمق 2 میلی متر ایجاد می شود. برای زمینه کار این حروف معمولاً از pvc ، استفاده می شود. نکته ‌ای که در ساخت این تابلو وجود دارد این است که نمی ‌توان برای نورپردازی آن را مستقیما به برق شهری، وصل کرد. زیرا ولتاژ بالایی داشته و موجب سوختگی در قطعات تابلو، می ‌شود. برای این کار باید از تبدیل های مخصوص استفاده کرد تا ولتاژ برق شهری را برای تابلو، کاهش دهد.

انواع تابلو حروف برجسته پلاستیک

حروف برجسته پلاستیک لبه هندی سبز

برای ساخت این تابلو از لبه های آکرولیک، استفاده شده که به صفحه اصلی، چسبانده می ‌شود. در زمینه انتخاب زیرکار هم می ‌توان از کامپوزیت و pvc ، استفاده کرد. نورپردازی این تابلوها معمولا با استفاده از رشته لامپ های اس ام دی، صورت می ‌گیرد. در این تابلو هم مانند مورد قبلی برق به طور غیرمستقیم به تابلو، اعمال گردد.

حروف برجسته پلاستیک لبه هندی سفید مشکی

طراحی و پیاده سازی این گونه تابلو شبیه به مورد قبلی است. بنابراین باید مواردی مثل نحوه اتصال به برق شهری، نورپردازی و استفاده از متریال مناسب به عنوان زمینه کار را برای تابلوهای حروف برجسته پلاستیک لب هندی سفید مشکی، در نظر گرفت.

حروف برجسته پلاستیک پلکسی لایه لایه

در ساخت این تابلوها ورق های پلکسی گلاس استفاده می شود. به این صورت که لبه‌ های میانه آن به طور استروک به درون تابلو، قرار داده می ‌شود. لامپ های اس ام دی و ال ای دی برای نورپردازی استفاده شده و از زیرکار pvc و کامپوزیت و یا چوب ترمووود هم برای این تابلوها، استفاده می شود.

سفارش تابلوی حروف برجسته تبلیغاتی

همانطور که در متن مقاله اشاره شد؛ تابلوهای برجسته پلاستیک به دلیل قیمت مقرون به صرفه و مناسبی که دارند، برای بیزینس های مختلف بهترین گزینه محسوب می شوند.

در خصوص هزینه ساخت؛ نمی ‌توان قیمت واحدی برای این تابلوها، ذکر کرد. زیرا قیمت حروف برجسته با توجه به متراژ محیط، نوع زیرساخت، نوع حروف برجسته، ارتفاع تابلو، قاب دار یا بدون قاب بودن تابلو، نحوه نورپردازی، نوع اس ام دی، نوع ورق های کاربردی در ساخت تابلو و… متفاوت می باشد.

سفارش تابلوی حروف برجسته تبلیغاتی

توصیه می کنم اگر قصد سفارش یک تابلو حروف برجسته زیبا و منحصر به فرد را دارید که از طراحی خلاقانه ای بهره برده باشد؛ به یک تابلوسازی معتبر، مراجعه کنید. تابلوسازی نامور سال ‌هاست در این زمینه سابقه فعالیت داشته و می تواند متناسب با نیاز و بودجه مشتری؛ بهترین و مقرون به صرفه ترین تابلوی تبلیغاتی را طراحی و پیاده سازی کند.

متریال استفاده شده در ساخت تابلو موضوع بسیار با اهمیتی است. در صورتی که از مواد اولیه بی کیفیتی برای این کار استفاده شود؛ تابلو در مدت زمان کوتاهی دچار آسیب و خرابی می گردد (مخصوصاً اگر تابلو در فضای خارجی نصب شده باشد). وجود ضمانت نامه معتبر به هنگام ارائه تابلو به مشتری، می تواند نشان از کیفیت متریال استفاده شده در ساخت تابلو باشد.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی و همچنین ثبت سفارش تابلو؛ می توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: