۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

دروغ هایی که شرکت های تبلیغاتی ِ نامعتبر ، به شما می گویند ، چیست ؟

درست است که برای انجام تبلیغات، شرکت هایی که کار تبلیغ را بر عهده می گیرند معمولا بزرگنمایی هایی را برای محصول مورد نظر اعمال می کنند، اما چیزی که باید به آن توجه داشته باشید این است که گفتارهای برخی از این شرکت ها فقط تا میزانی به واقعیت نزدیک است. البته این بزرگنمایی جزیی از فرآیند تبلیغات است و مسلما هر کارفرمایی تمایل دارد محصول و یا خدمات قابل ارائه ای که دارد، به بهترین شکل ممکن به دیگران، معرفی کند. در هر صورت برای انجام تبلیغات درست می بایست یک سری استانداردهای اخلاقی رعایت شود و دروغ گفتن آن هم به صورت آشکار درباره یک کالا، قانونی نمی باشد و به نوعی توهین به شعور مخاطبان است. روش های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد که می توان به صورت قانونی و با هدف افزایش فروش، از آن ها استفاده کرد.

دروغ هایی که شرکت های تبلیغاتی ِ نامعتبر ، به شما می گویند

در این مقاله قصد داریم برخی از دروغ های تبلیغاتی شرکت ها را ذکر کنیم تا کمی با حقایق پشت پرده، آشنا شوید. تبلیغات از طریق دروغ و فریب مخاطب دوامی نخواهد داشت زیرا مخاطب امروزی بسیار باهوش بوده و به سرعت حقیقت را درمی یابد. نتیجه این می شود که در خرید های بعدی مخاطب به سختی بتواند به چنین برندی، اعتماد کند.

برای مثال شرکت اپل با معرفی گوشی Apple iPhone 3G خود به این تبلیغ اشاره داشت که کالای معرفی شده ، نصف قیمت مدل مشابه است و اینکه سرعت آن نیز 2 برابر افزایش پیدا کرده است. این مدل در سال 2008 توسط شرکت اپل به بازار روانه شد .

اما این ادعای نادرست بسیاری از خریداران این محصول را به واکنش انداخت و آن ها با خرید این محصول مشاهده کردند که سرعت این دستگاه پیشرفتی نداشته است. در واقع نیمی از ادعاهای شر کت اپل درباره این محصول درست از آب درنیامد.

دروغ های شرکت های تبلیغاتی ِ نامعتبر

در پی بروز این رخداد تعداد مشتریان شرکت اپل بسیار کاهش یافت و به همین دلیل این شرکت مجبور شد برای جلب رضایت مشتریان خود قیمت محصول خود را بسیار کم کند. جالب است بدانید وکیل های مدافع شرکت اپل بیان کردند خریداران باید بسیار ساده لوح باشند که بخواهند به تبلیغات، اعتماد کنند. حال تصور کنید برندی با این شهرت جهانی دست به چنین تبلیغات پوچی بزند.

اما به سراغ نمونه مشابه دیگری برویم. نمونه دیگر آن تبلیغی بود که توسط یک ورزشکار با عنوان کم کردن وزن بدون رژیم و ورزش انجام شده بود !در دهه 1990 بازیکن بیس بال به نام Enforma Steve Garvey برای آنکه بتواند فروش مکمل های ورزشی را افزایش دهد، چنین تبلیغی را انجام داد. “از دست دادن وزن بدون رژیم و یا ورزش”. اما فکر می کنید چنین چیزی امکان دارد که شخصی بتواند وزن خود را بدون تنظیم میزان کالری مصرفی و رژیم و ورزش کاهش دهد؟ البته که نه، این یک دروغ محض است.

دروغ های شرکت های تبلیغاتی نامعتبر،فروش مکمل های ورزشی

مواردی که ذکر شد تنها موردهایی از هزاران دروغ تبلیغاتی بود که برخی از آن ها توسط برندهای بسیار مشهوری هم گفته می شود. اما چرا با وجود دروغ بودن چنین تبلیغاتی باز هم سودآوری تبلیغات اینترنتی بالاست؟ از آنجایی که ما انسان ها همواره به دنبال یک راه و روش آسان برای انجام کارهایمان هستیم، ممکن است به سرعت و بدون تجزیه و تحلیل ذهنی به چنین تبلیغاتی اعتماد کنیم. البته که این دست تبلیغات بسیار وسوسه کننده هستند و وقتی که توسط یک فرد مشهور و یا قهرمان هم گفته شود، باعث جلب اعتماد بیشتر در مشتریان می گردد. اما همین تبلیغ ناصحیح توانست پای این ورزشکار معروف را برای بازخواست ادعای دروغینی که داشت، به دادگاه باز کند.

تبلیغ غیر واقعی بعدی به شرکت شکلات سازی نوتلا برمی گردد. بله نوتلا، همان شکلات صبحانه معروفی که در سراسر دنیا شناخته شده است. شکلات های این شرکت همواره مورد توجه بسیاری از مردم قرار داشته و در سراسر دنیا توانسته است طرفداران بسیار زیادی را برای خود، رقم بزند.

اما در تبلیغی از این شرکت چنین مطلبی عنوان شده است: “نوتلا سالم است و می توان آن را در رژیم غذایی سالم و روزانه انسان ها جای داد”. اما چگونه می توان این شکلات خوشمزه، چرب و شیرین را بخش سالمی از رژیم غذایی روزانه هر کسی دانست؟

همانطور که می دانیم مواد اصلی تشکیل دهنده نوتلا مقدار بسیار زیادی شکر، روغن، کاکائو و … است و به نظر می رسد نمی تواند به عنوان بخشی از تغذیه سالم روزانه قرار گیرد. حتی در ترکیبات این شکلات معروف از روغن پالم هم استفاده می شود. بنابراین، این ماده غذایی فاصله دوری با تغذیه سالم دارد و تقریبا هر انسان بالغی می تواند به چنین دروغ تبلیغاتی، پی ببرد.

دروغ های شرکت های تبلیغاتی نامعتبر،شرکت شکلات سازی

دروغ و فریب تبلیغاتی شاید به ظاهر بتواند در مدت زمان محدودی سودآوری داشته باشد اما دیر یا زود مشتری متوجه دروغ مطرح شده در تبلیغ آن می گردد و نهایتا آن محصول را از فهرست علاقه مندی های خود برای خرید، حذف می کند. پس چه بهتر است که از ابتدا تبلیغات صادقانه ای داشته باشید و بتوانید از این طریق، برای همیشه یک برند محبوب در بین عموم افراد باشید.

مطالب مرتبط: انتخاب متن مناسب برای تابلو تبلیغاتی

اما برخی از برندها چگونه دروغ های تبلیغاتی را نمایش می دهند. اکثرا به سراغ بیلبوردها می روند تا بتوانند یک تبلیغ اساسی در ابعاد بسیار بزرگ داشته باشند. البته در مواردی از تابلوهای تبلیغاتی هم با این هدف استفاده می کنند. اگر به تازگی کسب و کار جدیدی راه اندازی کرده اید؛ توصیه می کنیم به دور از هر گونه فریب، هر نوع کالا و خدماتی که دارید با یک شعار تبلیغاتی جذاب، در معرض دید مخاطب قرار دهید. قطعا مخاطب زمانی که متوجه صداقت شما بشود، به یک مشتری وفادار و دائمی تبدیل می شود.

سفارش تابلو یا بیلبورد تبلیغاتی

برای داشتن یک تبلیغ جذاب و منحصر به فرد، هم باید طرح خوبی داشته باشید و هم از کلمات و عبارات تاثیرگذار و مناسبی هم در کنار آن، استفاده کنید. هیچ کدام به تنهایی نمی توانند حق مطلب را ادا کنند. برای سفارش بیلبورد یا تابلوی تبلیغاتی قبل از چیز به سراغ متخصص آن بروید. تابلوسازی نامور با داشتن سابقه چندین ساله در زمینه طراحی و ساخت تابلو این توانایی و مهارت را دارد که بتواند متناسب با نوع کسب و کاری که دارید، بهترین و مناسب ترین تابلوی تبلیغاتی را طراحی و تولید کند.

مطالب مرتبط: بهترین رنگ برای تابلو مغازه

در امر ساختن تابلو هیچ نیازی به اغراق و بزرگنمایی نیست. اگر تابلو توسط فرد حرفه ای طراحی شود؛ همان عبارات کوتاه در کنار یک ترکیب رنگ جذاب و نورپردازی فوق العاده کافی است تا مخاطب به برند و نام تجاری شما، اعتماد کند. البته در تابلوسازی نامور انتخاب نوع تابلو و همچنین سایز، طرح، رنگ، نورپردازی و… همگی تحت نظر و سلیقه مشتری صورت می گیرد.

شما می توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی؛ با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: