گروه تابلو سازی ناموَر

صنعت تابلوسازی اگرچه نسبت به گذشته پیشرفت های چشمگیری داشته است؛ اما به همان اندازه هم به تعداد رقبای آن؛ افزوده شده است. در صورتی که قصد دارید وارد این عرصه شوید؛ بهتر است اصطلاحات رایج و تخصصی آن را بدانید‌. دانستن این اصطلاحات برای افراد مبتدی لازم و ضروری است. بنابراین تصمیم گرفتیم در ادامه این مطلب شما را با رایج ترین اصطلاحات تابلوسازی و همچنین اسامی لوازم و ابزار مورد نیاز آن، آشنا سازیم.

آشنایی با رایج ترین اصطلاحات تابلو سازی

بعید است کسب و کاری داشته باشید اما به تابلوسازی های معروف و معتبر، سر نزده باشید. وجود تابلو یک راه ارتباطی بین افراد مختلف است؛ به گونه ‌ای که می ‌توان با استفاده از آن، کار تبلیغات را به خوبی، انجام داد. پس اگر به دنبال یک راه کم هزینه و بی دردسر برای تبلیغ و معرفی کالا و خدمات خود می گردید؛ بهتر است در اولین فرصت به یک تابلوسازی، رجوع کنید.

آشنایی با رایج ترین اصطلاحات تابلو سازی

در گذشته استفاده از تابلوها تنها با هدف معرفی کسب و کار صورت می گرفت؛ اما امروزه تابلوها در زمینه برندسازی، زیبایی نما و دکوراسیون داخلی و خارجی و همچنین ایجاد اعتماد در مشتری هم موثر هستند. اگر با دنیای تابلوسازی آشنایی زیادی ندارید اما به این حرفه علاقه مند هستید؛ بد نیست با رایج ترین اصطلاحات تابلو سازی و همچنین متریال و ابزار مورد استفاده برای ساخت تابلو، آشنا شوید. این اصطلاحات عبارتند از:

متر محیط

به فضایی که برای درج حروف و نوشته روی یک تابلو نیاز است، متر محیط گفته می ‌شود. زمانی که برای درج یک عبارت تبلیغاتی نیاز به فضای بیشتری داشته باشید؛ به ناچار می بایست متریال بیشتری استفاده کرده و ابعاد تابلو یا همان متر محیط را بزرگ تر، در نظر بگیرید.

قطر قلم

قطر قلم در واقع همان فاصله داخلی حروف مندرج در تابلوی تبلیغاتی از تمام جهات یعنی چپ، راست، بالا و پایین، می باشد. معمولاً برای نوشته هایی که در بخش های مختلف ضخامت متفاوتی دارند؛ بیشترین ضخامت حروف را به عنوان قطر قلم، در نظر می گیرند. امروزه در ساخت تابلو بیشتر از حروف برجسته استفاده می ‌شود. حال هرچقدر قطر قلم حروف برجسته بیشتر باشد؛ مجبور به استفاده از متریال بیشتری در طراحی و پیاده سازی تابلو خواهیم بود. این متریال می تواند چلنیوم، پلکسی، پی وی سی و… باشد.

ورق های پلکسی

این ورق ها نوعی پلاستیک شفاف مشابه شیشه هستند که مقاومت بیشتری نسبت به شیشه دارند. معمولا برای برش حروف برجسته از ورق های پلکسی استفاده می ‌شود که بر اساس رنگ، نوع و ضخامتی که دارند؛ با قیمت های متفاوتی در بازار، عرضه می ‌شوند.

اصطلاحات تابلو سازی

ورق های pvc

از ورق های پی وی سی (PVC) معمولاً برای زیرکار تابلو، استفاده می شود. این ورق ها در اندازه های ۸ تا ۱۰ میلی متری در بازار موجود هستند که قیمت آن ها با توجه به انعطاف پذیری که دارند، تعیین می گردد.

ورق های کامپوزیت

در برخی از موارد و با نظر مشتری به جای استفاده از ورق پی وی سی برای زیرکار؛ از ورق های کامپوزیت استفاده می شود. این ورق ها از ترکیب دو یا چند ماده، ساخته شده اند.

چوب ترمووود

حتما تا به حال نمونه هایی از تابلوهای ساخته شده با چوب ترمووود را در اطراف خود، مشاهده کرده اید. این چوب به صورت فرآوری شده و مقاوم است که معمولاً برای زیرساز حروف برجسته، استفاده می شود.

رول چلنیوم

این رول ها به صورت نوارهای رنگی می باشند که با عرض های متفاوتی در بازار، وجود دارند. یشترین کاربرد آن ها را می توان برای ساخت لبه های حروف برجسته، در نظر گرفت. از آنجایی که برندهای متفاوتی از این متریال در بازار وجود دارد؛ قیمت آن ها با توجه به برند و کشور سازنده، تعیین می گردد.

منبع تغذیه

برای اینکه بتوان روشنایی تابلو را تامین کرد؛ به منبع تغذیه برای تبدیل ولتاژ برق شهری به ولتاژ مورد نیاز تابلو، احتیاج داریم. منبع تغذیه برای تابلوهای با ابعاد بزرگ باید به صورت بزرگ تر در نظر گرفته شود تا بتواند انرژی لازم برای روشنایی تابلو را فراهم کند.

لامپ ال ای دی (LED) یا اس ام دی (SMD)

 

لامپ ال ای دی (LED) یا اس ام دی (SMD)

وجود این لامپ ها برای ایجاد نورپردازی در تابلو، ضروری است. لامپ های ال ای دی و اس ام دی به انواع مختلفی مثل کره ای، چینی و ایرانی در بازار، عرضه می شوند که قیمت آن ها با توجه به کیفیتی که هر کدام دارند، تعیین می شود.

ماژول

ماژول ها در واقع بلوک های آماده ای هستند که در ایجاد نورپردازی برای تابلو، استفاده می شوند. معمولا روشنایی تابلوهای ال ای دی ثابت و ال ای دی روان با استفاده از ماژول ها تامین می گردد. ماژول ها در رنگ های متفاوتی عرضه می شوند که در واقع همان رنگ نور ایجاد شده در تابلو می باشند. انتخاب رنگ ماژول به سلیقه مشتری است.

برد کنترل

برد کنترل مدیریت و نحوه نمایش تابلو ال ای دی را برعهده دارد.

قاب تابلو

زمانی که ماژول، لامپ ها و یا دیگر ادوات تابلو را تهیه کردید؛ می توانید آن ها را داخل قاب تابلو، جایگذاری کنید.

دستگاه برش

زمانی که طرح تابلو و همچنین نوشته های مورد نظر برای حک کردن روی تابلو تعیین شد؛ نوبت به برش لیزری حروف می رسد. دستگاه برش لیزری این کار را با دقت زیاد و سرعت بالا، انجام می دهند. این موضوع باعث شده است که فعالیت ساخت و اجرای تابلوها نسبت به قبل آسان تر گردد.

دستگاه پانچ بادی

دستگاهی شبیه به دریل است که معمولاً برای ایجاد شکاف و ساخت حروف برای صفحات فلزی، به کار می رود.

ابزار خم و زاویه زن

از این ابزار برای همکاری و ساخت زاویه در تابلوسازی، استفاده می ‌شود. معمولاً برخی از حروف مثل چلنیوم، استیل، گالوانیزه، آلومینیوم و دیگر متریال ها نیاز به خم شدن دارند که با استفاده از این ابزار به راحتی این کار، صورت می ‌گیرد.

دستگاه جوش تفنگی

دستگاهی است که به منظور هویه کاری و لحیم کاری فلزات، استفاده می شود.

اره برقی

از جمله ابزاری است که برای برش به کار می رود و نسبت به برش دستی، سرعت بالاتری دارد.

چراغ نئون شیشه ای

این چراغ ها نوعی شیشه خام هستند که به صورت کروی و پوچ می باشند. زمانی که بخواهید از حروف شیشه ای برای ساخت تابلو استفاده کنید؛ این شیشه های خام با استفاده از حرارت و فشار هوا، به فرم مورد نظر، تبدیل می ‌شوند.

دستگاه حکاکی

همانطور که از نام این دستگاه مشخص است؛ برای حک کردن لوگو و یا تصویر، استفاده می شود.

رایج ترین اصطلاحات تابلو سازی

پرینتر لارج فرمت

از این دستگاه برای چاپ با دقت بالا، استفاده می شود.

کاتر پلاتینگ

از این وسیله برای برش دادن برچسب های شب رنگ و روزرنگ، استفاده می شود.

هزینه ساخت تابلوی تبلیغاتی

مواردی وجود دارد که در قیمت تمام شده تابلو، تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال؛ زمانی که نوشته های روی تابلو بیشتر باشند؛ ورقه‌ های رول شده بیشتری نیاز است تا بتوان حروف را به صورت برجسته روی زمینه اصلی کار، سوار کرد. از طرفی نورپردازی تابلوهایی با ابعاد بزرگ تر، هزینه بیشتری به دنبال دارد و تمام این موارد روی قیمت تمام شده تابلو، موثر هستند.

دراین مقاله تا حدی با رایج ترین اصطلاحات تابلو سازی و ابزار مورد نیاز در صنعت تابلوسازی، آشنا شدید. اگر به دنبال یک تابلوسازی معتبر و باتجربه هستید که بتوانید یک تابلوی مدرن و جذاب  سفارش دهید؛ بهتر است این کار را به تابلوسازی نامور بسپارید؛ زیرا نامور تجربه چندین ساله در زمینه طراحی و ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی را با بهترین و باکیفیت ترین متریال های موجود در بازار، دارد.

در صورت نیاز می توانید برای دریافت راهنمایی و مشاوره؛ با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا