۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

شاید در گذشته استفاده از تابلو تنها راه برای معرفی و شناخته شدن محسوب می شد؛ اما امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی، روش های مختلفی برای تبلیغات به وجود آمده است. جالب است بدانید با وجود این روش های متنوع هنوز هم تابلوها جایگاه خوبی در صنعت تبلیغات دارند. بعید است فردی یک کسب و کار جدید راه اندازی کند و برای معرفی برند و یا نام تجاری خود از تابلوهای تبلیغاتی استفاده نکند.

با وجود اینکه شاهد هستیم اکثر مردم همواره زمان زیادی را به گشت و گذار در فضای مجازی اختصاص می دهند اما همه این ها به معنای آن نیست که باید تبلیغات روی تابلوهای تبلیغاتی و یا بیلبوردها را کاهش داد و یا از آن صرف نظر کرد. زیرا آن ها هنوز هم می توانند تاثیر زیاد و قدرتمندی روی شناخت برندها، داشته باشند.

خصوصیات تابلوهای تبلیغاتی برای تاثیرگذاری بیشتر کدامند؟

تبلیغات در فضای باز که به آن تبلیغات محیطی هم گفته می شود؛ می تواند تاثر بسیار خوبی روی فروش کالا و خدمات داشته باشد. اما برای اینکه یک کالا و یا محصول بهتر توسط مخاطب دیده شود، باید ساز و کارهایی را به هنگام طراحی و ساخت تابلو، لحاظ کرد. در ادامه به استراتژی هایی اشاره می شود که به کمک آن ها می توانید درصد دیده شدن تابلوهای خود را به بالاترین حد ممکن برسانید .البته تابلوسازان معمولا به هنگام طراحی و ساخت تابلو، این موارد را در نظر دارند.

مطالب مرتبط: تبلیغات محیطی چه تأثیری در فروش و شناخت کالاها دارد؟

1.   استفاده از تعداد کلمات کمتر از 6 عدد

یک بیلبورد تبلیغاتی جذاب باید بتواند در چند ثانیه پیام خود را به مخاطب، منتقل کند. بیلبوردها معمولا در خیابان ها و بزرگراه ها نصب می شوند و مسلما در چنین مکان هایی انسان فرصت کافی برای توقف و نظاره کردن دقیق به تصاویر و یا نوشته های روی تابلوها را ندارد. به همین دلیل میانگین زمانی که هر فرد در این شرایط می تواند روی یک تابلو تمرکز کند را 6 ثانیه تخمین زده اند. بر همین اساس توصیه می کنیم تنها کلمات و عبارات مهم روی تابلو و یا بیلبورد، درج شود. در صورتی که نام تجاری شرکت شما طولانی باشد و یا به توضیحات زیادی احتیاج داشته باشد؛ باید استفاده از تابلوهای تبلیغاتی بسیار بزرگ را برای انجام تبلیغات، فراموش کنید.

استفاده از تعداد کلمات کمتر از 6 عدد

2.   عدم استفاده از تابلوی تبلیغاتی در ابعاد بزرگ

این تصور که با قرار دادن شماره تلفن و یا آدرس وب سایت خود روی تابلوهای تبلیغاتی بزرگ می توانید به راحتی مشتریان را به طور مستقیم به سمت خود جذب کنید، تصوری پوچ و واهی است. جالب است بدانید بیش از 90 درصد افرادی که این موارد را روی تابلوها مشاهده می کنند؛ تماس و یا بازدیدی از وب سایت بیان شده، نخواهند داشت. استفاده از تابلوهای تبلیغاتی به عنوان یک ابزار ثانویه می تواند کسب و کار شما را رونق دهد. بنابراین انتظار نداشته باشید با افزایش سایز تابلو، بتوانید کار برندسازی را به راحتی انجام دهید.

عدم استفاده از تابلوی تبلیغاتی در ابعاد بزرگ

برای ارتباط گرفتن با مخاطب می توانید از سایر روش های تبلیغاتی مثل تبلیغات چاپی، تلویزیون، رادیو، آگهی ها، وب سایت ها و یا ایمیل های مستقیم، استفاده کنید.

3.   عدم استفاده از تابلوهای تبلیغاتی زیاد هوشمندانه

معمولا افراد تصور می کنند برای اینکه نتیجه بهتری از یک تبلیغ بگیرند، باید به سراغ مدرن ترین شیوه انجام آن بروند. این موضوع برای تابلوهای تبلیغاتی هم صدق می کند اما در حد و اندازه ای که از طرح های تکراری، پرهیز شود. اگر طرح های به کار برده شده در تابلو و یا بیلبورد شما بیش از حد خلاقانه و هوشمندانه طراحی شده باشد؛ در میان نگاه اکثر مخاطبان گم و پنهان خواهند ماند. همین نکته به ظاهر ساده می تواند شما را از هدف اصلی خود دور کند.

4.   استفاده از تابلوهای تبلیغاتی متعدد

اگرچه با یک عدد تابلو هم می توانید تا حد زیادی به هدف نزدیک شوید. اما بهتر است به یک تابلو اکتفا نکنید. تابلوهای تبلیغاتی رسانه ای کامل هستند ولی برای آنکه بتوانید نتیجه بهتری از این کار بگیرید، بهتر است از تعداد بیشتری تابلو با درجات تاثیرپذیری متفاوت، استفاده کنید. این تابلوها با توجه به سایز، طرح، محل قرارگیری، ترافیک و … دارای ارزش های متفاوتی هستند. به همین دلیل است که کارشناسان بازاریابی همواره توصیه می کنند برای اثرگذاری بیشتر در هر مکان و یا موقعیت خاصی از یک تابلوی تبلیغاتی منحصر به فرد، استفاده شود.

شاید با خود بگویید برای این کار باید هزینه بیشتری صرف طراحی و ساخت تابلوها کنید. بله حرف شما کاملا منطقی است اما بودجه ای که صرف تبلیغات می شود اصلا هزینه محسوب نشده و به نوعی یک سرمایه گذاری بلند مدت است که قطع به یقین برایتان سودآوری خوبی خواهد داشت. اگر نگاهی به برندهای بزرگ جهانی بیندازید؛ متوجه می شوید که هنوز هم با وجود مطرح بودن، دست از تبلیغات برنداشته اند.

4. استفاده از تابلوهای تبلیغاتی متعدد

سفارش تابلوی تبلیغاتی

در این مقاله با 4 نکته اساسی برای تاثیرگذاری بیشتر تابلو تبلیغاتی، آشنا شدید. البته که کارشناسان بازاریابی و تبلیغات می توانند پیشنهادات بیشتری هم داشته باشند. برای اینکه یک تابلوی مناسب و البته پربازده داشته باشید؛ در وهله اول باید به سراغ یک تابلوسازی معتبر بروید. تابلوسازی نامور می تواند با تجربه و مهارتی که طی سال ها فعالیت به دست آورده است، در این مورد به شما کمک کند.

اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید، متوجه می شوید که هیچ کسب و کاری وجود ندارد که از تابلو برای سر درب مغازه و یا فروشگاه خود استفاده نکرده باشد. تابلوها علاوه بر اینکه جنبه تبلیغات و معرفی دارند، از نظر زیباسازی دکوراسیون بیرونی مغازه و یا فروشگاه هم اهمیت دارند. مخاطب امروزی بسیار ایده آل گراست و شما به عنوان مدیر و یا صاحب کسب و کار باید به علایق و خواسته های مشتری، توجه داشته باشید.

اما برای سفارش یک تابلوی جذاب و منحصر به فرد چه مراحلی را باید طی کنید؟ ابتدا و قبل از هر چیز اگر طرح خاصی دارید؛ آن را به طراح مجموعه تابلوسازی نامور، ارائه می کنید. طراح با توجه به زمینه کاری شما و همچنین در نظر گرفتن مباحث مربوط به روانشناسی رنگ ها و… ممکن است پیشنهاداتی برای کامل شدن طرح شما داشته باشد. حتی اگر هیچ طرحی در نظر نگرفته اید، طراحان و گرافیست های باتجربه می توانند متناسب با جامعه هدف و نوع کسب و کاری که دارید، بهترین و مناسب ترین طرح را برای شما، طراحی کنند.

در مرحله بعد طرح مورد نظر برش خورده و حروف هم با ضخامت و فونت مناسب، برش داده می شوند.

پس از اعمال نورپردازی و… کار ساخت تابلو تقریبا به پایان می رسد. آخرین مرحله هم مربوط به نصب تابلوست. برای این کار کارشناسان تابلوساز تابلو را در بهترین نقطه ممکن سر درب فروشگاه، مغازه، دفتر کار و… نصب می کنند. مکانی که برای نصب تابلو انتخاب می شود باید از تمامی جهت ها دید کافی را برای مخاطبان، داشته باشد. زمانی که تابلو نصب شد، تاریخ نصب در ضمانت نامه تابلو درج شده و به مشتری تحویل داده می شود. وجود ضمانت نامه و گارانتی خیال مشتری را از بابت بروز آسیب های احتمالی در آینده راحت می کند.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی؛ می توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: