۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

ساخت تابلو مغازه ارزان

تابلو مغازه ارزان

در عصر حاضر پیشرفت کسب و کار و افزایش مشتری، بدون انجام تبلیغات میسر نمی‌شود. شاید تصور کنید که انجام تبلیغات مشمول هزینه بسیار بالایی است و در ابتدای راه اندازی کسب و کار قادر به پرداخت این هزینه نباشید. با این وجود، روش‌هایی وجود دارند که شما می‌توانید به واسطه آن ضمن انجام تبلیغات ۲۴ ساعته هزینه‌ کمتری متحمل شوید. یکی از این روش ها استفاده از تابلو مغازه است که در این مقاله درباره ساخت تابلو مغازه ارزان بحث خواهیم کرد.

معرفی تعدادی از تابلو مغازه ارزان

با توجه به گستردگی استفاده از متریال مختلف برای ساخت تابلو تبلیغاتی، این تابلوها قیمت‌های متفاوتی به خود می‌گیرند. در زیر تعدادی از تابلوهای ارزان قیمت معرفی شده اند:

تابلو کامپوزیت

ورق های کامپوزیت از جمله متریال مهم تابلوسازی مقرون به صرفه هستند که با استفاده از آلیاژهای مقاوم، بادوام و سبک با رنگ بندی های بسیار زیبا ساخته می شوند. این ورق ها مقاومت خوبی در برابر اشعه فرابنفش، شرایط مختلف آب و هوایی و… دارند. علاوه بر آن، مقاومت این تابلوها در برابر گرد و غبار و قابلیت آنها برای پاکسازی این گرد و غبار از سطح خود، آنها را به یکی از تابلوهای پرکاربرد تبدیل کرده است.

جدا از قابلیت‌های ذکر شده برای تابلوهای کامپوزیت قیمت تابلوهای موردنظر نیز بسیار ارزان است. به همین دلیل، در تبلیغات تجاری به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند. باید توجه داشته باشید که این تابلوها متناسب با ضخامت ورق‌های خود قیمت گذاری می شوند. هر چه ضخامت ورق ها بیشتر باشد، قیمت تابلو و به دنبال آن کیفیت و دوام آن نیز بیشتر می شود.

تابلوهای نئونی

تابلوهای نئونی به جهت داشتن نورپردازی خیره کننده از جمله پرطرفدارترین تابلو مغازه به شمار می روند که قادر به جلب توجه مشتریان نیز هستند. بنابراین، در صورتی که مغازه شما در یک مکان شلوغ و پر تردد قرار دارد و نیاز به دیده شدن در این مکان دارید، حتما از تابلوهای نئونی استفاده کنید. نورپردازی این تابلوها با استفاده از گاز نئون انجام می شود.

باید توجه داشت که تابلوهای نئونی علاوه بر نورپردازی دارای دوام و کیفیت بالا و تنوع رنگ مختلف هستند. این تابلوها در دو نوع شیشه ای و پلاستیک وجود دارند که هرکدام از آنها در بر دارنده ویژگی های متمایز خود می باشند.

تابلو فروشگاهی چلنیوم

تابلوهای موردنظر به عنوان جدیدترین نسل های تابلوسازی شناخته می شوند که ساخت آنها توسط نوارهای چلنیوم و ورق های پلکسی گلس انجام می شود. این تابلوها به جهت داشتن قیمت پایین و کیفیت بالا بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

امروزه، انواع متفاوتی از تابلوهای چلنیوم وجود دارند که عبارتند از: تابلو چلنیوم کریستالی، تابلو چلنیوم طلایی، تابلو چلنیوم پانچ، تابلو چلنیوم الماسی و… .

تابلو فلکسی

تابلو فلکسی از جمله تابلوهای ارزان و زیبایی است که قابلیت نورپردازی نیز در آنها وجود دارد. علاوه بر آن، استفاده از حروف برجسته نیز در این تابلوها متداول است که در این صورت با عنوان تابلو فلکسی حروف برجسته شناخته می شوند. تابلوهای مورد نظر با دارا بودن پانل های انعطاف پذیر و پوشش های کوتین و رنگی مقاومت زیادی در برابر نور آفتاب و سایر عوامل محیطی دارند.

مراحل ساخت تابلو

هر کدام از تابلوهای تبلیغاتی متناسب با نوع خود، مراحل ساخت متفاوتی دارند. با این وجود، تابلوهای حروف برجسته تقریبا روش ساخت مشابهی دارند. در زیر مراحل ساخت این تابلوها شرح داده شده است:

در مرحله اول تابلوسازان به محل کسب و کار مراجعه کرده و متناسب با محیط مغازه اندازه تابلو را مشخص می کنند. البته، این امکان نیز فراهم است که مشتری از طریق فرمی که در اختیار او قرار می گیرد، اندازه ها را به تابلوساز ارائه کند. پس از این کار با تعیین طرح تابلو، تایید این طرح و مشخص کردن قیمت انواع تابلو تبلیغاتی مرحله ساخت آن آغاز می شود.

در مرحله دوم طرح آماده شده با استفاده از لیزر بر روی ورق پلکسی گلس انتقال می یابد. این ورق نوعی پلاستیک شفاف شبیه شیشه است که رنگ بندی متنوعی دارد. در صورتی که تابلو موردنظر از جنس فلز باشد، متریال آن از روی، مس، آهن، برنج، برنز و استیل انتخاب می شود. پس از آماده شدن طرح، متن تبلیغ با استفاده از برش لیزری و به صورت اتوماتیک بر روی این فلز برش می خورد.

پس از اتمام کار برش کاری با لیزر، تمامی حروف برجسته ساخته شده بر روی میزکاری با منافذ شبکه ای قرار می گیرد. البته، این حروف را می توان با استفاده از آهنرباهای مخصوص بر روی یک میز آهنی استوانه ای شکل ثابت کرد.

در مرحله بعدی متناسب با نوع تابلو، لبه و رویه حروف با استفاده از مونتاژ به یکدیگر اتصال می یابند.

سپس، مرحله نورپردازی تابلو فرا می رسد. در این مرحله استفاده از لامپ های اس ام دی به صورت سری یا موازی متداول است. لامپ های موردنظر با اتصال بر روی ورق های پی وی سی قادر به تامین نور تابلو هستند.

بعد از اجرای حروف برجسته، مرحله زیرسازی انجام می شود. برای زیرسازی تابلوهای حروف برجسته معمولا از پی وی سی استفاده می شود، اما استفاده از متریال دیگری نظیر ورق کامپوزیت، چوب ترموود، شیشه و سنگ نیز برای زیرسازی متداول است.

در نهایت، تابلوی ساخته شده به واسطه پیچ یا پرچ در محل مورد نظر نصب می شود.

نکات مورد توجه در ساخت تابلوهای با کیفیت کدامند؟

توجه داشته باشید که رعایت برخی از فاکتورها به هنگام ساخت تابلو مغازه باعث جذابیت هر چه بیشتر آنها می شود. در نتیجه جذب مشتری توسط آنها به راحتی انجام می گردد. در زیر به ذکر چند نکته مهم برای ساخت تابلو مغازه ارزان و باکیفیت می پردازیم:

توجه به نوع فعالیت مغازه

گاهی اوقات کسب و کارهای مختلف، تمامی فاکتورها را به جز نوع فعالیت در طراحی یک تابلو مغازه در نظر می گیرند. این موضوع باعث می شود که تابلو تبلیغاتی آنها قادر به تبلیغ موثر کسب و کارشان نباشد. چرا که فاقد نشانه ای برای نمایش نوع فعالیت کسب و کار می باشد.

بنابراین، پیشنهاد تابلوسازی نامور به این افراد این است که در انتخاب طرح مناسب تابلو تصویر یا نوشته ای را برای نمایش نوع فعالیت لحاظ کنند. این مجموعه از جمله مجموعه های معتبر تابلوسازی در تهران است که استادکاران و مشاوران کاربلد در آن مشغول فعالیت هستند. بنابراین، در صورت نیاز به راهنمایی می توانید ضمن تماس با کارشناسان مجموعه از طریق شماره های درج شده در وبسایت از آنها مشاوره دریافت کنید.

تابلو مغازه باکیفیت

انتخاب رنگ برای ساخت تابلو

با توجه به اینکه هر تابلویی متناسب با رنگ خود می تواند جلوه زیبایی داشته باشد، این مرحله از حساسیت بالایی برخوردار است. نکته مهم نیز در این راستا آشنایی با ترکیب رنگ هاست. چنانچه این ترکیب به درستی انتخاب شود، بهتر می تواند در ذهن مخاطب نقش بسته و احتمال مراجعه بعدی او را افزایش می دهد.

با توجه به اینکه استادکاران مجموعه تابلوسازی نامور نسبت به روانشناسی رنگ ها آگاهی کامل دارند، بهتر است قبل از طراحی تابلو مغازه نسبت به انتخاب رنگ تابلو از آنها راهنمایی بخواهید.

انتخاب نورپردازی در ساخت تابلو فروشگاهی

یکی از فاکتورهای مهم در ساخت تابلو فروشگاهی نورپردازی آنهاست که جذابیت هر تابلویی را بسیار افزایش می دهد. امروزه، با پیشرفت هایی که در زمینه تابلوسازی صورت گرفته، امکان ساخت تابلوهای حروف برجسته با نورپردازی های زیبا فراهم شده است.

اهمیت نورپردازی در تابلو مغازه به اندازه ای است که روش انجام آن در تابلوهایی از قبیل تابلو چلنیوم باعث پیدایش انواع متفاوتی از این تابلوها شده است. برای مثال، تابلوهای چلنیوم متناسب با نورپردازی خود شامل انواع مختلف هستند که اسامی آنها در زیر آورده شده اند:

تابلو چلنیوم دوبل، تابلو چلنیوم ساده، تابلو چلنیوم کریستالی، تابلو چلنیوم الماسی، تابلو چلنیوم ستاره ای و تابلو چلنیوم طلایی.

این تابلوها به عنوان جدیدترین مدل تابلو شناخته شده که از جمله بهترین تابلو برای مجتمع های تجاری به شمار می روند، چرا که قابلیت های بی شماری را می توان به این تابلوها اضافه کرد.

استفاده از تابلوهای حجیم

یکی دیگر از عوامل جذابیت تابلو فروشگاهی حجم و بعد آنهاست. این موضوع سبب شده است که تابلوهای حروف برجسته با بعد و حجم مناسب جای تابلوهای قدیمی را بگیرند. چرا که نقش پررنگ تری در تبلیغ محصول ایفا می کنند. از انواع تابلوهای حجیم که کاربرد زیادی هم دارند می توان به تابلو وکیوم اشاره کرد که امکان اجرای طرح های سه بعدی و فانتزی برای آنها فراهم است.

فونت و سایز محتوای تبلیغاتی

بدون شک خوانایی متن تبلیغ در تابلوسازی از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین، بهتر است سعی کنید در تابلو تبلیغاتی خود از فونت های خوانا با اندازه مناسب استفاده کنید.

مطابقت نام برند تجاری با نوع کسب و کار

توجه داشته باشید که نام تجاری انتخابی شما معرف کسب و کارتان است و مشتری باید بتواند با فهمیدن نام تجاری شما نوع کسب و کارتان را حدس بزند.

عوامل موثر در قیمت تابلو مغازه

چنانچه قصد ساخت ارزانترین تابلوهای تبلیغاتی را دارید، بهتر است با عوامل تاثیرگذار بر قیمت تابلو موردنظر آشنایی داشته باشید. در زیر برخی از این عوامل ذکر شده اند:

اندازه محیط تابلو

در تابلو فروشگاهی، فضای اشغال شده توسط حروف برجسته، محیط تابلو را نمایان می سازد. چنانچه در ساخت این تابلوها حروفی با اندازه بزرگتر استفاده کرده باشید، اندازه محیط آن افزایش یافته و به تبع آن قیمت تابلو نیز بیشتر می شود.

ارتفاع نصب تابلو

در صورتی که سردر مغازه شما دارای ارتفاع بلندی باشد و قصد داشته باشید تابلوی خود را در این ارتفاع نصب کنید، نیاز به نصب داربست خواهید داشت. این امر سبب می شود که هزینه نصب داربست به سایر هزینه ها اضافه شود.

استفاده از زیرساز در تابلو مغازه

با توجه به اینکه زیرسازی تابلوهای تبلیغاتی با متریال مختلفی انجام می شود، مطابق با این متریال قیمت تابلو شما تعیین می شود. تعدادی از متریال مورد استفاده برای زیرسازی عبارتند از: ورق پی وی سی، کامپوزیت، چوب ترموود، شیشه، سنگ و متریال دیگر.

استفاده یا عدم استفاده از قاب برای ساخت تابلو

گاهی اوقات به هنگام انتخاب تابلو تبلیغاتی برای ساخت، قابی از جنس کامپوزیت دورتا دور آنها ایجاد می شود تا این تابلوها را از آلودگی حفظ کند. البته این کار کاملا سلیقه‌ ای است. با این وجود، باید توجه داشته باشید که تابلوی شما در صورت استفاده از قاب، قیمت بیشتری به خود می گیرد.

نوع لامپ های استفاده شده در تابلو و روش نورپردازی آنها

امروزه، نورپردازی بسیاری از تابلوهای حروف برجسته که بیشتر از نوع چلنیوم هستند به واسطه لامپ های اس ام دی انجام می شود. این لامپ ها به دلیل تولید در شرکت های معتبر، قیمت بسیار بالایی دارند که استفاده از آنها در تابلو فروشگاهی قیمت این تابلوها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد که به هنگام سرمایه گذاری برای تابلو مغازه باید مدنظر قرار بگیرد.

علاوه بر آن، استفاده از تابلوهای اس ام دی در نورپردازی تابلو مغازه با استفاده از تکنیک‌های به خصوصی انجام می شود که استفاده از هرکدام از این تکنیک ها در تعیین قیمت تابلو تاثیرگذار است.

استفاده از حالت های مختلف پانچی و رینگی در تابلو تبلیغاتی

اصطلاح پانچ کاری به ایجاد منافذی بر روی لبه ها و یا رویه حروف با استفاده از دستگاه پانچ اطلاق می شود که در ایجاد جلوه بصری تابلو نقش بسزایی دارد. در مقابل، رینگ نیز نوعی برش کاری مطابق با اشکال هندسی منتظم و غیرمنتظم در لبه های حروف برجسته است.

به طور کلی، استفاده از دو حالت پانچی و رینگی در تابلو فروشگاهی سبب می شود که نور این تابلوها از قسمت های پانچ شده و برش خورده به بیرون انتشار یابد. بنابراین، در این حالت هنگام روشن شدن لامپ ها جلوه بسیار زیبایی حاصل می شود که در جذب مشتری نیز تاثیرگذار است. توجه داشته باشید که استفاده از این آپشن قیمت تابلو را افزایش می دهد.

ساخت تابلوهای ترکیبی

امروزه، تابلوهای ترکیبی مختلفی وارد بازار شده اند که هرکدام از قسمت های آنها با روش مخصوصی ساخته می شوند. برای مثال، متن تبلیغاتی این تابلوها به جای اینکه از حروف برجسته انتخاب شود به صورت لایت باکس اجرا شده است. به عنوان مثالی دیگر، زیرسازی این تابلوهای ترکیبی برخلاف شیوه مرسوم استفاده از پی وی سی با ورق های کامپوزیت و چوب ترموود انجام می شود. بدین ترتیب، تابلوسازان با استفاده از این روش ها قیمت تابلو را به حد چشمگیری کاهش می دهند.

استفاده از افکت های نوری آر جی بی فول کالر به صورت آبشاری

این افکت ها در ساخت تابلو و ایجاد نورپردازی رنگی تاثیر بسزایی دارند. به طور کلی، آرجی بی ها به صورت های مختلف تک رنگ، سه رنگ، هفت رنگ و فول کالر وجود دارند. نوع فول کالر آنها قادر به تولید رنگ هایی زیبا به صورت آبشاری است که جلوه زیبایی به سردر مغازه شما می بخشد و البته استفاده از آن مشمول هزینه است.

استفاده از متریال های با کیفیت در ساخت تابلو

احتمالا سفارش تابلو با متریال باکیفیت نیاز به هزینه بالایی دارد، اما تا مدت ها خیال شما را از بابت هزینه تعمیر و نگهداری آسوده می کند. به عبارت دیگر، استفاده از این متریال نیازی به هزینه های بعدی برای تعمیر نخواهد داشت. مهمتر اینکه این متریال نسبت به متریال های فرعی درخشندگی بیشتر تابلو تبلیغاتی شما را باعث می شود.

مزایای استفاده از تابلو مغازه در چیست؟

هنگام ساخت تابلو مغازه ارزان برای سردر فروشگاه علاوه بر پرداخت هزینه پایین، تاثیرگذاری بیشتری نسبت به سایر روش های تبلیغاتی دریافت خواهید کرد. اما این کل ماجرا نیست. در واقع، شما می توانید با انجام اینکار به مزایای بیشتری دست یابید که در زیر برخی از این مزایا عنوان شده اند:

ماندگاری و طول عمر بالا

در کل تمامی متریالی که برای ساخت تابلو مورد استفاده قرار می گیرند، دوام و ماندگاری بالایی دارند. بنابراین، شما در صورت استفاده از هرکدام از متریال های تابلوسازی حداقل تا چند سال هزینه ای بابت تعمیر و نگهداری پرداخت نمی کنید.

جالب توجه است که تابلوهای تبلیغاتی در برابر عوامل محیطی نظیر باد، باران، برف و نور خورشید نیز مقاومت بسیار بالایی دارند و به همین راحتی کیفیت خود را از دست نمی دهند. بنابراین، هزینه سفارش تابلو تبلیغاتی نسبت به سایر روش های تبلیغ بسیار مقرون به صرفه است.

ساخت تابلو

تاثیرگذاری زیاد در جذب مشتری

تابلوهای تبلیغاتی به دلیل جلوه زیبایی که دارند، توجه مشتریان را خواسته یا ناخواسته به مغازه شما جلب می کنند. از طرفی به دلیل استفاده از شیوه تبلیغات بصری در این تابلوها، ماندگاری آن در ذهن افراد بسیار بالاست. بنابراین، چنانچه افراد در همان لحظه به مغازه شما وارد نشوند این امکان وجود دارد که در زمان مناسب دیگری به مغازه مراجعه کنند. به همین دلیل، می توان به این امر اظهار نمود که تاثیر تابلو بر تبلیغات امری بدیهی و اثبات شده است.

طراحی و ساخت آسان

با توجه به آماده شدن تابلوهای تبلیغاتی در کوتاه ترین زمان ممکن، تبلیغ به واسطه آنها نسبت به تبلیغات تلوزیونی سریع تر انجام می شود. مهمتر اینکه تبلیغ به این روش نیازی به ارائه مدارک و مجوزهای بی شمار ندارد. در نتیجه هزینه نهایی تبلیغ را به طرز چشمگیری کاهش می دهد.

گذشته از آن، نصب و راه اندازی این تابلوها به آسانی انجام می شود. در نتیجه در کوتاه ترین زمان ممکن می توان تبلیغات را به واسطه آن شروع کرد. توجه داشته باشید که تابلوهای مورد نظر قادر به تبلیغ ۲۴ ساعته و مداوم کسب و کار شما هستند.

سخن آخر

زمانی که نیاز به ساخت تابلو مغازه ارزان باکیفیت بالا پیدا می کنید، بهتر است ابتدا با شماره های درج شده در وبسایت مجموعه تابلوسازی نامور تماس حاصل کنید. در این مجموعه کارشناسان با تجربه ای حضور دارند که می توانند هزینه تبلیغات شما را به واسطه استفاده از تابلو فروشگاهی تا حد چشمگیری کاهش دهند. بنابراین، پیشنهاد می کنیم که بدون اتلاف وقت، کار ساخت تابلو تبلیغاتی خود را به ما بسپارید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: