۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

نام یک ساختمان علاوه بر این که می تواند کمک زیادی برای شناسایی آن ساختمان بکند؛ در زمینه زیبایی دکوراسیون و نمای بیرونی ساختمان هم موثر است. یکی از چالش برانگیزترین کارها، انتخاب نام ساختمان است اما زمانی که از این مرحله گذر کردید و توانستید یک نام شکیل و زیبا برای ساختمان انتخاب کنید؛ نوبت به نصب تابلوی آن، می رسد. امروزه با وجود پیشرفت صنعت تابلوسازی؛ می توان تابلو اسم ساختمان را به سبک های کاملاً متفاوت و البته مدرن، طراحی و تولید کرد. در این مقاله مراحل طراحی و ساخت تابلو مناسب اسم ساختمان را ذکر خواهیم کرد.

چرا وجود تابلو اسم ساختمان اهمیت دارد؟

فارغ از اینکه یک ساختمان مسکونی یا تجاری باشد؛ می بایست نام مناسبی داشته باشد. نام یک ساختمان همانند هویت آن است و این موضوع باعث می‌ شود تا افراد بتوانند راحت ‌تر ساختمان را به یکدیگر، معرفی کنند. علاوه بر این، در صورتی که تابلو اسم ساختمان به صورت خلاقانه‌ای طراحی و تولید شده باشد؛ بیشتر در ذهن افراد، ماندگار می ‌شود. حتی برخی از افراد ترجیح می ‌دهند در کنار حک شدن نام ساختمان، لوگوی خاصی هم قرار گیرد. در این صورت تصویر این برند راحت ‌تر در ذهن ها می ماند.

چرا وجود تابلو اسم ساختمان اهمیت دارد؟

وجود یک تابلوی اسم ساختمان زیبا و مدرن؛ احساس خوبی را در بیننده، ایجاد می کند و باعث می شود نمای ساختمان نسبت به دیگر ساختمان های مجاور، متمایز گردد. چه بسا بسیاری از ساختمان ‌ها هستند که تنها به واسطه داشتن یک اسم خوب، به شهرت رسیده اند. بنابراین منطقی است که در انتخاب نام ساختمان و پس از آن، سفارش برای طراحی و ساخت تابلوی آن، زمان کافی بگذارید.

ویژگی های یک تابلو اسم ساختمان چیست؟

تابلو اسم ساختمان باید به گونه ‌ای باشد که معرف آن ملک باشد و همچنین از نظر موقعیت نصب در بهترین نقطه ممکن قرار گیرد؛ به گونه ‌ای که از تمام جهات، دیده کافی را داشته باشد. معمولاً تابلوهای ساختمانی مجهز به نورپردازی هم هستند. بنابراین دسترسی تابلو به کابل کشی های برق هم اهمیت دارد.

همانطور که گفتیم؛ موقعیت نصب تابلو اهمیت دارد. باید به گونه ‌ای باشد که رهگذران و افرادی که در عبور و مرور هستند، به راحتی بتوانند آن را مشاهده کنند. حتماً شما هم تا به حال برای خواندن نام یک ساختمان بزرگ؛ به بالاترین قسمت آن نگاه کرده اید. بله درست است، معمولاً تابلو اسم ساختمان در بالاترین نقطه ساختمان واقع می شود تا حتی از فواصل بسیار دور هم به راحتی، دیده شود. این موضوع مخصوصا برای هتل های مرتفع بیشتر صدق می کند. البته در برخی موارد بالای درب ورودی ساختمان هم برای نصب تابلو ساختمان، در نظر گرفته می شود.

ویژگی های یک تابلو اسم ساختمان چیست؟

برای ساخت و نصب تابلو اسم ساختمان چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

اولین نکته ای که باید در خصوص طراحی و ساخت تابلو اسم ساختمان در نظر بگیریم؛ ابعاد تابلو و فونت انتخابی برای نوشتن اسم ساختمان می باشد. در شرایطی که قرار است تابلو در بالاترین نقطه ساختمان نصب شود؛ بهتر است از فونت درشت و واضحی برای حک کردن نام ساختمان، استفاده شود. ابعاد تابلو باید به اندازه کافی بزرگ باشد که بتوان آن را به راحتی از فاصله چند متری، مشاهده کرد.

معمولا به هنگام طراحی تابلو اسم ساختمان به معماری ساختمان هم توجه می شود. بنابراین اسم انتخاب شده باید به خوبی با معماری درب و نمای ساختمان، هماهنگی داشته باشد.

توصیه می شود برای ساخت تابلو اسم ساختمان حتما نورپردازی، لحاظ شود، چرا که مراجعین در تاریکی شب بدون وجود نورپردازی نمی ‌توانند به راحتی ساختمان را پیدا کنند. نورپردازی تابلو علاوه بر اینکه کار پیدا کردن و شناسایی ساختمان را راحت ‌تر می ‌کند، در زیبایی و شکیل بودن ساختمان هم موثر است.

توصیه می‌ کنیم برای نام ساختمان هیچ گاه از طرح های شلوغ، استفاده نشود. هر چقدر طرح تابلو اسم ساختمان ساده تر باشد، زیبایی بیشتری دارد. اگر طرح تابلو بیش از حد شلوغ باشد، باعث می شود نام ساختمان به خوبی دیده نشود.

پس از این که تابلو اسم ساختمان را نصب کردید؛ باید هر چند وقت یک بار نسبت به تمیز کردن آن، اقدام کنید. در صورتی که تابلو اسم ساختمان به طور مرتب تمیز و بدون گرد و غبار باشد، زیبایی و گیرایی بیشتری دارد. تابلوهای کثیف ناخودآگاه احساس ناخوشایندی را به مخاطب منتقل کرده و باعث ایجاد حس بی اعتمادی در مخاطب می شوند.

برای ساخت و نصب تابلو اسم ساختمان چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

آنچه که در طراحی اسم ساختمان بسیار حائز اهمیت می باشد، خلاقیت است. در صورتی که بتوانید نام ساختمان را به شیوه ‌ای بسیار خلاقانه روی زمینه تابلو، حک کنید؛ ساختمان مذکور خودنمایی کرده و محبوبیت و شهرت زیادی، پیدا می کند.

انواع تابلو اسم ساختمان

تابلوهای مخصوص اسم ساختمان به دو دسته کلی تقسیم می شوند. دسته اول همان تابلوهای اولیه هستند که نمونه هایی از آن ها را بسیار مشاهده کرده ایم. دسته دوم تابلوهای برقی هستند که دارای قابلیت دید بالایی بوده و می توانند روشن و خاموش شوند. از انواع تابلوهای اولیه می توان به تابلو اسم ساختمان کشویی، تابلو اسم ساختمان مقبره ای، تابلو اسم ساختمان دیوارکوب، تابلو دیجیتال ساینیج، تابلو چند وجهی روی بام و تابلو اسم ساختمان حروف برجسته، اشاره کرد. هر کدام از انواع تابلو اسم ساختمان ویژگی های خاص خود را دارند. در این بین، تابلو چند وجهی روی بام و تابلو حروف برجسته بسیار پرطرفدار هستند و معمولاً مشتریان زیادی دارند.

انواع تابلو اسم ساختمان

هزینه ساخت تابلو نام ساختمان چقدر است؟

در باب هزینه‌ های تمام شده برای طراحی و ساخت یک تابلو نام ساختمان عوامل مختلفی دخیل هستند. ممکن است از تابلوساز بخواهید برای شما یک تابلوی اختصاصی و سفارشی طراحی و تولید کند. چنین تابلویی هزینه و زمان بیشتری نسبت به ساخت تابلوهای معمول دیگر دارد. در هر صورت برای ساخت تابلو اسم ساختمان گزینه ‌های مختلفی پیش روی مشتریان، قرار دارد. از تابلوهای پلکسی گرفته تا حروف برجسته چلنیوم، استیل و… .

حتی امکان ترکیب متریال های مختلف هم وجود دارد تا تابلوی سفارشی شما تبدیل به یک تابلوی منحصر به فرد و جذاب شود. وجود و یا عدم وجود نورپردازی در تابلو هم روی قیمت تمام شده آن، موثر است.

برای اینکه بتوانید یک تابلو ساختمان شکیل و زیبا با بهترین و باکیفیت ترین متریال موجود در بازار داشته باشید؛ بهترین کار رجوع به یک تابلوسازی با تجربه و معتبر است. تابلوسازی نامور سالیان زیادی است که کار طراحی و ساخت تابلوهای ساختمانی را انجام می ‌دهد و در رزومه کاری خود، نمونه کارهای فراوانی دارد. این تابلوسازی برای ساخت تابلو از طراحی تا اجرا طبق نظر و سلیقه مشتری پیش می ‌رود. البته در این مجموعه طراحان باتجربه ای هم وجود دارند که مشتری را در این مسیر تا رسیدن به نتیجه مطلوب، راهنمایی می کنند. استفاده از متریال باکیفیت، ارائه ضمانت نامه معتبر پس از نصب تابلو و قیمت مقرون به صرفه، برخی از مزایای ساخت تابلو توسط تابلوسازی نامور می باشد.

در صورتی که قصد دارید یک تابلو اسم ساختمان زیبا و منحصر به فرد داشته باشید؛ پیشنهاد می کنیم با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور، مشاوره داشته و از راهنمایی ‌های آنان، استفاده کنید. به این منظور می توانید از طریق شماره های درج شده در وب سایت با کارشناسان، ارتباط داشته باشید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: