۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

ساخت حروف برجسته پلکسی در تابلوسازی

ساخت حروف برجسته پلکسی در تابلوسازی یکی از روش های پرکاربرد برای ساخت تابلو است. متنوع بودن تابلوهایی که در صنعت تابلو سازی وجود دارد، باعث شده تا خریداران تابلو در هنگام انتخاب، با مشکل روبرو شوند. انتخاب یک تابلو مناسب برای یک فضای تجاری، نیاز به دانش و تخصص کافی در این حوزه دارد، پس بهترین کار قبل از خرید تابلو، مشاوره با تابلو سازان است.

برای تابلو مغازه، تابلو فروشگاه و خیلی از مکان های دیگر از تابلوسازی حروف برجسته پلکسی استفاده می شود. به دلیل محبوبیت این تابلو سعی داریم تا با معرفی کامل از پلکسی و ویژگی های آن، انتخاب تابلو را برای شما راحت تر کنیم.

ساخت حروف برجسته پلکسی

پیشینه پلکسی و شناخت آن

برای درک بهتر از تابلو حروف برجسته پلکسی بهتر است ابتدا با ورق های پلکسی آشنا شویم. پلکسی در واقع یک نوع پلاستیک است که در بازار با نام پلکسی، در نزد فروشنده ها و خریداران شناخته می شود. ورق پلکسی در واقع یک ماده پلمیری می باشد. این ورق در اوایل قرن بیستم میلادی ساخته شد و بعد از مدتی در بازار، برای مصارف مختلف عرضه گردید.

قدرت عملکرد این ورق به قدری زیاد بود، که به سرعت به ایران هم وارد شد و از همان ابتدا جایگاه ویژه ای در کسب و کار به خود اختصاص داد. استفاده از ورق پلکسی با مصارف مختلف، خیلی زود در ایران باب شد و بعد از مدتی اکثر مردم این پلاستیک قدرتمند را به خوبی می شناختند.

قدرت استحکام ورق پلکسی

ویژگی های مثبتی که ورق پلکسی داشت باعث شد که از همان ابتدای ورود به بازار مورد توجه اکثر سازندگان قرار گیرد. اولین نکته مثبت ورق پلکسی شفافیت آن بود. همان طور که می دانید بزرگترین ضعف شیشه، شکننده بودن آن است به طوری که هر چقدر هم محکم ساخته شود، باز هم با ضربه سنگین شکسته خواهد شد.

ویژگی مثبت پلکسی این بود که شفافیت شیشه را داشت، با این تفاوت که محکم تر از شیشه بود. به علاوه ورق های پلکسی ورق های سبکی هستند که به مراتب وزن کمتری از شیشه دارند و می تواند به راحتی در مکان های مختلف آن را نصب کرد.

تنوع ورق های پلکسی

از ویژگی های مثبت پلکسی این است که امروزه به شکل های مختلف ساخته می شود. تنوع ورق های پلکسی باعث شد تا در صنایع و کسب و کارهای گوناگونی، مردم از پلکسی استفاده کنند. به طور مثال، استفاده از ورق پلکسی برای شیشه در و پنجره گرفته تا استفاده در تابلو سازی. تنوع در انواع ورق، قدرت نفوذ این محصول را در فضای کسب و کار بالا برده است.

عملیات چاپ روی پلکسی

یک ویژگی بارز و جالب ورق پلکسی قابلیت انجام چاپ بر روی آن است. همان طور که بسیاری از طرح ها را می توان بر روی یک کاغذ چاپ کرد، در ورق های پلکسی هم همین اتفاق امکان پذیر است. به طوری که می توان انواع طرح های مختلف را بر روی ورق های پلکسی، به چاپ رساند.

این کار امکان ساخت انواع و اقسام تابلو تبلیغاتی پلکسی را فراهم می کند. بسیاری از تابلوهای تبلیغاتی که در سطح شهر مشاهده می کنید در واقع ورق های پلکسی هستند که طرح تبلیغاتی، بر روی آن چاپ شده است. چاپ پلکسی، توسط دستگاه های چاپ مخصوص، صورت می گیرد.

ساخت حروف برجسته پلکسی

بررسی انواع پلکسی در تابلو سازی

تابلو پلکسی انواع مختلفی دارد که روش ساخت آن ها نیز با هم فرق دارد. تابلو حروف برجسته پلکسی یک نمونه از آن ها می باشد. ورق های مختلف و شیوه ساخت گونانون، تنوع گسترده ای در تابلو پلکسی به وجود آورده است. با توجه به انواع پلکسی که در بازار مورد استفاده قرار می گیرد چند نمونه از تابلوهای پلکسی که در بازار رایج است را برایتان معرفی کرده ایم.

  • پلکسی ساده رایج ترین تابلویی است که در دسته تابلو پلکسی وجود دارد. این تابلو ورق ساده پلکسی گلاس را دارد که در رنگ های مختلف در بازار موجود می باشد.
  • تابلو پلکسی آینه ای نوع دیگر تابلو های پلکسی است که در این تابلو از ورق های پلکسی بسیار براقی استفاده می شود، که معمولاً به رنگ نقره ای یا طلایی در تابلوهای حروف برجسته پلکسی، به کار برده می شود.
  • تابلو پکلسی پانچ نیز نوع دیگر پلکسی در تابلو سازی است. در چنین تابلوهایی از ورق های پلکسی استفاده شده است که، اشکال مختلف مانند دایره یا ستاره بر روی آن پانچ شده و سپس به صورت حروف برجسته ساخته می شوند.

تابلو حروف برجسته پلکسی، نسل جدید تابلو

اگر به تابلو مغازه هایی که در خیابان یا مراکز خرید هستند دقت کنید، حتماً تابلو حروف برجسته را درمیان آن ها خواهید دید. در تابلو حروف برجسته، کلمات و نشانه ها به صورت سه بعدی بر روی انواع ورق ها ساخته می شود و سپس این تابلو بر روی ترموود، کامپوزیت و سایر تابلوها قابل نصب می باشد.

تابلو حروف برجسته پلکسی نیز مشابه همین تابلو است، با این تفاوت که در ساخت آن از ورق پلکسی استفاده می شود. به طور مثال طراحی که برای یک تابلو فروشگاه انجام گرفته است، توسط دستگاه های مخصوصی بر روی ورق پلکسی برش می خورد و سپس دور تا دور تابلو با پلکسی های دیگر همرنگ آن پوشش داده می شود تا به صورت یک حروف سه بعدی نمایان شود.

ساخت حروف برجسته پلکسی

تأثیر تابلو حروف برجسته پلکسی در تابلو سازی

تابلو حروف برجسته پلکسی، نسلی نو از تابلوهای تبلیغاتی در تابلوسازی است. امکان استفاده از پلکسی در ساخت تابلو مغازه باعث شده است تا با به کارگیری خلاقیت تابلوسازان، تابلوهای زیبایی ساخته شود. همچنین امکان نورپردازی بر زیر ورق های پلکسی و همین طور پخش نور مناسبی که دارد به زیبایی و جذابیت این تابلو اضافه کرده است.

تنوع ورق های پلکسی باعث شده است تا این تابلو در سبک های مختلف ساخته شود. مثلاً ورق هایی با رنگ های فانتزی امکان ساخت یک تابلو مدرن برای یک فضای تجاری مدرن را فراهم می کند. از طرفی دیگر با استفاده از پلکسی های طلایی یا نقره‌ای، می توان یک تابلو کلاسیک زیبا خلق کرد.

بررسی روش طراحی تابلو حروف برجسته پلکسی

در طراحی تابلو حروف برجسته توجه به طراحی فونت و تایپوگرافی اهمیت ویژه ای دارد. به عبارتی دیگر مهم ترین بخش یک تابلو حروف برجسته کلماتی است که برای ساخت تابلو، طراحی می شود. به همین دلیل طراحی خلاقانه حروف کلمات در این تابلو، بخش اصلی طراحی را تشکیل می دهد.

از طرفی دیگر با توجه به نوع کسب و کاری که نیاز به تابلو دارد، انتخاب رنگ ورق پلکسی نیز موضوع مهمی است. برای کسب و کارهایی همچون اسباب بازی فروشی ها و یا مغازه هایی که در حوزه پوشاک فعالیت دارند می توان از ورق هایی که رنگ های فانتزی و شاد دارند استفاده کرد. در صورتی که برای تابلو یک شرکت یا یک مغازه خاص، بهتر است از ورق هایی با رنگ سفید، طلایی یا مشکی استفاده شود.

طراحی گیرا با ورق های پلکسی

اصولاً تابلو حروف برجسته پلکسی تابلویی است که بسیار خوانا می باشد. تمام مقصود یک طراح تابلو، به وسیله حروف و کلمات، به مشتری بیان می شود. از این رو مهم ترین نکته در طراحی تابلو حروف برجسته پلکسی در تابلو سازی، گیرا بودن طراحی می باشد. به طوری که مشتری را در همان نگاه اول، جذب خود کند.

ساخت حروف برجسته پلکسی

تابلو حروف برجسته پلکسی چه ویژگی هایی دارد؟

از زمانی که ورق پلکسی گلاس ساخته شد، به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که داشت به صنعت تابلوسازی راه پیدا کرد و در ساخت انواع تابلو مغازه و تابلو تبلیغاتی از آن استفاده شد. از ویژگی های آن کم وزن بودن است، به طور مثال ورق پلکسی از ورق کامپوزیت سبک تر است.

همین موضوع باعث شده است تا تابلو حروف برجسته پلکسی به صورت گسترده در تمامی صنوف و کسب و کارها استفاده شود. همچنین سازگاری خوبی که این تابلو با محیط بیرون و فضای داخلی دارد، سبب انتخاب بیشتر تابلو پلکسی شده است. همچنین این تابلو مقاومت خوبی در برابر تغییرات آب و هوایی دارد و بر روی ورق های پلکسی گلاس آلودگی کمتری ظاهر می شود.

کاربرد حروف برجسته پلکسی در تابلوسازی

این تابلو کاربرد فراوانی در صنعت دارد و یک تابلو مفید در تابلوسازی به شمار می رود. به طور کلی تابلو حروف برجسته پلکسی در محیط باز و سرپوشیده قابل نصب و استفاده است. در محیط های باز مانند تابلو مغازه، تابلو فروشگاه، تابلو شرکت ها و اداره ها و… سایر مشاغل استفاده می شود. بعد از ساخت حروف برجسته پلکسی، می توان آن را بر روی تابلو کامپوزیت، تابلو ترموود و دیگر تابلوها نصب کرد.

از این تابلو در محیط های سرپوشیده نیز استفاده می شود. مثلاً اکثر تابلوهایی که داخل مراکز خرید قرار دارند به صورت حروف برجسته پلکسی ساخته شده است. و یا بیشتر برندهای پوشاک ایرانی یا خارجی تابلو سازمانی خود را به صورت حروف برجسته پلکسی، می سازند.

تابلو حروف برجسته پلکسی در طراحی داخلی

این تابلو یک وسیله مهم برای طراحان داخلی می باشد. کسانی که طراحی فضاهای داخلی مانند رستوران ها، دفاتر و شرکت ها و همین طور مکان های عمومی را انجام می دهند، از تابلو حروف برجسته پلکسی، برای طراحی داخلی فضای مورد نظر خود استفاده می کنند. به طوری که لوگو یا اسم شرکت یا یک رستوران به صورت حروف برجسته پلکسی با ضخامت کم ساخته می شود، و بر دیوارهای فضای داخل محیط کار، نصب می شود.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: