۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

شروع کسب و کار با تابلو مغازه چگونه است؟

شروع کسب و کار با تابلو مغازه مسیری است که هر مغازه داری باید به سراغ آن برود. به بیانی ساده تر یک مغازه بدون داشتن یک تابلو بر سردر آن، شبیه به مکانی است که انگار هیچ شناسه ای ندارد. پس تمامی کسانی که قصد دارند تا کسب و کار خود را در یک محل تجاری افتتاح کنند، قبل از انجام هر کاری باید برای محل کارشان تابلو مناسبی انتخاب نمایند.

موضوع انتخاب تابلو نیز، بخش چالش برانگیزی است. زیرا در حال حاضر صنعت تابلوسازی بسیار متحول شده و تابلوهای جذاب و گوناگونی را به بازارها روانه کرده است. به همین خاطر نوع انتخاب تابلو و چگونگی طراحی آن بیشتر از قبل مورد توجه بوده و باید با فوت و فن کار تابلوسازی آشنا بود.

تابلو وسیله ای برای ارتباط با مخاطب

تابلو فروشگاه یا مغازه بر سردر این مکان ها نصب می شود تا وسیله ارتباطی بین مردم و کسب و کارها شود. از این رو ساخت تابلو مغازه برای این است که مشتریان بتوانند با محل کار شما ارتباط برقرار کنند. برای درک بهتر این موضوع تصور کنید که در یک خیابان که چند مغازه کنار هم هستند راه می روید.

حال فرض کنید که هیچ کدام از این مغازه ها تابلو ندارند و شما نیز برای خرید به آن جا آمده اید، در چنین شرایطی چه حسی به شما دست خواهد داد؟ قطعاً در لحظه اول دچار سردرگمی می شوید و نمی توانید متوجه شوید که کدام مغازه، کالای مورد نیاز شما را به فروش می رساند.

پس نصب تابلو فقط برای صاحب مغازه مهم نیست بلکه برای مشتریان و مخاطبان محصولات آن ها نیز اهمیت دارد. در غیر این صورت باید زمان زیادی را صرف کنند تا مغازه مورد نظر خود را در بین انبوهی از مغازه ها پیدا کنند.

آشنایی با ماهیت تابلو مغازه

تابلو مغازه برای هر کاسبی، حکم شناسنامه را دارد. کار شما با نصب تابلو آغاز می شود و این بخش را به هیچ عنوان نمی توانید نادیده بگیرید، یا  مخالف آن باشید. اگر به تازگی قصد راه اندازی یک مغازه را دارید، حتماً قبل از خرید یا اجاره محل باید موقعیت آن را از جنبه های مختلف ارزیابی کنید.

در مرحله بعد قبل از این که مغازه شما شروع به کار کند باید چند وقت زودتر تابلو را بر سردر آن نصب کنید تا به واسطه این وسیله تبلیغاتی، مردم با مغازه تان آشنا شده و کنجکاو شوند که قرار است چه اتفاقی در این محل رخ دهد. زمانی که بتوانید این حس را در مخاطبان خود به وجود آورید، در روز افتتاح مغازه هم شاهد جمعیت زیادی هستید که همگی برای خرید به آن جا می آیند.

ارتباط بین مشاغل و تابلو سازی

برای راه اندازی هر شغلی نیاز به یک یا چندین تابلو وجود دارد. از این رو تابلو سازی یکی از مشاغلی است که تمامی افراد برای شروع کسب و کار خود به متخصصان آن مراجعه می کنند. از این رو انتخاب یک تابلوسازی معتبر بسیار مهم است.

مشاغلی که نیاز به تابلوسازی دارند بسیار گسترده بوده و قابل شمارش نیستند. روزانه هزاران مغازه در سراسر کشور افتتاح می شود که از قبل باید سفارش طراحی و ساخت تابلو خود را به تابلوسازی داده باشند.

اهمیت تابلوسازی معتبر در کسب و کار

همان طور که گفتیم تابلو یک شناسه برای مغازه است. به همین دلیل نمی توان در طراحی و ساخت آن کوتاهی کرد. این وسیله یک بار ساخته می شود و همان یک بار هم باید به حدی با کیفیت، اجرا شود که نیاز به تعویض مجدد آن نباشد.

با توجه به این تفاسیر انتخاب تابلو سازی معتبر جز حساس ترین انتخاب ها است. افرادی که در این حوزه امتحان خود را پس داده اند بهترین انتخاب برای کسب و کار نوپای شما هستند. معمولاً برخی از افراد وقتی می خواهند یک مغازه تأسیس کنند به نوع تابلو توجه زیادی نکرده و یک تابلو ساده و بی کیفیت سفارش می دهند.

اما همین افراد بعد از چند وقت متوجه آسیب های تابلو شده و باید هزینه بیشتری برای تعویض طرح و نوع تابلو صرف کنند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که اگر در شروع کار مبلغ قابل قبول برای ساخت تابلو مغازه خرج کنید، در آینده شاهد نتیجه مثبت آن در فروش محصولات و جذب مشتری خواهید بود.

تابلو تبلیغاتی برای کسب و کارهای نوپا

تمامی افرادی که یک کسب و کار جدید ایجاد می کنند، حتماً با بحث تبلیغات مواجه شده اند. تبلیغ کسب و کار جز ابتدایی ترین کارها  بوده که شما را به مشتری و مخاطبانتان معرفی می کند. پس جز ضروری ترین گام ها برای شروع به کار است.

تابلو تبلیغاتی برای مغازه ها یکی از  رایج ترین روش های تبلیغات است. این تابلوها در ابعاد متفاوت در بخش های مختلف شهر نصب می شوند. پس برای استفاده از آن ابتدا باید موقعیت مکانی مغازه خود را بررسی کنید. اگر مغازه شما داخل یک پاساژ یا مرکز خرید است، بهترین محل نصب تابلو تبلیغاتی در داخل پاساژ و محل های تجمع آن است.

با این وجود اگر مغازه شما در داخل یک خیابان قرار دارد، می توانید از تابلوهای تبلیغاتی در خیابان های اطراف آن استفاده کنید تا به این ترتیب مردم را به سوی مغازه خود جذب کنید.

تأثیر تابلو تبلیغاتی در کسب و کار

استفاده از تابلو تبلیغاتی، تأثیر شگرفی در کارها دارد. با ذکر یک مثال این جمله را شرح می دهیم. فرض کنید که مغازه تان را تازه باز کرده و محصول جدید در آنجا به فروش می رسانید، اگر کسی محصول شما را نشناسد طبیعی است که فروشی هم نخواهید داشت.

بنابراین استفاده از تابلو تبلیغاتی در این شرایط به کمک شما می آید. به این ترتیب با یک طراحی تبلیغاتی هوشمندانه و تابلوهایی که در محل های مناسب نصب شده اند، فروش کالاها نیز به شکل قابل توجهی افزایش خواهد داشت.

تأثیر انواع تابلو بر مغازه ها

اگر با تابلو سازی آشنا نباشید شاید تصور کنید که تابلوها با هم تفاوتی ندارند و می توان هر تابلویی که اراده می کنید را برای مغازه خود انتخاب نمایید. پس در صورتی که طرز تفکرتان این گونه است باید گفت این تفکر اشتباه محض است. اما چرا؟ تابلوها انواع مختلفی دارند که با توجه به ویژگی های فیزیکی و ظاهری که دارند برای یک شغل مشخص مناسبند.

مثلا ً برخی از تابلوها ظاهرشان به گونه ای است که برای محیط های اداری سازگارتر اند و با تابلو مغازه سنخیتی ندارند. از طرفی برخی دیگر از تابلوها نیز هستند که به قدری فانتزی اند که هرگز نمی توان آن ها را در محیط های تجاری و یا شرکت ها نصب کرد. پس بهترین کار این است که طراحی و انتخاب تابلو تماماً متناسب با کسب و کار شما باشد.

تابلوهای لایت باکس در کسب و کار

از مرسوم ترین تابلو مغازه ها و فروشگاه ها لایت باکس ها هستند. نوع ساده آن تقریباً در تمامی مغازه ها استفاده می شود و مدل های دیگر آن مصارف متفاوتی دارد. لایت باکس تابلویی است که با توجه به ساختارش در ابعاد و اشکال گوناگون ساخته می شود.

آنچه لایت باکس ها را متفاوت می کند نحوه ایستایی آن ها است. مثلاً لایت باکس های دو طرفه تابلوهایی هستند که هر دو قسمت  آن ورق طراحی شده قرار می دهند و هم به صورت ایستا بر روی زمین و هم بر روی دیوار قرار می گیرد. دسته لایت باکس های ایستاده نیز همان طور که از اسمشان مشخص است، بر روی زمین نصب می شوند.

اما لایت باکس های آلومینیومی، فریم لس و کریستالی مدل های دیگر این تابلو هستند که به صورت دیواری یا آویز نصب می شود و وظیفه آن ها تبلیغات محصولات و مشاغل است. اگر به فکر انتخاب این تابلوها هستید باید بدانید که برای نصب در داخل مغازه مناسب تر از سردر آن است.

تابلوهای چلنیوم در مغازه ها

محال ممکن است که مغازه دار باشید و نام تابلو چلنیوم به گوشتان نخورده باشد. زیرا اگر به عنوان یک صاحب مغازه به تابلو سازی ها مراجعه کنید، احتمالاً اولین تابلویی که به شما معرفی می کنند، تابلو چلنیوم است. چلنیوم در واقع ساخت حروف به صورت سه بعدی به وسیله ورق های چلنیوم می باشد.

به منظور ساخت رویه حروف نیز از انواع ورق های پلکسی با میزان شفافیت ها و رنگ های متفاوت استفاده می شود که همگی بستگی به سلیقه کارفرما دارد. اما نکته مهم این که ورق های چلنیوم به حدی خوب شکل می گیرند که می توان برای ساخت لوگو و نشان تجاری مغازه از آن استفاده کرد و شکل متفاوتی به تابلو مغازه داد.

تابلو حروف برجسته در کسب و کار

کسب و کار شما همواره به یک تابلو مناسب نیاز خواهد داشت. تابلو حروف برجسته هم در دسته تابلوهای سه بعدی است. با این تفاوت که ساخت آن با ورق های پلکسی انجام می شود. اما حروف برجسته با توجه به ویژگی های ظاهری آن در داخل و خارج از مغازه نصب می شود.

از جمله مصارف آن می توان به تابلوهای راهنما اشاره کرد. این کار نیز به دلیل قابلیت تغییر ارتفاع حروف مختلف است. تابلوهای حروف برجسته بیشتر ظاهری فانتزی داشته و برای مغازه هایی که به دنبال ظاهری مدرن و فانتزی هستند بسیار مناسب است.

 

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: