۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

اینکه قبل از سفارش تابلو بتوانید طرح، رنگ، مدل، متریال و نورپردازی را انتخاب کنید؛ امتیاز ویژه ‌ای است. چرا که معمولاً اعمال تغییرات قبل از طراحی و ساخت، آسان تر می باشد. تابلو چلنیوم یکی از پرطرفدارترین تابلوهای تبلیغاتی است که نورپردازی آن به شیوه‌های متفاوتی، انجام می ‌شود.

نورپردازی ویژگی مهمی است که باعث می شود تابلو و متن نوشته شده روی آن به هنگام شب به راحتی از فواصل دور، خوانده شود. بنابراین برای هر تابلویی مخصوصاً تابلوهایی که مربوط به فروشگاه ها و مغازه ها هستند؛ نورپردازی باید انجام شود. نورپردازی علاوه بر اینکه میزان خوانایی را افزایش می‌ دهد؛ جذابیت زیادی هم به تابلو، می بخشد. در این مقاله قصد داریم روش ها و شیوه های مختلف نورپردازی تابلو چلنیوم را بررسی کنیم.

نورپردازی تابلو چلنیوم

شیوه های نورپردازی تابلو چلنیوم

نورپردازی تابلو چلنیوم به شیوه های مختلفی صورت می گیرد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. البته تابلوسازان همواره سعی دارند که بهترین روش را برای این کار انتخاب کنند.

در ادامه به اختصار هر کدام را توضیح می دهیم:

استفاده از اس ام دی های بلوکی

یکی از متداول ترین روش ها برای اعمال نورپردازی تابلو چلنیوم؛ استفاده از سیستم اس ام دی بلوکی است. استفاده از این لامپ ها این مزیت را دارد که بتوانید نورهای یکدست تولید کنید. به این معنا که نور در تمام قسمت ‌های تابلو چلنیوم به صورت یکسان و یکنواخت، پخش می شود. این موضوع اگرچه به ظاهر کم اهمیت است؛ اما در زیبایی و جذابیت یک تابلو، تاثیر زیادی دارد.

تابش صحیح نور هم به همراه حروف برجسته می تواند همان نتیجه دلخواهی که انتظار دارید را برای شما، داشته باشد. خوشبختانه اس ام دی های بلوکی قیمت مناسبی هم دارند و اجرای آن برای مشتریان هزینه بالایی به دنبال، نخواهد داشت. مزیت دیگر استفاده از اس ام دی های بلوکی، کاهش مصرف برق و انرژی است. به این ترتیب هم از لحاظ اقتصادی ارزشمند است و هم از لحاظ کم مصرف بودن و کاهش اثرات زیست محیطی.

شیوه های نورپردازی تابلو چلنیوم

استفاده از گاز نئون

یکی دیگر از روش های اجرای نورپردازی تابلو چلنیوم؛ استفاده از گاز نئون می باشد. البته این روش در گذشته بیشتر استفاده می شد و امروزه با استقبال زیادی مواجه نیست. اما به هر حال یکی از روش هایی است که می توان برای نورپردازی تابلو، استفاده کرد. البته این روش همانند روش قبلی مزایا و معایبی هم دارد. لامپ های نئون لوله های شیشه ای هستند که با استفاده از الکترودهایی که در ابتدا و انتهای لوله شیشه ای تعبیه می ‌شوند و همچنین با استفاده از دستگاه مخصوصی که برای نئون سازی طراحی شده است، شارژ می شوند. پس از اینکه الکترودها شارژ شدند؛ روشنایی در لامپ ها ایجاد می گردد.

مزیت مهم لامپ های نئون این است که می توان آن ها را در هر رنگی، استفاده کرد. بنابراین تنوع رنگی بالایی دارد. اما به سراغ معایب این روش برویم. یکی از مهمترین معایب نورپردازی با استفاده از گاز نئون؛ عدم وجود نور یکدست و یکنواخت در تابلو است. چرا که گاز نئون به مرور زمان نیاز به شارژ پیدا می ‌کند و اگر شارژ آن به موقع انجام نشود؛ نمی ‌تواند نورپردازی را به درستی، نمایش دهد.

عیب دیگر این روش تولید صدای آزاردهنده و نابهنجار است که همین مسئله باعث استقبال کمتر از آن شده است. البته هزینه خرید، راه اندازی و نصب این لامپ ها هم بالاتر است و می توان این موارد را هم به معایب این روش نورپردازی، اضافه کرد.

استفاده از نوراندریک

در سیستم نوراندریک علاوه بر نورپردازی که برای حروف برجسته انجام می شود، خود تابلو هم از پشت دارای سیستم تابش نور می باشد. در واقع سیستم نوراندریک مبتنی بر استفاده از نورهای مخفی با هدف جذابیت بیشتر کار می باشد. سیستم نور اندریک را می ‌توان برای تابلوهای چلنیوم و همچنین تابلوهای تلفیقی چلنیوم و پلکسی گلاس، استفاده کرد. برای نورپردازی حروف برجسته در سیستم نوراندریک از لامپ های اس ام دی، استفاده می شود. همچنین برای ایجاد نور مخفی در تابلو؛ یک فضای چند سانتی متری در زمینه تابلو، در نظر گرفته می شود.

استفاده ازسیستم نوراندریک برای تابلوهای چلنیوم جذابیت و جلوه بسیار خاصی ایجاد می ‌کند و به همین ترتیب برای استفاده به عنوان تابلو مغازه می ‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. همین موضوع موجب شده است تا این سیستم نورپردازی طرفداران زیادی داشته باشد. تفاوت سیستم اس ام دی و نوراندریک تنها در تابش نور از پشت کار، می باشد. در سایر موارد این دو تابلو کاملا از نظر عملکرد نورپردازی شبیه به همدیگر هستند.

استفاده از سیستم smd و نوراندریک

این سیستم نورپردازی بیشتر در تابلوهای استیل استفاده می‌ شود چرا که این متریال قابلیت عبور نور از حروف برجسته را ندارد و بنابراین تنها می توانیم سیستم نور مخفی یا همان نوراندریک را برای آن، استفاده کنیم. شکل و ظاهر این تابلوها با سایر تابلوهای چلنیوم تفاوتی ندارد و تنها در سیستم نورپردازی، متفاوت هستند.

استیل می ‌تواند به رنگ های طلایی و نقره ‌ای باشد. یکی از مهم‌ ترین مزایای تابلو استیل مقاومت بسیار بالای آن می باشد. این متریال از فلزهای سخت بوده و می تواند در برابر شرایط جوی متفاوت، بدون تغییر باقی بماند.

شیوه های نورپردازی تابلو چلنیوم

سفارش تابلو تبلیغاتی

نکته قابل توجهی که در اعمال نورپردازی تابلو چلنیوم وجود دارد این است که بتوانید نور مناسبی را برای نمایش تابلو، ایجاد کنید. البته توجه به نوع کسب و کار مربوطه می تواند در انتخاب طرح و رنگ پیشنهادی برای نورپردازی تابلو، موثر باشد. به طور مثال تابلوهایی با نورهای نقطه‌ ای معمولا برای مکان هایی که هیجان و شادی زیادی دارند، مناسب است. حتما شما هم تا به حال نمونه ای از این تابلوها را در شهربازی ها و مکان های پر تردد، دیده اید.

نورپردازی می ‌تواند از عوامل جذب مشتری باشد و به همین دلیل است که اکثر تابلوسازان روی این جنبه از زیبایی تابلو، تاکید زیادی دارند. زمانی که با یک تابلوی مدرن و با نورپردازی منحصر به فردی مواجه شوید؛ با احتمال بیشتری به آن مغازه و فروشگاه، وارد می شوید. به همین دلیل است که همواره توصیه می شود برای داشتن یک تبلیغ خوب حتما دکوراسیون داخلی و خارجی مغازه را در نظر بگیرید. دکوراسیون و هماهنگی اجزای آن تاثیر بسزایی در جذب مشتری دارد. چیزی که در گذشته وجود نداشت. در گذشته تنها برای اطلاع رسانی و معرفی بود که تابلوها نصب می ‌شدند اما امروزه تابلوها از نظر بازاریابی و تبلیغات، فراتر رفته اند.

سفارش تابلو تبلیغاتی

اگر تمایل به داشتن یک تابلو چلنیوم با نورپردازی منحصر به فرد هستید؛ پیشنهاد می کنیم از نمونه کارهای ساخته شده توسط تابلوسازی نامور، دیدن فرمایید. این تابلوسازی سال هاست کار طراحی و ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی را انجام می ‌دهد. این تضمین وجود دارد که این مجموعه برای ساخت تابلوها از متریال باکیفیتی، استفاده کند. چرا که به همراه تمامی تابلوهای ساخته شده؛ ضمانت نامه و گارانتی معتبر هم به مشتری، ارائه می کند. به این صورت هرگونه خرابی و آسیبی که به تابلو وارد شود؛ در اسرع وقت توسط کارشناسان، برطرف می گردد.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی و همچنین ثبت سفارش یک تابلوی تبلیغاتی زیبا با نورپردازی جذاب؛ می توانید با کارشناسان و مشاوران مجموعه تابلوسازی نامور، مشورت کنید. شماره های درج شده در وب سایت راه ارتباطی بین شما و کارشناسان، می باشد.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: