۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

صفر تا صد طراحی تابلو مغازه

طراحی تابلو

زمانی که یک مغازه جدید تاسیس می گردد؛ تا زمانی که مردم از وجود آن اطلاع پیدا نکنند آن مغازه نمی تواند آن طور که انتظار می رود، مشتری داشته باشد. در واقع مشتریان به واسطه تبلیغات است که می‌ توانند یک کسب و کار را پیدا کنند. طراحی تابلو تبلیغاتی باید بر اساس نیاز روز انجام شود. در واقع اگر به هنگام طراحی و ساخت تابلو، نکات کلیدی و مهم رعایت نشود، نتیجه مناسبی از این شیوه تبلیغاتی حاصل نمی شود.

از جمله موارد مهم در طراحی تابلو مغازه، انتخاب رنگ مناسب، به کارگیری متریال باکیفیت و… می باشد. در واقع تمامی این موارد باید در کنار هم قرار گیرد تا بتوان یک تابلوی باکیفیت آن هم با طراحی مناسب و زیبا داشت. در این مقاله قصد داریم نکات کلیدی و مهمی که در طراحی تابلو مغازه باید مد نظر قرار گیرد، بررسی کنیم‌.

نکات مهم در طراحی تابلو مغازه

قبل از اینکه کار طراحی تابلو تبلیغاتی آغاز گردد، باید نکاتی را در نظر گرفت. این نکات به مشتری کمک می کند بتواند هر چه بهتر برند تجاری خود را در معرض دید عموم افراد، قرار دهد. در حقیقت اگر بتوانید به جنبه طراحی تابلو توجه ویژه ای داشته باشید، نیمی از مسیر رسیدن به هدف را پیموده اید. اما مهمترین نکات در طراحی تابلو مغازه چیست؟

تابلو تبلیغاتی

در نظر گرفتن نوع کسب و کار

آنچه که در اولین قدم باید مشخص شود؛ حوزه فعالیت کاری است. کسی که قصد دارد برای یک رستوران تابلوی تبلیغاتی سفارش دهد؛ قطعاً با کسی که یک شرکت خدماتی دارد و قصد دارد خدمات خود را به عموم افراد نمایش دهد، متفاوت است. بنابراین با مشخص کردن حوزه فعالیت و نوع کسب و کار می توانید تابلویی با طرح مناسب همان کسب و کار، داشته باشید.

اگر این مسئله را در نظر نگیرید، تاثیر منفی روی رونق کسب و کار خواهد داشت. چرا که طراحی تابلوی تبلیغاتی باید به گونه ای انجام گردد که بیشترین هماهنگی و تناسب را با حوزه فعالیت داشته باشد. تنها در این صورت است که مشتری می تواند با آن، ارتباط برقرار کند.

استفاده از عناصر مرتبط با کسب و کار

عناصر و المان های کوچک در طراحی یک تابلو می تواند حداقل چند ثانیه ذهن مخاطب را درگیر کند. به این صورت که اگر قرار است تابلوی مذکور تبلیغ یک رستوران و فست فود باشد؛ بهتر است از عناصر مرتبط با همین موضوع برای طراحی تابلو، استفاده گردد. تصویر یک غذای اشتهابرانگیز روی تابلو می‌ تواند رسالت آن را تکمیل کند.

مثال دیگر در خصوص مغازه ها و فروشگاه های عرضه لوازم آرایشی است. اگر دقت کرده باشید در طراحی این تابلوها، یکی از عناصر و ابزارهای آرایشی مثل رژلب به چشم می خورد.

استفاده از رنگ های مکمل

انتخاب رنگ برای طراحی یک تابلو موضوع بسیار مهمی است که خوشبختانه اکثر طراحان در این زمینه مهارت لازم را دارا هستند. رنگ هایی که برای طراحی یک تابلو استفاده می شوند باید تکمیل کننده یکدیگر باشند. به طور مثال، رنگ سبز و زرد مکمل همدیگر هستند که در یک طیف رنگی قرار دارند. توجه داشته باشید که ترکیب چنین رنگ هایی با یکدیگر می تواند یک طرح جذاب ایجاد کند.

البته رنگ های انتخابی باید با نوع فعالیت هماهنگی داشته باشد. به عنوان مثال، اکثر رستوران دارها و مغازه های فست فود فروشی ترجیح می‌ دهند رنگ قرمز را که به نوعی تحریک کننده اشتهاست، در طراحی تابلوی خود داشته باشند.

تابلو تبلیغاتی و طراحی

استفاده از عبارات شعاری مناسب

شعارهای تبلیغاتی همیشه برای مشتری جذابیت داشته است. بنابراین سعی کنید یک شعار و یا متن مناسب برای تابلوی تبلیغاتی، استفاده کنید. استفاده از کلمات تکراری و طولانی بودن متن تابلو، تاثیر منفی روی جنبه تبلیغات آن خواهد داشت. شعار مورد نظر باید در عرض چند ثانیه قابل خواندن باشد و علاوه بر این، باید آنقدر جذاب باشد که چند لحظه فکر بیننده را درگیر کند.

درست کردن لوگو

تجربه نشان داده است که حافظه دیداری و بصری افراد همواره بسیار قوی تر از حافظه شنیداری آن هاست. به همین دلیل توصیه می ‌شود لوگوی خود را هم در کنار نام تجاری خود، روی تابلو، درج کنید. این کار باعث می شود لوگو در ذهن مشتری ماندگار گردد.

استفاده از طرح های ساده

بهتر است در طراحی تابلوهای تبلیغاتی و مخصوصاً تابلو مغازه، هرگز به سراغ طرح های شلوغ نروید. با این کار مشتری دچار سردرگمی شده و نمی تواند به راحتی با تابلو، ارتباط برقرار کند. بهترین طرحی که برای یک تابلو مغازه می توانید استفاده کنید، طرح های ساده، زیبا و عامه پسند است. طراحی های ساده از گذشته تا به امروز همواره مورد علاقه افراد بوده است.

به کارگیری خلاقیت

امروزه دیگر افراد جذب تابلو با طرح های تکراری و کلیشه ای نمی شوند. به همین دلیل اگر انتظار تاثیرگذاری بالا را از یک تابلو مغازه دارید؛ بهتر است روی طراحی آن، سرمایه‌ گذاری کنید. طراحی مورد نظر باید به اندازه کافی خلاقانه و منحصر به فرد باشد تا بتواند در همان ثانیه ‌های اول، ذهن مشتری را درگیر کند.

ایده های بسیاری وجود دارد که می‌ توان برای هر نوع فعالیتی استفاده کرد. گرافیست های حرفه ای با ذوق هنری بالایی که دارند، به خوبی می‌ توانند ایده های خلاقانه ای برای تابلوهای تبلیغاتی، ارائه دهند.

انواع تابلو تبلیغاتی

نصب در محل مناسب

حال که نکات مهم برای طراحی تابلو را فرا گرفتید؛ باید این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر یک تابلو بهترین رنگ را هم داشته باشد اما در مکان مناسبی نصب نشود؛ نمی ‌تواند آن طور که باید و شاید روی جذب مشتری، موفق عمل کند. در واقع اهمیت مکان نصب تابلو موضوعی است که باید همواره به آن توجه داشت. بنابراین پیدا کردن محل مناسب برای نصب تابلو هم موضوع بسیار مهمی است که نباید به سادگی از آن، گذشت.

تابلو تبلیغاتی باید در مکانی نصب شود که از تمامی جهت ها، دید کافی داشته باشد. معمولا برای ساختمان ها و مجتمع های تجاری تابلو را در بالاترین و مرتفع ترین نقطه ساختمان، نصب می کنند. البته اگر قرار است تابلو در معرض دید عابرین پیاده باشد؛ می ‌توانید از تابلوهای ایستاده و تابلوهای لایت باکس به این منظور، استفاده کنید.

برآورد هزینه طراحی و ساخت تابلو مغازه

برای طراحی و ساخت تابلو مغازه عوامل مختلفی روی هزینه تاثیرگذار هستند. در حقیقت، عوامل موثر بر قیمت تابلو تبلیغاتی بسیار می باشند. تعداد حروف برجسته ای که قرار است روی تابلو کار شود، قطر قلم استفاده شده، نوع متریال به کار رفته در ساخت تابلو و… همگی روی قیمت تمام شده، تاثیر مستقیم دارند.
به طور کلی توصیه می کنیم برای طراحی و ساخت تابلو مغازه به سراغ بهترین و باکیفیت ترین متریال موجود در بازار بروید. در غیر این صورت ممکن است پس از نصب تابلو شاهد خرابی و مواردی مثل زنگ زدگی و رنگ پریدگی آن باشید.

طراحی تابلو مغازه

چرا طراحی تابلو مغازه اهمیت زیادی دارد؟

زمانی که مشتریان برای اولین بار به یک مغازه و یا شرکت ورود می ‌کنند، اولین چیزی که در دید آن ها قرار دارد، تابلو مغازه یا شرکت است. تاثیر طراحی در ساخت تابلو تبلیغاتی بی نظیر است. در حقیقت تابلوها توسط مشتریان مورد قضاوت قرار می ‌گیرند و این قضاوت به مدیران مجموعه و یا صاحبان کسب و کار، بازمی گردد.

به همین دلیل است که همواره روی طراحی تابلو تاکید فراوان شده است چرا که ممکن است خیلی از مشتریان بر اساس تابلوی ورودی تصمیم بگیرند که مشتری آن شرکت، مغازه و یا دفتر کار باشند یا خیر؟! بنابراین طراحی تابلو مغازه می ‌تواند به نوعی برای صاحب یک کسب و کار، سرنوشت‌ساز باشد.

این موارد باعث می ‌شود که همواره تابلوسازان روی بخش طراحی تابلو هزینه و زمان بیشتری بگذارند. البته برای اینکه نتیجه مطلوبی از طراحی تابلو حاصل شود، باید حتما زمان زیادی برای گفتگو و تبادل نظر با طراح تابلو، صرف شود. بنابراین نتیجه کار باید تا حد زیادی به خواسته ‌های کارفرما، نزدیک باشد. به همین دلیل است که اغلب مدیران حرفه ای برای طراحی لوگو شرکت و یا مغازه ای که تازه تاسیس کرده ‌اند، با طراحان و گرافیست های حرفه ای، ارتباط برقرار می کنند.

بهترین طراحی تابلو چه ویژگی هایی دارد؟

شاید تصور کنید تابلویی که هزینه زیادی صرف طراحی آن شده است جزء بهترین ها می باشد، اما این طور نیست. همانطور که در قسمت های قبلی توضیح دادیم، برای اینکه طراحی فوق العاده ای داشته باشید، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. نمی ‌توان بدون به کار بردن خلاقیت و تنها به واسطه استفاده از متریال گران قیمت، انتظار یک طراحی جذاب و مشتری پسند را داشت. به طور کلی در طراحی تابلو دو بخش اصلی وجود دارد:

1. طراحی حروف و عناوین مرتبط با کسب و کار
2. طراحی پس زمینه تابلو

تابلو تبلیغاتی ارزان

برای بخش اول بهتر است به یک گرافیست رجوع شود تا بهترین شکل تایپوگرافی از حروف و عناوین مورد نیاز کارفرما، تهیه گردد. علاوه بر این، می توان از نمونه فونت های آماده و متنوع برای طراحی حروف، استفاده کرد. فونت مناسب تابلو نکته قابل توجهی در طراحی یک تابلو می باشد. در این قسمت معمولاً لوگو و نشانه تجاری هم طراحی می ‌شود.

لوگو هویت بصری کسب و کارها را نشان می دهد که وجود آن برای شرکت ها، لازم و ضروری به نظر می رسد. وجود لوگو این اطمینان را به مشتریان می دهد که به مکان معتبر و ارزشمندی، قدم گذاشته اند.

اما در مورد طراحی پس زمینه تابلو باید بگوییم که معمولاً این مورد بر اساس نمای فروشگاه، اجرا می شود. برای اجرای پس زمینه از متریال های مختلفی استفاده می ‌شود که تمام این متریال ها قیمت های متفاوتی داشته و با توجه به نظر و بودجه کارفرما، استفاده می شوند.

ممکن است ترجیح بدهید برای پس زمینه یک تابلو از ورق های کامپوزیت، سنگ و چوب های ترمووود، استفاده کنید. تمامی این متریال ها زیبایی خاص خود را دارند و اینکه از کدامیک استفاده کنید، بیشتر به سلیقه و نظر کارفرما و هزینه ای که قرار است برای این کار بپردازد، بازمی گردد.

البته تابلوسازان معمولاً قبل از استفاده از هر متریالی؛ تمامی ویژگی های مثبت و منفی آن را به اطلاع کارفرما، می رسانند. به عنوان مثال، اگرچه چوب ترمووود یک چوب معمولی نبوده و به واسطه حرارتی که می بیند، در برابر رطوبت استحکام پیدا می ‌کند. اما با این وجود باز هم تابلوسازان ترجیح می دهند از آن در محیط هایی با میزان بارندگی بالا و آب و هوای مرطوب، استفاده نکنند. چرا که عمر و دوام بالایی، نخواهد داشت.

۴ سبک پرطرفدار در طراحی تابلو مغازه

طراحی نیز همانند دیگر هنرها در طول زمان سبک های مختلفی را به خود دیده است. بنابراین منطقی است که با گذشت زمان طراحی های قبلی تقریباً از دور خارج شده و طراحی‌ های جدیدتری وارد این بازار شوند. در هنگام سفارش تابلو تبلیغاتی باید به سبک طراحی مناسب با کسب و کار خود بسیار توجه کنید.

سبکهای تابلو تبلیغاتی

سبک های پرطرفدار در طراحی تابلو مغازه شامل موارد زیر می ‌شوند:

1. سبک مینیمال در طراحی تابلو مغازه

این سبک با این شعار که “زیبایی در سادگی خلاصه می شود”، کار خود را به خوبی انجام داده است. در سبک های مینیمال طراحی تابلو با ساده ترین شکل تایپوگرافی و فونت ها، انجام می شود. طراحی که قصد دارد یک تابلو به سبک مینیمال طراحی کند؛ معمولا از پیچ و تاب دادن اضافه به موضوع طراحی، پرهیز می کند.

طراحی پس زمینه تابلو در سبک مینیمال نیز کاملاً ساده و با تناسبات مربعی، ساخته می شود. هیچ گونه رنگ بندی شلوغی در طرح مینیمال جای ندارد. معمولا از ترکیب رنگ سفید-مشکی، سفید-خاکستری رنگ های ملایم در طراحی تابلو مغازه به شیوه مینیمال، استفاده می شود. اگر طرفدار شیوه های مدرن هستید، سبک مینیمال می تواند برای شما گزینه مناسبی باشد. اکثر فروشگاه های مربوط به دکوراسیون های مدرن و بوتیک ها و همچنین رستوران ها، از این شیوه طراحی بهره می گیرند.

2. سبک سنتی در طراحی تابلو مغازه

سبک سنتی را می ‌توان نقطه مقابل سبک مینیمال در طراحی تابلو دانست. اگر کسب و کار شما حال و هوایِ سنتی دارد، بهتر است به سراغ سبک های سنتی برای طراحی تابلو بروید. در این سبک از فونت های اصیل و زیبای نستعلیق و شکسته نستعلیق، استفاده می شود. همچنین طرح ها و تزئینات اسلامی و سنتی هم برای کامل کردن طراحی سنتی تابلو، استفاده می شود.

جالب است بدانید در طراحی تابلو به سبک سنتی، از هر متریالی استفاده نمی شود. معمولا متریال هایی که با طبیعت همخوانی دارند مثل استیل، فلز و چوب، انتخاب مناسبی برای سبک های سنتی هستند. علاوه بر این، در خیلی از موارد برای پس زمینه تابلو از گره های کاشی کاری یا گره های آجری، استفاده می شود.

طراحی تابلو با شیوه سنتی می ‌تواند حس خوبی به مخاطب، القا کند. چرا که برخی افراد با دیدن چنین طراحی های خاصی احساس نوستالژی دارند و این موضوع نوعی صمیمیت و خاطره‌سازی احساسی بین افراد، ایجاد می کند.

3. سبک وگاسی در طراحی تابلو مغازه

این سبک طراحی مخصوص کسانی است که طرفدار شلوغی و نور و رنگ هستند. همانطور که از اسم این سبک طراحی هم مشخص است، اشاره به شهر لاس وگاس آمریکا دارد. این شهر پر از زرق و برق و نور است. در تمام خیابان های لاس وگاس تابلوهای نئونی و لامپ هایی با رنگ های تند به صورت چشمک زن، وجود دارد.

استفاده از طرح وگاسی در طراحی تابلو مغازه باعث می شود نگاه مشتری روی تابلو، متمرکز شود. در طراحی تابلوهای وگاسی یا همان تابلوهای لاسوگاسی، شما می ‌توانید المان های مختلف به همراه نورپردازی های زننده را مشاهده کنید. این شیوه طراحی بیشتر برای فروشگاه ها و مغازه های پر از هیجان مثل اماکن تفریحی، فست فودها، اسباب بازی فروشی ها، فروشگاه های ورزشی و معمولاً کسب و کارهایی که با جوانان در ارتباط هستند، بسیار استفاده می شود.

اگرتمایل دارید سبک وگاسی را در طراحی تابلو مغازه خود استفاده کنید، باید میزان مصرف برق آن را هم در نظر بگیرید. این تابلوها نسبت به تابلوهای دیگر مثل تابلوهای چلنیوم ساده؛ از نظر مصرف برق، پرهزینه تر هستند.

ساخت تابلو تبلیغاتی

4. سبک فانتزی در طراحی تابلو مغازه

در طراحی و ساخت تابلوها به سبک فانتزی شما می توانید نورهای شاد و پویا را مشاهده کنید. همچنین ماکت های حجمی و رنگ ‌های جذاب هم جزء این شیوه طراحی می باشند. در واقع آنچه که سبک فانتزی را از دیگر سبک ‌های طراحی جدا ساخته است؛ حجیم بودن حروف نصب شده روی تابلو می باشد. وجود چنین حروفی روی تابلو بسیار چشمگیر بوده و می تواند فروشگاه شما را از دیگر فروشگاه ها، متمایز سازد.

کسب و کارها معمولا محدودیت خاصی در انتخاب طرح فانتزی ندارند اما این طرح بیشتر برای مغازه های سیسمونی فروشی، لوازم التحریر، کتابفروشی، اسباب بازی فروشی و… استفاده می شود.

هر کدام از سبک های طراحی که استفاده کنید؛ قطعا بازخورد خوبی از نظر تبلیغات برای شما به عنوان صاحب کسب و کار، خواهد داشت. در هر صورت توصیه می کنیم برای انتخاب بهترین طرح متناسب با نوع کسب و کاری که دارید؛ با افرادی که در این حوزه تخصص و تجربه بالایی دارند، مشورت کنید.

سفارش تابلوی تبلیغاتی برای مغازه و فروشگاه

در این مقاله تا حدی با نکات مهم برای طراحی تابلو مغازه، آشنا شدید. اگر قصد دارید یک تابلو با طراحی مدرن و زیبا داشته باشید؛ پیشنهاد می کنیم در وهله اول به یک تابلوسازی معتبر مراجعه کنید. تابلوسازی نامور مهارت کافی را در این زمینه داشته و قادر است با بهترین متریال موجود در بازار؛ تابلوی تبلیغاتی مناسب را برای هر نوع فعالیت و کسب و کاری، تولید کند.

شما می ‌توانید برای انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی؛ با کارشناسان و مشاوران تابلوساز از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: