۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

تابلوسازی از جمله صنایعی است که امروزه پیشرفت های زیادی داشته است. به گونه ای که برای سفارش یک تابلو در زمینه معرفی محصولات و خدمات می توانید از هر طرح و رنگی، استفاده کنید. وجود متریال های مختلف از جمله چوب، شیشه، پلاستیک و… باعث تنوع بسیار بالای تابلوها شده اند. یکی از تابلوهایی که بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است؛ تابلو لایت باکس می باشد. نمونه ای از این تابلوها را حتماً در مکان هایی مثل مترو، دیده اید. این تابلوها به دلیل نورانی بودن معمولاً در مکان های کم نور، نصب می شوند. نوع جدید از این تابلوها به با نام تابلو لایت باکس استیل هم به تازگی روانه بازار شده است که در این مقاله قصد داریم چگونگی طراحی و پیاده سازی آن ها را بررسی کنیم.

تابلو لایت باکس چیست؟

یکی از تابلوهایی که برای معرفی انواع مشاغل کاربرد دارد؛ تابلو لایت باکس است. لایت باکس ها به جعبه نور مشهور هستند و علت این نام گذاری در واقع همان نورانی بودن این تابلوهاست. لایت باکس ها با استفاده از یک طلق شیشه ای همانند یک جعبه، طراحی می ‌شوند. درون این جعبه لامپ های مختلفی برای ایجاد نورپردازی، تعبیه می شود. به همین دلیل است که تابلوهای لایت باکس مخصوصا انواع دو طرفه آن در شب و یا در مکان های تاریک، جلوه بسیار خاص و دیدنی دارند.

لایت باکس ها را می‌ توان با انواع متریال مثل چوب، آهن، آلومینیوم و یا حتی استیل، پیاده سازی کرد. البته متریال های ذکر شده به عنوان فریم یا قاب لایت باکس ها، استفاده می شوند.

تابلو لایت باکس چیست؟

لایت باکس ها انواع مختلفی دارند که با اسامی همچون لایت ‌باکس آلومینیومی، لایت باکس پارچه ای، لایت باکس فریم لس، لایت باکس اسنپ فریم، لایت باکس کریستال، لایت ‌باکس چلنیوم و لایت باکس استیل، شناخته می شوند. انتخاب هر کدام از این تابلوها بیشتر سلیقه ‌ای بوده و طبق نظر مشتری، صورت می گیرد اما برخی از تابلوها هستند که برای مشاغل خاصی مناسب هستند و اگر برای کسب و کار دیگری استفاده شوند؛ آن بازخورد مورد انتظار را نخواهند داشت.

به همین منظور توصیه می ‌شود قبل از سفارش تابلو و انتخاب هر کدام از انواع تابلوها؛ با مشاورانی که در این زمینه تجربه کافی دارند، مشورت کنید تا بتوانید متناسب با کالا و خدمات خود و همچنین بر اساس بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید، بهترین و با کیفیت ترین تابلو را داشته باشید.

کاربرد استیل در تابلو سازی

استیل همان فلز آهن است که با درصد بسیار کمی از کربن، ترکیب می شود. استیل را می توان یکی از پرکاربردترین آلیاژها در صنعت تابلوسازی، دانست. فلز استیل نه تنها در تابلوسازی؛ بلکه در دکوراسیون داخلی، صنعت مبلمان، خودرو و… هم بسیار کاربرد دارد.

در صنعت تابلو سازی اخیرا از این فلز، بسیار استفاده می شود. حتما نمونه هایی از تابلوهای استیل را در ساختمان های بزرگ، دیده اید. معمولاً برای ساخت تابلوی راهنمای طبقات؛ از تابلو استیل، استفاده می ‌کنند. تابلو استیل مقاومت بسیار بالایی دارد و یکی از دلایلی که مشتریان به سمت سفارش این تابلو می روند هم همین موضوع است. علاوه بر این، تابلو استیل در فضای خارجی و زیر نور آفتاب جلوه بسیار زیبایی پیدا می‌ کند که حتی بدون وجود نورپردازی هم می‌ تواند بسیار جذاب و جالب توجه، باشد.

کاربرد استیل در تابلو سازی

برای اینکه از دوام یک تابلوی استیل مطمئن باشید؛ باید تنها از استیل نگیر برای ساخت آن، استفاده کنید. چنین استیلی توسط آهنربا جذب نمی شود. استیل نگیر ماندگاری بالایی در برابر شرایط جوی مختلف، خواهد داشت.

خوشبختانه فلز استیل رنگ خوبی دارد. به گونه ‌ای که می ‌توانید این فلز را در رنگ های استیل طلایی براق، استیل طلایی خش دار، استیل نقره ای براق، استیل نقره ای خش دار و برخی از رنگ های دیگر در بازار به راحتی، پیدا کنید.

نحوه طراحی و ساخت تابلو لایت باکس استیل

همانطور که گفتیم، لایت باکس ها از تابلوهای بسیار پرطرفدار می باشند و زمانی که این تابلو با فلز استیل ترکیب شود؛ زیبایی بی نظیری پیدا می کند. برای طراحی و ساخت تابلو لایت باکس استیل می توان ابتدا فریم یا باکس مورد نظر را با استفاده از فلز استیل ساخته و بعد از آن با دیگر متریال ها، تلفیق کرد. زمانی که قاب لایت باکس آماده شد؛ می توان توسط لامپ های اس ام دی یا مهتابی، نورپردازی آن را ایجاد کرد.

نورپردازی یکی از مهمترین بخش های ساخت تابلوهای لایت باکس، می باشد. بعد از تولید قاب و نورپردازی؛ نوبت به چاپ متن تبلیغاتی و یا تصاویر، می ‌رسد. متریال چاپی می ‌تواند پارچه، پلکسی گلاس و… باشد. در نهایت تصاویر و متون چاپ شده روی قاب تابلو، قرار می گیرد.

لایت باکس استیل را می توان به صورت یک طرفه، دوطرفه و یا گردان، طراحی و پیاده سازی کرد. لایت ‌باکس های گردان امکان چرخش ۳۶۰ درجه را دارا هستند و می توانند از تمامی جهت ها دید کافی، داشته باشند.

نحوه طراحی و ساخت تابلو لایت باکس استیل

هزینه تمام شده برای ساخت یک تابلو لایت باکس استیل به عوامل مختلفی، بستگی دارد. معمولاً هزینه را با توجه به ابعاد تابلو که می ‌تواند به صورت متر محیط و یا متر مربع محاسبه شود، تعیین می کنند. علاوه بر ابعاد تابلو؛ موارد دیگری همچون متریال های به کار رفته، نوع چاپ و نوع نورپردازی هم در محاسبه هزینه نهایی برای ساخت تابلوهای لایت باکس استیل، موثر هستند.

سفارش تابلو تبلیغاتی

اگر برای سفارش تابلو تبلیغاتی مصمم هستید؛ بهتر است قبل از هر چیز نمونه کارهای تولید شده را مشاهده کرده و با انواع تابلوهای تبلیغاتی، آشنا شوید. اینکه چه میزان بودجه برای این کار در نظر گرفته اید و یا اینکه زمینه فعالیت کاری شما چه چیزی باشد؛ تاثیر زیادی روی انتخاب تابلو، دارد. به عنوان مثال؛ تابلوهای تهیه شده با چوب ترموود برای دکوراسیون های کلاسیک بسیار مناسب هستند. بنابراین چنین تابلویی برای معرفی یک مغازه اسباب بازی فروشی کودک؛ تابلوی مناسبی محسوب نمی‌ شود چرا که تابلو یک روش مستقیم تبلیغات است که با مخاطب، ارتباط برقرار می ‌کند. بهتر است برای چنین فروشگاهی از تابلوهای کامپوزیت که تولید آن ها با رنگ های شاد و جیغ امکان ‌پذیر است، استفاده شود.

در هر صورت مشاوران و کارشناسان باتجربه می توانند مستری را برای انتخاب نوع تابلو راهنمایی کنند.

سفارش تابلو تبلیغاتی

تابلو سازی نامور سال ها تجربه ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی را داشته و می تواند شما را در این مسیر، همراهی کند. مزیتی که وجود دارد ضمانتنامه و گارانتی معتبر پس از نصب تابلوست. به این صورت که اگر در مدت زمان مشخصی بعد از نصب تابلو مشکلی ایجاد شود و یا تابلو دچار آسیب و خرابی گردد؛ کارشناسان این مجموعه مشکل پیش آمده را به سرعت، برطرف می کنند.

کیفیت مواد اولیه استفاده شده، هزینه مناسب تابلو، طراحی خلاقانه و منحصر به فرد و… از دیگر مزایای سفارش تابلو به تابلوسازی نامور می باشد. علاوه بر تابلو لایت باکس استیل؛ گزینه‌ های دیگری هم برای انتخاب، وجود دارد. تابلو چلنیوم، تابلو کامپوزیت، تابلو ترموود، تابلو پلکسی گلاس، تابلو استیل و… از دیگر انواع تابلو هستند.

به منظوردریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلو؛ می توانید با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: