گروه تابلو سازی ناموَر

نکات طراحی و ساخت لایت باکس و هشدار به روز رسانی

نکات طراحی و ساخت لایت باکس در تابلو سازی باید رعایت شود، تا نتیجه کار مورد رضایت خریداران تابلو قرار گیرد. نکات طراحی و ساخت لایت باکس حرفه ای را تنها تابلوسازان مجرب، می دانند. چرا که این نکات طی سالها تلاش و تجربه در صنعت تابلو سازی به دست می آید.

طراحی چاپ و ساخت لایت باکس حرفه ای

تابلو لایت باکس، یکی از جذاب ترین تابلوهای تبلیغاتی است. در هر فضایی با هر نوع کاربری می توان از این تابلو بهره برد و هیچ محدودیتی برای استفاده از آن نداریم. نصب تابلو لایت باکس، در کیفیت معرفی یک برند به مشتری نقش به سزایی دارد. در میان تمامی تابلوهای موجود در تابلوسازی، به جرأت می توان گفت که لایت باکس، در جلب توجه مشتری بهترین عملکرد را دارد.

اگرچه در طراحی و ساخت لایت باکس نکات فراوانی وجود دارد اما این نکات همواره به یک شکل برقرار نمی مانند و هرچند وقت یکبار با توجه به وضعیت بازار و نیاز مشتری باید تغییراتی را در آن ایجاد کرد. یک تابلو تبلیغاتی با یک طراحی مشخص، بعد از مدتی قدرت اثر بخشی خود را از دست می دهد و باید تغییراتی را در آن به وجود آورد. از این رو قصد داریم تا نکات طراحی و ساخت لایت باکس را یک بار دیگر باهم به روز رسانی کنیم.

طراحی لایت باکس حرفه ای چه زمانی اتفاق می افتد؟

صاحب هر کسب و کار، وقتی برای خرید تابلو به سازنده های لایت باکس مراجعه می کند، به دنبال بهترین آیتم برای تابلو مغازه یا تابلو فروشگاه و شرکت خود است. از طرفی دیگر تابلو مغازه جزء لوازمی است که هرچقدر به کیفیت طراحی و ساخت آن توجه شود به همان اندازه در افزایش فروش هم مؤثر است.

طراحی یک لایت باکس حرفه ای، به یک تابلوسازی قدرتمند نیاز دارد که نیروهای آن در هر بخش کار خود را به درستی انجام دهند. در طراحی لایت باکس وقتی یک طراح کار خود را بی کم و کاست انجام دهد، مابقی کارها سلسله وار درست انجام می شود.

اما یک لایت باکس چه زمانی حرفه طراحی می شود؟ زمانی که نکات طراحی را به درستی رعایت کنیم. همانطور که گفتیم قصد داریم تا تغییراتی در این نکات به وجود آوریم پس با ما همراه باشید.

طراحی چاپ و ساخت لایت باکس حرفه ای

1. لایت باکس قرار است برای چه فضایی طراحی شود؟

قبل از هرچیز یک طراح باید بداند که قرار است برای چه فضایی تابلو طراحی کند. طراحی لایت باکس برای تابلو مغازه، با طراحی لایت باکس برای تابلو شرکت، تفاوت زیادی دارد. حتی حوزه فعالیت مغازه های مختلف در طراحی لایت باکس تأثیر می گذارد. یک  طراح باید بداند برای تابلو مغازه پوشاک طراحی می کند یا تابلو رستوان.

2. تابلوهای اطراف را بررسی کنید

در نکات طراحی و ساخت لایت باکس همین ابتدا این نکته را یک گوشه ذهنتان برای همیشه نگه دارد.

” تابلو های اطراف را بررسی کنید” این نکته شاید، نقطه عطف نکات ساخت لایت باکس و طراحی آن باشد. تابلوهایی که بدون توجه به تابلو مغازه ها یا فروشگاه های اطرافشان طراحی و نصب شوند می تواند آن مغازه را به سقوط نزدیک کند.

تابلوهای اطراف فضایی را که می خواهید طراحی کنید از لحاظ رنگ، فونت، روند طراحی و… بررسی کنید. سپس تابلویی را طراحی کنید که علاوه بر اینکه متناسب با تابلوها و نمای اطرافش طراحی می شود، سرآمد بقیه تابلوها باشد.

3. کدام لایت باکس بهتر است طراحی، ساخته و نصب شود؟

لایت باکس های متنوعی در تابلوسازی وجود دارند که از هرکدام می توان برای تابلو تبلیغاتی استفاده کرد. اما سوال این است که کدام لایت باکس را انتخاب کنیم؟ نکته مهم در اینجا این است، نوع لایت باکس بر کیفیت طراحی آن اثر می گذارد.

طراحی چاپ و ساخت لایت باکس حرفه ای

در واقع می توان اینطور گفت که لایت باکسی که انتخاب می کنیم، باید نمایشگر خوبی برای طراحی موجود بر روی لایت باکس باشد. به طور مثال گاهی طراحی مد نظر ما بر روی لایت باکس پرچمی خیلی بهتر دیده می شود تا لایت باکس فریم لس. همچنین اگر قرار است بر روی یک لایت باکس ایستاده تبلیغات به نمایش دربیایند، سبک طراحی و چگونگی آن باید متناسب با این نوع تابلو باشد.

4. رنگ ها را به خوبی بشناسید

نکته بسیار مهم در طراحی لایت باکس حرفه ای استفاده از رنگ مناسب است. رنگ یا رنگ های مورد استفاده در لایت باکس باید متناسب با زمینه کاری یک کسب و کار انتخاب شود. همچنین در انتخاب رنگ باید از روانشناسی رنگ هم بهره برد و میزان تأثیرگذاری رنگ ها بر مخاطب را هم در نظر گرفت.

چگونگی استفاده از رنگ در طراحی لایت باکس، تماماً به تجربه و هوشمندی طراح تابلو بستگی دارد. تابلو تبلیغاتی یا تابلو مغازه یک شیء کوچک نیست، بلکه یک تابلو با ابعاد بزرگ است که در هر بخش از سطح شهر یا یک فروشگاه می تواند نصب شود. پس اگر رنگ مناسبی در آن استفاده نشده باشد، خیلی رک باید گفت که تبدیل به یک فاجعه خواهد شد.

5. اصل مطلب را مستقیم بیان کنید

تابلو تبلیغاتی یک دفتر یادداشت نیست که هرچه بخواهیم بر روی آن نقش بزنیم. در تابلوسازی لایت باکس باید خیلی خلاصه و مستقیم هر آنچه که می خواهید بگویید را طراحی کنید. نام یک برند و لوگوی آن اصلی ترین بخش های یک تابلو هستند.

به غیر از نام و لوگو موارد دیگر مانند شماره تلفن، آدرس شبکه های مجازی و …. باید به طور هوشمندانه و صحیح بر روی تابلو نصب شوند. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که نور در لایت باکس، تبلیغات را قابل رؤیت می کند. پس چشم مخاطب را با طرح های شلوغ و پیچیده و بعضاً نامفهوم اذیت نکنید.

طراحی چاپ و ساخت لایت باکس حرفه ای

6. به ابعاد تابلو توجه کنید

قبل از طراحی تابلو به ابعاد آن توجه کنید. طراحی شما باید با ابعاد تابلو همخوانی داشته باشد. در اصل ابعاد تابلو تعیین کننده سبک طراحی تابلو لایت باکس است. مثلاً اگر یک تابلو بزرگ داشته باشید نمی توانید از فونت ها و یا طرح های کوچک استفاده کنید، چون در آن صورت اصلاً دیده نمی شوند. بلعکس در تابلوهای کوچک فونت یا لوگو طراحی شده باید به خوبی در کادر جای گیرد.

البته ابعاد تابلو در انتخاب رنگ هم موثر است. مثلاً در تابلوهای کوچکتر، در انتخاب رنگ می توان جسورانه تر عمل کرد. در تابلوهای بزرگ هم، در انتخاب بعضی از رنگ ها باید ریسک پذیر بود.

در چاپ لایت باکس باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

بعد از اینکه در طراحی لایت باکس نکات مهم و اصولی را رعایت کردیم، نوبت به چاپ و اجرا آن می رسد. قبل از هرچیز باید بگوییم که هرچقدر هم که تابلو لایت باکس شما به خوبی طراحی شود، اگر به خوبی ساخته نشود تمام زحمات طراحی را به هدر خواهد داد.

ساخت لایت باکس باید توسط سازنده های حرفه ای انجام شود. سازنده لایت باکس در تهران یا هر شهر دیگری باید نکات مهم ساخت تابلو لایت باکس را رعایت کند تا اعتبار و آبرو کسب و کار شما حفظ شود. پس قبل از خرید، به خوبی پرس و جو کنید تا بعد از نصب تابلو از نتیجه کار راضی باشید.

چاپ تابلو لایت باکس و وضوح تصویر

زمانی چاپ تابلو لایت باکس به صورت حرفه ای انجام می شود، که تصویر طراحی شده وضوح بالایی داشته باشد. همچنین علاوه بر این موضوع به فرمت تصاویر هم دقت کنید، اگر طراحی را جداگانه انجام می دهید از سازنده لایت باکس مورد نظر خودتان حتماً بپرسید که کدام فرمت را برای چاپ استفاده می کنند.

سیستم رنگی را به درستی انتخاب کنید

قبل از طراحی باید سیستم رنگی را انتخاب کنید تا بعد از چاپ از دیدن رنگ ها تعجب نکنید. مناسب ترین سیستم رنگی برای چاپ لایت باکس، سیستم رنگی CMYK است. در تابلو سازی انتخاب اشتباه سیستم رنگی منجر به تغییر رنگ طراحی های تابلو بعد از چاپ می شود، که با نارضایتی مشتری همراه است. پس برای اینکه هزینه شما برای خرید تابلو هدر نرود حتماً به انتخاب سیستم رنگی تابلو لایت باکس توجه کنید.

حاشیه گذاری را رعایت کنید

اگر می خواهید بعد از چاپ تمام طرح شما بر روی تابلو لایت باکس به خوبی نشان داده شود حتماً در هنگام طراحی حاشیه ای برای کار خود در نظر بگیرد.

البته قبل از چاپ تابلو ابتدا از حاشیه امن طراحی مطمئن شوید و بعد کار را چاپ کنید.

سخن پایانی

اکنون می دانیم که اگر بخواهیم یک تابلو لایت باکس خوب و حرفه ای را بر سردر فضای کاری خودمان نصب کنیم، باید هم در طراحی به نکات مهم توجه کنیم و هم در چاپ و اجرای آن. اما این نکته را هم فراموش نکنید، نکات مهمی که امروز به شما یاد آور شدیم، ممکن است فردا یا روزهای آینده دستخوش تغییراتی شوند. چرا که متناسب با پیشرفت ها در صنعت تبلیغات، نیازهای مردم هم تغییر می کند پس متناسب با خواسته های روز جامعه، یک تابلو تبلیغاتی خریداری کنید.

پیمایش به بالا