۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

یکی از تابلوهایی که به عنوان تابلو فروشگاه و مغازه بسیار کاربرد دارد؛ تابلو‌ چلنیوم است. خوشبختانه این تابلوها طول عمر و ماندگاری بسیار خوبی دارند. اگر برای سفارش تابلو چلنیوم تردید دارید؛ بهتر است ادامه این مطلب را دنبال کنید تا به خوبی با ویژگی های این تابلو، آشنا شوید چرا که یکی از بزرگ ‌ترین چالش ‌های پیش روی تابلوسازان و مشتریان، عمر مفید تابلو می باشد. خوشبختانه تابلو‌ چلنیوم توانسته است در این مورد امتیاز خوبی را کسب کند.

آشنایی با تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم که با عنوان تابلو حروف برجسته هم شناخته می‌ شود؛ با استفاده از متریال چلنیوم که ترکیبی از آلومینیوم و یک نوع فلز دیگر است، ساخته می شود. برای ساخت تابلو چلنیوم می ‌توان از متریال های مختلفی، استفاده کرد که هر چقدر کیفیت آن بالاتر باشد؛ استقامت و ماندگاری تابلو، بیشتر می‌ شود. یکی از مهمترین ویژگی‌ هایی که تابلو چلنیوم را نسبت به انواع دیگر متمایز کرده است؛ قابلیت نورپردازی و زیبایی بصری این گونه تابلوهاست. امروزه دیگر مخاطبان به تبلیغات کلیشه ای و تکراری، توجه زیادی نشان نمی دهند. بنابراین تابلوسازان همواره می کوشند از طرح های متنوع و به روزتری برای ساخت تابلو، استفاده کنند.

آشنایی با تابلو چلنیوم

بهتر است برای آشنایی بیشتر با تابلو چلنیوم بخش‌ های تشکیل دهنده آن را بررسی کنیم. بخش های اصلی این تابلو شامل لبه چلنیوم، طلق پلکسی، ورق پی وی سی، لامپ های اس ام دی و منبع تغذیه میباشد. بیشترین سفارشاتی که برای ساخت تابلوهای چلنیوم صورت می گیرد معمولا تابلوهایی با حروف برجسته و نورپردازی است.

یکی از ویژگی های مهم این تابلوها استفاده از نوارهای اسفنجی در لبه آن ها می باشد که همانند یک محافظ عمل کرده و می تواند از ورود گرد و غبار به داخل تابلو، جلوگیری کند. همانطور که می ‌دانید؛ سیم کشی ها و لامپ های مخصوص نورپردازی در تابلوهای چلنیوم معمولا پشت حروف برجسته آن، تعبیه می گردد. به همین دلیل باید ساز و کارهایی برای جلوگیری از ورود آب به این قسمت صورت گیرد تا موجب سوختن مدارهای الکتریکی آن قسمت نشود.

طول عمر و ماندگاری تابلو چلنیوم چقدر است؟

طول عمر بالا از ویژگی ‌های تابلو‌ چلنیوم است که در نهایت باعث کاهش هزینه ها می گردد. در صورتی که تابلوی سفارشی شما در شرایط محیطی متفاوت از مقاومت خوبی برخوردار باشد و به سرعت در برابر سرما، گرما، باد، باران، نور آفتاب و رطوبت و… دچار رنگ پریدگی و یا زنگ زدگی نشود؛ هزینه‌های نگهداری از تابلو، کاهش می ‌یابد. از طرفی به دلیل اینکه تابلو پس از نصب در برابر آلودگی‌ های محیطی قرار می گیرد؛ نیازمند شستشوی مداوم بوده و لازم است از متریال باکیفیتی برای ساخت آن، استفاده شود که در برابر زنگ زدن، مقاومت خوبی داشته باشد.

طول عمر و ماندگاری تابلو چلنیوم چقدر است؟

بنابراین اگرچه اکثر افراد تنها به جنبه زیبایی و نمای بیشتر تابلوهای تبلیغاتی توجه می کنند؛ اما باید بدانید که متریال استفاده شده و مقاومت بدنه این تابلوها هم اهمیت زیادی دارد. یک تابلو هر چقدر از طرح، رنگ و نورپردازی خاص و ویژه ‌ای بهره برده باشد؛ اگر نتواند در برابر شستشو و رطوبت و دیگر عوامل محیطی مقاوم باشد؛ به سرعت دچار زنگ زدگی و آسیب می گردد. چنین تابلویی دیگر آن گونه که باید در نگاه مخاطب، جذاب و گیرا به نظر نمی رسد و به سرعت جذابیت تبلیغاتی خود را از دست می دهد. در چنین شرایطی یا مجبور به ارتقای تابلو هستید و یا اینکه در صورت آسیب زیاد به تابلو؛ مجبور به تعویض آن، خواهید شد. همین موضوع باعث تحمیل هزینه اضافی به مشتری، می شود.

دیگر ویژگی های تابلو چلنیوم

علاوه بر مقاومت و طول عمر بالا، تابلوهای چلنیوم ویژگی‌ های دیگری هم دارند که باعث جذابیت هر چه بیشتر آن ها شده است. این ویژگی ها عبارتند از:

مصرف پایین برق

مصرف برق در تابلوهای تبلیغاتی یکی از محدودیت هایی است که باعث می‌ شود خیلی افراد ترجیح دهند تابلویی بدون نورپردازی داشته باشند تا اینکه بخواهند هزینه ‌های زیادی بابت برق مصرفی آن، بپردازند. خوشبختانه تابلوهای چلنیوم دارای این نوع سیستم نورپردازی است که کمترین مصرف برق با بالاترین میزان بازدهی را به همراه دارد. دلیل مصرف پایین این تابلوها به بخش های تشکیل دهنده و نحوه ساخت آن ها، بازمی گردد. به طور مثال استفاده از طلق پلکسی برای حروف برجسته باعث می ‌شود که برای نشان دادن نورپردازی به نور کمتری، نیاز باشد. همچنین در نورپردازی آن از لامپ های اس ام دی استفاده می ‌شود که در مقابل طول عمر بالا، مصرف برق پایینی دارند.

نورپردازی زیبا

سیستم نورپردازی در تابلوهای چلنیوم بسیار مورد توجه قرار گرفته است. همانطور که در بخش قبل ذکر شد؛ استفاده از لامپ های اس ام دی از بزرگترین نقاط قوت این تابلوها محسوب می ‌شود. کیفیت این لامپ ‌ها بالا بوده و می توانند روی طول عمر و ماندگاری تابلو، تاثیر مثبتی داشته باشند. البته دوام و کیفیت تابلوهای چلنیوم تا حد زیادی به تابلوسازی که به آن برای سفارش تابلو مراجعه می کنید، بستگی دارد. متاسفانه برخی از تابلوسازان با هدف کاهش هزینه در مقابل سوددهی بیشتر؛ اقدام به استفاده از متریال و تجهیزات بی کیفیت در ساخت تابلو می ‌کنند که این موضوع سبب می‌ شود تابلو بازدهی خوبی نداشته و در مدت زمان نسبتا کوتاهی، دچار خرابی گردد.

امروزه نورپردازی های بسیار زیبایی برای تابلوی چلنیوم انجام می شود که می تواند در جذب نگاه رهگذران و مخاطبان، بسیار تاثیرگذار باشد.

دیگر ویژگی های تابلو چلنیوم

قیمت مقرون به صرفه

جالب است بدانید در کنار تمام امتیازاتی که تابلو‌چلنیوم به شما می دهد؛ ملزم به پرداخت هزینه های بسیار بالایی برای آن نیستید و همین موضوع سبب جذابیت بیشتر این تابلو شده است. به نحوی که خیلی افراد زمانی که از امکانات و ویژگی‌ های مثبت این تابلو در کنار هزینه معقول و مقرون به صرفه آن مطلع می‌ شوند؛ بدون تردید نسبت به سفارش این تابلو، اقدام می کنند.

تابلو چلنیوم برای معرفی مغازه ها و فروشگاه هایی که به تازگی کسب و کار خود را آغاز کرده اند و قصد ندارند در ابتدای کار هزینه گزافی را برای تبلیغات صرف کنند، بهترین گزینه ممکن است.

رنگ بندی متنوع

به دلیل استفاده از پلکسی برای تولید حروف برجسته در تابلوهای چلنیوم؛ امکان ایجاد این تابلو با رنگ های متنوع و شاد، وجود دارد. همین ویژگی سبب شده است که تابلوهای چلنیوم برای مکان هایی که نیاز به تابلوهای بزرگ با رنگ های شاد و مهیج دارند (مثل شهربازی ها)، بسیار مناسب باشد.

چگونه یک تابلو چلنیوم زیبا و بادوام سفارش دهیم؟

اولین قدم برای سفارش یک تابلوی تبلیغاتی زیبا و با دوام، مشخص کردن طرح آن است. زمانی که طرح مورد نظر خود را مشخص کردید؛ می توانید به یک تابلوسازی معتبر و باتجربه، مراجعه کنید. البته نگران نباشید؛ حتی اگر هیچ پیش زمینه ذهنی درباره طرح یا برند خود ندارید، طراحان با تجربه می توانند شما را در این زمینه، به خوبی راهنمایی کرده و طرح ایده آل شما را با استفاده از نرم ‌افزارهای دقیق، طراحی کنند.


چگونه یک تابلو چلنیوم زیبا و بادوام سفارش دهیم؟

طرح ایجاد شده پس از تایید توسط مشتری؛ به مرحله برش لیزری و در نهایت پیاده سازی و ساخت، می رود. یکی از تابلوسازی های معتبر در این زمینه تابلوسازی نامور است که با تجربه چندین ساله در زمینه طراحی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی توانسته است نمونه کارهای موفقی در رزومه کاری خود، داشته باشد. ارائه گارانتی و ضمانت پس از نصب تابلو، نشان از دوام و کیفیت قابل قبول تابلوهای ساخته شده توسط تابلوسازی نامور، می باشد.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی و همچنین ثبت سفارش تابلوی تبلیغاتی؛ می توانید با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: