گروه تابلو سازی ناموَر

یکی از محبوب‌ترین تابلوهای تبلیغاتی، لایت باکس ها هستند. این تابلوهای نورانی به دلیل درخشندگی فوق العاده ای که از فواصل دور ایجاد می کنند، بسیار محبوب شده اند. علاوه بر این، امکان تعویض طرح درون لایت باکس ها هم وجود دارد و این مزیت مهمی برای صاحبان کسب و کارهای مختلف محسوب می شود. از لایت باکس­ها هم در مکان­های داخلی و هم در فضای خارجی استفاده می­شود. بنابراین می توان آنها را در دو نوع کلی لایت باکس فضای خارجی و داخلی در نظر گرفت.

ام دی اف به دلیل استحکام بالا و سطوح صاف برای حروف‌نویسی یا علامت‌نویسی، شابلون زدن یا چاپ صفحه، یک متریال عالی برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی و لایت باکس­ها است. لایت باکس ها خود انواع مختلفی دارند و تابلو لایت باکس ام دی اف یکی از خاص ترین و جدیدترین نمونه های لایت باکس در دنیای تبلیغات می باشد که در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی آن بپردازیم.

آشنایی با تابلوهای لایت باکس

لایت باکس های تبلیغاتی در ضخامت های متفاوت قابل طراحی و ساخت هستند. از آنجایی که این تابلوها شبیه به جعبه نور عمل می کنند، به آن ها جعبه نورانی گفته می ‌شود.

رسالت اصلی لایت باکس ها و دیگر تابلوهای تبلیغاتی، معرفی برند، کالا و محصولات است. البته خدمات قابل عرضه شرکت ها هم جزء مواردی است که با استفاده از تابلوها در معرض دید مشتریان، قرار می گیرد. هر چقدر برای سفارش لایت باکس تبلیغاتی به سراغ مدرن ترین نوع آن بروید، می توانید بازخورد بهتری دریافت کنید.

آشنایی با تابلوهای لایت باکس

در خیلی از موارد مشتری ترجیح می دهد لایت باکس دوطرفه داشته باشد تا بتواند از دو وجه آن با طرح های متفاوت، استفاده کند. با این کار یک تیر و دو نشان می زند. به این معنا که یک بار هزینه طراحی و ساخت تابلو را می پردازد اما می ‌تواند از دو سمت تابلو برای نمایش و تبلیغ کالا و خدمات خود، استفاده کند.

معمولا برای اعمال نورپردازی در لایت باکس تبلیغاتی از چراغ های اس ام دی، استفاده می شود. این چراغ ها مصرف برق پایینی داشته و به سرعت دچار سوختگی و خرابی نمی شوند.

تفاوت بین لایت باکس ها معمولاً به جنس قاب آن ها برمی گردد. فریم یا همان قاب لایت باکس می تواند از جنس آلومینیوم، استیل و یا ام دی اف باشد.

مزیت های استفاده از تابلوی لایت باکس

استفاده از تابلوهای لایت باکس از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است و هزینه های تبلیغاتی شما را کاهش می­دهد. این تابلوها دوام طولانی و کیفیت بالایی دارند. جایگزینی تبلیغات پس از دوره­ زمانی مدنظر، بسیار آسان است. نورپردازی یکدست و یکنواخت نیز از مزیت­های دیگر لایت باکس ها است. لایت باکس ها نسبت به سایر تابلوهای تبلیغاتی انرژی کمتری مصرف می کنند.

استفاده از آنها به صورت دیواری، ایستاده، آویزان و سقفی امکان پذیر است. همچنین ضخامت این تابلوها بسیار کم است. از دیگر مزایای لایت باکس­ها امکان استفاده از آنها در دکوراسیون داخلی و فضاهای سربسته است. ضمن اینکه در برابر عوامل طبیعی، ضربه و صدمه مقاومت بالایی دارند. طرح­های آن متنوع و بر اساس سلیقه و طراحی شماست. نسبت به سایر تابلوهای تبلیغاتی، لایت باکس ها از کیفیت چاپ بالایی نیز برخوردارند و در نهایت امکان ایجاد تصاویر سه بعدی در آنها امکان پذیر است.

تابلو لایت باکس ام دی اف و کاربردهای آن

در فضاهایی که از دکوراسیون چوبی استفاده شده است، بدون شک وجود لایت باکس ام دی اف یکی از بهترین انتخاب ها برای تبلیغات خواهد بود. لایت باکس های چوبی ظاهر مدرنی دارند که با ضخامت های متفاوتی، ساخته می شوند. حالت کلاسیک و زیبایی که این لایت باکس ها دارند باعث می شود ظاهر فروشگاه، دفتر کار و یا نمایشگاه تخصصی، زیبا و مدرن جلوه کند. لایت باکس های ام دی اف جزء مدرن ‌ترین لایت باکس ها هستند و استفاده از آن ها به یکی از روش‌ های بازاریابی بسیار پرطرفدار، تبدیل شده‌ است.

به طور کلی ویژگی های تابلو لایت باکس ام دی اف شامل کیفیت بالای چاپ، استفاده از مواد اولیه باکیفیت، قابلیت اجرا در سایزها و شکل های مختلف، قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه، اجرای سریع و با دقت بالا، استحکام بالا و مدرن بودن و زیبا بودن می باشد.

تابلو لایت باکس ام دی اف و کاربردهای آن

مکان­­های استفاده از لایت باکس ام دی اف

از لایت باکس ام دی اف در بیشتر فضاهای داخلی استفاده می­شود. فضاهایی مثل سالن همایش و اجتماعات، منازل مسکونی، سازه­ های نمایشگاهی، رستوران­ها، داروخانه و مراکز درمانی، دکوراسیون­ های موقت، دکور مغازه­­ ها، پاساژها و مجتمع­ های تجاری، شوروم­ های اختصاصی و… از جمله جاهایی هستند که لایت باکس ام دی اف در آنجا بیشتر دیده می­شود.

انواع لایت باکس تبلیغاتی

لایت باکس را می­توان یکی از روش­های نوین و موثر تبلیغات تجاری دانست که باعث جذب مشتری، افزایش چشم­ گیر میزان فروش و کمک به دیده شدن هر چه بیشتر مشاغل و کسب و کارهاست. در اینجا برخی از انواع لایت باکس تبلیغاتی را با هم بررسی می­کنیم:

لایت باکس ایستاده

لایت باکس ایستاده، همانطور که از نامش پیداست نیازی به نصب بر روی دیوار ندارد و با استفاده از یک پایه در محیط قرار می­گیرد. این تابلوها به دلیل ترکیب رنگ و نور بسیار بیشتر از یک بنر ساده چشم و ذهن بیننده را درگیر می­کنند. از کاربردهای این لایت باکس­ها می­توان به تبلیغات بیرونی و فضاهای شهری اشاره کرد. در واقع می­توان گفت این نوع لایت باکس نوعی از لایت باکس فضای خارجی است. همچنین این نوع لایت باکس بهترین لایت باکس برای مکان­هایی مانند مغازه، مترو، مجتمع تجاری، نمایشگاه، تبلیغات شهری، رستوران و فست فود، استخر و اماکن ورزشی است. از این لایت باکس در مراکز خرید نیز استفاده می­شود.

لایت باکس سقفی

در سال­های اخیر استفاده از لایت باکس سقفی بسیار رایج است و از آنها در سقف دفاتر و اماکن اداری و رسمی استفاده می­شود. این لایت باکس­ سقفی در قسمتی از فضای خالی سقف قرار گرفته و به واسطه لامپ­های داخل آن از نقش و نگارهای مختلف تا عکسی از آسمان را به تصویر می­کشد.بدین صورت هم نورپردازی محیط بهتر می­شود و هم طراحی داخلی جذاب­تری دارید.

لایت باکس کریستالی

یکی از زیباترین لایت باکس­ها است که در فضاهای داخلی جلوه ­بخش محیط می­شود. ظرافت، سادگی، کیفیت بالای چاپ، نور حاشیه منعکس شده و ضخامت کم از ویژگی­های لایت باکس کریستالی است. لایت باکس کریستالی از پلکسی گلاس(طلق) استفاده می­شود. همچنین بک زیبای لایت باکس کریستالی به خاطر چراغ­های SMD به کار رفته در آن است.

لایت باکس مگنتی

لایت باکس مگنتی یا آهن­ربایی دارای یک قاب آلومینیومی و نور SMD است که قابلیت تعویض تصاویر را می­دهد. روی لایت باکس مگنتی یک صفحه پلکسی شفاف است که به وسیله نواری از آهن­ربا در اطرافش مهار شده و به راحتی هم برداشته می­شود تا کار تعویض قسمت چاپی به آسانی انجام گیرد.

لایت باکس سه بعدی

این نوع لایت باکس­ها با وجود اینکه ضخامت کمی دارند اما عمق بسیار زیادی را به بیننده نشان می­دهند. در واقع در لایت باکس سه بعدی با توجه به ویژگی انعکاس تابلو و بازتاب نور، عمق چندین برابری را به نمایش می­گذارد. این نوع لایت باکس مناسب فضاهای داخلی و محیط­هایی با نور کم است.

لایت باکس نمایشگاهی

یکی از مناسب­ترین تابلوها برای غرفه ­های نمایشگاهی، لایت باکس ­ها هستند که در عین زیبایی از قیمت مناسبی هم برخوردارند. با استفاده از یک لایت باکس در کنار یا داخل غرفه علاوه بر جلب توجه بازدیدکنندگان به غرفه شما، اطلاعات محصول یا خدمت شما هم معرفی می­شود. در حقیقت با یک یا چند لایت باکس ارزان، توجه بسیاری را برای غرفه نمایشگاهی خود جلب خواهید کرد.

لایت باکس در تابلوسازی

لایت باکس دکوراتیو

این نوع از لایت باکس­ها متناسب با سلیقه و نظر مشتریان ارائه می­شود. شما می توانید هر طرحی را که به ذهن تان می رسد و مورد پسند شماست به گرافیست مجموعه تابلوسازی بگویید تا وی برای شما طراحی کند. از لایت باکس دکوراتیو عموما در منازل مسکونی، شرکت­های خصوصی داروخانه، مراکز درمانی و سالن­های آرایشی و بهداشتی استفاده می­شود.

مراحل ساخت لایت باکس ام دی اف

در لایت باکس های چوبی هم مانند سایر تابلوهای تبلیغاتی، گام اول طراحی و چاپ طرح مورد نظر می باشد. این کار با استفاده از دستگاه های لارج فرمت بر روی بک لایت انجام می شود. در مرحله بعد قاب یا فریم لایت باکس تهیه می شود. در این مرحله قاب لایت باکس با استفاده از ام دی اف که در طرح و رنگ های متفاوت در بازار وجود دارد، در ابعاد مورد نظر مشتری، ساخته می شود.

جنس رویه لایت باکس های ام دی اف از پلکسی گلس بوده که طرح مورد نظر بین دو پلکسی شیری و شیشه ای، قرار می گیرد. از آنجایی که لایت باکس ها کیفیت چاپ فوق‌العاده بالایی دارند و همچنین به خاطر نور بک لایت آن که از پشت تصویر می تابد و جلوه زیبایی به آن می‌دهد، در اکثر نمایشگاه ها، سوپرمارکت ها، مغازه ها و فروشگاه ها، کاربرد دارند.

استفاده از نور SMD یا مهتابی، کدام بهتر است؟

استفاده از مهتابی در نگاه اول شاید مقرون به صرفه باشد اما میزان مصرف برق مهتابی هزینه ­های شما را در آینده افزایش می دهد. همچنین امکان قطعی و سوختن مهتابی همیشه وجود دارد. استفاده از لامپ­های SMD در نورپردازی تابلو مغازه به ویژه لایت باکس ها تاثیر زیادی دارد. نکته مهم در به کارگیری اس ام دی در لایت باکس ها این است که باید توجه داشته باشید، SMD ها با فاصله از هم نصب نشوند، چرا که جای خالی SMD سایه خواهد انداخت.

ویژگی­های لایت باکس ام دی اف (MDF)

رویه لایت باکس ام دی اف از جنس پلکسی گلس و چاپ بک لیت ما بین دو پلکسی قرار می­ گیرد. شما به راحتی می­توانید تصویر تابلو لایت باکس را تعویض کنید و نیاز به ابزار یا مهارت خاصی نیست. همچنین ام دی اف از استحکام بالایی برخوردار است. کیفیت چاپ در لایت باکس ام دی اف فوق ­العاده بالاست که باعث وضوح بیشتر تبلیغات ما می­شود. همچنین استفاده از متریال مناسب(ام دی اف) و قیمت مناسب و مقرون به صرفه، لایت باکس­ های ام دی اف را به بهترین لایت باکس امروزه تبدیل کرده است.

در مکان­ هایی که دکور چوبی دارد، استفاده از لایت باکس ام دی اف هارمونی شیک و زیبایی را رقم خواهد زد. تنوع طرح و رنگ ام دی اف باعث شده دست شما در توجه به روانشناسی رنگ­ها باز باشد. این مزیتی نسبت به لایت باکس­های آلومینیومی است. پخش نور یکنواخت و یکدست به دلیل استفاده از لامپ­های SMD به زیبایی لایت باکس افزوده است. همچنین امکان تعویض چاپ بدون نیاز به مهارت یا ابزار خاصی یک مزیت دیگر لایت باکس ام دی اف است. اجرای سریع و نصب آسان نیز از دیگر ویژگی­ های آن است. در ضمن خاص، جدید و مدرن بودن لایت باکس­های ام دی اف نیز امروزه مورد توجه بسیاری از مشاغل و کسب و کارها است.

قیمت لایت باکس ام دی اف

تمامی تابلوهای تبلیغاتی، با توجه به مواد اولیه ای که برای ساخت آن ها استفاده می شود و همچنین با توجه به طراحی انجام شده، قیمت های متفاوتی دارند. در مورد لایت باکس ام دی اف نیز به همین گونه است. نوع و جنس ام دی اف به کار رفته در ساخت لایت باکس و همچنین ابعاد لایت باکس جزء عوامل تاثیرگذار روی قیمت نهایی تابلو می باشد.

این که چه طرحی مناسب تابلو مغازه است، امری است که معمولا باید با مشاوره تابلوساز انجام شود. طراحی لایت باکس ها نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. به طور کلی هر چقدر کیفیت چاپ طرح درون لایت باکس بالاتر باشد و از متریال باکیفیت تری برای ساخت آن استفاده شده باشد، قیمت تمام شده آن بالاتر می ‌رود. البته این افزایش قیمت ارزش زیادی دارد. چرا که شما می توانید با صرف هزینه نه چندان بالایی، یک تابلوی کاملاً مدرن و شیک داشته باشید. تابلویی که می تواند برای شما جذب مشتری و افزایش فروش را به دنبال داشته باشد.

چاپ طرح لایت باکس ام دی اف

از جمله عوامل فوق ­العاده تاثیرگذار در لایت باکس ام دی اف، کیفیت بالای چاپ آن است. مهمترین گام­ها برای داشتن یک چاپ زیبا عبارتند از:

ابعاد سازه

با توجه به ضخامت و اندازه و ابعاد سازه می­توان اندازه فایل چاپی را تعیین نمود. در انتخاب ابعاد سازه هم باید به موضوع تبلیغاتی، محل تبلیغ و برخی موارد دیگر توجه نمود.

توجه به وضوح تصویر

در طراحی و چاپ این نوع لایت باکس باید توجه کرد که حداقل 120 و حداکثر 150 پیکسل بر اینچ باشد. در این صورت شما یک تبلیغ استاندارد و با کیفیت دارید.

انتخاب رنگ مناسب

توجه به روانشناسی رنگ­ها و تاثیر رنگ­های محیط بر لایت باکس ها از نکاتی است که باید به آن توجه کرد. به عنوان مثال خیلی مهم است که لایت باکس مورد استفاده ما، در کنار یک تابلوی هم رنگ قرار نگیرد.

قیمت لایت باکس ام دی اف

در مورد کاربرد لایت باکس های ام دی اف

همانطور که گفتیم، لایت باکس های ام دی اف بیشتر در فروشگاه ها، سوپرمارکت ها و نمایشگاه ها، استفاده می شود. البته هیچ محدودیتی در استفاده از لایت باکس های ام دی اف نخواهید داشت. شما حتی می ‌توانید برای مغازه کوچک تازه تاسیس خود هم این تابلوهای مدرن را سفارش دهید.

به ‌طور کلی لایت باکس ها به ویژه به هنگام شب و در تاریکی می توانند حسابی جلوه‌گری کنند. چرا که طرح درون لایت باکس می تواند به واسطه نوری که از پشت آن تابیده می شود، به وضوح در معرض دید عموم افراد قرار گیرد.

لایت باکس ها جزء تابلوهای همه کاره هستند که می توانید هم روی دیوار نصب کنید و هم به صورت استند و یا ایستاده آن را در قسمت ورودی فروشگاه و مغازه خود، قرار دهید. این مزیت که بتوانید طرح درون لایت باکس های تبلیغاتی را به دفعات تعویض کنید، موجب شده است که خیلی افراد در همان وهله اول به سراغ سفارش لایت باکس ها بروند.

ممکن است در آینده محصولات جدیدی تولید کرده و یا خدمات جدیدتری را به مجموعه خود، اضافه کنید. در چنین شرایطی نیاز به یک تابلوی جدید نخواهید داشت و تنها می توانید با تعویض طرح درون لایت باکس تبلیغاتی خود، محصولات و خدمات جدیدتان را معرفی کنید.

شیوه ­های نصب لایت باکس ام دی اف

لایت باکس ام دی اف به چهار گونه­ ی دیواری، آویزان، سقفی و خود ایستا قابل نصب و به کارگیری است. استفاده از لایت باکس ام دی اف فقط در فضای داخلی است و به دلیل مقاومت کم ام دی اف در برابر رطوبت و گرد و غبار، لایت باکس فضای خارجی نیست.

در مورد کاربرد لایت باکس های ام دی اف

سفارش تابلو تبلیغاتی

اگر قصد سفارش تابلو برای معرفی کالا و خدمات خود را دارید؛ بهتر است به یک تابلوسازی معتبر رجوع کرده و نمونه کارهای ساخته شده توسط آنان را مشاهده کنید. تابلوهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند. علاوه بر لایت باکس ها، می توانید هر کدام از تابلوهای دیگر مثل تابلو حروف برجسته، چلنیوم، تابلو استیل، تابلو ترموود، تابلو فریم لس آلومینیومی و… را انتخاب کنید.

اینکه کدام یک از تابلوهای تبلیغاتی را سفارش دهید، به نوع کسب و کار شما و همچنین بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید، بستگی دارد. البته کارشناسان تابلوساز می ‌توانند شما را به خوبی در این زمینه، راهنمایی کنند. اگر قصد دارید یک تابلوی کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه داشته باشید؛ این موضوع را به اطلاع تابلوساز، برسانید. تابلوسازان با توجه به تجربه چندین ساله ای که در این زمینه دارند، می توانند بهترین گزینه ممکن را به شما پیشنهاد دهند.

شما می توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی با کارشناسان و مشاوران تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا