۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

طراحی و ساخت انواع تابلوها می تواند گامی در جهت تبلیغات و شناخته شدن باشد. خیلی از تولیدکننده ها در وهله اول برای اینکه محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی کنند؛ به سراغ تابلوها و بیلبوردها، می ‌روند. چرا که می ‌دانند تابلوها مهمترین ابزار تبلیغاتی هستند. معمولاً افراد حافظه تصویری خوبی دارند و برندها و لوگوهای تجاری را بهتر به ذهن می سپارند. در مواقعی حتی تاثیر یک تابلوی تبلیغاتی می‌ تواند از یک تیزر یا آگهی تلویزیونی هم بیشتر باشد. همانطور که گفتیم؛ تابلوها انواع متفاوتی دارند. لایت ‌باکس ها یکی از پرطرفدارترین تابلوهای تبلیغاتی هستند که در این مقاله قصد داریم نوع مدرنی از این تابلوها را با عنوان “لایت باکس برجسته” بررسی کنیم.

لایت باکس سه بعدی چیست؟

لایت باکس چیست و چگونه ساخته می شود؟

لایت باکس ها تابلوهای جعبه مانندی هستند که با استفاده از نورپردازی خاصی که دارند؛ می توانند نوشته ها و تصاویر درون جعبه را در معرض نمایش افراد، قرار دهند. از لایت باکس ها برای غرفه های نمایشگاهی، مکان هایی با نور کم مثل متروها، مجتمع های تجاری بزرگ و… استفاده می شود. ویژگی برجسته و جالب توجه لایت ‌باکس ها همان نورانی بودن آن هاست، به گونه ای که در همان وهله اول می توانند نگاه مخاطب را به خود، جذب کنند.

توصیه می‌ کنیم اگر در آینده قصد برپایی نمایشگاه یا شرکت در نمایشگاه بین ‌المللی را دارید؛ از لایت باکس ها برای معرفی کالا و خدمات خود، استفاده کنید. لایت باکس از نظر نورپردازی، طرح، جنس و فریم، می توانند به صورت کاملا سفارشی سازی شده، تولید شوند.

نحوه طراحی و ساخت لایت باکس به این صورت است که ابتدا فرم یا قاب مورد نظر تعیین شده و جعبه با سایز درخواستی مشتری، ساخته می ‌شود. پس از آن شعار تبلیغاتی، برند، لوگو، نام تجاری و هر چیز دیگری که قصد دارید به نمایش عموم برسد؛ توسط دستگاه های مخصوص چاپ شده و بین ورق های شفاف، قرار می گیرد. در پایان کار زمانی که طرح مورد نظر درون جعبه فیکس شد؛ از لامپ های مخصوص برای نورپردازی و ایجاد روشنایی در آن، استفاده می شود.

همانطور که در مقدمه این مقاله ذکر کردیم؛ لایت ‌باکس می‌ تواند انواع متفاوتی داشته باشد. به طور کلی لایت ‌باکس ها را می‌ توان برای فضای داخلی و فضای خارجی، تولید کرد.

اگر قرار است برای فضای خارجی از تابلو لایت باکس استفاده کنید؛ توصیه می‌ کنیم از باکس هایی با ضخامت ۷ و ۱۳ سانتی متر، استفاده کنید. این باکس ها برای محیط های باز، مناسب تر هستند. لایت باکس های فضای بیرونی و خارجی معمولاً از ورق گالوانیزه، ورق آلومینیوم و ورق کامپوزیت، ساخته می شوند. نوع چاپ هم می تواند به صورت پی وی سی، بک لایت، فلکسی فیس و پارچه باشد.

لایت باکس چیست و چگونه ساخته می شود؟

در محیط های داخلی هم لایت ‌باکس هایی با ضخامت های متفاوت می توان طراحی و پیاده سازی کرد. لایت باکس فضای داخلی معمولا برای معرفی محصولات و خدمات شرکت ‌ها، برای منوی رستوران ها و برای زیباسازی دکوراسیون داخلی، استفاده می شود.

لایت باکس ها را می ‌توان به صورت آویز (متحرک) و ثابت، نصب کرد. البته لایت باکس ها می تواند به صورت یک طرفه و دوطرفه هم باشند.

ویژگی مهم دیگر لایت باکس ها؛ قابلیت استفاده مجدد است. به این ترتیب که در صورت نیاز می توانید با صرف هزینه کمی؛ تنها طرح و نوشته درون باکس را تعویض کنید بدون اینکه مجبور باشید برای ساخت یک تابلوی جدید، هزینه بپردازید.

لایت باکس برجسته یا سه بعدی چیست؟

لایت باکس های برجسته یا سه بعدی یکی از منحصربه فردترین و خاص ترین تابلوهای لایت باکس به شمار می ‌روند. طراحی این تابلوها به این صورت است که با وجود ضخامت کم باعث می شوند بیننده عمق زیادی را مشاهده کند. این کار با استفاده از خاصیت انعکاس یا بازتاب نور، انجام می شود. به شکلی که عمق آن را چند برابر کرده و فضای زیباتری را برای نمایش برند و یا نوشته های شما، ایجاد می کند.

اگر زیبایی دکوراسیون داخلی برایتان اهمیت دارد؛ توصیه می ‌کنیم از لایت ‌باکس های برجسته، استفاده کنید. به این منظور می توانید در هر نقطه از فضای داخلی فروشگاه، مغازه، شرکت یا دفتر کارتان، از تابلوهای دکوراتیو به صورت لایت باکس برجسته، استفاده کنید. می توان پنجره مجازی، آسمان مجازی و یا سقف مجازی را با طرح های الهام گرفته از طبیعت مثل منظره، کهکشان، آسمان و… طراحی و پیاده سازی کرد.

لایت باکس برجسته یا سه بعدی چیست؟

نکات‌مورد توجه در طراحی لایت باکس برجسته

اگر تجربه کافی را در ارتباط با طراحی و استفاده از نرم ‌افزارهای دقیق طراحی مثل فتوشاپ و کورل ندارید؛ پیشنهاد می کنیم این کار را به متخصصین این حوزه، بسپارید. می توانید طرح پیشنهادی خود را به طراح یک مجموعه تابلوسازی ارائه داده و از آن ها بخواهید بهترین و مناسب ترین ترکیب رنگ را برای آن، اعمال کنند. معمولاً برای ساخت لایت باکس های برجسته از رنگ های تیره و پررنگ استفاده می ‌کنند، چرا که اثرگذاری و گیرایی تصاویر موجود در لایت باکس را بالاتر برده و باعث جذابیت بیشتر تابلو، می شود.

علاوه بر طرح، متن نوشته شده در لایت باکس ها هم اهمیت دارد. متن مورد نظر باید مختصر و مفید باشد به این صورت که با جملات کوتاهی تمامی مفهوم و مقصود شما را از تبلیغ، بیان کند. به همین دلیل توصیه می ‌شود از متن‌ های شعاری و تبلیغاتی کوتاه، مفید و خلاصه، استفاده شود. استفاده از رنگ سازمانی و یا لوگوی مشتری هم از موارد مهم در طراحی لایت باکس هاست. اخیراً با پیشرفت شبکه ‌های مجازی و محبوبیت برخی از اپلیکیشن ها؛ معمولاً شماره های تماس و آدرس شبکه های اجتماعی هم به صورت آیکون در لایت باکس ها، جای می گیرد.

هزینه ساخت لایت باکس برجسته یا سه بعدی

لایت باکس ها چه به صورت ساده و چه و چه به صورت سه بعدی نسبت به برخی دیگر از انواع تابلوهای تبلیغاتی مثل تابلو چلنیوم؛ قیمت بالاتری دارند. این موضوع را می توانید در ظاهر تابلو هم به راحتی، تشخیص دهید. تابلو لایت باکس نورپردازی فوق العاده ای دارد و همین موضوع سبب افزایش قیمت آن، شده است‌. قیمت تمام شده یک لایت باکس به متراژ آن و همچنین متریال به کار رفته در ساخت آن، بستگی دارد. علاوه بر این، نوع لامپ های استفاده شده برای ایجاد روشنایی و همچنین برند متریال به کار برده شده در ساخت قاب و فریم لایت باکس، از عواملی هستند که روی قیمت تمام شده تابلو، اثر مستقیم دارند. بنابراین نمی‌ توان قیمت واحدی برای ساخت تمامی لایت ‌باکس ها، ذکر کرد. شما می توانید با مراجعه به تابلوسازی نامور و دریافت مشاوره رایگان؛ از قیمت تابلوها با توجه به متراژ درخواستی خود، اطلاع یابید.

لایت باکس برجسته یا سه بعدی

سفارش انواع تابلو لایت باکس

اگر قصد دارید برای معرفی برند، محصولات و خدمات تولیدی خود یک لایت باکس سه بعدی و مدرن داشته باشید؛ پیشنهاد می کنیم قبل از هر چیز به یک تابلوسازی معتبر، مراجعه کنید و از نمونه کارهای ساخته شده توسط آنان، دیدن فرمایید. ضمانت نامه و گارانتی پس از نصب تابلو، طراحی خلاقانه، استفاده از متریال باکیفیت موجود در بازار، خدمات پس از فروش مناسب، مشاوره ‌رایگان و قیمت مقرون به صرفه از مزایای ثبت سفارش در تابلو سازی نامور، می باشد.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی و همچنین ثبت سفارش تابلوی تبلیغاتی؛ می توانید با کارشناسان مجموعه تابلوسازی نامور از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: