۰۲۱-5۷۹۹۶

021-44860911

سوالات متداول
انتقادات پیشنهادات

دلیل محبوبیت تابلو چلنیوم برای مغازه داران چیست؟

دلیل محبوبیت تابلو چلنیوم برای مغازه داران به یک گزینه محدود نمی شود، چرا که این محصول جز تابلوهایی است که قابلیت های فراوانی دارد. جالب است بدانید که در مدت زمان کمی که از ساخت آن می گذرد توانسته به تمامی کشورها راه پیدا کند و جز اصلی ترین تابلوها در تمامی حوزه های شغلی به حساب می آید.

به جرأت می توان گفت در حال حاضر تمامی صنف های کاری از این تابلو استفاده می کنند. در تابلو مغازه های پوشاک، تابلو فروشگاه های مواد غذایی، تابلو مغازه املاک، مغازه های ورزشی، گالری ها و… از تابلوهای چلنیوم استفاده می کنند. از این رو برای درک بهتر از ساختاری که دارد، بهتر است نگاهی به تاریخچه آن بیاندازیم.

تاریخچه تابلو چلنیوم

حدود دو دهه گذشته در کشور اسپانیا فلز آلومینیوم را پردازش کرده و از آن آلیاژی ساختند که مانند یک ورق آینه ای بود. بعد از آن تایوان به عنوان دومین کشور این محصول را تولید کرد و در نهایت سومین کشوری که به ساخت ورق های چلنیوم پرداخت، کشور چین بود. Allotype و Alloshin دو مارک چینی این محصول است.

از آنجایی که ورق این آلیاژ بسیار نازک است، در مقابل ضربه نیز دوام کمتری داشته و تغییر شکل می دهد. به همین دلیل ورق های ساخته شده توسط کشور اسپانیا و تایوان ضخیم تر بوده و کیفیت بهتری نسبت به نمونه چینی دارند، که در تابلو سازی این تفاوت را می توان مشاهده کرد. ورق های چینی بسیار نازک هستند، بنابراین از آن بیشتر برای ساخت حروف کوچکتر استفاده می شود.

تأثیر چلنیوم در فروش و تبلیغات

یکی از دلایل استقبال گسترده از ساخت تابلو چلنیوم، تأثیر فوق العاده آن بر روی فروش محصولات و تبلیغ برندهای گوناگون است. استفاده از تابلو تبلیغاتی، به تمامی مشاغل توصیه می شود. به دلیل اینکه یکی از بهترین راه ها برای معرفی کسب و کار، کالاها و محصولات تولیدی است.

همچنین نصب تابلو سردر مغازه، یک ابزار مفید برای تبلیغ مغازه است. تابلو مغازه می بایست به گونه ای باشد که در همان برخورد اول مشتری را جذب کند. در صورتی که تابلو ورودی نتواند از عهده این کار بربیاید، حتماً مشکلی در طراحی و یا ساخت آن وجود دارد. بنابراین یکی از علت های محبوبیت تابلو چلنیوم، تجاری بودن این ابزار است.

چلنیوم انتخاب برندهای مطرح

نکته جالب در خصوص قدرت و کیفیت این آلیاژ آلومینیومی در این است که بسیاری از برندهای مطرح در هر زمینه ای برای ساخت تابلو شعبه های خود چه در داخل کشور و چه خارج از کشور، از تابلو چلنیوم استفاده کرده اند. همین موضوع نیز تأثیر شگرفی بر فروش آن و استفاده در تابلو فروشگاه ها داشته است.

آشنایی با تابلو سازی چلنیوم

به طور خلاصه چلنیوم یک تابلو سه بعدی است و یکی از زیرشاخه های تابلو حروف برجسته می باشد. در تابلوسازی، سازنده تابلو چلنیوم با توجه به سفارش مشتری، طراحی تابلو را انجام می داده و شروع به ساخت تابلو می کند. همان طور که گفتیم از چلنیوم های نازک ساخت چین برای بخش های کوچکتر تابلو استفاده می شود.

یک نوع چلنیوم به نام Letermax نیز وجود دارد که برای ساخت حروف کوچک به کار می رود. به دلیل شکل پذیری خوب این ورق ها در تابلو سازی نیز از بهترین تابلوهای بازار است. زیرا تابلو ساز می تواند به راحتی تمامی طراح های پیچیده را با آن اجرا کند.

مزایای تابلو چلنیوم

علت محبوبیت چلنیوم در مزایای متعدد آن می باشد. در این بخش چند مزیت مهم آن بیان شده است.

  • قابلیت شکل پذیری بالا
  • دوام و طول عمر زیاد
  • امکان شستشوی تابلو
  • امکان نورپردازی توسط نورهای کم مصرف
  • ظاهر فوق العاده جذاب
  • تنوع بالا در انتخاب ورق رویه و نوع چلنیوم
  • قابل نصب بر روی بسیاری از زمینه ها
  • مقاوم در مقابل سرما و گرمای شدید
  • قیمت مناسب

 

نحوه ساخت تابلو چلنیوم

ساخت تابلو چلنیوم، می بایست توسط تابلوسازان متخصص انجام شود. برای این کار باید قبل از شروع به کار به مغازه مورد نظر رفته و شرایط مغازه و تابلوهای اطراف آن را بررسی کرد. این نکته بسیار مهم است، زیرا هرچقدر هم که شما یک تابلو زیبا بسازید، در صورتی که با محیط مغازه هماهنگ نباشد، تأثیرگذار نخواهد بود.

بعد از اتمام کار طراحی تابلو، تابلوسازان حرفه ای طرح را به مشتری نشان می دهند. مشتری تابلو چلنیوم، طرح را بررسی کرده و نظر خود را بیان می کند. بعد از اعمال تغییرات در این بخش طرح نهایی تأیید شده و برای ساخت به کارگاه می رود.

در این بخش ابتدا ورق رویه حروف، توسط برش لیزری ساخته می شود. بعد از آن با توجه به نوع طراحی ضخامت مناسب را برای ورق چلنیوم انتخاب کرده و آن را دور تا دور کار می چسبانند. قبل از نصب باید ابتدا تابلو زمینه را نصب کرد که شامل، تابلو ترموود، تابلو کامپوزیت، زمینه های پلاستیکی، ام دی اف و… هستند. سپس چلنیوم بر روی آن قرار می گیرد.

نورپردازی تابلو چلنیوم

استفاده از نورپردازی برای تابلو یک امر سلیقه ای است. از آنجایی که قیمت تابلو چلنیوم مناسب می باشد، نورپردازی تغییر زیادی در قیمت ایجاد نمی کند، اما به شدت  در جذابیت تابلو موثر خواهد بود. توصیه ما به شما این است که حتماً تابلو را با نورپردازی سفارش دهید، این کار به جذب مشتری کمک می کند. از طرفی دیگر مشکل دیده نشدن تابلو در شب را نخواهید داشت.

بررسی انواع تابلو چلنیوم

از زمان ورود این وسیله به تابلوسازی تا امروز تغییرات فراوانی در آن انجام شده و تابلو چلنیوم جدید، کلمه ای است که همه مشتریان به دنبال آن می باشند. برخی از مغازه داران توجه ویژه ای به تابلو مغازه خود دارند، و هرچند وقت یکبار آن را عوض می کنند. به همین دلیل با ورود تابلو چلنیوم جدید به بازار، تابلو فروشگاه و مغازه آن ها نیز تغییر می کند.

تغییراتی که در انتخاب ورق رویه و نوع چلنیوم داده شده است، باعث شده تا انواع مختلفی از این تابلو به وجود بیاید که در این بخش آن ها را معرفی می کنیم.

  1. تابلو چلنیوم ساده

رایج ترین و قدیمی ترین نوع این تابلو است. برای ساخت رویه کار از ورق های پلکسی استفاده می کنند و از چلنیوم با ضخامت های مختلف و ارتفاع هایی پنج، هفت و یازده سانتی متری برای چسباندن دور کار استفاده می شود. در گذشته کمتر آن را نوپردازی می کردند، اما امروزه تعبیه نور در داخل آن گسترش یافته است.

 

  1. تابلو چلنیوم پلکسی دوبل

همان طور که از اسم تابلو چلنیوم دوبل پیدا است، برای ساخت آن دو ورق پلکسی استفاده می شود. اما نکته مهم در انتخاب ورق ها است. سه روش برای این کار وجود دارد. یک انتخاب دو ورق یک رنگ است. دو انتخاب دو ورق که هرکدام رنگ های مختلفی دارند و سه انتخاب دو ورق که یکی از آن ها طرح دار باشد. به این ترتیب با این روش تابلو جذاب تر خواهد شد.

  1. تابلو چلنیوم کریستالی

تابلو چلنیوم کریستال این گونه است که یک ورق پلکسی شفاف که اصطلاحاً به آن پلکسی گلاس می گویند انتخاب می شود و سپس با استفاده از دانه های کریستال، از آن سطحی شبیه به یک شیشه کریستالی می سازند. بعد از چسباندن ورق چلنیوم دور کار و نورپردازی، می توان زیبایی کار را مشاهده کرد.

  1. تابلو چلنیوم الماسی

همان طور که می دانید الماس به درخشندگی معروف است، پس تابلو چلنیوم درواقع شبیه سازی درخشندگی الماس است. اما چه طور؟ در تابلو سازی بر روی ورق هایی که برای ساخت تابلو در نظر گرفته اند توسط برش لیزری اشکالی را ایجاد می کنند مانند دایره های بسیار کوچک .

بعد از ساخت کامل تابلو و نورپردازی آن هنگامی که نصب می شود، با عبور نور از این سوراخ ها درخشش الماس گونه ای در تابلو ایجاد می شود.

  1. تابلو چلنیوم ستاره ای

تابلو چلنیوم ستاره ای تقریبا شبیه به مدل الماسی است با این تفاوت که با فاصله های معین روی ورق پلکسی سوراخ ایجاد می کنند. این رویه مانند یک صفحه مشبک کاری می باشد. زیر آن نیز یک ورق دیگر نصب می شود و بعد نور در داخل تابلو قرار می گیرد.

 

  1. تابلو چلنیوم لبه پانچ

تابلو چلنیوم پانچ به این صورت است که ورق های چلنیوم که برای لبه کار استفاده می شود را پانچ می کنند و سپس دور کار می چسبانند. طرح پانچ نیز می توان به دلخواه تغییر کند. هرچه ضخامت لبه ها بیشتر باشد، کار نیز زیباتر دیده می شود.

 

  1. تابلو چلنیوم باکس

گاهی برای ساخت حروف های بسیار کوچک نمی توان با چلنیوم را اجرا کرد. در چنین شرایطی یک جعبه به شکل دایره، مستطیل و… ساخته می شود و دور آن را چلنیوم کار می کنند. سپس حروف برجسته را بر روی این باکس قرار می دهند. به نوعی ترکیبی از تابلو چلنیوم و حروف برجسته می شود.

  1. تابلو چلنیوم RGB

RGB  مخفف سه رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی است. اما ساختار این تابلو به این صورت می باشد که برای رویه کار یک ورق پلکسی سفید رنگ استفاده می کنند و در داخل بدنه آن نیز نورهای RGB  قرار می دهند. این نورها با هم ترکیب شده و یک تابلو چند رنگ را ایجاد می کند.

  1. تابلو چلنیوم لترمکس

بعد از ساخت تابلو چلنیوم بر روی لبه های دور آن یک ورق شیشه ای نصب می شود. اگر دقت کرده باشید در برخی از تابلوها نور از کنار حروف ساخته شده پخش شده و دیده می شود. این کار توسط ورق لترمکس انجام می شود.

سخن آخر

باید گفت که علاوه بر این مدل ها انواع دیگری نیز وجود دارد که برای تابلو مغازه استفاده می شود. بنابراین با توجه به این حجم از تنوع می توان به علت محبوبیت این تابلو پی برد.

پیمایش به بالا
عضویت در خبرنامه

از تخفیف ها و جدیدترین ها با خبر شوید!

ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: